Det händer då och då att företag gör om sina produkter eller dess förpackningar. Nyheter24 har till exempel tidigare rapporterat om McDonalds som nyligen ändade receptet på de flera Tasty-burgare och den omtyckta McFeast-burgaren.
I och med förändringen fick McFeast-burgaren fick både ketchup, senap och gurka med det nya receptet, något som fick många kunder att rasa och i sociala medier. Även när Marabou ändrade sina klassiska förpackningar så rasade kunderna, och många ansåg att den design som tagit två år att komma fram till var ful.
Stor förändring för chipsjätten Estrella
Nu har det blivit dags för chipsjätten Estrella att ändra sina klassiska chipspåsar.
Chipspåsarna kommer få en ny design som lyfter fram det som verkligen räknas, skriver Estrella i ett pressmeddelande. Med den nya designen vill man lyfta fram kripset och visa ett tydligt hållbarhetsfokus.
– Vi har finjusterat designen för att verkligen lyfta fram det som gör Estrella unikt och det vi är mest stolta över - våra krispiga snacks. Att vi samtidigt kan göra något bra för miljön, genom att använda mindre färg på baksidan är ju en solklar win-win, säger Josefin Hugosson, Brand Manager på Estrella.
Så kommer blir Estrellas nya chipspåsar
Chipspåsarnas framsida kommer med den nya designen få en krispgaranti-stämpel och bli lättare att känna igen på hyllorna så de har mindre färg på baksidan.
Genom att minska mängden färg på påsarnas baksida blir det högre kvalitet vid återvinning av plastmaterialet. De nya påsarna kommer redan nu gå att hitta i butikerna.