Söndag 14 Aug
Stockholm

Här är 13 svenska McDonald's-besvikelser – känner du igen dig?

På McDonald's svenska Facebooksida kommer det varje dag in synpunkter från folk. Inte sällan är de negativa.
1 av 14
På McDonald's svenska Facebooksida kommer det varje dag in synpunkter från folk. Inte sällan är de negativa. Foto: Facebook
När det helt enkelt bara är kaos.
2 av 14
När det helt enkelt bara är kaos. Foto: Facebook
Ibland är ironin det vassaste vapnet.
3 av 14
Ibland är ironin det vassaste vapnet. Foto: Facebook
Fyndig referens till lädermöbel.
4 av 14
Fyndig referens till lädermöbel. Foto: Facebook
En sugrörsbesvikelse.
5 av 14
En sugrörsbesvikelse. Foto: Facebook
Hur går det här ens till?
6 av 14
Hur går det här ens till?. Foto: Facebook
Någon är ICKE nöjd.
7 av 14
Någon är ICKE nöjd. Foto: Facebook
Sökes: kyckling.
8 av 14
Sökes: kyckling. Foto: Facebook
Ännu en burgarbesvikelse.
9 av 14
Ännu en burgarbesvikelse. Foto: Facebook
En klassisk kvittobesvikelse.
10 av 14
En klassisk kvittobesvikelse. Foto: Facebook
När man hinner åka i väg bara för att sedan upptäcka att beställningen har blivit fel…
11 av 14
När man hinner åka i väg bara för att sedan upptäcka att beställningen har blivit fel…. Foto: Facebook
Ibland blir jämförelserna extremt tydliga.
12 av 14
Ibland blir jämförelserna extremt tydliga. Foto: Facebook
"Hela måltiden blev förstörd".
13 av 14
"Hela måltiden blev förstörd". Foto: Facebook
När påsen är för liten.
14 av 14
När påsen är för liten. Foto: Facebook

Nästan en halv miljon gäster besöker McDonald's i Sverige varje dag. Men inte alla är nöjda med upplevelsen.

Kommentera
Kopiera länk
Dela
Läs mer

På McDonald's svenska Facebooksida kommer det varje dag in synpunkter från människor som besökt snabbmatsrestaurangen. Inte sällan är de negativa.

– Från att gäster tidigare skickade synpunkter till vår kundservice på mejl eller ringde ser vi att man nu använder Facebook i allt större utsträckning som kanal. Det ger såklart en ökad trafik och fler kommentarer, säger Alexandra Svenonius, presschef på McDonald's, till Nyheter24.

Men även om inte alla synpunkter är positiva svarar man ändå på de inlägg som kommer in.

– Vi serverar över 400 000 gäster varje dag och vi vill att alla ska ha en positiv upplevelse när de besöker oss. Det är såklart tråkigt när våra gäster inte är nöjda, men vi är tacksamma för att de hör av sig till oss med sina synpunkter. På så sätt kan vi följa upp vad som hänt och förbättra oss, säger Alexandra Svenonius.

Här är några exempel på svenskar som råkat ut för snöpliga McDonald's-besvikelser:

1. När det helt enkelt bara är kaos

Bildkälla: Facebook

2. Ibland är ironin det vassaste vapnet

Bildkälla: Facebook

3. Fyndig referens till lädermöbel

Bildkälla: Facebook

4. En sugrörsbesvikelse

Bildkälla: Facebook

5. Hur går det här ens till?

Bildkälla: Facebook

6. Någon är ICKE nöjd

Bildkälla: Facebook

7. Sökes: kyckling

Bildkälla: Facebook

8. Ännu en burgarbesvikelse

Bildkälla: Facebook

9. En klassisk kvittobesvikelse

Bildkälla: Facebook

10. När man hinner åka i väg bara för att sedan upptäcka att beställningen har blivit fel…

Bildkälla: Facebook

11. Ibland blir jämförelserna extremt tydliga

Bildkälla: Facebook

12. "Hela måltiden blev förstörd"

Bildkälla: Facebook

13. När påsen är för liten

Bildkälla: Facebook

Har du råkat ut för en McDonald's-besvikelse?
Tack för din röst!
Kommentera
Kopiera länk
Dela

Notifieringar

Slå på notifieringar för att få de senaste nyheterna från Nyheter24.