ABS Wheels sexistiska reklam
1 av 2
ABS Wheels sexistiska reklam - Foto: Faksimil
Deras hemsida i dag
2 av 2
Deras hemsida i dag - Foto: Faksimil/ABS wheel

Firman slutade med sexistisk reklam – nu går affärerna dubbelt så bra

Däckfirman har varit känd för sin sexistiska reklam. Nu har de bytt riktning – och affärerna går dubbelt så bra.


Däckfirman ABS Wheels är känd för sina sexistiska reklamer – lättklädda kvinnor, ofta photoshopade med eldflammor runt dem. Reklamerna har upprört många och firman har anmälts för könsdiskriminerande reklam ett flertal gånger, rapporterar Dagens Media.

För två år sedan valde firman att helt byta riktning – ta bort alla lättklädda kvinnor från sina annonseringar. Nu går affärerna dubbelt så bra.

Andie Lahdo, ägare av firman, säger till Dagens Media att orsaken är ”det kändes inte snyggt och tilltalade inte målgruppen”.

Lahdo säger att firman nu lockar allt fler kvinnliga kunder, att tjejsidan har ökat med 600 procent. Han säger också att de valde att ha sexistisk reklam för det är ett billigt sätt att marknadsföra sig på, enligt Dagens Media.

I dag ser ABS Wheels hemsida ut såhär, det lönar sig alltså att slopa sexism - otippat?

Bildkälla


/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!