STOCKHOLM. Sedan beskedet om att Stockholmsarenan försenas tre månader till juli 2013 har byggföretaget Peab:s facebooksida fyllts med hundratals upprörda kommentarer från nästan uteslutande Hammarbysupportrar.
"Ni fattar inte vilken sten ni satt i rullning. Sveriges största och mest aktiva supportrar, tror ni detta kommer att gå obemärkt förbi?", skriver en användare och fortsätter:
"Detta kan bli ert Little Big Horn. Ert jävla Afghanistan. Ert jävla Vietnam".
Peab påpekar att man vet om hur många människor arenan engagerar.
– Vi förstår att folk är besvikna, arga och ledsna, säger företagets presschef Niclas Brantingson till Nyheter24.
Har bara en anställd som jobbar med sociala medier
Byggbolaget har valt att inte gå in och svara på varje enskilt inlägg men Brantingson menar att de gått ut med en del samlade svar.
– Vi försöker svara på de sakliga frågor som dyker upp.
Faktum är att Peab i dagsläget endast har en person som ansvarar för företagets aktiviteter på sociala medier. Enligt presschefen är det dock ett område man planerat att förstärka.
– Men tyvärr har vi inte gjort det ännu, säger Niclas Brantingson.
Tror ni att ni kan förlora andra kunder i och med den här förseningen?
– Det är klart att det kommer att påverka oss, men det är svårt att säga hur mycket.