Nyheter24
Annons

Ikeas besked till kunderna: ”Ni har ätit för lite korv i år”

Publicerad: 8 dec. 2023, kl. 10:25
Uppdaterad: 8 dec. 2023, kl. 14:22
En klassisk korv på Ikea.
Foto: Janerik Henriksson/Vilhelm Stokstad/TT

Ikea hakar på Spotifys "wrapped" genom att göra en alldeles egen årssummering, som de kallar...”korved”.

Ämne:

Ikea

Streamingjätten Spotify har sitt wrapped, som sammanfattar det du lyssnat på under året. En företeelse många gillar att dela i sina sociala medier – och som är både älskad och hatad.

I år hakade Ikea på idén och gjorde sin egen sammanställning av 2023, med fokus på korv. 

Ikea gör "Korved 2023"

Så här skriver möbeljätten på Instagram:

Annons

"Äntligen är den här: KORVED 2023."

På en av bilderna i Ikeas ”korved” konstaterar varuhuset: 

Annons

”I år har du ätit: För lite korv. (Det är ju jättegott)”

Skärmavbild: instagram.com/ikea
Skärmavbild: instagram.com/ikea

"Marknadföringsguld"

Inlägget hyllas av följarna och har i skrivande stund fått över 10 000 likes och 380 kommentarer:

"Hahaha, bästa jag sett"

"Kudos till marknadsavdelningen"

Skärmavbild: instagram.com/ikea
Skärmavbild: instagram.com/ikea
Skärmavbild: instagram.com/ikea
Skärmavbild: instagram.com/ikea

Kommentarer

Annons
Annons
Annons