Det var Facebookanvändaren Daniel Ek som postade ett meddelande till Telenor Sveriges Facebook-sida. Med pratminus beskriver han hur konversationen gick till när en telefonförsäljare från Telenor ringde honom med ett erbjudande han inte uppskattade. I skrivandes stund har konversationen fått 63 136 likes och siffran växer.
Hur känner Telenor om att fler tummar vänds upp angående kritiken?
– Vi sitter och jobbar på detta nu, svarar Telenors presschef Andreas Hamrin.
Hur jobbar ni på det?
– Som du kan se så har vi själva varit inne och kommenterat tråden.
Jag ser bara två kommentarer i början av tråden.
– Ja men där har vi bemött hans kritik.
Hur känns det för Telenor att en kritisk kommentar mot Telenor har fått över 60 000 likes på bara några timmar?
– Det är självklart inte roligt att se, men om man tittar på hur trådens konversation ser ut så handlar mycket om ett missnöje mot telefonförsäljning i sig, och inte bara Telenors erbjudande.
Kommer ni ta upp detta på nästa möte?
– Det kommer vi.
Vad ska ni säga då?
– Vi ska titta på om det är någonting Telenor kan ändra när det gäller erbjudanden som i detta fall då Daniel Ek tycker han kan få bättre erbjudanden från andra håll. Och så kommer vi titta på hur vi arbetar inom vår telefonförsäljning.