Systembolaget har funnits ända sedan 1950-talet och har i uppdrag att, med ensamrätt och ansvar såväl som god service, sälja alkohol i Sverige.
"I vårt uppdrag ingår också att informera om alkoholens skadeverkningar. Alkohol är inte som andra varor och därför är vi inte heller som andra företag", skriver de vidare på den egna hemsidan.

Systembolaget: "Hög belastning"
Och kanske är du en av dem som på sistone besökt Systembolagets hemsida, där man kan beställa hem varor eller bara kika ut vad man ska inhandla framöver?
Då har du säkert sett att företaget, i en banner på sajten, delar aktuell information till kunderna.

"Just nu har vi hög belastning på vår telefoni hos Kundtjänst. Kontakta oss gärna via chatt eller mejl!", skriver företaget.
För Nyheter24 uppger Sofia Sjöman Wass, pressansvarig hos Systembolaget, att det hör till vanligheterna att belastningen blir högre den här tiden på året.
"Midsommar är, tillsammans med andra högtider, en period då vi har generellt högt tryck både i butik och i Kundservice och då kan svarstiderna bli något längre. I regel svarar vi på mejl inom 48 timmar", skriver hon.