Företag ger kunder halva priset – om de tatuerar in detta
Elektronikkedjan Power, som tidigare var MediaMarkt i Sverige, har i en ny kampanj erbjudit kunder halva priset på alla varor – om de skaffar en särskild tatuering. Nyheter24 har pratat med Eddie Hernandez, marknadschef på Power, om det udda erbjudandet.
Gillar du artikeln?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få fler artiklar som denna direkt i din inkorg - helt kostnadsfritt.
Den 1 augusti i fjol köptes MediaMarkt i Sverige upp av en ännu större elektronikjätte: Power. Det norska företaget är i dag väletablerat och har 269 varuhus utspritt i Sverige, Norge, Danmark och Finland.
Nu, ett år sedan övertagandet av MediaMarkt, firar Power med en lite annorlunda kampanj.
LÄS MER:
Därför rusar danskar plötsligt till Gekås Ullared
Skatteverket: Det måste du ha gjort innan 9 augusti
Power uppmanar kunder att tatuera in logga
Power erbjuder halva priset på deras varor till kunder som tatuerar in elektronikkedjans logga. Erbjudandet kommer emellertid inte att gälla för evigt, liksom tatueringen.
"Föreställ dig att bläcka in vår ikoniska POWER-logga och få 50% rabatt på alla dina köp resten av 2024", skriver företaget på sin hemsida.
På sin hemsida skriver Power att den som tatuerar in loggan får ta del av rabatten från och med den 28 augusti till och med den 31 december 2024. Dessutom följer med rabatten en hel del avgränsningar och villkor.
Den kund som vill ha sin rabatt måste tatuera sig hos Notorious Ink i ett av elektronikjättens varuhus i Stockholm under ett event i augusti 2024 och redan vara medlem i Powers kundklubb. Enligt kedjan är antalet platser begränsade.
LÄS MER:
Populära handelsjätten svarar på den hårda kritiken
Här är utbildningen du får 26 000 kronor för att plugga
Kravet: Måste vara 10 centimeter och synlig
Nyheter24 har pratat med Eddie Hernandez, marknadschef på Power Sverige, om erbjudandet.
– Väljer man att tatuera in vår logga vill vi att det ska vara så generöst som möjligt för kunden såklart. Det gäller även på kampanjpriser så länge som det inte är i konflikt med våra villkor för till exempel presentkort etcetera, säger han.
Vag gäller själva tatueringen så har den några krav att uppfylla om man vill ta del av rabatten.
– Power-logotypen måste tatueras in på synlig kroppsdel och vara minst 10 centimeter bred, berättar Hernandez för Nyheter24.
Men det är inte vem som helst som kan få tatueringen. I stället krävs det att kunden först föranmäler sig och sedan har turen att bli utvald av Power.
– Tatueringskampanjen är ett sätt för oss att fira detta med svenska folket. Vi har inga planer på att byta namn eller logga, säger Hernandez till Nyheter24.