Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies och adblockeridentifiering för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Fler tidningar indragna i avlyssningsskandalen

- 15/11/2011, 11:03 -
Nu kan även News International-ägda The Sun dras in i skandalen, liksom Daily Mirror.
1 av 3

Nu kan även News International-ägda The Sun dras in i skandalen, liksom Daily Mirror.

Kirsty Wigglesworth / AP

James Murdoch fick be om ursäkt i parlamentet i förra veckan.
2 av 3

James Murdoch fick be om ursäkt i parlamentet i förra veckan.

SCANPIX

Trots nedläggningen av News of the World har far och son Murdoch ännu inte fått någon ro.
3 av 3

Trots nedläggningen av News of the World har far och son Murdoch ännu inte fått någon ro.

Sang Tan / AP

Reportrar från ytterligare två tidningar förutom nedlagda News of the World ska ha fått hjälp att hacka telefoner.

LONDON. Utredningen av den stora avslyssningsskandalen i Storbritannien, som slutade med att tidningen News of the World lades ner, går vidare.

Det är i handskrivna anteckningar från privatdetektiven Glenn Mulcarie som namn på journalister från även The Sun och Daily Mirror hittats, uppger The Telegraph. Mulcarie har redan dömts för att ha genomfört de omtalade avlyssningarna.

Hackade kändisar och mordoffer

Det var i juli i år som News of the World lades ned efter att skandalen nystats upp. På uppdrag från tidningens medarbetare ska Mulcarie bland annat ha hackat telefoner och röstbrevlådor hos kändisar, mordoffer och politiker.

News Internationals vd James Murdoch, son till mediemogulen Rupert Murdoch, tvingades i förra veckan be om ursäkt till den parlamentariska kommitté som utreder ärendet. Orsaken? Att tidningen misstänks ha anlitat privatdetektiver för att kartlägga flera av kommitténs medlemmar.