Coca-Cola-burken som vi är vana att se den.
1 av 3
Coca-Cola-burken som vi är vana att se den. - Foto: Ap
Och nya kläderna.
2 av 3
Och nya kläderna. - Foto: COCA-COLA
Snyggt?
3 av 3
Snyggt? - Foto: COCA-COLA

Nu får Coca-Colas burkar ett helt nytt utseende – så här ser de ut

Lite mer enhetligt, kan tyckas.


Plötsligt händer det. Märken och förpackningar som vi alltid tagit för givet ska se ut på ett vis förändras i ett ögonblick.

Nu är det dags för Coca-Colas burkar och flaskor att få sig ett klädombyte. Där märket omfamnar sin klassiska röda färg i alla läskvarianter.


Det svarta för Cola Zero, silverfärgade för Cola Light och gröna för Cola Life är kvar men med en omsvepning av röd färg.

De nya varianterna kommer till en början att finnas tillgängliga i Mexiko, som är ett av länderna där Coca-Cola går bäst. Om de kommer att säljas i Sverige är fortfarande oklart, skriver GP.

– Vi vill erbjuda våra kunder fler valmöjligheter men också främja våra smaker, säger Muhtar Kent, Coca Colas vd i ett pressmeddelande.


Till Telegraph säger James Sommerville som är designchef för företaget att "det här markerar första gången på 130 år som Coca-Colas ikoniska visuella stil delas i alla produkter".

Kanske också ett sätt att undgå den senaste debatten om vad Coca-Cola verkligen gör med kroppen eller kritiken om hur mycket socker en burk vanlig cola innehåller.

Är de snyggare? Avgör själv.

/
/
/
/
/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!
Är de nya flaskorna och burkarna snyggare?
Tack för din röst!
Senaste nytt

Nu kan du spara anhörigs DNA – efter döden – i ett smycke

Polisen rapporterar om brand, Härnösand

"Härnösand, larm om brand i byggnad i centrum.", skriver polisen på sin hemsida.

Cloetta stoppar choklad

Godistillverkaren Cloetta stoppar färdiga produkter i sitt lager sedan deras råvaruleverantör informerat dem om ett misstänkt problem med en produkt.

Fejkade ID-kort för 45 kronor – direkt i mobilen

1 timme sedan
Minderåriga använder sig av olagliga appar för att köpa snus och andra varor med åldersgräns. Apparna efterliknar BankID-varianter som Freja och är trovärdiga, och går att köpa för 45 kronor. Då får användaren ett fejkat ID-kort direkt i mobilen som är nästan perfekta kopior.

Voi rasar på Fröken Snusk: "Samtal från våra advokater"

1 timme sedan
Konflikten mellan Fröken Snusk, Rasmus Gozzi och elsparksbolaget Voi är ett faktum. Efter Gozzis hån mot företaget slår Voi tillbaka: – Gozzi Records kan förvänta sig ett samtal från våra advokater.

Försvaret kallas till samtal efter flygincident

1 timme sedan
Regeringen har kallat Försvarsmakten till samtal om kommunikation kring flygvapnets incidentberedskap, rapporterar SVT Nyheter.