Nyheter24
Annons

Fått felaktiga kravbrev från Klarna? Då är du inte den enda

Publicerad: 19 juni 2024, kl. 23:18
Kunder har fått felaktiga kravbrev från Klarna. Genrebilder. Foto: Claudio Bresciani/TT/Carl-Olof Zimmerman/TT

Kunder är åter igen upprörda på betaltjänsten Klarna. Flera finska kunder har nämligen fått felaktiga kravbrev från Klarna, trots att de betalt sina räkningar i tid.

Ämne:

Klarna

Klarna har vid flera tillfällen varit i blåsväder. Bland annat för att de ska ha samarbetat med bluffsidor, något som Nyheter24 skrivit mer om. 

Strul hos Klarna har gett kunder felaktiga kravbrev

Nu är svenska Klarna i ett nytt blåsväder där kunder är upprörda. Denna gång handlar det om att kunder i bland annat Finland får felaktiga meddelande av betaltjänsten, vilket Yle var först att rapportera om. Huruvida problemet funnits i Sverige är ännu oklart.

Det ska handla om ett tekniskt fel som gör att kunder som redan betalat sina fakturor fått kravbrev från Klarna, då det inte syns i deras system att fakturan är betald. 

Annons

Problemet har lett till att kunder får betalningspåminnelser om räkningar som de redan har betalat.

– Pengarna lämnar snällt banken (kundens reds. anm), men det registreras inte på rätt sätt i Klarnas system, säger en Klarna-anställd som svenska Yle pratat med.

MISSA INTE:

Annons

Felet ska ha pågått i veckor

Störningen ska ha pågått i flera veckor, enligt den anställde.

– Jag blir så matt när jag tänker på att kunden har en fläckfri betalningshistoria och att något tekniskt fel hos Klarna nu kan förstöra det, säger den Klarna-anställda till svenska Yle.

Enligt Klarna ska problemet ha berott på att bolaget haft ett typ av tekniska problem som gjort att betalningar inte registrerat. Allt ska dock vara löst nu enligt Klarna, skriver svenska Yle.

MISSA INTE:

Kommentarer

Annons
Annons
Annons