Under juni 2025 hade varuhuset Gekås en tillväxt på 12 procent jämfört med motsvarande period i fjol.Ökningen har fortsatt in i juli, och vd:n Patrik Levin menar att alla kurvor pekar uppåt.
– Det är väldigt kul. Vi har haft en fantastisk start på sommaren, säger han till Market.
"Vi ska vara billigast"
Det finns många anledningar till att kundrusningen till Gekås Ullared är större i år än vad den varit tidigare år. Enligt Levin kan det bland annat bero det på att man inte ökat priserna lika mycket som många andra gjort under lågkonjunkturen.
– Vi ska vara billigast, ordentligt, säger Levin.
Levin berättar även att de valt att satsa mer på att synas i sociala medier, vilket också kan vara en av anledningarna till att kundrusningen varit så omfattande. I juni ökade både boendeanläggningen och restaurangverksamheten med 20 respektive 17,5 procent.
Gekås Ullared säljer julpynt i juli
Nyheter24 har tidigare uppmärksammat Gekås Ullareds nya koncept "Jul i juli", som är en satsning på julpynt mitt i sommaren. Under julis första 14 dagar omsatte försäljningen omkring en miljon kronor.
– Det är uppskattat av många kunder, säger Levin.