Lidl öppnade sin första butik i Sverige 2003, och i dag finns strax över 200 butiker runt om i landet. Förutom sina låga priser och klädkollektioner, så har den tyska lågpriskedjan gjort sig populär i sociala medier.
Lidl: "Vi veeet..."
Men det är inte alltid kunderna är med på noterna i det som postas på Lidl:s konton. I veckan la lågpriskedjan upp en post om Dubaistyle-produkter på Facebook:
"Vi veeet att ni inte kan få nog av dubaistyle-produkter.. Vilken av dessa skulle ni vilja se i butik?"
"Inget av dom"
Men inlägget fick ett minst sagt svalt mottagande. Majoriteten av dem som kommenterat under Lidl:s inlägg är inte alls sugna på någon dubaistyle-produkt:
"Inget av dom"
"Klarar mig utan samtliga fyra alternativ."
"Bläääää"


Lidl: "Räknade med responsen"
Lidl är inte förvånade över responsen.
– Inlägget syfte är ju att provocera med humor och glimten i ögat. Vi leker med hela konceptet och trenden att allt ska ha en Dubaichoklads-koppling. Så vi räknade absolut med den responsen vi fått, samtidigt som vi lyfter en produkt som faktiskt existerar, säger Matthias Glöckler, chef för sociala medier och digital marketing på Lidl Sverige, till Nyheter24.
Har du fallit för trenden med Dubai-choklad?