Gröna Lund får hård kritk för sitt biljettsystem.
Gröna Lund får hård kritk för sitt biljettsystem.

Gröna Lund svarar på hårda kritiken om biljettsystemet: "Sänkt priserna"

Besökarna har rasat på Gröna Lunds nya biljettsystem som beskrivits som både dyrt och dåligt. Nu svarar nöjesparkens informationschef Annika Troselius på kritiken.


När Gröna Lund öppnade igen efter pandemin hade nöjesparken infört ett nytt biljettsystem. Istället för att ha en entrébiljett och sedan försäljning av åkband och biljetter för sig, så går det numera endast att köpa entré och åk i ett. 

Den nya "allt i ett"-biljetten har irriterat många besökare som inte är så sugna på att åka massa attraktioner, eftersom de inte längre bara kan betala en lägre summa för endast entré. 

Kritik mot Gröna Lund: "Splittrar familjer" 

Kommentarsfältet under Nyheter24:s artikel om Gröna Lunds nya priser på Facebook har i dagsläget över 550 kommentarer, och många handlar om just detta. 

Så här skriver två besökare:

"Vad hände med entrébiljetterna, de föräldrar som inte vill åka men vill vara där med sina barn." 

"Ändra tillbaka som det var innan pandemin! Gröna kortet och sen kan man lösa kuponher/åkband om man vill. Splittra inte familjer/grupper för alla inte vill/har råd." 

Här kan du läsa mer om raseriet mot Gröna Lunds nya biljettsystem.

"Stor förståelse"

Nu bemöter Gröna Lund kritiken. Annika Troselius, informationschef på Parks and Resort, säger att syftet med de nya biljetterna är att minska köerna till attraktionerna genom att begränsa antalet personer som åker samtidigt. 

Vad har ni att säga till de som bara vill köpa entré och tycker att det blivit orimligt dyrt?

– Jag har stor förståelse för att det kostar en del att besöka en nöjespark och därför har vi också i år sänkt priset under flera dagar på våren och hösten, säger Annika Troselius till Nyheter24.

Annika Troselius. Foto: Pressbild, Parks and Resorts
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!