Tisdag 30 Nov
Stockholm

Skunk lägger ner

Nu lägger även det sociala nätverket Skunk ner efter att för många användare lämnat sidan. Samtidigt växer Facebook och Twitter.
Nu lägger även det sociala nätverket Skunk ner efter att för många användare lämnat sidan. Samtidigt växer Facebook och Twitter. Foto:

Epidemin som tagit kål på Playahead och lagt Lunarsstorm på sin dödsbädd slår till igen – på onsdagen lägger det sociala nätverket Skunk ner.

Kommentera
Kopiera länk
Dela
Läs mer

Allt för många medlemmar har lämnat skeppet.

– Vi stänger Skunk för att det bara finns några få tappra användare kvar men även för att vi har haft problem med den gamla plattformen. Omkostnaderna är så stora att i förhållande till antalet besökare är det en orimlig situation, säger Sprays vd Patrik Johansson till DN.

Sidan Playahead lades ner i januari av samma anledning och Lunarstorm planerar att kasta in handduken i augusti – 1,6 miljoner unika besökare per dag har reducerats till 100 000.

Detta medan Facebook och Twitter växte med 66 respektive 47 procent förra året, enligt DN.

Men Spray hoppas fortfarande på att kunna sälja Skunk.

– Det handlar inte så mycket om en försäljning, utan mer om att det hamnar i rätta händer. Det är viktigt att den som tar över Skunk gör det av rätt orsak och har förmågan att driva den vidare, säger Patrik Johansson till DN.

Och han tror att det finns en efterfrågan för sidor som Skunk.

– Det framstår mer och mer som en motvikt till Facebook, där tempot är ett annat. En annan skillnad är att på Facebook är man inte anonym, säger Patrik Johansson till DN.

Kommentera
Kopiera länk
Dela