Tobbe è klar, som Glenn Hysén skulle ha sagt.
Det är med glädje vi kan avslöja att Nyheter24-Gruppen förvärvar Wyatt Media Group och blir Sveriges största digitala mediehus med inriktning mot unga vuxna. Nyheter24-Gruppen kommer härmed nå över 4,5 miljoner unika besökare varje vecka. Wyatt står snyggt och passande för "With Young ATTitude".
Nyheter24-Gruppen innehåller sedan tidigare Nyheter24 - Årets dagstidning Digitala Medier, modesajten Modette.se samt Fragbite och Hamsterpaj. Nu växer familjen med Dayviews.com (f d Bilddagboken), Tyda.se, Blogg.se och Bloglovin.com - alla sajter som riktar sig mot målgruppen 15-39.
Douglas Roos, arbetande styrelseordförande och grundare av Nyheter24-Gruppen fortsätter:
- Vi har försökt förvärva Wyatt i över 2 år och detta förvärv ger oss en rejäl skjuts framåt mot att äga målgruppen unga vuxna. Så här mycket spring i benen har jag inte haft sen Sverige tog VM-brons ’94.
Nyheter24-Gruppen når härmed nästan alla Sveriges unga vuxna varje vecka.
- Vi skapar nu ett erbjudande mot annonsörerna där vi når nästan 100 % av Sveriges unga vuxna varje vecka. Vi är otroligt glada och stolta över detta förvärv, säger Patrik Sandberg, vd och grundare av Nyheter24-gruppen.