Max-vd:n säger förlåt till kunderna: "Vill be om ursäkt..."
"Vi vill be om ursäkt", säger Max vd Richard Bergfors i ett videoklipp.
Gillar du artikeln?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få fler artiklar som denna direkt i din inkorg - helt kostnadsfritt.
I mitten av oktober släppte Max Burgers en ny hamburgare – men det var inte alla som fick testa den.
Nyheten var nämligen hemlig och bara den som hade fått tag på rätt lösenord kunde köpa den på lanseringsdagen.
För att få nys om det behövde man ringa ett nummer och urskilja vad som sades på andra änden. Koden fick man sedan uppge i kassan på de restauranger som sålde burgaren.
LÄS MER: Det måste kunderna göra för att få smaka Max nya hamburgare
Nyheten hade ovanlig smakkombo
– Utan att avslöja för mycket vågar vi lova en spännande smakupplevelse där salt, sött och krisp möts, sa Max pressavdelning till Nyheter24 inför släppet.
Den visade sig innehålla en kombination av friterad mozzarella, lingon och barbeque – men trots den ovanliga kombinationen verkar nyheten ha landat väl hos kunderna.
Så här lyder några av kommentarerna på Max Instagram:
"Ätit 2 dagar i rad! HELT BRUTAL GOD!"
"Testade idag, va riktigt god!"
LÄS MER: Max hamburgares stora ändring – första gången på 15 år
Max-vd:n säger förlåt: "Vill be om ursäkt"
Max Burgers drivs av och Richard Bergfors som är vd, och Christoffer Bergfors som är vice vd.
De verkar inte ha varit helt övertygade om att burgaren skulle tas emot lika bra på alla håll, och har till och med publicerat en ursäkt i videoformat.
LÄS MER: Max-ägaren Richard Bergfors otroliga miljonlön – så mycket tjänar han
Den riktar sig primärt till alla italienare som de är rädda att ha upprört i och med den nya lanseringen.
"Kära italienare, vi vill be om ursäkt", inleds videon.
De tar sedan burgaren i försvar och uppmanar eventuella skeptiker att testa den innan de dömer ut den.
"Innan du går ut och skriker "italienskt matbrott" på internet, testa den."
LÄS MER: Senaste nytt – ta del av det som händer just nu