I den här artikeln från Expressen publicerades Isabella och hennes livvakts uttalanden om att hon inte kände till någonting om X affärer och att han handlat med lånade pengar.
Denna artikel har legat till grund för bilden som målats upp av det före detta paret under veckan, men nu publicerar Expressen en ny artikel med ”bevis” på att Isabella skulle kunna känna till dessa saker.
Detta kan tolkas som rena lögner för att framställa sig själv i en bättre dager, samtidigt som hon karaktärsmördade sin fd.pojkvän.
Vad anser ni?
Och vad anser ni om faktumet att Expressens artikel med Isabellas ogranskade uttalanden legat till grund för den eskalerande smutskastning som förekommit mot X sedan dess? Det är ju Expressen enkom som är ansvariga för att han målats upp som en kriminiell, jagad och hotad man, med djupt kriminella människor efter sig som varit på jakt efter både honom och Isabella med familj. Alla andra tidningar har ju citerat Expressen efter det.
Här kan ju en av grundstenarna i den falla – Isabellas totala okunskap om X affärer.
Delar ut Expressens artikel publicerad 26 nov 2018 kl 12.30.
Jag skrev själv om att hon erkänt att hon känt till det sedan midsommar 2017 – HÄR – men nu publicerar även Expressen att de tagit del av bevisen.
Det har även jag gjort.
Här är smset som skickades mellan Isabella och X där hon tydligt bevisar att hon kände till X affärer och hur de gick – bland annat en situation med en investerare som han varit stressad över. Så pass insatt att hon till och med diskuterat den med en tredje part.

Var så goda att bilda er en egen uppfattning!

Yaaasssss
Nu har hon skrivit på sin blogg igen.
”Barnen och jag har det faktiskt hyfsat bra trots allt. Jag försöker se det som en extra semester tillsammans och göra det bästa av våra dagar. Ida reste med oss de första dagarna vilket jag är tacksam över, jag hade det svårt att kliva upp då. Men nu är det vi och livvakt och det fungerar också bra. Gillis och Sally tror att vi har vår egna ”polis” med oss på resan om tjuvar kommer. Dom får tro det just nu.
Odd och jag har en bra dialog. Jag var så rädd att han skulle bli arg på mig, vilket är förståligt på något sätt. Stalker hemma och så det här. Men han har varit lugn och stöttat mig massor. Han har också fått flytta på sig efter hotbilden. Fruktansvärt”.
Varför är vakten med om hotet var påhittat? Och varför tar han alla telefonsamtal med pressen? Är de ihop?
Det enda jag tänker är ”vilken snubbe”. En pudel i det här läget hade kanske varit något mer passande..
Inte av vakten alltså…
Isabella har bevisligen ljugit om TVÅ olika händelser och Hampus har bevisligen ljugit om NOLL händelser so far. Jag tycker att hennes beteende är förkastligt. Har gillat henne och hejat på henne under alla år men har fått total avsmak efter lögnerna och hur hon behandlar människor runt sig. Jag tycker att hon har använt sin plattform felaktigt i detta fall och kommer fortsättningsvis bojkotta.
Hur kan du ha följt henne i flera år utan att märka ett mönster? Misstänker att de som skriver sånt egentligen bara hittar på det för att få mer tyngd i sitt påstående att man minsann slutat läsa nu. Ingen kan ju följa Bella i år och inte upptäcka att hon ändrar sina stories efter det som gynnar henne bäst där och då.
Vad menar du att hon bevisligen ljugit om Helen? Finns ju inget enda bevis å att hon ljugit om något alls. För att H bett om att låna pengar bevisar inte att Isabella vet att han handlat för andras pengar och spekulerat bort så stora mängder pengar. Hon har aldrig förnekat att hon känt till att han daytradat. Jag tror inte du riktigt förstår Helen och du ska vara medveten om att Camcam har vinklat och skriver på ett sätt så det ska framstå som att Bella ljugit men nej finns inga bevis för några lögner. Camcam manipulerar genom att påpeka och använda ord som djupt kriminella – djupt? Bella har inte sagt ett ord f ö att H är kriminell. Och Camcam försöker smutskasta både expressen och aftonbladet genom att vinkla och manipulera sina läsare. Camcam utelämnar också det H sagt som bekräftar vad Bella sagt och Camcam utelämnar att H sagt att han tidigare hotats och att H sagt att Bella inte kände till dessa stora miljonskulder och att han handlat/shoppat för andras pengar.
Så hoppas du förstår bättre nu Helen. Tror förresten inte heller att du gillar och hejat på Bella innan, ser att du/ni skriver det lite väl ofta och man känner igen det och förstår det syftet.
Jag tänker att hotet eventuellt kan vara uppdiktat av livvakten för att vara behövd. Han verkar ju gilla uppmärksamhet…
Verkligen!
Är det bara jag som reagerar på att hon ofta skriver ”vilket är förståeligt” om sina egna reaktioner? Det brukar man ju säga om andra främst. Eller i alla fall lägga till ”…eftersom jag haft det stressigt den sista tiden.” Men hon skriver bara typ ”jag känner av stressen och behöver vila ut, vilket är förståeligt.”
Ego deluxe!
Tycker inte alls det är konstigt. Man validerar någon annans känslor gentemot en själv – de är förståeliga pga hur man betett sig/ställt till med.
Jo man brukar skriva ”det är förståeligt pga/eftersom…” som du skriver. Men det gör inte Bella. Hon skriver bara typ ”jag har haft ett behov av att stänga av, vilket är förståeligt.” Utan förklaring. I don’t know, det låter konstigt i mina öron?
”Jag var rädd för att han skulle vara arg på mig, vilket är förståeligt på något sätt”, eller finns det fler förståeligt i texten? Jag tror iaf hon menar att de hade varit förståeligt om han varit arg på henne.
Jo absolut. Jag menade mer att hon har skrivit så många gånger innan. Kom och tänka på det nu när jag läste detta.
Anonym 18.50 jaha haha. Förvirring förklarad!
Kan väl i så fall ha med hennes Aspergers att göra I guess. Eller att hon skriver fiktiva romaner 😉
För att hon har fått höra det. Hon är ju öppen med att hon har svårt att ta tag i känslor, så istället för att själv reagera och sakta ner eller sörja så har hon hjälp utifrån som har berättat för henne och hon agerar utifrån det. Därför skriver hon så.
Jag tänkte lite likadant när jag blev utmattad, för jag förstod inte alls vad som hände, så när jag pratade med andra kunde jag upprepa vad psykolog hade sagt till mig. ”Jag är helt slut idag, men det är förståeligt för jag gjorde för mycket saker igår”. Typ försäkrade mig själv att det inte var fel på mig utan kroppen agerade som de sagt till mig att den kommer göra
Samma här, gör exakt samma sak när jag berättar för folk om hur jag mår
Ja men som jag försökte förklara (kanske lite klumpigt) så låter det ju bra när man säger så som du skriver, ”jag är helt slut men det är förståeligt eftersom jag gjort så mycket idag.”
Men det jag reagerat på är att IL inte skriver så, utan snarare ”Jag har haft ett stort behov av egentid det senaste, vilket är förståeligt.” Punkt. Utan förklaring. Tycker att deg låter konstigt bara.
Fast alla vet ju redan varför? Så det är ju förståeligt? Finns ju ingen som tvekar på att hon behöver det och alla förstår varför
Det är en språklig fråga, hon uttrycker sig konstigt.
Hahaha ja så skumma sk känsloinlägg
Men hur har odd flyttat på sig om det inte är en polissak?
Typ.. ”Kanske bra, Odd, om du åker till en kompis ett tag”. Blir i media ”Min exmake har tvingats gå under jorden”.
Hahahahaaaaa 100% sanning
Hur länge har jag inte längtat efter att Odd ska ta bladet från munnen!
Även om han ska ha all heder av att ha hållit tyst, så har min nyfikenhet varit enorm.
Men nu är jag inte längre så säker på om jag vill veta, gud vet vilka härvor av galenskap som kan komma i dagern efter ett äktenskap med den kvinnan… ?
Men….exakt samma här!!! Känner igen mig så mkt i din tankegång. Jag tror Osd har sjukt mkt snaskigt att berätta
Jag kan se en framtida boktitel här…
”Odd Tales: The Truth About The Odd Couple”.
Tror jag också att han har, men tippar nog på att Bella fått honom att skriva under på att inte berätta något ? tyvärr ?
Jag anar ugglor i mossen, börjar mer och mer tro att det är livvakten Magnus som har ”skapat” den här fiktiva hotbilden. Tror att han är förälskad i Bella…
Han är kåt på uppmärksamhet och vill känna sig behövd. Typ!
Jag anar ugglor i mossen, börjar mer och mer tro att det är livvakten Magnus som har ”skapat” den här fiktiva hotbilden. Tror att han är förälskad i Bella…
CamCam hallå – VAR finns ett sms som visar att Isabella känt till Hs affärer?! VAD visar att hon ljuger?! Väldigt vinklat av dig i vanlig ordning – är du inte rädd att bli stämd, att bli anmäld för förtal? H sa ju att IL inte känt till hans affärer och inte var inblandad i dessa, har du glömt det? Och vad anser du Camcam om att din och andra svallerbloggar, expressens och fb med ogrundade skriverier och Hs ogrundade uttalanden legat till grund för en eskalerande och absurd smutskastning mot Isabella och även hennes livvakt?! Svara gärna! Och hur vet man att det H säger är sant? Han har ju gjort en del uttalanden som går emot en del av det han säger, hur ser du på det?
Smutskastning? Att X säger emot Isabellas uttalanden?
Trodde inte vi skulle nämna honom vid namn? ?
Vem nämner hans namn?
Vad var det för svar Camcam? Kunde du inte svara, hade inget bra svar att ge? Smutskastning ja, du säger att X utsätts för smutskastning men det gör ju Isabella också. Och du skriver väldigt manipluativt här för att hjärntvätta människor att tro att Isabella ljuger en massa och att H talar sanning.
Karaktärsmördat sin expojkvän skriver du (fått det ifrån H)? MEN det är ju vad Du Camcam sysslat med länge länge – Du har länge kämpat med att karaktärssmörda Isabella och sänka henne på alla sätt. Du ger dig inte. Men du Camcam – varför skriver du inget om Hs motsägelsefulla uttalanden!? Det borde du ju göra också ju.
Den som kämpar med att sänka andra sjunker oftast djupast själv…
22.25 håller med dig, vad var det för svar? Det är ju solkklart att CC använder bloggen i sitt evinnerliga försök att bryta ner Bella dag för dag. Det blir rent av löjligt när CC kommer dragande med sin ramsa om att hon inte är elak utan bara ”bevakar”. En bevakning är objektiv. Jag börjar undra om CC inte har någon nära henne som kan få henne att inse att det hon håller på med är sjukt? Cc som startade bloggen för att vara en förebild.
Ja vad säger hennes man, är det slut, kan inte han prata förstånd och förklara saker för sin flickvän? Han måste skämmas. Camcam framstår som korkad och galen, som lite förståndshandikappad. Vad säger hennes föräldrar, de måste skämmas. Att hon dessutom försöker smutskasta expressen och aftonbladet – för att hon tror tydligen att andra ska tycka att hon är bättre och vet mer haha pyttsan, så pinsamt – och hon hoppas få mer läsare och mer anseende men hon gräver nog sin egen grav snarare – hon lär knappast få anställning på någon tidning eller tv-kanal, inte heller kommer några företag vilja samarbeta och förknippas med CC, möjligen då Linn A, Jonna Jinton och Jockiboi. CC har fått rekordhög statistik genom detta nu för att hon fått PR på fb och på Bellas blogg men trots det så är nog CC körd för all framtid.
I motsatts till dig Anonym 04:03 så tror jag inte alls att medier anser att CC är korkad. Tvärt om använder hon sig av samma metoder som reportrar gör i sitt arbete: hon ringer presskontakter hos polisen och andra myndigheter, hon låter båda parter komma till tals samt kontaktar källor som kan ha information om händelserna. Att hon lägger till egna kommentarer må så vara. Det är ju en blogg, inte en kvällstidning eller dagstidning där reportern inte får lägga in känslor eller egna reflektioner. Har sett att ett par tidningar har länkat till Bloggbevakning vid något tillfälle och det hade de knappast gjort om de ansett att hon var oseriös, då hade de bara nämnt bloggen vid namn. Nu slussar de sina läsare vidare. Och har hon smutskastat kvällstidningarna? Nej, inte vad jag har sett, hon har varit rätt så skarp i sin kritik ibland och att hon för fram en åsikt om någons artikel är inte att smutskasta. Det känns snarare som om DU vill smutskasta CC. Är du möjligtvis någon ur Isabellas ”team”?
Men ser du verkligen inte skillnaden?! Isabella var inte medveten om att han investerade med LÅNADE pengar. Det H har ”bevisat” är att Isabella skriver att hon är nervös för att han investerar med någon annans pengar. Det är två HELT olika saker.
Och framförallt, det här skrevs i juni, han får det att låta som att det var jättelänge sen, det var väll då hans affärer började rullas upp.
22.58. Vad Bella säger och gör spelar ingen roll för Camcam. Hittar hon inget negativt, vilket är ofta, vänder och vrider hon på sanningen tills den blivit negativ.
Juni 2017!
Jo men det hade kunnat vara från juni 2012. Det bevisar ju fortfarande inte det han påstår att det gör. Han tappar ju bara i trovärdighet genom att hålla på såhär.
Den som har kommit med OBEVISADE uttalanden är i detta fall Isabella. H har gått ut med SMS där det klart och tydligt står att Isabella är medveten om hans ”investerare”. So far bevisade lögner:
Isabella: 2
H: 0
Aaa, för det är ingen skillnad i att vara medveten om hans handel gentemot investerare och handel av deras pengar för att köpa en Bentley till sig själv.
Hur gamla är ni som inte förstår sammanhanget här och att bevis finns för att Bella inte säger sanningen (om allt i alla fall)? Din kommentar är nästintil obegriplig, ”handel GENTEMOT investerare” och ”handel AV deras pengar”.
20:51 pekar på den väsentliga skillnaden mellan att handla on behalf of sina investerare och för deras pengar. Kärnfrågan.
Hur gamla är ni Marja och Helene som inte förstår skillnaden mellan investerare och att handla för lånade och andras pengar. Camcam verkar inte heller förstå det eller så förstår hon inte med vilja för att kunna vinkla det så det blir till Bellas nackdel och låter som att Bella ljuger, så att CC kan manipulera er till att tro saker helt fel. Nej Helene inga obevisade uttalanden från Isabella däremot så har H bekräftat det mesta som hon sagt, och vissa saker han säger är obevisat och han har även sagt emot sig själv men det verkar ni ha missat eller glömt och Camcam vill inte prata högt om det, för hon vill ju bara hitta fel på Bella och därför vinklar och förvrider allt.
Fast H har ju sagt tidigare att Bella inte känt till hans affärer. Då ljuger han i så fall.
..och NU vill plötsligt Queen Bella inte kommentera längre…
Helt rätt av henne. Finns noll anledning kommentera hans utspel.
Hans utspel?!??
Japp. Hans utspel.
Hans ”utspel” är på grund av hennes dramatiska utspel
Hennes dramatiska utspel pga av hans ”extremt bristande omdöme” (citat). Om vi nu ska vara noga.
Hennes dramatiska utspel hade noll att göra med hans extremt bristande omdöme. Om vi nu ska vara extra noga.
Hej Bella
Nej, jag är inte Bella. Jag kan bara läsa vanlig text. & så gillar jag kronologisk ordning.
Hahaha, vad ÄR det för folk med noll förmåga att förstå ett logiskt resonemang, som har hamnat här?
Är det du, beatricethemakeupartist?
Tror du det hade funnits ett utspel om Isabella ej diskuterade denna händelse så detaljerat från första början?
Tror du IL hade gått ut offentligt med detta om hon inte fått för sig (berättigat eller ej) att hans skulder kunde sätta henne och hennes barns liv i fara? Vem är ytterst ansvarig?
Har hon varit detaljerad från början tycker du verkligen? Nja nej inte va, hon skrev ett kort inlägg, sedan nästa inlägg var också kort och folk var arg för att hon inte sa mer för det startade rykten tyckte de, de som spekulerade och ville hitta fel. Så nej hon var inte detaljerad alls MEN hon var ju tvungen att gå ut på blogg och IG med att hon och H inte ses mer för att slippa eventuella risker och slippa få påhälsningar hemma av dem han var skyldig pengar. Det var för säkerhet både för Hs skull och för Isabellas skull.
Eh, han hade gjort NOLL utspel om inte hon vänt sig till Expressen?!
Och det blir bara allt mer märkligt att hon gjorde det från första början. Ärligt talat.
Fast det var nog expressen som vände sig till henne. Ärligt talat.
Men hon behöver väl inte kommentera bara för att dom hör av sig?
Jag tror tyvärr inte sticka huvudet i sanden tekniken kommer att fungera bra denna gång.
Bäst vore det om hon bemött hans utspel, som du kallar det, genom att sträcka upp händerna och medge att hon ljugit för att smutskasta honom.
Men tror du det på riktigt? Ja kan bara tänka på mig själv, om min pojkvän velat hämta mina barn på dagis och jag några dagar senare får veta att han har flera milj skulder hade jag tokflippat. Jag förstår henne 100%. Hon kan ju inte veta vem hans indrivare är.
Sant. Och sen säger X att någon var hos henne och efterfrågade honom, men att personen inte är kriminell. MEN det spelar ingen roll. Om en främling eller ”affärskompanjon” kommer hem till MIG och letar eter min pojkvän hade jag förmodligen också blivit både rädd och förbannad. Det är ju liksom inte normalt att knacka på hos någon partner när de inte ens bor ihop för att bara snällt prata business. Det är ju något annat. Och när hon dessutom har kännedom om att det rör sig om mer än tiotals miljoner kronor fattar jag
Exakt. Jag blir tokig på killen- förstår han genuint inte vilken sits han satt henne i? Och hon är mamma dessutom, det vore ju en annan sak om hon bara haft sig själv att tänka på.
JISSES vilken förfärlig svenska. Ber (till skillnad från X haha) om ursäkt. Min hjärna måste på riktigt tagit skada av allt plugg.
Ja det där smset bevisade väl fan ingenting? Att hon visste om att hans huvudsakliga sysselsättning. Han försöker ju med alla medel släta över situationen men han suger på det.
Verkligen. Om det här är hans ”tunga artilleri” kan nog IL känna sig rätt lugn.
Det här bevisar noll. Ta ett sms som möjligen inte ens är riktigt, vem som helst kan ju fejka en sms konversation och för de andra om det är äkta vet man ju ingenting om sammanhanget för sms:et.
Det här är ju inte någon bloggbevakning utan skvaller utan bevis som back up.
För det tredje så är det ju en sak att förvalta någons pengar och att handla med någon annans pengar. Att lägga ett direkt = mellan dessa koncept är ju bara ointelligent.
Att camcam inte begriper detta är oförståeligt.
Exakt detta. SMS:en bevisar ju _ingenting_ mer än att Bella vetat att X tradear med andras pengar och att han varit stressad över det. Var är det stora scopet här? :s
Känns inte som om det här är riktigt korrekturläst ?
Nej, redan rubriken:
Något hon nekat till
eller
Något hon förnekat
Hej Camilla!
Vill bara uppmärksamma att du har skrivit exets namn.
Och att både Bella och han är blå i konversationen.
Alla vet vad han heter ?
???
Hare?
”Den person som jag trodde jag kände har utsatt mig och mina barn för en enorm fara.”
”Låna miljontals kronor av olika ljusskygga människor för att handla dom till ett högre värde. Ett alldeles för högt spel med fel personer. Något som idag spiller över på mig och mina barn”
”hur kunde jag låta han hämta mina barn”
Så allt detta som står ovan borde egentligen ha sagts av henne för mer än 6 månader sedan??
Nej. Han hade väl inte förlorat alla pengar då? Det var ju då det blev kaos. När han förlorade miljoner. Så länge allting flöt på finns det ju inte så mycket att oroa sig för
Så länge det fanns pengar var Bella nöjd…
Eh. Det mer hederliga är väl att konstatera att så länge det inte fanns indrivare så var Bella nöjd. Rätt normalt om du frågar mig.
Men man kanske ska avsluta en förhållande med en person som kommit nära ens barn NÄR MAN FÅR REDA PÅ att han spelar med miljonbelopp på andras pengar? En rimlig människa hade kanske förstått att saker och ting inte skulle sluta så bra då och att det var riskabelt. Antingen det, eller så fortsätter man älska personen ändå och tar risken. Vad hon sysslar med nu vet jag faktiskt inte.
Varför skulle det vara rimligt? Daytrading är inget konstigt, det finns många människor som jobbar med det. Bankerna utgår till stor del från daytraders behov när de utvecklar sina tjänster gällande värdepapper.
Fast det är en ganska normal del av en daytraders vardag så…
Att låna pengar av kriminella? Och en daytrader handlar väl bara för egna pengar, man måste väl ha tillstånd för att handla med andras?
Varför då? Hade han lånat så mycket pengar av ljusskygga personer och förlorat miljontals kronor redan för 6 månader sedan?
Märkligt att Camilla utelämnar Hs olika uttalanden som bekräftar vissa saker – som att Isabella inte alls visste att han förlorat så många miljoner av andras pengar, det höll han för sig själv sa han häromdagen och att Isabella fick veta då en person kom till hennes hem. H har också sagt att han tidigare fått många hot och att traders ofta får kidnappningshot.
Men om nu livvakten ansett att det varit kriminella och känt hot så är det klart att Isabella litar på det, klart att hon litar på sin livvakt och därmed har ju INTE Isabella ljugit. H/X har ju tydligen också litat på det och flydde. Frågan är hur H/X kunnat veta vad det är för bilar som varit utanför. Och varför kan han inte säga var han befinner sig.
Stackars Isabella snart har hon väl ingen livvakt heller , han blir väl bortskrämd av alla sjuka skriverier och anklagelser. Stackars Bella vet väl inte vem hon ska lita på. Och vad hon är gör så är det fel.
Stabil livvakt om han avslutar sitt uppdrag beroende på kommentarer i en blogg om bloggar och vad kvällspressen skriver ?
Men löjliga människa bara sluta! Stabil livvakt om han INTE tar allvarligt på eventuella hot och bilar som står utanför någons hem, för det bekräftade ju även H att det gjort. Ja tyvärr kan nog även en livvakt bli trött och inte orka mer, hur kul är det för honom att hånas och anklagas för att ljuga och att han är kär och därför ville skrämma bort H och att han är ett skämt för att han svarat pressen – det är inget konstigt att han gör det när det gäller säkerhetsfrågor, inte alls. Ni borde skämmas som håller på med lögnerna och hånen och kanske ska ni försöka förstå allvaret ist. Klart att Bella litar på sin vakt och på vad han säger. Men stackaren har väl kanske inte vakt kvar heller snart och vet väl inte vem hon kan lita på, folk sätter väl griller i huvudet på henne med alla skriverier och spekulationer. Fruktansvärt.
Tycker inte riktigt synd om någon av parterna atm, men du har goda poänger. Kanske bra att även granska Hs uttalanden som går emot det han tidigare sagt. Ett kritiskt öga till dem båda, mao.
Sommaren 2017 är 1,5 år sedan. Så länge har hon vetat om trassliga affärer…
Men alltså NEJ. Hon har aldrig förnekat att hon vetat att han sysslat med daytrading, hon har sagt att hon inte visste att han spekulerat med andras pengar, lånat och förlorat så stora belopp av andras pengar. Inte att hon inte vetat att han nånsin gjort det, hon har självklart vetat att han är daytrader. – Hon måste tydligen vara väldigt detaljerad i Allt hon säger annars hittar ni fel. – Samma sak sa även H att Isabella INTE känt till det. Bara för att han tidigare bett henne om ett lån – och då drog hon öronen åt sig – En daytraders pengar kan snabbt växa, ekonomin kan vända från en dag till en annan.
Det var ju hans affärsidé att handla med värdepapper, valutor, CFD och warrants. Normal kutym är, att man då har ansvar för kunders pengar, investerar dem och förväntar sig en avkastning.
Som kund borde man ändå vara medveten om riskerna. Allt går inte upp, utan ofta går det precis tvärtom. Nu har det gått åt helvete, men H är inte kriminell för det. Kunderna har säkert skrivit sin namnteckning på handlingar där förutsättningar och risker är listade. Det borde också Bella känna till, då hon skrivit böcker i ämnet.
Om Hampus vetat med sig att han inte gjort något fel eller kriminellt skulle han inte åkt utomlands av rädsla.
Bella har väl inte sagt el skrivit att H är kriminell. Nu vet vi inte hur dessa kunder och handlingar sett ut.
Men heliga påven och hans ärkebiskop vad du går på i dina desperata försök att försvara Bella. Är detta ditt livskall? Har du någon personlig anledning att försvara henne? Annars kan jag faktiskt inte förstå varför du går in på kommentar efter kommentar och rantar dina evinnerliga försvarstal.
Försök läsa messet ovan utan texten runtomkring så kanske du ser det annorlunda?
Fortfarande HAN som gjort största felet. Töntigt
Absolut! Men att karaktörsmörda ngn såhär för att själv låtsas som om att man haft dåligt samvete för att han hämtat hennes barn den dagen när hon känt till allt i över ett år?
”allt” är väl ändå att ta i om man ser till att sms:er inte bevisar mer än att hon visste att han förvaltade någons pengar och att något i förbindelse med det gjorde honom stressad.
Alltså jag känner bara dra INTE in barnen för att rädda ditt eget skinn.
Känt till allt? Baserat på detta sms där han skriver om någon person känner till något kring EN investerare. Inte flera. Han har själv sagt att det gäller flera personer vars pengar han förlorat.
Att hon skulle veta allt om hans affärer baserat på detta sms tror jag inte på. Men å andra sidan tror jag varken på hajfenan, camcam eller bellan just nu.
Ja och hur karaktärsmördar Isabella x? Det är väl ändå han som har gjort det själv.
Lättare för mansbebisar att skylla på någon annan. Varför ta ansvar när man kan få någon annan att göra det?
Nej nej, Det rätta i det läget är att leta i sin telefonbok och bevisa att man en gång betalade ett hotellrum vid utcheckningen samt en annan gång sagt till sin flickvän att man varit stressad vi en aktieaffär. Fokusförskjutning kallas det visst.
Ja men han får ju sympatier så det verkar ju funka.
Jag gissar att de är relativt kortsiktiga..
Nu kan han alltid skylla på bella när ingen vill låta honom investera deras pengar längre ? hade hon inte karaktärsmööördat honom hade han säkert haft en lysande karriär i framtiden ?
Sluta tjata om karaktärsmord. Ni använder ordet här inne som om ni fick betalt varje gång ni lyckades klämma in det i en mening.
Men alltså ”Stefano”.. karaktärsmörda?.. du låter som H. Han hade inte hämtat hennes barn men hon hade bett honom om att hämta barnen nästa (läs denna) vecka just innan hon fick reda på hans mångmiljonskulder och fick påhälsning. Något hon alltså INTE känt till i över ett år! Klart hon blir skräckslagen och känner rädsla. Har du barn själv? Vad vet du om hennes samvete? Så jävla lågt att skriva att hon låtsas ha dåligt samvete. Skäms på dig!
Kanske är det en bra idé att ta reda på vem man har att göra med innan man släpper in en människa i sitt och sina barns liv… För mig personligen förefaller det ganska osannolikt att en person som B med sina affärsframgångar och förmodad intelligens skulle vara totalt oinsatt i H affärer. Jag hade rått henne till : ”Inga kommentarer” och skött det på ett snyggt sätt, hur det än må ligga till.
Fattar hur du menar men tror det här med offentliggörandet är en säkerhetsaspekt. Alltså, poängen är ju att skicka ett meddelade till ev indrivare så offentligt som möjligt. Annars tror jag inte hon sagt nåt- hon har inget att vinna på det.
Allt IL säger hädanefter kommer att ifrågasättas. Detta kunde hon skött betydligt mycket smidigare alltså. ????
Jepp, inte helt genomtänk strategi efter deras lilla *kris-mötet* med hennes FANTASTISKA TEAM!
Du menar hennes hemtjänst?
Undrar om livvakten sminkar och fönar blondinens hår nu när Ida lämnat gömställe i solen…för någon annan av ”teamet” har väl inte anlänt ? Kanske sång o fransmännen snart dyker upp.
Hahahaha dör, ser det framför mig. Han är verkligen allt-i-allo kind of guy, mkt billigare och smidigare.
FRANSMÄNNEN ???
Men hon har ju den där Dyson-mackapären?? Den var ju PERFEKT (bara 5 kilo tung och lika stor som en ugn!) att ta med sig på resa + hon skulle lära sig fixa sitt eget hår med den. Prisa gudarna!
Kan även användas som vapen!
Även löwblås;)
Hahahaha
Hemtjänst var en perfekt beskrivning
Tja.. Här inne blir det ju ingen skillnad
Livvakten jobbar även som assistent? Eller varför måste allt gå genom honom numera?
För att Simon, enligt Pingis insta, har fullt upp att planera med Emelie vart Bellas sminkning ska ske på Måndag. (Förmodligen skämt av dem, men ändå…orka).
Verkar inte vara en så seriös kris för IL med tanke på hur de beter sig på P’s insta story!
Hon ljuger konstant verkar det som? Nu börjar både det ena och det andra komma fram. Det är tragiskt. Lyssnade på Schulmans podd med henne som gäst, mot ljuset av det som nyss hänt är det anmärkningsvärt hur hon ljuger i podden. Att hon vågar? Sanningen kommer alltid fram. Det gäller även för IL. Såg upp till henne förr, tyckte hon var en förebild, nu är hon bara ett dåligt exempel på hur man inte vill vara som människa. Önskar dock att alla stalkers och hot mot henne slutar! För hennes barns skull.
Jag tror att du nämner X namn inlägget!
Namnet som är blått i konversionen är lika lång som namnet Petter. Just då som hon umgicks med Petter. Just saying.
Du har skrivit att både X och Bella är blå. Ett tips i all välmening: korrläs.
Detta är ju så märkligt. Hur kan man få för sig att eventuellt ljuga ihop så mycket som hon gjort? Om en annan människa? Galet. Vad är planen här liksom? Om inget stämmer så har hon ju verkligen satt sig i skiten? Dessutom omoget uppvisat beteenden av Pingis och Simon i ”sketchen”. Finns det en strategi här – om allt är lögn? För att få upp siffrorna ännu mer? Är detta en del i en grandios plan som slutar med att hon erkänner att hon är mytoman och ska söka vård för detta (få nya sympatier) och sen skriva en bok om allt?
Så förvirrande. Ljuga om statistik och smågrejer – fine det artar man även om moralen där också har sprickor. Men ljuga om DETTA går över mitt förstånd.
Har man ljugit hela sin arbetsverksamma liv utan konsekvenser kanske det inte är lustigt om man får en skev självbild, känner ett behov av att hela tiden göra något värre än förra gången och till slut tro sig vara odödlig, förståeligt ju (?).
Känns som om det här är ett typexempel på vad som händer när man bara omger sig med ja-sägare utan egentlig livserfarenhet…
(Och både IL och X är väl typexempel på gammal hederlig manipulation: berätta delar av sanningen som kan uppfattas skadlig för en själv, för att framstå som trovärdig men undanhålla värre saker?)
Ja… kanske det? En naturlig utveckling kanske att det bara blir värre och värre? Särskilt när man kommer undan gång på gång. Ingen av dem känns särskilt trovärdiga nu dock. Bästa vore väl om polisen var inblandad i trovärdighetsperspektiv (inte för IL och H själva med andra ord). För då hade man kunnat få lite hard evidence såsmåningom.
Jag anser att det är ointressant.
Inte jag. Jag har aldrig hets ätit så här mkt popcorn.
*går och värmer ytterligare på spisen *
Samma här, och de bästa popcornen säljer Willys. Gillar du smörsmak så ska du köpa deras micropopcorn!! Äter det just nu xD
Hahaha!!
Nej nej, Lidls smörpopcorn är bäst!
Måste testa, just nu är Willys på min förstaplats. Deras slår även OLWs smörpopcorn ?
Köpte Icas Smörpopcorn, de smakade inge smör alls ☹️
Micropopcorn är bevisat cancerframkallande, det är ju inget nytt. Och varken hajen eller blondinbellan är ju värda att ta risken för ??♀️??
Pizza passade bra ikväll, ej tid laga mat nu ju 😉
Tycker du inte att du bör skaffa lite distans till bella om du inte har tid att laga mat för att du får se ett av hennes sms?
Herregud det var ett skämt. Pizzan var redan bokad..
Jag tror du var den enda som missade att det var ett skämt. ?
Det gjorde det iof ännu roligare…!
PS: Hemköp har 2 för 30kr på 3-pack micropopcorn just nu.
Jo jag fattar att det inte var på allvar ? men med tanke på hur folk här inne engagerar sig i detta så gjorde jag en poäng av det under den kommentaren eftersom det passade. Men den landade visst inte som jag tänkt. Well well.. Själv köpte jag sushi så ?
Ok, kör på då. ?
Skärmdumpar på sms konversation är såååå enkla att fejka… nu säger jag inte att H har gjort det, men med tanke på vad han faktiskt har gjort, varför inte fejka några sms?
Kan ju hända att han gett Expressen mer konkreta bevis. De kanske fick se en skärmavbildning i video format och gått in på kontakten för att bevisa att det är Isabellas nummer.
Okej får panik på min egna särskrivning, jag har syndat! Sorry
Ja fast har inte dessa tidningar tidigare kritiserats här för att ha dålig källkritik? När det handlar om Bella så är det usla men när det gäller x så är de seriösa journalister.
Kan tänka mig att det hade låtit annorlunda om hon visade upp bevis i form av sms. Och det är två meddelanden helt tagna ur sitt sammanhang och vi vet inte ens om det faktiskt är bella de kommer ifrån. ”B” kan vara vem som helst och jag kan döpa om min mamma i kontaktlistan till kungen för att bevisa att jag och kungen planerar att luncha imorgon.
Jo, men här bevisar det ju ändå ingenting även om messet skulle komma från Bella. Obegripligt att han tror att hans situation ska förbättras av det här.
Hampus instagtam blir ju VÄLDIGT ironisk nu. Allting handlar om pengar, skryt och pengar igen.
Den som skriker högst, har egentligen minst….
Speciellt från 14 september på lifeofsharkweek
Jag förstår att du var ivrig med att publicera inlägget, men du bör kolla igenom texten lite bättre innan du publicerar.
För övrigt tycker jag inte Expressen gjort fel. De har fått information från IL samt hennes säkerhetsvakt, vilket jag antar känns trovärdigt. De har dessutom sökt X innan publicering utan att få svar (i början). Sen vet jag inte om det finns fler källor de har men inte har publicerat pga källskydd
Så om jag säger allt detta om dig och expressen ringer och du inte svarar så är det ok att skriver ut det så att 3 miljoner människor får läsa om dig?
Ja Slltså jag hoppas expressen ber om ursäkt!!!! Detta är inte okej nånstans så som dom gjorde mot h
Oj oj kan inte H börja stämma lite för att få ut lite pengar för hans skulder?
Det är kanske redan hans plan? Stämma BB, CC och Expressen. Stämma internet som helhet kanske. Hur ser skadeståndskraven ut på sådana stämningar?
Som ett glas vatten i indiska oceanen om vi ser till sammanhanget…ett halvfullt glas vatten.
? använd huvudet
Ska tänka på det.
Det suger för Isabella om hon faktiskt ej ljuger utan bara hittat sin överman i att tvista på sanningen.
Hon får smaka sin egen medicin. Äntligen.
Fattar faktiskt inte vad hon såg i honom. Han verkar inte vara speciellt smart. Bara girig och verklighetsfrämmande.
Precis som blondinbella då.
Vad såg han i henne?
En kvinna med driv, mål i livet och två underbara barn? Finns många personer jag undrar vad de ser i sin partner, men sån är kärleken, blind.
Lol har ett par underbara kids men det är nog oftast det man inte söker :p
Säg inte det du 🙂 Beror lite på ålder kanske men har kompisar som inte kunnat få egna som varit oerhört tacksamma för sina bonusbarn!
Så du menar att Bellas fd inte kan få barn! ? Hur vet du det?
Bonus barn + någons fd är inte alltid det lättaste att tampas med. Jag har ingen bekant som har något positivt att berätta, utan de härdar ut med bonusbarnen efter som det ingår med den de är ihop med
Det skrev hon ju ändå inte, inte ens i närheten.
Jag har ett bonusbarn nu som jag älskar och ett från en tidigare relation där pappan kan slänga sig i väggen men barnet har jag fortfarande en relation med (och naturligtvis håller jag mina åsikter om pappan för mig själv). Det här är mest troligt de barn jag får och jag är tacksam över dem.
Jag har även vänner som både har egna barn och bonusar. I många fall går det alldeles utmärkt och barnen ses inte som något de måste härda ut.
?
Hur kan man som Pingis och Simon spela upp denna osmakliga sketch och sedan tro att man skall se detta som ett seriöst företag ??….rena lekstugan på detta kontor ju !!
Vilken sketch då? Måste ha missat den.
Pingis verkar på riktigt pantad och osympatisk! Stackars Sinon som anställd måste väl fjanta med… Så oseriöst företag
Är väl inte helt ovanligt att det är lekstuga på kontor? Inte de kontor jag har arbetat på jag. Man får faktiskt lov att ha roligt på jobbet.
Absolut, men man kanske inte lägger ut sketcher och driver med så allvarliga saker som mardröm, hot, fara, människorov och att chefen nyligen ljugit och förtalat sitt ex i kvällspressen? OM det hade funnits en allvarlig hotbild så hade sketchen varit grovt osmaklig. Nu är den bara osmaklig.
Ljugit? Vad har chefen ljugit om menar du? Förtalat sitt ex, det vet ju inte du alltså du vet ju inte om Bella ljugit om sitt ex det kan vara sanning som hon säger. Han bekräftar ju det själv, och jag tror att både Bella och hennes anställda litar på livvakten.
Förtal är förtal oavsett sanningshalt
Om det inte är försvarligt.
X sa I tidigare artikel att Isabella inte hade någonting att göra med hans affärer. I skenet av det påståendet blir detta bara löjligt.
Han verkar vid nåt tillfälle 2017 sagt att han investerat någons pengar och känner sig stressad över det. Isabella har glappat om det till någon, och ha ifrågasätter det.
Men detta är på inget sätt bevis för att Isabella hela tiden kände till att alla hans pengar i själva verket var någon annans.
Håller helt med, detta är inte ett bevis och det är också intressant att han väljer att inte svara på en hel del av frågorna som journalisten ställt.
Bella skriver på sin blogg att Odd också blivit flyttad. Du CamCam son har honom på sms kan väl kolla det? Då får vi ju bekräftat ang hotbilden eftersom jag tolkat det som att de flesta litar på Odd? 🙂
Äh skrev lite fort. Har honom i telefonboken..
Odd verkar inte känna sig direkt hotad med tanke på att han tydligen har synts till. Från FB:
”Ja då är det bekräftat att Odd är i Sverige. Så hotet från kriminella verkar inte ha varit något hot. För några dygn sedan påstod hon ju att hon och barnen och Odd fått gömma sig. Så hon drar till Palma och Odd går till Apple Supportej och försöker få en iPad lagad”
Vem är källan?
Vad var redogörelsen- nåt om en ipad?
Ingen har påstått att O inte är i Sverige. Han är förflyttad. Vilket troligtvis betyder att han inte bor på sin egen hemadress just nu.
De lämnade ju hemmet, alltså Odd och barnen lämnade Odds hem av säkerhet. Hon har aldrig sagt att Odd är utomlands eller gömd. Och det var ju när han hade barnen. Sen det att folk tjatar om hot – alltså hot vet man ju ej men de måste ju ta det säkra före det osäkra och lita på livvaktens ord. De har aldrig sagt att det uttalats något speciellt konkret hot men i en sådan situation kan alltid finnas hot.
Fast det är väl skillnad på att känna till någons affärer och att ha något med dem att göra?
Att hon inte var delaktig i affärerna är ju inte det samma som att hon ej hade kännedom om dem!
Jag säger som den gamla låten” Vem ska man tro på” .
Knappast kvinnomisshandlaren DiLeva.
Haha touche
Rent krasst så har BB karaktärsmördat sitt ex pga att han har blivit fattig och inte kan köpa hennes kärlek längre. Gullig tjej..
Nej. Han har fortfarande gjort det som sägs. Den enda hon egentligen förstör för är sig själv, då hon ljuger om vad hon vetat om istället för att var ärlig från början med att hon har haft kännedom om det. Hon bevisar att man inte kan lita på henne
Men snälla… H alltså X sa ju själv häromdagen i pressen att Bella INTE kände till detta om hur stora belopp han lånat och förlorat!! DET kände hon inte till och var inte insyltad i enligt H aka X. Att hon berättar att han velat låna pengar av henne för något år sedan har ju inte med det att göra, det bevisar väl inte att hon känt till vilka han lånat från, hur mycket han lånat eller hur mycket han förlorat DET fick hon veta häromdagen när en person besökte hennes hem enligt BÅDE H/ X och Bella.
Men snälla på dig tillbaka. Jag är inte på någon av deras sida, min poäng är att han mister bara tillit för varje uttalande, man tror inte mer på honom liksom. Samtidigt som Bella ser sämre ut för varje lögn som kommer fram, liten eller stor
Fast just det här ser jag inte som lögn alls. Det är ju skillnad på att handla enligt uppdragsgivarna, något hon såklart visste, jämfört med att handla en Bentley privat för samma pengar.
Jag tror inte heller att hon vetat om att han förlorat stora pengar, då hade hon gjort slut tidigare så pengafokuserad som hon är? Hon avbröt förhållandet då det visade sig att han hade skulder på en halv miljon ( förra sommaren? ) sen verkar han kunnat visa upp en vinst på konton igen om man ska tolka hennes egna inlägg och då blev de tillsammans igen. Han köpte klocka och finbil och därmed var han dejtbar! ?$$$, Nu påstår hon att hon inte vetat om hans affärer, tror ni på riktigt att pengak*ta Isabella stått bredvid X och bara sett på då han 1000 dubblade sina pengar utan att fråga hur?? Inte ens hur hans fått tag på startkapital? ???Pengar är det ENDA hon bryr sig om!! Att han köpt kryptovaluta och hon ville in är totalt sannolikt och förstärks av Xs sms, inga andra kurser vad jag vet har svängt på samma sätt som denna vauta.
Angående hotet är det väl inte helt omöjligt att hennes livvakt överdrivit det, inte heller är det osannolikt att Isabella själv överdrivit det vilket jag ser som mer troligt med tanke på alla hennes tidigare lögner. För varför skulle X ljua om detta hot och dessum stanna i Sverige och kontakta tidningen om hotet var verkligt? Jag tror helt ärligt Isabella tagit chansen att exponera sig ytterligare utav det här, kommande föredrag i NY passande nog. Bella har inte några gränser och jag är övertygad om att hon antingen är psykopat, narcissist (stavning?) eller sociopat. Har hon dessutom köpt huset kontant så är det ett tydligt bevis på att hon dessutom låtit hampis investera hennes pengar och att hon haft inblandning i affärerna för de kontanterna hade hon inte med tanke på att hon tom var osäker på om hon skulle ha råd att köpa ut O ur gamla huset nyss! Så dumatt hon betalar ett hus kontant tror dock inte ens hon är,ger ju betydligt mer avkastning att spara pengar på en bra fond istället för att slippa betala lite ränta.
Men vem vill samtidigt beblanda sig med henne , affärsmässigt alltså? Hon måste ju vara ett skämt i den världen. Är bara en vanlig knegare , men kan tänka mig att jag skulle inte vilja beblanda mig med henne och hennes affärer om jag var något inom affärsvärlden. Hon verkar ju vara ett skämt. Tycker bara synd om människorna runt henne som blir lidande för vad hon och H håller på med.
Well, om jag får välja mellan dem två blir det ändå inte han..
Exakt!
På bloggen fortsätter hon nu skriva att de lever under en hotsituation, så märkligt!! Är det strategi deluxe som genomförs nu?
Pingis och Simon skojar ju dessutom om detta med ett skämtsamt klipp ”isabella calling on the secret line”. Vuxna människor alltså…
Inte alls märkligt. Hon har retat upp människor. Hon har sagt att det stått kriminella utanför henne, vilket tolkas som att någon isåfl har en indrivare. De som lånat pengar till H pekas indirekt ut för att samarbeta med kriminella
Tror du det är därför dem är arga just nu..?
Tror denna ” skilsmässa” kommer att bli en soppa av allt ! H kommer avslöja mer och mer om Bella och det kan man ju förstå om det är någon sanning i det han skriver ? Men de är säkert samma skrot och korn .. lika barn leka bäst !
Tänkte när Bella och Odd låg i skilsmässa så hade de lovat varandra att inte gå ut med detaljer om varför de skiljdes ? Bella berätta var och varannan dag om varför , hur , och hur Odd ” bromsade henne i sin karriär . Och svaret från Odd var den samma ….. jag lovade att barnen inte skulle behöva läsa om mamma och pappa sedan . Bella kunde inte ens då hålla klaffen . Nu kanske hon får smaka på sin egen medicin om vad H har att säga om henne ? undrar om pengar kan köpa henne fri ?
Tror att Bellas varumärke har fått sig en rejäl smäll nu ! Flera företag har dragit öronen åt sig och ju mer som kommer ut ? Speciellt om hon ljuger …. hon visste absolut inget ?så kan detta vara början på ett fall rakt ner . Bella är sjuk , något står inte rätt till på denna människa ? Hon är så uppmärksamhets krävande att ett nyfött barn bleknar bredvid henne.
Gissar att Stordalen kollade upp” Bellas umgänge och drog sig ur det som hon trodde de hade tillsammans . Men antligen fattade hon inte det ? Eller så berättade inte Stordalen om detta ?
Han såg nog bara en hysterisk , super intensiv hängrumpa !
Kan inte nån journalist be Stordalen kommentera om deras projekt som gick i kras och varför. Sjukt nyfiken på att höra hans sida, och huruvida HAN tyckte att det var en bra timing eller inte.
Tror du någon seriös entreprenör vill beblanda sig med denna sandlåda just nu?
Vad har gått i kras? Har deras samarbete redan lanserats? Trodde inte det hunnit så långt.
Expressens reporter nära utvecklingsstörd, ställ frågan, Hampus, varför kommer du inte hem till Sverige…….det kan han aldrig igen.
Mogen formulering ?
Blanda inte in utvecklingsstörda i det! De är inte dumma!
Varför kallar du reporten utvecklingsstörd? Väldigt ofräscht.
Fast vänta lite nu. Första bilden från expressen. ”varför hon har valt att skapa en nu bevisad falsk bild av mig…”. Det har hon ju inte?!
Det är ju en falsk bild av SIG SJÄLV hon skapar? Inte om honom, han erkänner ju i samma veva att uppgifterna är sanna?
Hon ljuger om hur mycket hon vetat om, inte om vad som egentligen är sant. Det gör att hon ser sämre ut och bevisar att hon ljuger, men han ser ju inte bättre ut för det. Han har ju fortfarande gjort det hon sagt att han gjort. Det enda det här bidrar till är att han drar med henne i fallet
Har han inte mer på fötterna än detta lär det inte funka…
Ja, fick en flash från Aftonbladet och tycker han verkar mindre och mindre trovärdig för varje uttalande han gör
Ja, nu blir det absurt.
Tror han syftar på att Bella målat upp en (falsk) bild av honom som en person som har kriminella efter sig trots att hon verkar vetat att detta inte stämmer. Samt att hon påstått att hon stått för alla deras utgifter trots att han kunnat visa upp kontoutdrag för hotellet. Sen kan det säkert vara mer som inte kommit upp till ytan ännu som han menar att hon ljuger om! ?
Hur verkar hon veta det? För att H säger det, för att han påstår det? Alltså..
Källkritik och lite analys efterfrågas. Hur vet man att skärmdumparna inte är manipulerade? Hur vet man att det är en konversation mellan IL och X? Hur vet man att meddelanden i konversationen inte blivit raderade för att vinkla konversationen åt ett visst håll? Hur vet man att IL de facto visste att han förvaltade på ett skumt sätt? Det enda som faktiskt framgår i detta mycket tvivelaktiga ”bevis” är att hon (om det är hon) visste att han förvaltade en persons pengar. X ska ifrågasättas precis lika mycket som IL ifrågasätts. Allt annat är ohederligt.
Detta är det väl expressen du ska fråga när det gäller just detta inlägg?
Nej, är ju C som lägger ut det som om hon inte har koll på hur lätt det är att manipulera konversationer
Både jag och Expressen har sett videomaterial som styrker att alltsammans är äkta. Annars publicerar man inte. Litar man inte på mig så får man kanske lita på Expressen som är en av Sveriges största tidningar.
Du kan inte se om det är äkta eller inte. Jag kan skapa en konversation på min mobil nu mellan dig (Om jag hade haft ditt nr) och mig och även om du håller i min telefon så kommer du inte kunna se att det är äkta. Enda sättet är att kontakta operatör för att se om sms skickats på de tiderna.
Det skapas en helt vanlig sms konversation i mobilen, du väljer tid och datum och kan lägga in sms i befintliga konversationer. Dra ner en sån app och lek lite i den så förstår du vad jag menar
Jag har även sett vilket nummer det rör sig om på video.
Jag tror nog att ifall dessa och tidigare publicerade sms varit fejkade så HADE nog Isabellas livvakt uttalat sig.
Det här är X version som jag och Expressen publicerar helt enkelt. Jag publicerade Isabellas Expressen-version också.
Ja men det är ju det jag säger till dig, du kan välja nr helt själv. Det går inte att urskilja en fejkad konversation från den äkta, du kan som sagt till och med lägga in ett fejkat sms bland riktiga sms via appen. Allt du gör i appen hamnar i vanliga sms listan, raderar du fejkappen från din telefon finns det inte en chans att någon kan se om de är äkta eller inte utan att kontakta operatör. Du kan t.o.m ställa in att de kommer på vissa tider så du kan få ett fejk sms att se ut som att du får ett riktigt sms
X delar sin version som skiljer sig från Isabellas. Hon fick – minst sagt – komma till tals, det är inte mer än rätt att han också får göra det.
Fast det är inte poängen, poängen är att du inte kan använda sms som bevis om du så haft hans telefon i handen eftersom det är så pass enkelt att fejka, även i efterhand. Enda sättet att se om det är äkta är om operatör bekräftar att sms skickats mellan dem nr de tidpunkterna
Men vad menar du att det bevisar? Vad ljuger Bella om, vad är det för hemskt hon gjort? Om hon nu skrivit att hon sagt till någon att H är stressad över att han förvaltar någon annans pengar? So what? Oooh vilken hemsk lögn NEJ för det bevisar INTE att hon vetat om i vilken omfattning han lånat, av vilka och hur mycket han förlorat. INGEN lögn bevisad alltså!! H själv sa ju häromdagen att Bella INTE vetat det och att H/X hållit det för sig själv. Du gör dig bara dum Camilla!! Varför säger du inget om det H/X uttalat som säger emot en del av det han säger… mycket märkligt. CC du är pinsam, GE UPP!! Hoppas Isabella med team stämmer skiten ur dig.
Har du skrikit klart?
Jag publicerar X version på samma sätt jag publicerade Isabellas version som hon gav till Expressen.
Ställ frågan till Expressens journalist – jag gör bara en re-write på deras artikel.
Alltså är du på riktigt Camilla… NEJ du lägger till en del, i vanligt ordning.. och du skriver hånfullt i vanlig ordning.. och till Bellas nackdel i vanlig ordning… NEJ du publicerar inte bara vad Expressen publicerar. Detta verkar har fått dig helt ur balans… Sök vård!
Om du inte kan diskutera utan att skrika okvädningsord till mig och andra i kommentarsfältet så ska du inte vara här.
Går det inte blockera Anonym här ovan, sjukt obehaglig….
Men gud, lugna ner dig människa.
Nej du publicerar inte på samma sätt.
Expressen:
Exet anklagar Löwengrip. Bland ”bevisen”: Ett sms från Isabella Löwengrip.
Du:
”men nu publicerar Expressen en ny artikel med bevis på att Isabella de facto visst kände till dessa saker.
Detta kan tolkas som rena lögner för att framställa sig själv i en bättre dager, samtidigt som hon karaktärsmördade sin fd.pojkvän.”
”Och vad anser ni om faktumet att Expressens artikel med Isabellas ogranskade uttalanden legat till grund för den eskalerande smutskastning som förekommit mot X sedan dess? ”
Jag utgår från att du ser skillnaden.
Tack! Jag har uppdaterat för ökad tydlighet.
Ok du satte dit citationstecken men det ändrar inte mycket i ditt inlägg. Du anser att B har satt dit, ljugit om och karaktärsmördat sitt x. Ingenstans är din text opartisk.
Jag fattar att du inte är en tidning med samma krav som en sådan och det är heller inte vad jag efterfrågar. Att du däremot så tydligt tar ställning fattar jag inte. Du måste ju också se att ”bevisen” på lögn och karaktärsmord än så länge är allt annat än bevis?
Oh nej inte du igen, alltid samma typ av kommentarer så man blir helt matt. Känner igen din skrivstil i var och varannan bella-inlägg där du uppriktigt gråter floder för Bella. Du verkar sjukt instabil, snälla sök hjälp!
DU känns igen 18:54 i varje inlägg om Bella så skriver du liknade hånfulla urlöjliga kommentarer så fort någon inte spyr skit över Bella utan förklarar situationen och skriver det rätta och sanna. Då kommer du med dina sjukt korkade kommentarer som visar vad du är för en typ av människa. Inte särskilt intelligent.
Förstår inte ditt problem
Isabella smutskastar H onådigt i sina kanaler helt utan bevis
H besvarar och ger bevis på felaktigheterna i blondinbellas påhittade smutskastningskampanj.
Innocent until proven guilty. BB har inte bevisat nåt.
Fast Heidie. Jag läser inte Bellas blogg och är inget fan. (Tycker inte illa om henne heller). Men om du läser messen han visat upp så bevisar dem ingenting. Bortsett från att hans trovärdighet verkar sådär minst sagt.
Hobbitar är äkta, sagan om ringen triologin är mitt videobevis 🙂
Nää…skämt och sido, det är mycket svårare att fejka video jämfört med bild men dessa underlag är fortfarande klart fejkbart om man vet hur man ska göra.
Dock litar jag inte på expressen. Var det inte de en av de medier som svalde Blondis fejksiffror med hull och hår?
Men i detta fall litar jag på X mer, det är inte en lögn, det är multipla lögner som snurras ihop. Allt för att få besökare till sin blogg för att kunna närma sig den statistiken man säger att man har.
Jag tvivlar inte på att det är äkta material. Däremot tolkar du hans ”bevis” som djävulen läser bibeln. Du verkar vara rätt smart så jag tvivlar heller inte på att det är medvetet. Tyvärr.
Instämmer.
Kände samma sak
You said it all.
Håller med. Allt vänds till negativt om Bella men inte om hennes ex. Det är ju helt uppenbart, och har varit i något år, att CC gör allt hon kan för att dagligen trycka till Bella. Det pinsamma är att Cc inte förstår är vad man pga det tänker om henne som person. Inte direkt en härlig, bra person.
Det är Camilla jag riktar mig till eftersom, jag skriver på hennes blogg, såklart.
Okej, uppfattade det som att bilderna kom från expressen men missförstod då.
Cc bedriver ingen journalistik dom hon själv tror, detta är en högst subjektiv skvallerblogg.
Skulle detta föreställa någon form utav bevisning?
Vi som varit utsatta för hot och kan sätta oss in i situationen förstår att man behöver neka till saker ibland inte stämmer för att skydda SIG själv och i detta fall sina barn. Att hon hävdar sin icke existerande inblandning i hans affärer och hävdar att hon inte har vetskap kring hans affärer är INGENTING konstigt när hon uppenbarligen var livrädd och det förekom en hotbild. Jag undrar verkligen genuint vad du Camilla anser att hon borde ha gjort, förklarat ordagrant vilken inblandning hon hade i hans affärer eller vilken vetskap hon hade samtidigt som hon flydde landet och det hade varit människor hemma hos henne? Om du anser att det låter logiskt så rekomenderar jag verkligen att du skaffar dig mer kunskap angående sådana här situationer. Jag ser verkligen inget konstigt att Isabella gick ut med att hon inte hade någon vetskap kring hans affärer när det fanns ett hot mot hennes familj som hon försökte få bort, som du förövrigt just nu gör betydligt större.
Du brukar säga att du backar kvinnor och tills detta hände har jag tänkt att det har hon nog men efter hela den här situationen med Isabella så förstår jag att du inte backar kvinnor. Du utsätter dom, henne i detta fall, snarare för mer fara än vad som fanns tidigare.
Det finns en del saker som man inte bör ifrågasätta på det sätt du gör, det här är en sådan situation. Ni, du, kan vara delaktiga i att en situation spårar ur och att någon skadas allvarligt för du saknar tillräckligt mycket kunskap om sådana här situationer samt verkar du ha en personlig vendetta emot Isabella.
Om du nu mot all mot allt mitt förstånd vill ifrågasätta denna situation så ha åtminstånde så pass mycket respekt för hennes liv och hennes barn liv att du väntar tills du och alla andra vet 150% att hon och hennes barn är helt säkra och att det inte föreligger något hot. Om du inte gör det så utsätter du dom för fara.
Hon är ju öppen med att hon ska till New York nästa vecka, det känns rätt tydligt att de ej är i fara då?
Nej? Det är inte tydligt. Hon har säkerhet runt sig. Hade hon gått på NK med sina kids en eftermiddag och samtidigt lagt upp på insta att de är där är det tydligt att de inte är i fara. Att dyka upp på en tillställning med säkerhet är inget som tyder på att hon inte är under hot. De avväger såklart om det är safe eller inte för henne
Okej. Jag vet bara att om jag var livrädd samt var livrädd för mina barn hade jag nog hoppat över ett event.
Men nu är inte hon livrädd. Hon är otrygg i sitt hem och vill inte vistas där
”Känner du dig rädd?
”Ja, det är klart. Det är en…jag har inte ätit på flera dagar. det går inte att sova trots starka mediciner. Det är en ohållbar situation att det finns en hotbild mot sig och sina barn. Det finns inget värre.”
Inte livrädd då men rädd iallafall.
Fast det där är en ganska normal reaktion vid ett uppbrott. Vilket hon går igenom. Så det är mer troligt att det beror på att hennes relation är över
Okej, frågan är ju inte riktigt om hon är ledsen över relationen utan om hon är rädd. Du får såklart tro vad du vill, men detta är saker Isabella sagt – du säger mest så du tolkar och tror. Jag hoppas iallafall för Bellas barn att hon har överdrivit.
Och därför behöver hon givetvis en livvakt? för att sörja en relation? Jag tror att hon varken är i fara eller är ledsen för att förhållandet är över. Hon är livrädd för att hon skadat sitt brand, och ledsen för att H inte var lika rik som hon trodde. Cry me a river!
Svar till båda: Hon är säkert rädd, det är inte det jag säger. Jag säger att just de sakerna, inte kunna äta osv kan lika väl komma ifrån uppbrottet som de kan komma från att hon är livrädd.
Nu vet jag ej om du är samma anonym som längre upp, men ifall det är fallet: så hela grejen handlar om att jag använde uttrycket ”livrädd” istället för ”rädd”?
Kan det här handla om att hon tagit sig vatten över huvudet med nya huset? Kanske dessa ”trygghetsresor” leder till att hon snabbt säljer nya lyxvillan och köper billigare på en mindre kuslig och avskild plats? För övrigt, vore hon rädd på riktigt skulle hon inte ha barnen med sig.
Men ge dig! Barnen är väl tryggare utomlands med vakt än hemma i sina hoods om det nu föreligger risker. Det är hennes barnvecka och hon har rätt att vara med sina barn, det är läkande för övrigt. Ni vet ju inte vad ni ska hitta på för att klaga och skamma. Skäms på er! Inse att det inte är en film, leksaker eller ett dataspel utan på riktigt och verkliga människor. Ja det är ingen rolig situation för henne, att inte våga vara i sitt nya hus. Och att ni dessutom sitter och letar fel, hånar, spekulerar och hittar på och förstör hennes liv ännu mer. Tänk er för för fan!! Skaffa er ett liv och använd hjärnan, och hjärtat, om ni har något.
18.58; bra skrivet!
läkande?
Skäms på dig.
Hade det vart på RIKTIGT hade mina närmaste och jag gjort allt för att skydda oss.
Och om du tänker till, hade du agerat likt blondinbella?
””Tänk då för fan”
”Vore hon rädd på riktigt skulle hon inte ha med barnen”
Vi är många som gömt oss pga en hotbild som HAFT med oss våra barn, menar du att ingen utav oss varit rädda? Att de riskanalyser och hotbilder som professionella människor gör inte stämmer för vi har hittat på vår rädsla? Vad föreslår du att man gör i dessa situationer då? Lämnar barnen hemma? Självklart tar man med sig sina barn.
Tänker tvärtom. Är du rädd eller något händer så VILL du ha barnen med dig. Det är hur de allra flesta reagerar, man vill vara samlade på samma ställe
Barnen har en pappa också. En som inte ljuger, inte gör vad som helst för pengar och lever utanför rampljuset. Känns som om det hade varit ett tryggare alternativ.
Du ser ingen skillnad i att vara ensam på ett event med massor av människor, jämfört med att sova med sina barn i ett hus de ( personen som enligt H var så snäll att han presenterade sig när han sökte sina miljoner ) uppenbarligen vet var det finns?
Såklart det är skillnad (dock har hon ju en livvakt?), men någon gång där i mellan måste hon väl anlända till eventet i NYC och gå hem ifrån eventet i NYC? Tycker iallafall att det är dåligt omdöme att ej stanna på okänd plats när man känner sig hotad.
Och hur länge ska hon stanna där tycker du, för evigt?
Själv hade jag inte hoppat över eventet i det läget. Men jag hade ökat säkerheten.
Så för att hon ska vara på en gala i Nee York, i ett annat land med HÖG säkerhet på både flygplatser och på galan som ligger flera timmar bort så innebär det att det inte föreligger ett hot i Stockholm, Sverige? Det känns rätt tydligt att ni inte förstår det här med hotbilder.
Nej, jag förstår att du kan det här med hotbilder. För om nu dessa kriminella element verkligen vill komma åt Bella så skulle de säkert inte kunna hitta ett sätt att komma åt henne i NY….
Tack för en vettig kommentar, precis vad jag ville få fram, du formulerade det på pricken.
fy fan va ja är mätt.. undrar om
jag ändå ska äta linsbågar.. lr linschips..
de e ju ändå fredag.
Linsbågar är livet.
bågarna vann över mättheten haha
Och ang Bellas ” body guard ! En seriös sådan varken får eller ska sitta och kommentera /hota på nätet ! Har två kompisar som den ena har jobbat som livvakt den andra slutat ! De säger att hade de agerat som denne person så antligen hade vaktbolaget eller deras uppdrags givare / chef sparkat dem ur företaget fortare än kvickt !
Det fungerar inte riktigt som i Johan Falk filmerna .
Tror han är mer involverad än vad som är normalt. Tror han är involverad och riktig gossig.
Man måste ändå älska att det mesta i Johan Falk är 100% vad som hände i verkligheten och du använder det på det sättet
Hahahaha det här är det sjukaste
Men herregud Camilla snälla nån.. VAR är det sms:set och VAD bevisar det? Väldigt vad han stakar sig i intervjun och han bekräftar ju det mesta som Isabella säger FAST han menar att det inte varit några svarta pengar och inga kriminella MEN varför kan han då ej säga var han befinner sig. OCH han sa ju tidigare att han hållit det för sig själv att han lånat så stora belopp och förlorat, det kände inte Isabella till sa han häromdagen ju och hon var inte insyltad i det enligt H. H har ju också tidigare sagt enligt aftonbladet att han haft hot efter sig och att det är vanligt att traders får kidnappningshot. OCH om han nu menar att livakten har ljugit och överdrivit att det var kriminella i bilar vid Bellas hus så är det ju INTE Bella som ljugit för SJÄLVKLART så litar hon på vad hennes livvakt säger. Och självklart tar en livvakt alla potentiella hot på allvar. Punkt.
Ja, det är ytterst märkligt att han inte kommer hem eller vill berätta var han befinner sig om det faktiskt inte finns någon hotbild. Tror fortfarande han har gjort skumma saker och att Bella talar modifierad sanning. Som andra skrev är det såklart skillnad på att veta att han förvaltar pengar åt andra och att han lånat pengar som han gjort av med. Samtidigt finns det ju citat från henne i expressen att hon ABSOLUT iiiinget visste om något – vilket hon uppenbarligen gör. Å andra sidan – om hotbilden faktiskt är riktig så vill hon väl rädda sitt och sin familjs skinn.
Är det bara jag som inte förstår att han inte ber om ursäkt för fem öre? Till nån?
Njaäe… beror väl på vad sanningen är? Be om ursäkt behöver han bara göra till dem vara pengar han gjort av med om han talar sanning. Viktigaste man ber om ursäkt direkt till personerna istället för publikt?
fast njaee? han verkar mer upprörd av att ex flickvännen tjallat än för att han har skrämt henne?
Beror som sagt vad sanningen är. Om hon överdrivit eller ljugit så är det inte märkligt. Han kan fortfarande ha bett om ursäkt till henne privat.
Hur vet du att han inte bett om ursäkt till dem han är skyldig pengar? Har det framkommit någonstans att han inte framfört någon ursäkt till de som är personligt inblandade? Tycker det låter som att han jobbar på så gott det går med att lösa den situation han befinner sig i. Och det innebär troligen att han samtalar med de personer han står i skuld till.
Tycker inte alls att det är konstigt att han inte vill berätta var han är, eller när han tänker komma tillbaka. Varför skulle han göra det? Innan BB la ut att hon skulle till New York nästa vecka var det ju ingen som visste hur länge hon tänkte leka hotad. Är ju knappast så att hon gått ut och berättat att det är på Mallis hon är – trots att hon hittat på hotbilden. Om det X uttalar sig om vore helt taget ur luften eller ur kontext utgår jag ifrån att BB eller livvakten skulle sagt något i media.
Som sagt, Anonym 18:15 du behöver lugna ner dig.
Verkligen. Riktigt sinnes att hen kommer och gapar och skriker på alla inlägg angående Isabella. Och tar åt sig å Isabellas vägnar. Inte friskt nånstans, speciellt om man inte är personen själv eller nån i den innersta kretsen. Dags för hen att söka hjälp och det snarast.
Fast allt som framgår av deras sms konversation är att hon visste att han förvaltade pengar (inte ovanligt IOM hans yrke) och att han var stressad (ganska förståeligt). Det säger ju ingenting om hur införstådd hon var i detaljer och huruvida den version han delat med henne var sanningsenlig.
Och det står inget om att han har lånat stora summor.
Precis! Inte kriminellt förvalta andras pengar. Det är vad jag trodde att han jobbar med
Eh jo? Man kan inte bara förvalta andras pengar vi privatlån som han gjort. Det är inte lagligt att bedriva bankverksamhet som privatperson ?
Om jag inte misstar mig helt nu så har jag för mig att man måste söka tillstånd hos Finansinspektionen för att förvalta andras pengar. Om så är fallet, och BB känt till att han förvaltar andras pengar har hon även vetat att han är en stygg pojke som gör något som man inte får. Aja baja.
Men herregud. Klart hon fattade att han som trader handlar ( värdepapper ) med andras pengar. Jag ser som självklart att hon syftade på ”handlar” som handlade klocka och Bentley. Det är ju en jäkla skillnad på att faktiskt använda pengarna till trading på uppdrag av långivarna, eller att köpa en Bentley till sig själv för pengarna.
Bella må inte vara vassaste kniven men försök inte göra henne dummare för det.
Utveckla.
Det här smset har ju noll bevisvärde. Såklart Isabella visste att han förvaltade pengar, han jobbade ju som daytrader.
Bella hävdar att hon inte visste att han handlade med andras pengar. Hon trodde att det endast var egna pengar på kontot.
Sms:et bevisar att hon var medveten om att han handlade åt klienten.
En lögn från hennes sida alltså.
? Menar du att du tror att B trodde att en daytrader handlar åt andra, för sina egna pengar. Nooo.
Är väl snarare så att hon inte visste att han olovandes handlade för andras pengar, eller som han själv skrivit för lånade pengar.
Lånar man pengar förväntas man betala tillbaka lånet, oavsett hur hans affärer gått. Han har själv flera gånger sagt att han just lånat stora summor pengar.
Betalar man inte tillbaka lån och har lånat av fel personer gör de allt de kan för att driva in skulden
Jag jobbar med reskontran på bank. Det betyder att jag hanterar många konton med olika summor på, vissa med fantasisummor. Bara en idiot skulle tro att mitt privata konto var samma sak som jobbkontot. Och jag tror faktiskt inte B är en komplett idiot.
Intressant att hon har så mycket cash men ingen PR-ansvarig. Livvakten gör ett fantastiskt jobb måste jag säga ?
Ja precis, varför har Simon checkat ut nu när han behövs som mest?
Han har sjungit, dansat och tramsat bort sin trovärdighet. Sådant här kan man inte spexa ut till allmänheten.
Såhär borde Isabella skött det hela: Gjort slut med X, gått ut med ett meddelande om att de inte ses längre. När det uppdagas vad som hänt (att X förlorat pengar) så ger hon ännu ett statement där hon kort och koncist säger att hon inte haft vetskap om hans affärer, och att det han har gjort får stå för honom då de inte har någon relation längre. Sen inga mer kommentarer.
Istället lägger hon ut kryptiska meddelanden, karaktärsmördar X på bloggen, sätter på sig den största offerkoftan någon nånsin stickat ”kan inte äta” ”kan inte sova” (ja, stackars stackars Bellan, hennes pojkvän är inte rik längre…). flyr landet och måste stanna på hotellet mycket (enl senaste inlägget, men såklart passar hon samtidigt på att göra reklam för ett event i NY som hon ska gå på trots hotbild?). Tycker hon har skött detta otroligt dåligt. Finns det en hotbild så kan den hanteras på så många andra sätt. Men är tveksam till att hotbilden är så pass allvarlig som hon försöker påskina baserat på hennes beteende. Nu mjölkar hon detta så jäkla hårt. Mina sympatier går till barnen.
X är inte mycket bättre. Har inte människor någon integritet längre?
Håller med dig i din text. Dock förstår en liten del av mig att X ändå vill försvara sig (om det är sanning är en annan historia). Jag hade haft väldigt svårt att sitta tyst om en person skriver sådana hemska saker om mig. Speciellt med en sådan stor blogg!
Tycka vad man vill om X men backar man bandet lite så såg man klart och tydligt hur han värnade om sin integritet (anonyma konton på sociala medier, inte visa ansiktet, inte gå ut med sitt namn någonstans) TILLS Bella blev betuttat i honom och insåg att han kunde vara värdefull som utställningsprodukt i hennes showroom till blogg/insta. Det var HON som visade upp honom och ville tjäna pengar och klick på att hon hade en ny skön kille (som var GENERÖS!! Chanelskorna! He came to Paris! Klockan!).
Så hon hängde ut honom, och det är hon som nu också kastat honom under vad det nu var för tungt fordon.
Han syntes förvisso i hennes blogg, men hur vet du att det var hon och inte han som ville gå ut med det hela? Ja, han var anonym innan och pratade själv om kidnappningshot osv. Men B har ju också skrivit att hon passade honom bra för att han då fick en annan legitimitet gentemot sina uppdragsgivare. Vilket ju mycket väl kan stämma. Ingen ger sina pengar till någon som ser ut som en fattiglapp, så det extravaganta passade nog honom bra. Tills det gick dåligt.
Nu säger jag inte att det är så, det kan lika gärna ha varit hon som pushade, men med tanke på att vi alla vet att hon dumpade honom ett par gånger så är jag tveksam.
Eh??? Hade han ingen fri vilja? Vill inte jag ”bli uthängd” på min partners sociala medier så gör jag klart för hen vad som gäller. Om hen inte respekterar det så har jag ju ett val att inte umgås med hen. Pinsamt hur ni vill få hans situation på hennes ansvar.
Den enda som kastat honom under den här uttjatade bussen är han själv.
Det som övertygar mig att Isabella inte riktigt talar sanning angående hoten är att hennes partner och assistent gör narr av situationen på instagram haha.
Exakt min tanke!! Hade det funnits en hotbild mot Bella och barnen som hade varit på riktigt och allvarlig så hade de aldrig flamsat runt o skojat om det på det sättet.
Man skojar inte bort hot som kan riskera att skada barnen!
Sen är det oxå märkligt att livvakten anslöt nu först. Hon skriver på bloggen att det va hon, barnen och Ida…..skulle Ida vara stand in för livvakten fram tills han kom idag eller?
Plot twist. Bella och Magnus blir ihop. Hör vi tonerna av Whitney Houstons Bodyguard? Blir det temat för boken som kommer komma ur det här när head of future business spånat klart.
(Flåt dåligt skämt. Men de som verkar ha döms humor är väl ändå teamet som tramsar i Pingis Insta Stories. Känns som de begår karaktärsmord på varumärket.)
Men ja HUR sjukt är inte det?? Man skämtar väl inte om att sin vän och kollega tvingas gömma sig för att hon och hennes barn är i seriös fara? Antingen är dom helt känslokalla eller så är allt… överdrivet.
Det är som att de skrattar folk som tror på skiten i ansiktet. Helt otroligt vilka störda människor de är hela bunten. Tänker bara på all som är utsatta för riktiga hot och så skämtar dessa om sånt. Galet.
Om Isabella har överdrivit hoten mot henne, så kan det ju faktiskt bero på att livvakten har överdrivit hotbilden.
Det är väl hans jobb dock. Att tänka på säkerheten först, innan något händer. Då blir det nog lätt en överdriven hotbild
Med andra ord är han inte särskilt bra på sitt jobb menar du.
Gjort en felkalkylering och ljugit till både sin arbetsgivare och media.
Köper inte dessa hot för fem öre. Hade ens chef/nära vän befunnit sig i en på riktigt hotfull och jobbig situation hade man aldrig skämtat om det, tycker bara videon på hennes kollegor visar på att allt är ett stort skämt.
Åh jo. Jag har sett värre skämt på min arbetsplats..
Jag har ”forskat” lite om livvakten (den här historien har ju onekligen väckt min stora nyfikenhet och även jag höjde på ögonbrynen när jag läste hans uttalande i pressen om händelsen. Vilken ”livvakt” gör det?)
Jag fann lite intressant information och det stärker min tes att han har blivit personligt engagerad i Isabella.
Vad har du hittat?
Berätta?
undrar när hon går ut med att hon och livis nu blivit ett par… hon försökte ju skylla på att han sov på hennes rum för att hon var rädd för spöken…
Nej, det var Simon. Men bra försök.
Åh my bad…
Fast han kanske sover på hennes rum nu…
Nej, han gör sketcher med Pingis.
Det var väll inte livvakten?
De verkar ha allt annat än en professionell relation, skulle inte överraska mig ett dugg om det visar sig att de har ihop det.
Herregud vilken soppa ?
Var nyss inne och kollade hennes nya inlägg.
Och där tycker hon inte att hon ska behöva gömma
sej mer. Det är han i såfall. Så mycket drama runt
detta. Det gick fel affärsmässigt…och det har väl
hänt fler. Det är bra en stor såpa.
Hampus har nog inte förstått…. ”Har även dialog med mina långivare och den är lugn och konstruktiv.” 130 % ränta, tick tack.
Allt är ju helt sjukt, vilken röra!
Men har två frågor;
– din källa sa ju att det Isabella sa om X stämde? Där i första inlägget?
– och X sa i din lilla intervju att Isabella inte hade något aning om vad som hänt?
Hoppas inte Isabella läser allt här inne.
Varför ber inte H om ursäkt? Varför prioriterar han istället på att använda meddelanden som egentligen inte bevisar något alls för att smutskasta Bella?
Vem ska han be om ursäkt? Menar du de personer vars pengar han dribblat bort? De är nog inte ett jäkla dugg intresserade av en ursäkt i kvällspressen.
Bella bland annat. Eftersom han umgicks med hennes barn bara dagar innan hon fick reda på hans situation.
Varför ska han be om ursäkt? För vad? En miss på sitt jobb?!
Det här hade inte blivit sån stor grej om BB inte använt stora mistluren direkt på alla sina kanaler. BB startade kaoset och nu får hon städa sin egen skit.
Det finns ingen hotbild. Men det lät ju trovärdigt.
Men allvarligt? ”En miss på sitt jobb”? Ja, han råkade säkert också köpa en Bentley för pengar som uppenbarligen inte var hans för några veckor sedan. Hoppsan!
Ja det var han som gjorde det. Inte BB. Hon hade ju inget med d att göra…
Hatar när det händer.
Sluta misskreditera. Kan hända den bäste. Tänk om det varit en Rolls.
Han LÅNADE pengar som han köpte för. Lånade pengar förväntas man betala tillbaka oavsett hur affärerna går. Som daytrader lånar man inte klienternas pengar, de ger en ett uppdrag att handla för deras pengar. Han har själv sagt ett flertal gånger att han har lånat stora summor pengar. Så nej, det är inget misstag i hans jobb!
Men vad har då BB att ropa om? Allt är ju på hans samvete. Men ändå trots detta var det hon som gapat mest. Hon ska ju inte ropa när han står med åsnehuvudet. Det klarar han bra själv.
För att skulder har fordringsägare. Fordringsägare kan sälja skulder till elaka indrivare. Och hon har två små barn som hon ansvarar för.
+ 1001. Nåt med självinsikten?
Driver de med blondbellan på Pingis stories? ”Jag orkar inte ta några beslut idag. Jag backar”. Bellan har ju gjort tydligt att när hon inte orkar/vill ta i saker så vänder hon och struntar i det.
https://www.instagram.com/p/Bqzpqk5C6Ai/?utm_source=ig_web_copy_link
Herregud vilken idioti. Tror inte på ett enda ord som kommer från BB. Hon och x verkar vara precis same shit.
Kan det vara så att det är denne livvakt som vill komma Bella närmre och därför ljugit för Bella om att det är kriminella personer som varit vid hennes hus för att han ska få slå på stora trumman och jobba mer? Hennes event hon hade dagen efter var det väl fullt av vakter utanför? Vad kan det ha kostat liksom? Han tjänar ju på detta och Bella litar väl på honom?
Tycker du är rätt duktig på att karaktärsmörda även du, Camilla. Detta sms visar endast att Bella visste att X förvaltade andras pengar, inte huruvida han förvaltade dem på ett oetiskt sätt eller ej. Du är så genant biased i ditt sätt att bedriva ”sakliga granskningar”. Ingen av oss vet vem som talar sanning (förmodligen inte någon av dem).
Efterfrågar mindre vinklade inlägg.
Jag låter honom komma till tals. Det borde alltid båda sidor få göra.
Den där konversation du har är lagt ut är från en slutet juni 2018, det här var väl då det var mycket frostigt i förhållandet. Spännande att spekulera hur långt namnet är som är överstruket, Står det Pingis eller Petter?
Precis som UG lät Virtanen komma till tals.
Hahaha, så det är det du sysslar med? Låter honom komma till tals? I nio inlägg av tio. Jag hade kunnat svära på att ditt syfte var ”karaktärsmord” på Bella, vare sig det innebär att H får komma till tals eller inte.
Men så fint att kunna skylla på att du är rättvisans riddare. Det låter ju bra mycket bättre än att du sitter och svartmålar en kvinna under hot. Och utmålar exet, som förlorat stora summor av andras pengar, som ett stackars offer, som får sin karriär förstörd tack vare hennes ”karaktärsmord”…
Hennes Ex bekräftat att han förlorat enorma summor och att hon inte visste om detta. Han har flytt landet. Hon kämpar nu med att minimera hotbilden mot sig och sina barn genom att poängtera för hans indrivare att hon inte har med hans skulder att göra. Och du sabbar aktivt för henne genom att visa kvitton på hotell och lösryckta SMS. Förstår du inte att hon försöker undvika att få sina barn kidnappade?
1) Ge dig. Hon flög fullt synlig till ett populärt turistmål. Hon gick på events i Sverige.
2) Camilla är den enda som bildar en motvikt mot den där absolut vedervärdiga PR-sörjan som Expressen och Aftonbladet har spytt ur sig till Löwengrips fördel (och som jag fortfarande anser är det sjukaste i allt som rör henne – och då anser jag inte att hon är särskilt frisk).
Ett litet perspektiv på det här med säkerhet. Det är inte så att alla under hot går under jorden, även offentlighet kan ge ett skydd. Allt beror på vem man tror att man är hotad av.
Det är oerhört tydligt vem av parterna du vill främja som trovärdig, och vem du utmålar som en lögnare. Jag har tidigare kommenterat att jag uppskattar att du ger honom en plattform. Det är ditt biased sätt att skildra deras versioner som jag kritiserar. Din generella attityd till Löwengrip påverkar din granskning av en situation ingen av oss har tillräcklig insyn i.
Är benägen att hålla med. Det handlar om det där ”finstilta”. Hur saker framställs, vilka ord man använder etc. Hade varit mycket bättre om granskningen känts opartiskt och varit kritisk mot båda, samtidigt som man lyfter bådas versioner.
Alltså vad har ping-pong för jacka?
https://www.instagram.com/p/BqzW14QBUVk/
Det ser ju ut som päls, ser ut att ha gått många minkar åt till den jackan… Någon som ser vad jackan är gjord av?
Ser ut som syntet?
Helt klart fake. Teddy-tyg typ?
Hade den varit äkta hade det varit oerhört vidrigt. Ful var den vilket som.
Syntet. Finns på MQ.
Jag är så långt från sådan här trading och valutahandel man kan vara så jag ställer en genuin fråga: om man har en pengahög som lämnas till en sån som x är/var, har man då en garanti för att denne förvaltar detta med minst +-0 som resultat? Aldrig förlust, ingen risk?
Klart det finns en risk. Därför var också H anonym till en början och han har även pratat i en intervju om kidnappningshotet som hänger över en daytrader av hans mått ( stora pengar ).
Nej det verkar ju orimligt. Om det var riskfritt skulle väl alla göra det?
Som daytrader förvaltar man ändras pengar och ja klienterna kan förlora stora pengar.
Men han har själv sagt att han har lånat stora pengar, dvs han har nu stora privata skulder och skulder skall betalas tillbaka. Här du lånat av fel personer så är inte våld någon ovanlig indrivningsmetod, både mot låntagaren personligt men även mot anhöriga.
Normalt är det ingen förvaltare som lovar något. Det finns alltid en risk. Men jag tror inte att detta var en normal situation.
Heja hajen!
vaddå nu fattar jag inte – hon har väl inte nekat till vetskap om att han FÖRVALTADE andras pengar? det var väl därför hon skrev att hon uppmuntrat honom till att öppna bolag osv?
det hon inte hade någon aning om, var väl att han SPENDERADE andras pengar. hon har ju trott att all lyx (fina bilar, dyra klockor) som han unnade sig betalades av en förmögenhet som han byggt upp själv… men så visade det sig att allt finansierats med andras pengar som han BORDE förvaltat. det är väl det som är hela problemet?
om han på lagligt vis förvaltat pengar åt andra personer fattar väl vem som helst att det inte skulle finnas några problem nu. då skulle det varit personer som förlorat sitt investerade kapital, men inte handla om att han på något sätt var SKYLDIG folk pengar.
exempel för den som inte fattar: om jag ger en förvaltare (tex min personlige bankman) förtroendet att placera mina pengar, och den sen sätter hela kapitalet i en fond som är kass, och alla pengar halveras i värde. då har jag förlorat hälften av mina pengar och historien tar slut där. bankmannen är inte skyldig mig pengar för värdeminskningen.
hampus säger ju själv att han nu har enorma skulder. det påståendet i sig omöjliggör ju att det skulle handla om rena affärer. antingen har han tagit in kapital som han sagt att han ska förvalta och bränt dom på bentleys istället, eller så har han kört förvaltningsverksmhet utan tillstånd och inte på adekvat vis informerat folk om risker osv. eller något helt annat som inte är kosher.
då kan man bli skyldig sina investerare pengar, inte annars.
han har fifflat och nu sitter han i skiten. spelar egentligen ingen roll hur mycket eller lite isabella kryddat, man skaffar sig inte den typen av skulder (som x själv bekräftat att han har) om man gjort lagliga affärer.
men det verkar ju ligga jävla lite fokus på det och desto mer fokus på hans och bellas högstadiebråk… den typen av bråk brukar ju dock glömmas bort rätt snabbt, men jag tror inte X fodringsägare är lika snabba med att glömma.
Bra kommentar. Tack. Är så sjukt ambivalent i detta och står inte på någons sida (såklart). Hajen är med stor säkerhet inte kosher som du säger. Finns trots allt mycket som tyder på det, sakerna han tar upp och dementerar är pettitesser.
Tack för denna kommentar! Precis så är det ju.
Preach baby, preach!
vaddå nu fattar jag inte – hon har väl inte nekat till vetskap om att han FÖRVALTADE andras pengar? det var väl därför hon skrev att hon uppmuntrat honom till att öppna bolag osv?
det hon inte hade någon aning om, var väl att han SPENDERADE andras pengar. hon har ju trott att all lyx (fina bilar, dyra klockor) som han unnade sig betalades av en förmögenhet som han byggt upp själv… men så visade det sig att allt finansierats med andras pengar som han BORDE förvaltat. det är väl det som är hela problemet?
om han på lagligt vis förvaltat pengar åt andra personer fattar väl vem som helst att det inte skulle finnas några problem nu. då skulle det varit personer som förlorat sitt investerade kapital, men inte handla om att han på något sätt var SKYLDIG folk pengar.
exempel för den som inte fattar: om jag ger en förvaltare (tex min personlige bankman) förtroendet att placera mina pengar, och den sen sätter hela kapitalet i en fond som är kass, och alla pengar halveras i värde. då har jag förlorat hälften av mina pengar och historien tar slut där. bankmannen är inte skyldig mig pengar för värdeminskningen.
X säger ju själv att han nu har enorma skulder. det påståendet i sig omöjliggör ju att det skulle handla om rena affärer. antingen har han tagit in kapital som han sagt att han ska förvalta och bränt dom på bentleys istället, eller så har han kört förvaltningsverksmhet utan tillstånd och inte på adekvat vis informerat folk om risker osv. eller något helt annat som inte är kosher.
då kan man bli skyldig sina investerare pengar, inte annars.
han har fifflat och nu sitter han i skiten. spelar egentligen ingen roll hur mycket eller lite isabella kryddat, man skaffar sig inte den typen av skulder (som x själv bekräftat att han har) om man gjort lagliga affärer.
men det verkar ju ligga jävla lite fokus på det och desto mer fokus på hans och bellas högstadiebråk… den typen av bråk brukar ju dock glömmas bort rätt snabbt, men jag tror inte X fodringsägare är lika snabba med att glömma.
Du ljuger så bra och jag tror på allt
spela min favoritvals ?
Undrar fortfarande om inte X kan ha haft något med husköpet/kapital till husköpet att göra ändå. Det har ju varit mycket snack om Natural cycles som blivit värderat till en miljard, och jag tänkte (och har hon inte fått det att låta som det?) att hon fått låna på värderingen/sålt sitt innehav. Men någon på fb hade letat rätt på att hon ”bara” äger 2000 aktier, motsvarande 0,5% dvs fem miljoner. Mycket pengar, men jag trodde det var i storleksklassen 100 miljoner…
”Här är smset som skickades mellan Isabella och X där hon tydligt bevisar att hon kände till X affärer och hur de gick – bland annat en situation med en investerare som han varit stressad över”.
Tycker du inte att denna mening är väldigt missvisande? De SMS som publicerats visar ENDAST att hon hade kännedom om EN situation med EN investerare som han var stressad över. De visar inte ”bland annat” detta, utan ENDAST detta. Alltså bevisar inte dessa två SMS att hon kände till X affärer generellt och hur de gick, vilket du hävdar i detta inlägg. Sådana detaljer spelar väldigt stor roll i situationer som dessa när folk letar med ljus och lykta efter någon form av sanning.
EXAKT! BRA SKRIVIT JJK!
Precis. Viktigt att inte dra slutsatser som inte finns. Cc vill till varje pris sänka Bella så för henne verkar sanningen inte vara så viktig. Tragiskt.
Vet inte om jag missat detta, men vilka typ av hot ska Isabella ha fått? Har hon gått ut med det? Eller har tolkningen endast legat hos henne själv? (Där det kom en person till hennes hem som sökte X, de kollade bilarnas reg, och fann ägarna som kriminella dömda för grova brott osv.) Menar inte att detta inte skulle vara allvarligt i så fall, men som det verkar i hennes texter så verkar det vara allvarliga hot, undrar bara om hon sagt vad?…
Ett svar på hennes blogg var att hotbilden finns kvar.
Så länge som inte skulden betalas i månadsskiftet.
Var fanns detta svar? Vilket inlägg? Hon som har skrivit det eller någon som har kommenterat?
Ett svar på en kommentar… det senaste inlägget 🙂
HHörni alla som högljutt hävdar att X:ets bevis bara är förfalskningar och inte bevisar ett dugg. Det vet jag inget om. Men vad säger ni då om Isabellas bevisvärde? Det hon sagt till Expressen och skrivit på sin blogg. Det är ju faktiskt bara hennes egna ord. Lite källkritik vore på sin plats i hela den här soppan.
Eftersom mycket av det Bella sagt har bekräftats samt att resten bara är hennes känslor i det hela, så har hon ju större bevisvärde än han. Märkligt nog. Men lika barn leker bäst antar jag
Vem har det bekräftats av?
Vem / vad har bekräftat det? Kommentarer här? Flashback? Upplys mig för jag undrar verkligen.
Att han förlorat tiotals miljoner.
Att traders lever under kidnappningshot.
Att Bella fått påhälsning i sitt hem.
Har alltså H själv bekräftat. Han hävdar dock att personen som sökte honom och sina miljoner var vänlig nog att presentera sig, medan B upplevt det som ett hot. Jag är starkt benägen att tro B i det här fallet.
Nu kör vi lite källkritik här:
Att H förlorat stora summor pengar verkar bevisat och klart.
Att traders lever under kidnappningshot har tydligen H sagt i en telefonintervju tidigare. Är det ett bevis för att så är fallet? Någon som känner till ett sådant kidnappningsfall? Någon som känner till ett fall där en misslyckad traders till-och-från flickvän och hennes barn kidnappats?
Ja Bella har fått påhälsning i sitt hem. Av vem finns det två olika versioner av. Vem av dem som har rätt vet ingen av oss.
Jag tror det är bra att tänka igenom vad en hotbild är (det man agerar på alltså). Man väntar inte på att ett hot ska realiseras. Utan man försöker agera innan.
Det sjuka i allt detta är att det kommer vara glömt om en månad och Bella kommer ta sig ur detta med inget mindre än en bekräftelse på 1,5 miljoner läsare på bloggen, företagen och samarbeten kommer fortsätta precis som vanligt…… Hon kommer fortsätta slänga med håret och försöka erövra världen…… iihh
Bella har nog både dubblat och tripplat sin räckvidd denna vecka och torde numera ha mellan 1,8-2,7 miljoner bloggläsare i Umeå ?
Börjar tänka att hon förtjänar det efter den här killen..
Fb och mkt riktigt: Hade man varit hotad på riktigt, som B påstår, så hade hon inte vågat lägga ut bilder från hotellet överhuvudtaget. Väggdekorationen som sitter på hotellrummet är mycket avslöjande, samt bilden på hennes instagram där man även ser omgivningarna (hamnen). Om man fått nys om att hon är i Palma, så är det bara att kolla upp de mest exklusiva hotellen som finns där och hitta ett hotellrum med samma unika väggdekoration. Förmodligen är det sant som H säger, att det ej varit någon kriminell och knackat på utan en helt vanlig människa.
Folk har alltså, med en snabb och enkel googling fått reda på vilket hotell hon är på.
Vilken livvakt och vilken smart och livrädd kvinna, wow.
Hajens ”jobb” har alltså skapat en hotbild mot Bella och barnen… Bellas val av arbete skapar ju en hotbild mot henne själv och barnen, men då är det värt pengarna. Man ska inte kasta sten i glashus.
Men klart du har större kontroll över situationen om du styr över den själv än om någon annan gör det. Det förstår du väl själv
Självklart. Men hon kan ju fundera på hur hennes stalker kanske skulle kunna skada H. Tror inte hon tänker i dom banorna. Jag ville mest visa på att man inte behöver döma någon annan för det man själv håller på med.
Natali skriver: 30 november, 2018 kl. 19:14
Varför är hotbilden stor mot dig? Det är ju inte du som gått och lurat andra vad jag förstått.
isabellalowengrip skriver: 30 november, 2018 kl. 19:32
Visst är det så men det har tyvärr spillt över på mig för att jag har ekonomin. Sista skuldebreven som H upprättat med ett otrevligt gäng förfaller idag (månadsskifte) så rekommendationen har varit att hålla oss borta samt bryta helt med H (vilket skedde förra veckan).
Egentligen tror jag hon bara är rosenrasande för att hon i princip blivit dumpad. Dvs han har inte satt något värde på henne – hon är inte värd att hålla fingrarna i styr från skumraskaffärer. Han har orsakat faktumet att hon nu tvingas gå igenom en separation av någon hon faktisk är kär i och som kunde leva flash-liv med henne. Det är bara hennes ego som är sårat. Hotbilden mot henne är nog knappast större än den med stalkern. Kanske har hon aldrig riktigt blivit dumpad ordentligt innan. Hon är den som lämnar innan någon annan hinner.
Rätt saftigt påstående från Bella där.
Det är det sjuka i allt. Hon kan påstå vad som helst. Det ena sjukare än det andra men ingen kan stoppa henne ?