Hej Telenor - hur känns det nu?
Kritik mot en telefonförsäljare med ett erbjudande från Telenor fick 63 000 likes på sex timmar. Nyheter24 frågar Telenor hur det känns.
Gillar du artikeln?
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få fler artiklar som denna direkt i din inkorg - helt kostnadsfritt.
-Ja det är Daniel
-HEJ JAG HETER LINDA O RINGER FRÅN TELENOR
-Hej
-DU HAR VARIT KUND HOS OSS VÄLDIGT LÄNGE SER JAG! HUR LÄNGE ÄR DET NU?
-Sedan ni hette Vodafone o Europolitan, så det är ett tag nu...
-MEEN VA KUL, anledningen att jag ringer är att jag har ett fantastiskt erbjudande till dig som är trogen Telenorkund
-Okej...
-Är du intresserad att få den Nya Ipaden med tillhörande bredband med OOOOOBEGRÄNSAD surf för endast 379 kronor?
-Jag antar att du menar att jag skall betala 379 kronor i månaden i två år då?
-Ja.. eh just det
Det var Facebookanvändaren Daniel Ek som postade ett meddelande till Telenor Sveriges Facebook-sida. Med pratminus beskriver han hur konversationen gick till när en telefonförsäljare från Telenor ringde honom med ett erbjudande han inte uppskattade. I skrivandes stund har konversationen fått 63 136 likes och siffran växer.
Hur känner Telenor om att fler tummar vänds upp angående kritiken?
– Vi sitter och jobbar på detta nu, svarar Telenors presschef Andreas Hamrin.
Hur jobbar ni på det?
– Som du kan se så har vi själva varit inne och kommenterat tråden.
Jag ser bara två kommentarer i början av tråden.
– Ja men där har vi bemött hans kritik.
Hur känns det för Telenor att en kritisk kommentar mot Telenor har fått över 60 000 likes på bara några timmar?
– Det är självklart inte roligt att se, men om man tittar på hur trådens konversation ser ut så handlar mycket om ett missnöje mot telefonförsäljning i sig, och inte bara Telenors erbjudande.
Kommer ni ta upp detta på nästa möte?
– Det kommer vi.
Vad ska ni säga då?
– Vi ska titta på om det är någonting Telenor kan ändra när det gäller erbjudanden som i detta fall då Daniel Ek tycker han kan få bättre erbjudanden från andra håll. Och så kommer vi titta på hur vi arbetar inom vår telefonförsäljning.