Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies och adblockeridentifiering för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Nu får Coca-Colas burkar ett helt nytt utseende – så här ser de ut

- 20/04/2016, 19:10
Coca-Cola-burken som vi är vana att se den.
1 av 3

Coca-Cola-burken som vi är vana att se den.

Ap

Och nya kläderna.
2 av 3

Och nya kläderna.

COCA-COLA

Snyggt?
3 av 3

Snyggt?

COCA-COLA

Lite mer enhetligt, kan tyckas.

Plötsligt händer det. Märken och förpackningar som vi alltid tagit för givet ska se ut på ett vis förändras i ett ögonblick.

Nu är det dags för Coca-Colas burkar och flaskor att få sig ett klädombyte. Där märket omfamnar sin klassiska röda färg i alla läskvarianter.


Det svarta för Cola Zero, silverfärgade för Cola Light och gröna för Cola Life är kvar men med en omsvepning av röd färg.

De nya varianterna kommer till en början att finnas tillgängliga i Mexiko, som är ett av länderna där Coca-Cola går bäst. Om de kommer att säljas i Sverige är fortfarande oklart, skriver GP.

– Vi vill erbjuda våra kunder fler valmöjligheter men också främja våra smaker, säger Muhtar Kent, Coca Colas vd i ett pressmeddelande.


Till Telegraph säger James Sommerville som är designchef för företaget att "det här markerar första gången på 130 år som Coca-Colas ikoniska visuella stil delas i alla produkter".

Kanske också ett sätt att undgå den senaste debatten om vad Coca-Cola verkligen gör med kroppen eller kritiken om hur mycket socker en burk vanlig cola innehåller.

Är de snyggare? Avgör själv.

Är de nya flaskorna och burkarna snyggare?