Det är sommar det är... en del sol, och i landet vankas det semester för många.
Någonting som aldrig tar semester är våra livsmedelsbutiker som året runt, utöver några dagar, står öppna och till förfogande för oss som vill handla.
För några år sedan slog den så kallade "matkassen stort" och för många svenskar betydde det att det blev färre vändor till butikerna för att istället få hem färdiga recept och varor. Men fortfarande är vi många som väljer att ta några vändor i veckan för att införskaffa livsmedel.

Då matpriserna är fortsatt höga har en specifik matkedja kommit att hamna i ordentligt rampljus just på grund av lägre priser – och det är Lidl. På sociala medier har kunder börjat dela med sig av tips om vissa klipp man kan göra hos matjätten. Men det är långt ifrån det enda som kunderna tipsar om.
MISSA INTE: Kunderna rusar till Lidl – varan alla vill ha
Kunderna flockas på Lidl – här är varan de vill ha
Titt som tätt kan det ibland dyka upp varor på Lidl som inte finns i gemene matbutik. En vara som flera gånger blivit viral är glass. Lidl har ett brett glassortiment varav vissa sorter inte går att hitta i andra butiker än just Lidl.
Bland annat har de en kokosglass som äts ur ett slags kokosskal. De har också många olika typer av "Mochi-glass".

Nyligen skrev Nyheter24 om att många kunder fått sig en chock när de fått syn på att matjätten även fått in glassen är av märket Gelatelli som finns i flera varianter, däribland halloncheesecake, hasselnötspralin och banan-choklad-karamell.
Men nu har ännu en vara fått spridning på sociala medier. Och man skulle absolut ljuga om man påstod att detta bakverk inte fick ögonen att spärras upp.
Nyheter24 söker Lidl Sverige.
MISSA INTE: Här rasar kunderna på Lidls nyhet