Det där med trovärdighet och samarbeten


På Arlanda innan flyget till Marbella.

Trovärdighet är ett av de viktigaste verktyg en influencer har och den kan skadas på fler sätt än att bara ljuga om statistik eller berätta om hur man har ett excelark till hjälp för att manipulera sina läsare till att passa ens agenda.

Vi har vid upprepade tillfällen diskuterat vilka varumärken vi tycker förlorar mer än de vinner på sin marknadsföring genom influencers och ett av namnen som i princip alltid dyker upp är klockföretaget Daniel Wellington.
De marknadsför sig överallt och ingenstans, uteslutande via influencers och detta ”spammande” gör att många som egentligen skulle vilja köpa deras produkter struntar i det då man tröttnat på att få dem upptryckta i ansiktet.

Här har vi lite av en tvåstegsraket i katastrofal marknadsföring, där både företag OCH influencer tappar trovärdighet.
Influencers, genom att så tydligt visa att hon inte tänker bära Daniel Weelingtons klocka en enda sekund längre än nödvändigt efter hon filmat sitt reklamklipp. Ett reklamklipp där hon försöker påverka sina följare att köpa samma klocka som hon själv inte vill bära mer än nödvändigt.
Den byts nämligen ut mot en klocka från Cartier som hon med största sannolikhet haft beredd i väskan..
Hon hade inte tid att byta om innan hon skulle upp på scenen, men att byta klocka – det hann hon med.
Man får ju prioritera!

Hon vill alltså att hennes följare ska lägga sina pengar på en klocka från Daniel Wellington, men själv skulle det aldrig falla henne in att ha den på sig.

Och så företaget.
Att marknadsföra sig via en influencer som avslöjats som en lögnare där hon ljugit om sina siffror och som inte ens vill bära klockan hon fått betalt för att visa upp är sannerligen inte till deras fördel.
Ja, jag är övertygad om att det säkerligen finns fler influencers som inte heller bär klockan efter avslutad kampanj men de har i alla fall den goda smaken att sköta det hela snyggt.

Daniel Wellington har i likhet med exempelvis Babyshop betalat för att få vara ett av Isabellas ambassadörskap vilket betyder att de signat upp sig för kampanjer i minst 6 månader.
Jag vet inte riktigt hur det fungerar i Sverige med ambassadörskap av olika produkter men hade det varit i USA hade det här klockbytet inte setts med blida ögon.

2001 signade Britney Spears en deal med Pepsi på hela 8 miljoner dollar men fick se sig utbytt mot Beyonce efter att bland annat ha fotograferats med en Coca Cola i handen.
Borde inte Daniel Wellington kunna ställa samma krav på Isabella, att så länge de betalar henne för att vara företagets ambassadör så vill de inte att hon bär en klocka från ett annat märke, och om hon nu ska göra det så får hon sköta det hela snyggt?

Det här – inte snyggt.
Jag undrar vad Daniel Wellingtons marknadsavdelning tycker om detta? Det kan ju inte vara supernöjda tänker jag…

Tack för tips!

151 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Ibland när man kommenterar så postas inte kommentarerna. Vad beror det på?

      Förmodligen modd.

    Den där sista bilden var man skall swipa upp är dessutom troligtvis inte ens Bella eftersom den är fotad en annan tid i en helt annan outfit. ????

      Snyggt observerat! Annan tid, annan outfit, annan hudfärg

        Annan super-business-power-sensuella-isabella-ring

    En Daniel Wellington är out of her leage. Här är det bara Cartieeeeer som gäller. Det verkar som Wellington skiter i var de syns, bara att de syns. Jag håller inte med. Skulle aldrig köpa en.

      Out of her league indikerar på att det är något bättre, eller för fint för henne. Inte tvärtom. 🙂

        Ok, sorry. Dessutom förmodade jag att jag stavade fel på league. Kunde inte googla när jag skrev kommentaren. Du har förstås rätt. Skyller på min lunginflammation. Hur som helst är det ingen tilltalande reklam.

          Krya på dig ☹️??

            Tack???

          Krya på dig ❤️❤️

            Tack???

      ”Out of her league” betyder att det är för bra och exklusivt för henne. Ouppnåeligt alltså.

      Det var väl tvärtom du menade?

        Ja, visst! Ni har helt rätt.

    Det beror nog på vad som står i deras avtal, tror inte att det står att hon inte får bära andra klockor. Medan Brittan var som du säger, ansiktet utåt för Pepsi. Jag tycker att det är något helt annat. Bella är inte ansiktet utåt för DW, precis som att Kenza inte är det. Som förövrigt aldrig verkar bära klockan enligt hennes instagram om det inte är i samband med en kod och en text om samarbete.

    Oavsett så vill jag aldrig ha en DW eftersom många influencers gör reklam för dem men aldrig verkar bära deras klockor utanför samarbetet och jag tycker att deras marknadsföring är dålig.

    Trovärdighet och Bella i samma mening är väl nåt som får de flesta att bara skratta numera.

      Skitsnack om Bella får de flesta att sucka nu för tiden. Kommentar efter kommentar som verkar kopierade från den första.

    Alla dessa sammarbeten börjar bli pinsamma. Allt för pengar liksom…

    Ojoj, snart kommer Bella-trupperna till försvar? En uuung, framgångsrik, snygg, ensamstående mamma till TVÅ barn, som vill visa att kvinnor också kan! hur kan du med Camilla! Feminism, systerskap, maskrosbarn, blond, adhd-superkrafter…. Listan är för lång..
    Klart Bella-girl vill hjälpa sina följare med en liten kod, så att de också har råd med en alldeles egen Daniel W klocka?

      Tycker du på allvar att det finns många Bella-riddare här?

        Dem som finns täcker för begreppet ”många”, de blir totalt galna och något slår slint i huvudet på dem, så de känner att de måste ha svar på tal om Bellsan på sisådär tio olika kommentarer. Exempelvis Lena, som ofta dyker upp bland kommentarerna för att skydda Bella med sitt liv.

          Jag tycker nog att det slår mer slint i huvudet på dem som låter sin avsky gentemot en influencer ha sån makt över dem.

            Lisa, Lisa.. Att du orkar vara så seriöst torr på en lördagsmorgon. Det kallas för ironi, Bella är en fantastisk parodi på sig själv. Och vi andra äter popcorn till uppvisningen. Din ”avsky” får stå för dig själv. Ha en härlig, avslappnad lördag❤️

              Det ironiska här att det var ni som tog upp att bellas förvarare måste ha svar på tal på allting, har fått slint i huvudet och är galna när de lyser med sin frånvaro ? Lite parodier på er själva.

                Det ironiska är att du Tihi, tror att Bella-trupperna endast befinner sig på Bloggbevakning. Trupperna befinner sig nämligen överallt, de dyker upp som gubben i lådan på olika sociala medier och vill för sitt liv inte inse fakta. just saying.

                  Verkar som att du inte vill inse fakta, det är ni som låter högst, kritiserar allt från andning till barnkalas, hoppar på varje ifrågasättande kommentar och skriver om bellas försvarare trots att de inte ens finns här just nu, så hela kommentaren faller faktiskt platt. Det är er lilla trupp som finns överallt, tom i kommentarsfälten som inte handlar om Bella, ni har ju Bella på hjärnan. Det är exakt vad hon vill.

            Lisa håller med. Stort.

              Heter Ni också Lisa? Jag trodde något annat.

                Typiskt Bellaholister, kommer med syrliga kommentarer och tillför ingenting. Håller man inte med er så är man antingen hajen/Bella/Simon och funkar inte det så kritiserar ni stavning eller syftningsfel. Man har inget liv, är hjärntvättad och blåst, trots att det är ni som håller Bella ständigt aktuell, drar in henne i alla kommentarsfält, vill veta varje steg hon tar och tänker på henne i dagarna ända. Vem tror du är hennes mest trogna fans? Den arga som bevakar varje steg hon tar eller den som skriver ett litet försvar och glömmer henne sen tills nästa person tar upp henne? Det är inte vi, det är ni som gör Bella.

                  Jag roas mest av att Kurt-Maria aldrig använder kommatecken.

                  Tihi – klockren kommentar!

              Om Lisa håller med så kan hon väl skriva det själv?

          Lägger till Lisa, bredvid Lena, som ännu ett exempel på min ovanstående kommentar.

            Gör som du önskar. Jag tycker Bellas förehavanden är ganska roande.

          Mår du bra av dessa kommentarer? Att hela tiden kränka en mamma och kvinna?

            Oj, Bella har lyckats med det omöjliga: skaffa barn. Därför skall icke hennes förehavanden granskas!

              Stackars dig lilla anonym. Så tråkigt för dig att det är omöjligt för dig att få barn. Hoppas att det löser sig på något vis.

            Eller människa?

    På tal om andra ”trovärdiga samarbeten” – kolla Monas Universums film med borstarna hahahaha näe så kul!

      Kul att hon berättar var hon köper sina. Jag har för mig att hon visat upp enorma mängder gratisborstar som hon fått.

      Det universumet är full av utomjordingar:) Snacka om att vika sig dubbel för att få läsarna att tro att hon både äger smak och status. Elloskläder blandat med skönhetsmärken från den finaste världen. Bajssprayer blandat med gratisborstar. Evenemang om hon minsann väljer och vrakar mellan för att hon bara vill ses med de bästa på marknaden. Jag blir helt slut när jag någon gång ”sladdat” in på bloggen och läst om hur mycket hon har att göra samtidigt som hon fikar, fikar, fikar med sina världsbästa snyggingar till kompisar.
      Shoppoholiker för att hon har såna kontakter och gnäller sen om att hon har sån platsbrist i lilla huset som de givetvis bara hyr tillsvidare.
      Bättrar på och vill bli lika fin på utsidan som hon känner sig på insidan för hon har både hjälp den ena och den andra och inte minst vill hon hålla på med välgörenhet typ fattiga pensionärer och hjälpa folk att se i främmande länder samtidigt som hon utan tvekan kan ge otrevliga kommentarer till höger och vänster. Använder familjemedlemmarna till att skapa klick och vrakar negativa kommentarer. Är det nån som vet bäst så måste det vara denna bloggerska. I sitt universum:)

        På sistone har hon mängder med inlägg med reklamlänkar. Jag antar att det beror på att hon ska försörja sig på bloggen och verkar jobba mindre i de egna företagen. Inläggen saknar totalt innehåll utan är bara till för att tjäna nån krona.

    Bella är inte bara otrogen Daniel Wellington med Cartier utan även med Mockberg:
    http://www.isabellalowengrip.se/2018/01/att-vara-klock-entrepenor/
    Bellas första samarbete som jag hittat var i december 2015 så reklam för andra märken har hon definitivt gjort sedan hon började samarbeta med DW.

    Jag vet d inte är en stor och viktig grei, men måste bara fråga om flera tänkar som jag;
    Om hon nu tydligen har en såååå dårlig/svår relation till O, varför använder hon sin bröllupsdagspressent från honnom? Cartier klockan. Hon använder inga utav smycken hon fick från honnom och orange Hermés-armbandet har hon bytt med Pingis vita. Men klockan hänger på…

      Hon gillar väl klockan helt enkelt? Inte svårare än så.

      Jag trodde redan då hon fick den att det i själva verket var en gåva till henne själv men att det lät bra att lyfta O genom att kalla det för en bröllopspresent från honom. Om ni minns så hade de en tight gemensam bröllopsbudget och övervägde t o m att ta lån för att finansiera allt.

        Hon fick den av O efter at dom hade varit gifta i 3 år (läderbröllup). På bloggen skrev Isabella att O hade tolkad läder lite annorlunda och att han hade köpt klokkan på en auktion. Om Odd nu får henne må så som hon skriver i bloggen nu, så fattar inte jag att hon vill använda en bröllupsdagspressent från sin ex-man i alla sosiala sammanhäng…

      Hon har förklarat det på bloggen någon gång, för att många undrade. Så går nog att hitta. Tror det handlade om att den var så fin och hon gillade den så pass mkt att det vägde över.

      Vad kostar en sådan där Cartierklocka?

    Fast är man en person som har många klockor är det väl inte så konstigt att man har flera olika märken vid olika tillfällen.
    Så länge inte personen i fråga gör reklam för fler olika klockmärken i samma veva borde väl det vara ok?

      Men om hon verkligen gillar klockan framstår det väl konstigt att bära den innan flyget och strax därefter ha en annan? 🙂 Det handlar ju om några h på sin höjd, inte olika dagar.

        Hon kanske tappade bort den i säkerhetskontrollen ? och Head of watches hade en till nedpackad.

          Haha

          Är du en mobbare även IRL?

            MER UTVATTNA FÖRSJUTTON INTE ORDET MOBBARE/MOBBNING! Finns massor av personer som dagligen blir utsatta för mobbning och det är INTE att mobba någon i den kommentar du har svarat på.

              Elle, som du vet så hamnar ibland ett svar på en kommentar lite huller om buller så även min. Du vet nog precis vilken/vilka kommentarer jag menar.

            Mobbare? För den kommentaren? Nej jag är inte en mobbare IRL eller online. Tycker själv att det var ett lättsamt skämt men beklagar om du blev kränkt. Ha en fin dag.

              Helt klart mobbing är min uppfattning.

                Då får det stå för dig Katrin om du anser att min kommentar om Head of watches var mobbing.

                I såna fall borde du verkligen även tycka att Bella är en mobbare som i åratal njutit av att provocera folk och få dem att bråka och kalla varandra vid–iga saker i sitt EGET kommentarsfält.

                  Dvs hon har hållit i taktpinnen hela tiden och aldrig gripit in när folk gått för långt mot varandra, aldrig modererat bort det värsta.
                  Så unket av henne, ”mamma” som hon är och allt!

      Jag är säker på att Bella ställer upp massor med burkar och flaskor från Clinique och Estée Lauder efter att ha tagit bilder på produkterna från Löwengrip. Bellas badrum är säkert fullt av Lauder-grejor så hon ska komma i rätt stämning inför framgången som den nya Estée Lauder.

    Ja att Bella skulle synas med en dw-klocka på internationellt event skulle ju aldrig hända. Undrar hur många sekunder klockan satt på hennes arm…

    Klart att Bella hellre flashar en Cartier-klocka än en skräpklocka från DW.
    Den är definitivt i Ur&Penn-kvalitet.
    Att influencers inte exklusivt frontar de märken de fått betalt för att göra reklam för är något man ser varje dag.
    Se bara på hur många olika märken på träningskläder Kenza gjort reklam för genom åren.
    Och ingen tror väl att Forni bara dricker Vitamin Well när hon är törstig?
    När vi talar riktigt stora namn och riktigt stora kontrakt (typ Britney, Beyoncé, Michael Jordan, Zlatan…) så är det fråga om endorsements. Då löper kontrakten under flera år och ger influencern tillräckligt stora inkomster för att blocka ut alla konkurrerande märken och produkter.
    När det gäller ett märke som Daniel Wellington har man ju en känsla av att de betalar för ett engångssamarbete och inte för exklusivitet. Sk ambassadörskap borde dock kräva att influencern inte syns med konkurrerande produkter under kontraktstiden. Det ligger i ordet ambassadör att man inte kan företräda flera uppdragsgivare samtidigt. Men då blir naturligtvis ersättningen högre.

      Exakt. Håller helt med om det, särskilt för endorsements. Ska inte nämna namn men en närstående person är ett stort namn i sin bransch och en s.k. Influencer. Han har endorsements från flera stora företag som håller honom med den utrustning han behöver. Inte en chans att han plötsligt offentligt i sin yrkesroll skulle använda en konkurrents märke. Dels skulle det underminera hans följare förtroende för det han gör reklam för, dels skulle företaget bli rejält sura på honom. Det helt otänkbart. Men folk som Blondinbella har så pass lite inflytande egentligen att de kan behandla både varumärken och kunder lite hur som helst. För DW handlar det mer om exponering än att faktiskt sälja genom Blondinbella.

    Fast handen på hjärtat, det är ju inte någon influencer som går runt med DW-klockorna på fritiden. Tycker inte de sköter det snyggare heller, men det är främst Bellas bilder och inlägg som nagelfars för minsta inkonsekvens av följarna.

      Håller med om att det är ett generellt beteende hos influencers att de inte gör som de vill att följarna ska göra.
      En korrumperad och rutten bransch detta med sociala medier 🙂
      Att sen Bella får klä skott mer än andra beror väl på att hon är en av de största och mest kända. Inte så kul att skriva och kommentera kring någon som få känner till.

    Varför sitter klockan halvvägs upp på armen?

      Haha jag har också min klocka så, bakom ”knölen” liksom. Den är ju ivägen för handleden annars??

        Nä det upplever inte jag?

      Min klocka åker upp och sätter sig där av sig själv när jag har den på armen. Oavsett hur många gånger per dag jag petar ner den så sitter den sen där strax igen. Jag kanske har onormala armar eller gör konstiga rörelser under dagen.

      För att klockor ska sitta ovanför leden!

    Nämen Isabella kan ju inte ha på sig en DW-klocka när hon ska upp på scen inför investmentbankirer och entreprenörer, hallå? ?

    Jag förstår såklart att influensare får en massa saker som de visar upp och sedan aldrig använder, och jag tror inte DW har ensamrätt på Isabellas handled, så egentligen är det väl ok. Men! Det blir ju såklart lite extra löjligt när det är så uppenbart att klockan sitter på i de 30 sekunder det tar att ta bilder. Supereffektivt att använda dötid på flygplatsen till reklamsamarbete tänker väl Isabella, men nja, hade jag varit influenseransvarig på DW hade jag väl inte varit supernöjd.

    ”Nu ska vi strax äta middag på altanen. Det blir toast Skagen och en flaska Pol Roger.”
    http://www.isabellalowengrip.se/2018/05/bullando-2/
    Bella kan inte låta bli att skryta över att hon och Hajen dricker dyr champagne av märket Pol Roger.
    Som ju var Winston Churchills favoritmärke.
    Är inte Guldkula tillräckligt exklusiv champagne för Bella och Hampus? Bra att veta.
    Hon kunde väl i alla fall låtit bli att puffa för en konkurrent nu när hon blivit delägare i Guldkula tillsammans med en massa kändisar från näringslivet.

      Finns ju dock både billigare och dyrare pol roger…om hon nu ska skryta får hon nog lägga upp vilken sort det var.

      Förstår jag dig rätt om du menar att man som delägare i ett företag som tillverkar champagne, inte bör dricka annan champagne? Någonsin? Det låter ju dötrist ??

      Självklart kan Bella dricka vilka märken hon vill men min invändning gällde att hon av någon anledning tyckte hon skulle nämna märket Pol Roger trots att hon annars är så mån om att framhålla Guldkula. T o m på barnkalas vill ju Bella att Guldkula ska stå med etiketten åt kameran bland tårta och presenter.
      Ja, visst finns det olika varianter av både Pol Roger och Guldkula. Men rent spontant tror jag nog att de flesta skulle anse att Pol Roger är det exklusiva(re) märket eftersom Guldkula är i huvudsak okänt (om man inte läser Bellas blogg förstås).

        Du skulle ha avslutat kommentaren efter, ”självklart kan Bella dricka vilka märken hon vill”.

    Daniel Wellington…. De har verkligen förstört sitt varumärke genom sitt spammande…. 🙂 Jag skulle ALDRIG köpa en klocka från dem därför. Att Bella gör reklam för dem stärker bara det.

      Nej, inte ens de som gör reklam för klockhelvetet använder den.
      Matplatsen Victoria Riis gör upprepad reklam för den men den kommer inte i närheten av hennes handled.

    Camcam kommer du lägga upp något om det senaste som hänt inom Cissi Wallin/ uppdrag granskning historien?
    Det bör lyftas på alla plattformar som finns pga så jävla vidrigt!!

    Jag hade då aldrig gått runt med en klocka, oavsett hur fin, som min (enligt Bella) RADERAD AV CAM elaka man hade gett mig i bröllopspresent.

      Nu får du väl ändå ge dig, misshandlande….. jag har anmält detta uttalande nu måste ni ta och sansa er.

      Eller hur!!

      What? Varför raderades det?! Det var inte vad JAG tyckte utan vad Bella konstant skriver om honom (lägg märke till kommentarens parantes – enligt bella – och att jag gjorde citattecken ovanför ordet som du raderat). Enligt henne har han utsatt henne för det ena eller andra, och då begriper jag inte alls hur man kan gå runt med en bröllopsgåva från honom. Så märkligt att det raderades?

        Men alltså när/var/hur skulle hon ha sagt allt detta? Det är väldigt allvarliga anklagelser. Om du syftar ”verbal slagpåse” till detta så är det en väldigt lång härledning.

        Var det verkligen så märkligt att det raderades?

        Hon har väl aldrig använt det ordet själv? Bella alltså. Varken med eller utan citationstecken. Det är en väldigt allvarlig anklagelse som man ska vara mycket försiktig med att slänga sig med. Att göra det sarkastiskt är dessutom väldigt respektlöst, då mäns våld mot kvinnor är ett stort samhällsproblem som inte ska trivialiseras på det sätt du nyss gjorde.

    Wow, ni är verkligen besatta. Tror inte de många som följer Isabella och ser upp till henne bryr sig om dessa saker. Att man ens orkar (nästan sjukligt) att söka fel i varje steg, foto, reklam, inlägg osv osv hos en annan kvinna är riktigt skrämmande och rätt patetiskt. Visar vilket innehållslöst liv många här har.

      Men kontakta Head of Bellas sekundärkränkta följare.
      Seriöst – om Bellan åtminstone hade vett att pudla/ändra på alla sina falska siffror, så hade det kanske tagit udden av allt engagemang en aning.

        Haha det ”engagemanget” fanns långt innan lögnen om siffrorna? Hon har er precis där hon vill, runt sitt provokativa lillfinger. Inser ni inte det?

          Jag tror knappast att hon känner att detta gynnar henne då hon inte släpper fram några kommentarer om granskningen gällande hennes bolag mm. Hon vill ju fortfarande kunna gå under ”framgångsrik entreeeprrreeenööör”.

            Som sagt, ert engagemang började inte vid lögnen om siffrorna. Däremot använder ni dessa siffror som ett mantra för att försvara er.

              + 1

        Absolut, håller helt med. Det jag säger emot är de kränkande , sökande efter vartenda fel som hon gör, foton, att hon är en dålig mamma osv osv. Om du inte uppfattar dessa kommentarer då är du också en av dem som är helt besatt av att sänka en annan person.

          ”Helt besatt” lol

            Exakt vad ni är. Obehagligt

      Tack för att du delat med dig av din åsikt och din synnerligen vida tolkning av ordet mobbare. Dagens goda gärning är avslutad för din del så nu kan du gå ut och njuta av solen!

    Bellas kyl från stories: vem fan köper färdigskivad vattenmelon?

      Jag gjorde, när jag var i Taiwan, sjukt smidigt när det är 35C i skuggan och man inte orkar äta riktig mat och inte har tillgång till kök. Min kille skulle lätt kunna göra det som standard för att slippa slabbet,ska hålla existensen hemlig för honom så gott jag kan så han inte slösar pengar på det.

      ”Head of skärbrädor” har kanske lämnat bort varenda en på service?

        CamCam: ???till ALLA rensningar i den här tråden.

          Det har väl bara rensats i en kommentar? ?

            Nope. Flera som försvunnit. ?

              Bl.a. st 4 från mig. ?

            Japp. Undrar även varför ska Ƭĥe real Hmm applådera för det? Som om det skulle påverka henne personligt att Camcam håller koll på sitt kommentarsfält och tar bort en kommentar.

              Ja anonym, med det exemplet som gissning så förstår iaf jag att du inte förstår. ?

      Ja, Gud vilket brott! Att hon kan med!

      Jag! ??‍♀️ Perfekt om man vill ha med något till picknicken direkt efter jobbet. Även bra om man som mig bor själv och inte vill köpa en hel stor melon och inga halvor finns i butik

        En hel melon kostar ju typ 60 spänn eller mer pga av vikten och tar typ aaaaaaaaldrig slut. Plus att det är ett evigt slabbande för att få sig en skiva eller två. Och var förvarar man melonen efter att man slagit hål på den? Då vill man ju hålla den kyld men den tar ju så vansinnigt stor plats.

          Minivattenmelon! Lagom storlek och inga svarta kärnor?

        Förra sommaren köpte jag en förpackning med skivad nätmelon typ Cantaloupe.
        Efter ett dygn i kylen var den möglig så jag fick slänga den. Ska tydligen ätas direkt.
        Nu blir det bara hela och halva meloner som jag skivar upp strax innan de ska ätas 🙂

    Längst ner på klockskalan hittar vi dock Catrin Hedlund med sin falska Hublot:

    https://minfil.com/te7d18ebb1/E0A32D91-A3AB-4166-9657-793911539180.jpeg

      Hur ser man att sånt är fake? ? Undrar uppriktigt.

        Lång utläggning i tråden om CH på FB:

        ”Klockan är en inget annat än en riktigt uselt dålig kopia som hon sannolikt lånat av någon lika tragisk trashkompis. Förmodligen tror hon den är äkta. Logotypen är på tok för stor vilket den ofta är på dåliga kopior. Det är en kopia av Hublot Classic Fusion, och på den äkta står det dessutom ”automatic” i nedre delen av urtavlan. Det saknas på CH:s strandförsäljarkopia. Dessutom är skruvarna på framsidan totalt osynkroniserade. På en äkta är de EXAKT i linje med 12, 2, 4, 6, 8 och 10. Som sagt, en riktigt usel kopia som man kan få för en hundring eller två.”

      Haha eller hur!!

    I det senaste inlägget verkar det ändå som att Bella är mer försiktig med orden. Hon tydliggör lite mer vad hon faktiskt menar och vad nästa steg är. Kul, det känns som att denna granskning ändå lett till lite mer försiktighet och ärlighet. ??

    Klockan är ungefär lika uttjatad som twistshake, skulle aldrig köpa nåt av dom ?

    …och nu har Bella signat kontrakt med USA!!! She is absolute amazing ???

      Vilken form av kontrakt?
      Jag vägrar läsa hennes blogg, därav min okunskap.

        Så här skriver hon:
        ”Hur som helst, av de marknaderna som vi besökte är det alltså USA som nu är signerat. Men det betyder såklart inte att något är klart utan nu börjar ju dom en process av att sälja in.”
        Om jag förstår detta rätt så har man tecknat avtal med någon form av distributör, grossist, broker el dyl som åtagit sig att sälja in Löwengrip till sitt nät av återförsäljare. Men som Bella skriver så är det ännu inte någon som åtagit sig att ta in Löwengrip till sin butik för att sälja till konsument.
        Låter lite likt Amazon som tydligen bara åtagit sig att ta in Löwengrip i den utsträckning som det kom in order från konsumenter. Ganska riskfritt om man så säger.
        Att det blir på detta sätt med ett märke som Löwengrip på den internationella marknaden är inte så konstigt eftersom det är ett litet okänt märke som inte byggt upp efterfrågan genom reklam i media eller genom internationellt kända influencers.

        Varför så otroligt nyfiken på Bella om du nu _vägrar_ läsa hennes blogg? ? Ni är då för roliga.

      Ja det blev USA till skillnad mot Mellanöstern. För det blev inte av tillsammans m några andra marknader/länder. Just Mellanöstern har ju Bloggbevakning redan outat. Damage control?

      Och så lite vin på det. Hampan måste dricka mkt eftersom Bella bara dricker 1-2 halvfulla glas per v…

        Hajen dricker säkert som en fisk 🙂

      USA av alla länder. Ett land där det redan säljs otaliga hudvårdsprodukter från massa olika märken. Nä förlåt men tror inte riktigt på det.

        Hon hoppas väl på sin historia som en mobbad och fattig maskrosbarn från förorten, men det är tyvärr inget som kan få amerikanare att köpa ens produkter… hon glömmer väl att världen är global idag och även i USA kan man bli granskad hela vägen tillbaka till Jakobsberg.

    Blondinbellas egna märke Löwengrip järmfört med Estee Lauder, är som en DW klocka jämfört med en Cartier. Vilken hon inte fattar ?

      Hon fattar nog det, men grejen är ju att inte hennes kunder inte ska fatta det

    Bianca är ungefär lika usel på att använda samarbetsprodukter. Ta den dör Huawei-telefonen ”bästa mobilen nånsin!!!!” när hon sedan enbart använder sin iPhone.

    Det roliga är att jag tror inte ens hon använder sina egna produkter i.o.m att det finns bättre.

    Vilka gör reklam för Daniel Wellington? Fyll gärna på
    Bella, UnderbaraClara, Janni D, Kenza

      Alla?

      Egoina. Therese Lindgren.

      Pernilla Wahlgren, Magdalena Graaf och Foki har också gjort men läser inte deras bloggar längre så vet inte om de fortfarande gör det.

      Även mindre bloggare som Nevnarien. Och Beatas. Såg det till och med på Jennys matblogg.

      Dom jag kommer på just nu.

      Daniel Wellington var ett av de första företagen som började samarbeta med microbloggare dvs små och medelstora bloggare med hundra eller ett par hundra följare.
      Man antar att microbloggarna har större möjligheter att påverka sina följare eftersom de troligen känner väldigt många av dem IRL.

      My Martens.

    http://www.pingishadenius.com/2018/05/25/svar-pa-fragor/#comments

    Ett ”försvarsinlägg” på Pingis blogg angående alla anklagelser angående ekonomin på Löwengrip, kan vara intressant att läsa. Pingis läsare verkar dock vara besvikna ifall man kolla i kommentarsfältet…

      Asså de verkar verkligen passa ihop, skumma båda två. Tyvärr börjar man förstå varför de kallar varandra ”partner in crime” ?

    Magdalena Graaf gjorde ett inlägg om Dw nyss där hon skrev att hon alltid hade på sig dom där armbanden man får till och att dom är bättre än hennes LV armband så nolifer som man är så kollade jag igenom hennes bilder nån vecka bak, inte en skymt av dw banden däremot är LV bandet alltid på. Ifall någon undrade 😛 trovärdighet var det ja

    Underbara Clara gjorde också ett samarbete med DW för någon vecka sedan. Eftersom jag brukar gilla hennes samarbeten som ju brukar vara genuina och ofta annorlunda jämfört med var och varannan influencer frågade jag henne om hon inte sett att så otroligt många influencers gör reklam för DW. Clara svarade och kontententan var att hon tyckte att det var bra att DW använde sig via influencers eftersom många företag inte sett fördelarna med det. Jag svarade då att jag håller med om att företag borde inse vilken bra reklam de kan få i sociala medier men att jag anser att DW gör dålig reklam eftersom de använder sig av ”alla”. Det blir inte genuint. Den kommentaren släppte Clara aldrig igenom…

    Får man fråga vad detta DW märke är för märkvärdigt…… En annan köpte sig en klocka 2012 som fortfarande funkar och har noll koll på övriga. (Garanti i 10 år, sitter som ett smycke på armen osv.)

      Inget märkvärdigt alls skulle jag säga 🙂

    Jag skulle aldrig någonsin köpa en ful DWklocka! Den fula klockan har enbart lanserats av bloggare, stora som små. Att Isabella fortfarande gör det förstår jag inte. Hon bär inte den klockan, det har hon aldrig gjort. Det som är skrattretande är att hon skriver att HON kontaktade företaget för att få lansera klockan till mors dag. Va??? Ett skämt eller?

    Inclassicfashion på Instagram har ett samarbete med ett städföretag. Hon har inga barn som kan smutsa ner ändå har hon städföretag som ska komma och städa hos henne. Interflora sponsrar henne med buketter. Företag sponsrar henne med kläder smycken som hon sen säljer på bloppis. Det kan inte vara lätt att vara en Influencer det tar på krafterna att fota nån bild och skriva text.???

    Inlägg gällande rubriken om samarbete med DW. Magdalena Graaf kör nu också stor reklam för DW! Vi förstår att hon behöver alla pengar du kan få nu när hon blivit uppsagd från Postkoden!!

    MEN, hur man än söker bland alla bilder inte en enda bild på henne med DW klocka! Dessutom gjorde hon nyss ett inlägg där hon köpt/fått en ny grym Apple Watch !?! Taskigt o dåligt mot DW!!!

    ”Daniel Wellington”? Vem står bakom företaget? Förstår inte att människor går på att köpa dessa klockar när det finns så många bättre märken på marknaden…

    The North America concrete superplasticizer market is currently being driven by several factors. An increase in construction activities across both the residential and industrial sectors have led to the escalating demand for concrete superplasticizer. Moreover, recent infrastructure projects of airports and roadways bridges in the region have accelerated the market growth.

    More info: https://www.imarcgroup.com/north-america-concrete-superplasticizer-market

    Expert Market Research a global provider of market research studies, in a recently published report titled “Glutathione Market– Global Industry Analysis, Market Size, Opportunities and Forecast, 2020-2027” The Global Glutathione Market is expected to grow at a CAGR of around 6.9% from 2020 to 2027 and reach the market value of over US$ 198.2 Mn by 2027.

    Expert Market Research a global provider of market research studies, in a recently published report titled “Glutathione Market– Global Industry Analysis, Market Size, Opportunities and Forecast, 2020-2027” The Global Glutathione Market is expected to grow at a CAGR of around 6.9% from 2020 to 2027 and reach the market value of over US$ 198.2 Mn by 2027.

    https://www.expertmarketresearch.com/reports/glutathione-market

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.