Fredag 18 Jun
Stockholm

Underlivsdeodoranten för kvinnor är här

En nödvändig produkt?
En nödvändig produkt?. Foto: TT/Scanpix

Att förhindra svettlukt med hjälp av deodorant är vi vana vid, men att ha deo mellan benen? Det verkar som att det är dags.

Kommentera (43)
Kopiera länk
Dela
Läs mer
Fått prispengar

Systrarna Hasti och Hedieh Asadis bolag har hittills tagit in 90 000 kronor i prispengar för olika entreprenörstävlingar och 300 000 kronor i ett lån från Almi Företagspartner.

Nu hoppas man på at få in mer pengar i bolaget med hjälp av riskkapitalisten Mats Gabrielson.

SVERIGE. Om några månader landar den på apoteket – intimdeodoranten.

Produkten heter Deo Doc och har som syfte att hindra oönskad doft i underlivet.

Det är systrarna Hasti och Hedieh Asadi som står bakom företaget.

– I maj lanserar vi två produkter, en intimdeodorant i sprayform som blockerar önskad odör från underlivet. Den andra är en deo-wipe, en slags tvättservett med samma syfte men som även är rengörande, säger Hasti Asadi till Dagens Industri

Doc Deo verkar också ha starkt förtroende bland stora affärsmän. Riskkapitalisten Mats Gabrielson, som vi har kunnat se i teveprogrammet "Draknästet", kommer troligen ha en viktig post i bolaget.

Till Nyheter24 säger han att han ännu inte gått in med pengar i bolaget, men att han är "starkt intresserad" av det.

– Jag har ännu inte investerat några pengar, men jag har varit med under utvecklingen av bolaget, säger Mats. 

Vad har bolaget för målgrupp?

– Det är i första hand kvinnor i övre tonåren och uppåt, men det är egentligen något du borde ta med systrarna bakom bolaget.

Skulle du vara lika intresserad om det här var en produkt avsedd för män?

– Det är faktiskt så att det är tjejerna bakom bolaget som gör att jag vill investera i det. Vi kan vända på frågan; hade jag varit intresserad om det hade varit dåliga entreprenörer?? Nej, säger Gabrielsson till Nyheter24.

När Nyheter24 frågar Hedieh Asadi, läkare och en av grundarna till DeoDoc, om målgruppen svarar hon:

– Vi såg ett behov för produkterna och vår målgrupp är alla kvinnor, men precis som Mats sa riktar vi in oss på kvinnor i övre tonåren och uppåt.  

Kommentera (43)
Kopiera länk
Dela