Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies och adblockeridentifiering för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Riktiga par chockar med analsex i ny reklam – extremt NSFW

- 30/03/2017, 19:36

Designduon har tolkat det här med att "naket säljer" väldigt bokstavligt. Genom att faktiskt visa par som har sex, på riktigt.

Att sex säljer är ju verkligen inget nytt. Men det krävs en hel del för att få folk att höja på ögonbrynen nuförtiden.

Några som faktiskt verkar ha lyckats med det, är designduon Zoe Latta och Mike Eckhaus. De är skaparna bakom det trendiga märket Eckhaus Latta.

Bildkälla: Instagram

Inför släppet av deras Spring/Summer 2017-kollektion har de släppt reklambilder som har tagit emot minst sagt blandade reaktioner.

De tar det här med sexiga bilder ett snäpp längre än vad många andra har vågat tidigare.

Här är modellerna inte bara sexigt avklädda. Det är par som har sex. På riktigt, framför kameran.

Bildkälla: Instagram

Modellerna är i stort sett nakna, med ett fåtal klädesplagg kvar på kroppen. Givetvis från Eckhaus Latta.

Sexakterna har fotograferats av Heji Shin, som tidigare har fotograferat artister som Cher och Miley Cyrus.

Bilderna visar både oralsex, analsex och vaginalt sex och illustreras av både heterosexuella och samkönade par. Så på den biten får en väl kanske säga kudos till reklambyrån Eric Wrenn Office.

Enligt Daily Mail hävdar vissa uppmärksamma följare i sociala medier att bilderna publicerades helt ocensurerade först. Men bilderna ska snabbt ha tagits bort och bytts ut mot pixlade versioner.

På Eckhaus Latta olika sociala medier-konton hyllas bilderna som både nyskapande, vackra och spännande.

Men många ifrågasätter också hur konceptet skulle skilja sig från de skandalomsusade bilderna som American Apparel har lyckats med tidigare i sina hårt kritiserade kampanjer.

Responsen i svenska sociala medier har också varit blandade. I Facebookgrupper diskuteras bilderna vilt.

Vissa tycker att bilderna är riktigt heta, medan andra känner att konceptet känns sunkigt och mest som ett erkännande att produkterna inte kan tala för sig själva utan att sex måste blandas in.

I filmklippet längst upp i artikeln kan du se modeduon Eckhaus Lattas omtalade bilder.

Tidigare har bland andra BMW fått en reklamkampanj fälld av Reklamombudsmannen, som ansåg att de sexualiserade modellen Gigi Hadid.

Till och med en TV-reklam för Heinz ketchup har fällts – för att den ansågs vara för farlig att titta på.

Glöm inte att ladda ner vår app för att få full koll på de senaste nyheterna. Finns på Google Play och App Store.

Vad tycker du om bilderna?