Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies och adblockeridentifiering för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Hans raseriutbrott på TV4 fick över 62 000 likes

- 23/10/2012, 15:40 -
Den arga statusen har fått TV4 att reagera.
1 av 3

Den arga statusen har fått TV4 att reagera.

Tråkigt att tittare inte är nöjda, säger TV4.
2 av 3

Tråkigt att tittare inte är nöjda, säger TV4.

Fredrik Sandberg

Under Beckfilmen i söndags var det helt sjuka ljudnivåer mellan reklam och film. Men TV4 jobbar på det.
3 av 3

Under Beckfilmen i söndags var det helt sjuka ljudnivåer mellan reklam och film. Men TV4 jobbar på det.

SCANPIX SWEDEN

Jonas Nilssons rasande meddelande på TV4:s Facebooksida har fått 62 335 likes på bara två dagar. Till Nyheter24 svarar nu TV4 på kritiken.

"SÄNK VOLYMEN PÅ REKLAMEN FÖR HELVETE! SKITER I OM NI SÄGER ATT NI INGET KAN GÖRA! KLART SOM FAN NI KAN! 
GÖR DET NU BARA!"

Statusen, som i dag samlat på sig 62 335 likes, publicerades på TV4:s officiella Facebooksida på söndagen av en viss Jonas Nilsson. Men det var inte första gången han fått ett utbrott på kanalen.

– Det är likadant varje gång och samma svar får man också av TV4, de hänvisar till den där länken, säger Jonas Nilsson till Nyheter24

Länken han pratar om leder till en "frågor och svar" sida där TV4 förklarar att ljudskillnaderna handlar om komprimering. Det är de starka partierna i exempelvis en film som matchar reklamens ljud.

– Jag blir sjukt irriterad varje gång och i söndags var det ju extremt, säger Jonas Nilsson. 

Han säger att det nog måste finnas någonting TV4 kan göra åt ljudskillnaderna. Men samtidigt förstår han att de vill nå ut med sin reklam, klart och tydligt.

Hur känns det att få så många likes på din arga kommentar?

– Det var ju inte meningen, men det betyder väl att fler håller med.

Tänker du fortsätta lägga kommentarer på TV4:s Facebook?

– Nu gav du mig en idé, svarar Jonas Nilsson.

På TV4 säger publikombudet för TV4-Gruppen Camilla Filipsson att hon själv reagerade på det höga reklamljudet när hon kollade på Beck-filmen på söndagen.

– Det var i maj som reklamljudet blev lite högre men vi jobbar på att det ska vara på samma nivå som innan maj och tror vi kommer ha löst problemet inom två veckor, säger hon.

Att Jonas Nilsson fått medhåll från 62 335 personer tycker hon visar på stort engagemang från tittare.

– Det är självklart tråkigt att de inte är nöjda, men samtidigt är det positivt att man engagerar sig och vill hjälpa TV4 med förbättring.