Jenny väcks mitt i natten av posten – Bring vill inte ändra rutiner

- 16/02/2018, 16:34 -

Flera gånger i veckan vaknar Jenny, 32, mitt i natten av att hennes ettåriga dottern Hailey gråter. Det är posten som kommit genom brevinkastet. Ibland kan det hända upp mot fyra gånger i veckan, men Bring vägrar ändra sina rutiner.

Jenny Silfverberg från Malmö är ensamstående mamma till Liam, 4, och Hailey som endast är ett år gammal. Varje kväll när de går och lägger sig så vet inte Jenny om det kommer bli en hel natts sömn eller inte. Och det beror inte bara på att hon har små barn Det är nämligen så att posten kommer mitt i natten – flera gånger i veckan. 

– Det är tråkigt och påfrestande. Mitt yngsta barn vaknar väldigt ledsen varje gång och har svårt att somna om, säger hon. 

Har försökt lösa situationen själv

– Jag har försökt dämpa ljudet genom att lägga mjuka saker på golvet, fortsätter Jenny. 

Den post som kommer mitt i natten är inte reklam. Det är brev adresserade till henne som hamnar på dörrmattan mellan halv ett och halv fyra på natten. 

– Det har pågått i cirka ett år flera gånger i veckan utan någon förändring alls, säger hon. 

Men det är bara post från Malmö stad och Region Skåne som dimper ner i brevinkastet om nätterna. 

– Resten av posten får jag runt lunchtid.

Jenny vaknar mitt i natten flera gånger i veckan av att posten lämnas i brevinkastet.
Bildkälla: Privat

Företaget som lämnar posten mitt i natten hos Jenny är Nim Distribution, som är anlitade av Bring. 

Informationschefen på Bring, Adam Leth, bekräftar att de har ett samarbete med Nim Distribution. 

Han menar att det handlar om att det ska vara hållbart för miljön. Om det blir färre vändor för brevbäraren så blir det också mer miljövänligt.

Så förklaringen till att posten kommer mitt i natten är för att den ska komma samtidigt som morgontidningen.

– Jag ser inga konstigheter alls med det här, säger Adam Leth till Nyheter24.

Kommer inte ändra rutinerna

Är det någon som blir störd av att posten kommer mitt i natten rekommenderar han personen i fråga att höra av sig till Bring eller Nim, så ska situationen försöka lösas.

– Någon ändring på distributionen tidsmässigt finns det inga funderingar på. Det är en del av vår strategi att växa geografiskt tillsammans med utbärningsföretag. Det är självklart tråkigt när våra mottagare upplever att de störs av vår utdelning, säger Leth.

Jenny har försökt få kontaktat med Nim för att förklara sitt problem – utan resultat.

Läs också om den nya avgiften för att beställa paket från Kina.

Har du vaknat av posten mitt i natten?