Löwengrip slår till med både nytt utseende och nya priser!

Ingen kan väl ha undgått att Löwengrip Care & Color lanserat nya förpackningar tillsammans med det betydligt kortare namnet ”Löwengrip”? 
Om du av någon anledning ändå missat ägarinnans alla uppdateringar på sociala medier om det nya utseendet så föll kanske ändå poletten ner när den ack så hemliga dejten helt plötsligt skulle ut och fram i strålkastarljuset på Unicefs gala till förmån för barnen?
Ingenting säljer väl kladd och kräm så mycket som en nykär bloggare som helt plötsligt bjuder in hela världen till det innersta av sitt privatliv?

Den som försöker få det här till att vara en taktik för att försöka begrava alla de falska siffrorna som Isabella använt sig av det senaste året är ingenting annat än cynisk.
Givetvis handlar det här endast om att hon är på tok för sprickfärdig av nyförälskelse och lycka för att kunna hålla honom hemlig en enda sekund till och att det här sammanföll med lanseringen – en ren slump.

Någonting som inte är en slump är att alla produkter nu fått en alldeles ny prislapp och i vissa fall även mindre innehåll än tidigare.
Om jag förstått det hela rätt så är det enbart utseendet och namnet som ändrats medan innehållet är detsamma.
Är det inte lite märkligt då att ögonkrämen ökat i pris med hela 116 kr eller att silverbalsamet ökat med 60 kr i pris samtidigt som innehållet minskat med 20%?
Jag orkar knappt ens gå in på vad som hänt med den enda produkten ur det här sortimentet som jag faktiskt använder.

Men det är ju lätt hänt!
Särskilt om man inte är så vidare haj (pun intended) på det där med siffror. Det har ju Isabella visat prov på både en och två gånger de senaste veckorna men förhoppningsvis kan den nya kärleken bistå henne där då jag förstått att han är lite av en börshaj. (Pun intended again)

Men ta er igenom de här jämförelserna så ses vi igen i slutet av det här inlägget för en sista sifferanekdot.

Så! Vad tyckte ni?
Känns priserna rimliga?
Det finns en enda produkt ur hennes kollektion som jag inte sett motsvarigheten till någon annanstans och det är den här sista produkten som förkortar torktiden på håret. Fråga mig inte hur det går till men fungerar gör den, men…

Det är nu jag är tacksam över att jag tappat extremt mycket hår det senaste året – ni kan vara lugna, det är inget fel på mig – för jag tänker fan i mig inte betala 80 kronor mer för den här tuben samtidigt som innehållet minskat med 20%.
De extra minuterna jag nu kommer få lägga på att torka håret kommer vara värt det. För mina insparade krämpengar ska jag köpa mig en riktig monsterfön som skulle få Carolas fläkt från melodifestivalen att blekna i jämförelse.
Så det så!

Men siffror…
Det var det vi skulle prata om här nere avslutningsvis.
Ni vet vid det här laget att Isabellas ”magic number” är 1.5 miljoner, eller hur?
Tror ni inte att den siffran återkommer även här?

Inte nog med att Bellas blogg har 1.5 miljoner unika besökare, nu visar även hennes kladd och krämföretag samma siffror.
Makalöst!

Jag har dock vissa svårigheter att härleda alla dessa följare som de säger sig ha.
På Instagram har Löwengrip drygt 23 000 följare och på Facebook typ 4 500 följare.
Var tusan är alla andra?

Kan det vara så att hon räknar alla sina egna följare på blogg, Instagram, Twitter, Youtube, Linkedin, Snapchat, Musical.ly, det lokala fiket, barnens förskola och grannarna här också?
Det skulle förklara varför jag haft lite svårt att hitta dem.
Och om detta är fallet så vill jag faktiskt höja ett litet bannande finger till Isabella som jag anser är på tok för blygsam här!

Snälla nån – säg som det är i stället.
Löwengrip har inte 1.5 miljoner följare utan snarare 1 527 277 följare!!!

Tack för tips!!!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *