Hur var det egentligen med trovärdigheten?

Hur mycket skiter man inte i sitt varumärke och sin trovärdighet om man som Isabella Löwengrip, gör reklam för Lyko (som säljer Löwengrip) för att plocka ut sina favoriter och INGEN av produkterna är hennes egna.
Nu fick hon förmodligen inte välja sina egna produkter Lyko, så vad säger det? Hon är beredd att slänga sina egna produkter under bussen och hylla andra märken som ”sina favoriter” för lite pengar in i det egna företaget.
Oavsett hur man vrider och vänder på det hela så är det ett riktigt botten-napp för trovärdigheten.
Hade hon valt sina egna produkter så är det för att hon vill ha merförsäljning – ka ching men trovärdighet noll. Och som i det här fallet, helt plötsligt kallar andra produkter, än de hon normalt sett alltid härjar om, för sina favoriter så betyder det att hon antingen ljuger nu i reklamen, för hon egentligen inte använder några andra produkter än sina egna, eller ljög tidigare och inte använder sina produkter själv mer än i marknadsförande syften?

Oavsett vilket så blir det lite knas när en influencer på ett trovärdigt sätt ska försöka marknadsföra produkter som är rena konkurrenter till deras egna projekt.
För Bella verkar det dock inte föreligga några dubier till att det här var något annat än en strålande idé!
SO FUN!

Tack för tips!

260 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Vad tror ni om Isabelle och Knivmicke? De går ut med att de älskar varandra, någon frågar om Micke använder droger, Isabelle svarar ”inte om han vill vara med mig”

    Micke söker smoke på instastory. Kan väl knappast vara cigratter han söker… Därefter lägger Isabelle upp en story ned texten ”Betrayed” Hmm…

      Men sluta spamma vartenda inlägg med ditt jävla off-topic om de två jävla losersen! Nobody cares.

        Första gången jag skriver det, lol ?

          Men lägg av, detta är inlägg nummer fyra (fem?) du ställer exakt samma skitonödiga fråga i.

          Exakt INGEN bryr sig.

            Hur kan du veta att det är samma person?

              ?

              Det är uppenbart.

                Nej jag är inte samma person!

                  Kan inte alla som inte är samma person berätta det. Då finns det bara en kvar, och då vet vi vilken det är.

                    ?

      Kan du inte ställa den frågan på deras sociala medier? Där finns rimligtvis folk som är intresserade av pundare.

        Nu får ni fan ge er med att kalla folk för pundare till höger och vänster. Behåll er taskiga människosyn för er själva.

          Man kan vara en fin människa även om man är en pundare.

            ”Man kan vara en fin människa även om man är en h*ra”.

            Jaha, jamen dåså, fritt fram att kalla folk för h*ra då.

              Hur tänkte du nu?

          Hela min familj är full av pundare, jag älskar dem och de mig, men jag ser ingen anledning till att följa den typen av livsstil och stödja dem i deras missbruk. Du behöver inte oroa dig för min människosyn.

            Vad fan har din familj och din relation till den med saken att göra?

              Har du möjligtvis svårt med läsförståelse? Hen ovan förklarar bra.

          Det kanske inte är vackraste ordvalet men om man brukar narkotika har man ett missbruk. Det finns inte några mellanting eller någon tillåten nivå av konsumtion. Det har inte något med människosyn att göra när man påpekar det problematiska i drogmissbruk.

      Hejhej sindy

    Verkar som Isabella inte bara tänker distansera sig från Sverige och Nordic Tech House men även från Löwengrip Beauty.
    Hon vill tydligen bli fri att göra reklam för i princip vad som helst bara det betalar sig bra.
    Jag misstänker att Löwengrip Beauty kommer att avvecklas på ett eller annat sätt. Man lägger ned eller säljer märket till någon som tycker det kan fortleva på något sätt. Produkterna verkar redan vara under utförsäljning och distributionen har redan utfärdat sin dom med tomma hyllor och röda lappar.

      Ja och nu har hon ju ”re-brandat” sin insta med fokus på speeches och charity så nog ligger hon steget före nu när löwengrip förmodligen går utför.

        Bellas senaste månader ger intryck av damage control. Ingen ska tro att hon inte reser sig ur svårigheter och knatar vidare oberörd som vanligt.
        What doesn’t kill you makes you stronger, eller hur?

          Fungerar finfint ända tills det inte fungerar.

          What doesn’t kill you, damages you.

    Nästan uteslutande dyra märken så jag undrar om:

    1. Lyko själv valt ut dem eller gett IL några alternativ att välja mellan, för att de ska representera ”affärskvinnan som badar i lyx” eller…

    2. IL köper dessa dyra märken, främst för att de är dyra såklart. Vilket även speglar sig i att Löwengrip Beauty nylanserades som ett ”premium”-märke, för i hennes och mångas värld är en hög prislapp lika med kvalitet.

    Oavsett känns det inte särskilt seriöst eller proffesionellt för en grundare och ägare av ett skönhetsmärke att göra sån här reklam (som framställs som ”personlig rekommendation” dessutom) för konkurrerande märken.

      Fast det var ju inte mycket dyrt här? Inga lyxmärken alls.

        Vad är ett lyxmärke för dig? En ansiktskräm för 800 spänn hade ju jag känt var lite lyxig…

          Nä det här är inte särskilt dyrt för att vara ansiktsprodukter. Filorga är verkligen inget lyxmärke. Ha det varit t.ex. la prairie hade det varit en annan sak

            Tönt

              Starkt inlägg i debatten.

            Eh, Filorga är knappast ett budetmärke. Och har ens Lyco la prairie? Man får väl ändå se på de märken som säljs hos lyko. Bland dem tillhör ju Filorga ett av de dyrare.

            La prairie….oh la la…

            Sweet lord.

            Föds vissa dumma och utan perspektiv, eller kommer det med åren?

              Viktigt att verka märkvärdig.

      Nä? Är ju inga dyra märken? Alla ovan ligger i medelklass. Såklart dyrt om man är van vid aco typ eller köper sina grejer på ica, men inom hudvård är de inte dyra.

        Filogra, 800 spänn för en liten ansiktskräm är dyrt. Tycker ni inte det får man väl bara gratulera till era rätt saftiga konton och inkomster I guess 🙂

          Nej det är inte speciellt dyrt. Ganska average för bra hudvård som inte är typ ACO

            Jag älskar ACO haha. Har testat massa ”average” enligt er, ”dyra” enligt mig, men aco är fasen bra.

              Håller med!

              Och lika bra som de ” dyra märkena . Människan är så jäkla lättlurad och ålders fixerad ! En kräm som har typ 100 olika ingredienser och har ett namn man knappt kan uttala är eller måste vara bra ?
              Svindyrt och folk tror att just denna kräm gör dem 10 år yngre .
              Bellas produkter verkar definitivt motsvara sin reklam ! Bella har riktigt dålig hy som hon bäddar in i allt möjligt . Det var länge sedan hon visade upp sitt ” nakna ansikte .
              Tror att Pingis kommer att hoppa av kräm fabriken nu när hon blir mamma .

                Såklart inte leva upp till vad den står för !
                Inte motsvara .

              Nivea blå burk ?. Billig och bra.

            Men nu får du ge dig.
            Average är inte 800+ kronor, average är runt 350 och uppåt. Sen att du har dyrare vanor och därför har tappat verklighetsuppfattning om vad som är budget och lyx är din grej men att kalla hudvård för 800:- för medelmåttigt är bara okunnigt och ganska drygt.

              Okej 800 kanske är mellanklass men det är absolut inte ett lyxmärke.

                Lyxmärke i hudvård är för folk som vill bli lurade. Finns inget vet.bevis på att krämer för 3000:- är böttre än kräm för 300:-

        I tester där dyra och billigare märken jämförs är det typ ingen eller försumbar skillnad mellan krämerna.

          Tyst! Säg inte det till hudnördarna.

            ?

            Är man ”hudnörd” har man förhoppningsvis koll på ingredienserna och vet då också att man behöver inte köpa det dyraste för att det ska vara bra eller kanske till och med det bästa.

            Om du själv vill bli en hudnörd kan jag rekommendera att börja kolla på dermatologer på youtube. Tipsar om Dr. Dray och Davin Lim.

              Nej för fan, inte Dr. Dray! Kanske hennes äldre videos men inte de från senaste året, nu säger hon emot sig själv endast för att få in så mkt cash som möjligt.

              Eller The Ordinary…

                Läste tokigt

          Var det inte i nåt test där en cien-kräm från Lidl fick högsta betyg och blev bäst i test t.o.m?

            Hth original bodylotion får ofta bäst i test, 39 kr kostar den.

              Men den är ju vidrig, den svider på huden ?

            Det stämmer. Jag köper både hudvård och kläder från Lidl. Jag borde väl skämmas men är så förbenat ekonomisk av mig?.

              Kläder på Lidl? Allvarligt?!? ?

                Har en regnjacka som är köpt där. Den funkar toppen i skogen när man går ut med hunden i halvtaskigt väder t.ex. 🙂

                Jajamän?, jag är så basic som ett fruns kan vara. Kanske borde starta en blogg och heta:
                ’Lady Lidl’.
                So fun?. På riktigt fun alltså.

                  Bor på landet i Dalarna. Det är dåligt med fashion här så en shoppingtur på Lidl är en himmelsk höjdpunkt.
                  Förra veckan hade de fått in ett tillfälligt parti hudvård till ordentligt nedsatt pris. Jag tror det stod Löwengrip på produkterna men är inte riktigt säker, hastade så snabbt förbi.

                    Inte Lidl men jag bodde ett par månader på en gård ute i Kanadeniska bushen. Inget wi-fi eller annan internetuppkoppling.
                    Där handlade jag mina kläder på en liten handel för jakt, vildmark och fick nöja mig med flanel för veckans alla dagar. Närmaste Walmart var 1h+ timme bil.

            Man bör ju vara kritiskt i ett sådant fall. Om det är ett test på en hudvårdsprodukt så säger det sig självt att man inte bör lita på en grupp influencers eller tidningsredaktörer. Ett utlåtande om en sådan produkt blir endast rättvis om det kommer från en hudterapeut eller dermatolog.

            Så frågan är, vem/vilka har utsett den krämen till vinnare?

          Inte sant alls ?

      Skulle vilja satsa mina slantar på att det är Lyko som valt ut. Maja Nilsson Lindelöf gör reklam för samma produkter trots att hon är ansiktet utåt för Loréal (: (:

        Ja sannolikheten att IL gör något själv är ju ganska liten…

      Jag tycker det stort av henne att våga promota andra märken och produkter, det tyder på att hon inte är rädd för konkurrens och det känns ärligt. Nu är det väl så att hon får betalt av Lyko men det säger ju inte att hon inte gillar dessa produkter och det säger inte att dessa produkter är dåliga, och det säger inte att hennes egna produkter är dåliga.

      Jag älskar Löwengrip, alla deras produkter jag använt tycker jag är superbra men jag använder ju även en del andra märken. IL gillar ju att testa olika grejer, gör jag också, och det kan ju ge henne inspiration till att utveckla deras eget märke och produkter.

        Alltså ”stort av henne” och ”inte rädd for konkurrens” får det att låta som om Isabella ville vara snäll och ge oetablerade märken draghjälp.

        Hon gör vad de säger åt henne.

      Men vad har hänt med hennes läppar? Lyko?

    Så blondinbella lyckas lajva både james och tati i en och samma person ?

      Haha få som skulle klara det ändå, supertalang ?

      ?
      Önskar att camcam kunde skriva om den cirkusen här

    Trovärdigheten var ett minne blott för allt för länge sedan.
    Vem har någonsin handlat en produkt baserat på hennes rekommendationer?
    Inte jag!

      Haha nej verkligen inte. Dyson fönen måste utgått ur produktion efter hennes ”rekommendation”

        Jag har hört att Dyson hämtade tillbaka väskan med fönen efter att ha sett Bellas tafatta försök att föna sig själv 🙂

          Ha det hade man ju velat veta mer om..
          Men snacka om att slakta ett märke.

            Behövs inga parodier när originalet är så. Helt morotsfärgad i ansiktet dessutom.

          I can do my own hair!!!!!
          Inte ens människan som uppfann hjulet var så överraskat entusiastisk.

            Som ett barn på julafton!

              Som ett barn på hjulafton.

          So fön 🙂

          Nej förmodligen inte sant, någon som skrivit det på skoj här. Såg på någon bild eller storie nyligen att hon hade en Dyson.

            Försöker reparera skadan

      Kommenterade om hennes trovärdighet på bloggen, men den har inte godkänts (andra kommentarer skrivna efteråt har naturligtvis gjort det). Tror hon verkligen fortfarande att hennes rekommendationer är något värt?
      Undrar hur analysen ser ut för företagen efter att ha gjort reklam hos Isabella. Kanske säljer det som smör, men det skulle förvåna mig…

        320 kappor från ellos-samarbetet såldes enligt en pdf-fil som Löwengrip Invest skickar till företag i samband med eventuella samarbeten. Enligt samma pdf hade hon…. hur stor räckvidd var det nu? De skrev att reklamen nådde ut till/hade reach på 3.5 miljoner. Det betyder ju att de var rätt få av de som såg kappan som köpte den men samtidigt fick Ellos utdelning iaf. Jag tänker att hon bör ha ännu sämre resultat överlag i andra samarbeten, eftersom hon/de förmodligen inkluderar det mest lyckade samarbetet på sitt ”case” som säljargument

          Men för Ellos måste detta varit något av en katastrofmarknadsföring? 320 kappor á 700, max, tar ett snittpris pga av alla rabatter Ellos har=224 tusen=förlustaffär efter avräkning av IL och övriga kostnader. Värdelöst beslut att använda IL.

            Kappor ja. Vi kan nog anta att i alla fall en del av dessa 320 kunder köpte någonting mer. Och kanske var nöjd med Ellos och köpte av dom igen vid ett senare tillfälle.

              Ja, Ellos har 1,9 i betyg av 10 på Trustpilot (325 omdömen) så de får kämpa med allt de har. På 1,7 miljarder i omsättning går de back 18 mkr.

            320 kappor låter väl ganska mycket, det låter ju som en bra försäljning? Ellos har ju fått en bra marknadsföring med hjälp av alla influencers, så de säljer nog en hel del och många har fått upp ögonen för Ellos.

              Man måste jämföra det mot de 1.5 miljoner läsare Bella påstår sig ha och hur mycket hon vill få betalt. 320 kappor som best case är pinsamt låg.

          Ja, kappan var ju fin och Ellos är ganska okänt för unga så gick nog över förväntan där. Tänker att ett samarbete där en del redan har produkten inte direkt ger merförsäljning pga hennes reklam…

    Alltså, Bella använder Lyko s produkter lika lite som Kajsa Bergqvist åt risifrutti.

      Haha ja ”ett bra mellanmål” har ingen med koll på näringslära någonsin sagt om risifrutti. Godis i grötform, hade varit en mer korrekt slogan.

        Ja eller alla idrottare som marknadsför spelsidor, ja vi vet att ni är sponsrade och nej vi tror inte att ni spelar.

      Men å andra sidan så frontade Kajsa inga fler mellanmål utan det var Risifrutti och inget annat.

        Så du menar att det var trovärdigt?

          Hon var ju sponsrad av dem. Ofta en förutsättning för att idtroytperaonwe ska kunna resa internationellt och bedriva sin träningsverksamhet.

          Dessutom år sedan och vi minns det fortfarande. Inte riktigt samma sak.

            Såg att i Bellas kyl fanns det risifruttii
            Har Kajsa vart där och fyllt på typ? ?

              Det är säkert en personalförmån som Bellas olika team åtnjuter.
              Alla får festa på en Risifutti från arbetstimme 10 och framåt 🙂

    Hennes trovärdighet är såklart noll och jag menar inte att försvara henne nu, men har hon verkligen hävdat någon gång att hon bara använder sina egna produkter? Tvärtom brukar hon väl härja om hur hon som beauty guru älskar att testa olika märken.

      Det har förstås säkert varit i sammanhang där hon velat sälja andra varumärken än sina egna. Men ändå, något som är lite konsekvent haha. Att hon inte bara använder sitt eget.

      Hon har kanske aldrig sagt att hon uteslutande använder Löwengrip, men jag tänker att det måste finnas en gräns på hur många favoritprodukter man kan ha och hon säljer redan in många av sina egna som ”absoluta favoriter”. Därav ingen trovärdighet i att plötsligt ha helt andra tips, som inte inkluderar hennes vanliga favoriter!

        Haha…. ALLT är hennes favorit. Vad gäller hudvård, hotell…you name it. ”Min favorit!”.

          Det är ju lite så influencers funkar

            Reklam och att ”gilla” olika varumärken, absolut. Tycker nog ändå att Bella utmärker sig med sina extravaganta ord om det mesta. Men så är hon sådan som person också. Det är stora ord om det mesta.

              Fast jag tycker inte Bella har lika många ”favoriter” och uttrycker sig inte med lika stora ord och överdriven kärlek som t.ex Bianca.

      Hennes förklaring som finns i gårdagens blogginlägg och som inte tas upp i detta inlägget.

      ”Eftersom jag jobbar med skönhet så måste jag faktiskt testa produkter! Jag får ofta frågan varför jag använder andra märken när jag har ett eget skönhetsvarumärke. Men det är superviktigt för att hålla mig uppdaterad inom olika trender, konsistenser, doftnoter osv. Jag är en riktig konsistens-nörd, det är min grej. Jag älskar fluffiga konsistenser, “whipped” är det bästa! Olika typer av oljor är också en favorit.

      Jag är jättestolt över att få börja jobba med Lyko. De har skönhetsprodukter för allt och är snabba på att ta in nya varumärken vilket är kul. Nu har jag fått testa lite olika produkter som är perfekta för att preppa huden inför sommaren och jag har valt ut mina sex favoriter.”

        Fast samtidigt har hon ju utvecklat sitt krämföretag för att hon har så känslig hud att andra märken inte fungerar för henne. Så någon form av bullshit är involverad. Med så känslig hud borde hon inte kunde testa andra märken så mycket att de hinner bli favoriter…m

          Ja, vad ska hon hitta för förklaring annat än att hon testar konkurrentmärken i Löwengrip Beautys intresse?
          Det går knappast att skriva som det är alltså att Bella inte tackar nej till ett lönsamt erbjudande om samarbete även om det gynnar konkurrerande märken.

        Låter ju faktiskt fullkomligt trovärdigt, det lät bra och trovärdigt faktiskt.

          Nej, det gör det inte.

          Så jag som jobbar på bank har konton i andra banker för att se hur det ser ut, knappast trovärdigt skulle mina kunder säga.
          Eller att ICA handlaren talar om att han/hon handlar på Konsum för att testa deras varor. Konkurrentbevakning görs normalt sett i smyg.

            Bianca har själv visat att hon gör exakt samma sannfärdiga CAIA, till och med bär hon var och besökte leverantörer i London. Då vara alla ute tillsammans i butiker och kollade. Så tror absolut inte det är ovanligt

    hennes lyko-reklam på instastory….. omg?

      Tänker bara att hon ser exakt ut som min mamma som var och sprutade in ny botox för några dagar sen, samma uttryckslösa stela panna.

      Jag undrar mest varför hon alltid måste prata som om hennes publik/tittare bestod av barn.

        Jag har också påpekat det nån gång. Fattar inte varför de anstränger sig så med allt annat men fullständigt glömmer att ge henne röstregi ??‍♀️

      Varför har hon den fula flugan? Kunde de inte riggat ljudet så hon slapp den?

      Märklig analys, det är väl just microinfluensers som byggt upp företag som DW och ideal of Sweden, som gjort reklam för produkter utan att ta betalt mer än i gratis produkter?
      Jag tänker så här, som företag som vill kränga produkter, var vill du köpa marknadsplats? Tidningar läggs ner, folk kollar inte på traditionell teve längre i samma utsträckning längre men alla hänger på sociala medier, då är det väl där du vill lägga din marknadsföringsbudget?

        Förvisso, poängen i artikeln var att det handlade om autencitet och trovärdighet. Gratis produkter till microinfluencers är en sak, en helt annan att göra som Lyko och betala en stor influencer där man som läsare inte kan bedöma trovärdigheten.

          Bra artikel som är helt i linje med det som skrivs just nu om influencer marketing. På linked in märks aktiviteten där analytiker och experter inom influencer marketing pratar om ”Influencer marketing is broken” och ”Influencer fraud”. De beskriver hur lätt det är att frisera sina siffror genom appar där du för några dollar kan köpa både likes och själv kan gå i och skriva kommentarer som verkar komma från unika besökare.

        Personligen handlar jag på mina betrodda nätbutiker och då efter behov. Spontana inköp gör jag allt oftare från reklam på Instagram. Reklamsnuttarna speglar mina intressen, är välproducerade och rakt på sak så jag slipper läsa någon klonad bimbos ointressanta rants om vilken latte hon dricker medan hon låtsas äääälska just den produkten för dagen.

          Du måste väl iofs aktivt söka upp dessa blonda bimbos kanaler för att bli utsatt för deras marknadsföring?

    Isabella har så sjukt mycket reklam nu så ingenting känns trovärdigt i mina ögon. Allt publiceras så osmidigt också, som när hon är utomlands och bilder/filmer fotade i hennes hus läggs upp, det känns så märkligt när hon storien innan befunnit sig på en helt annan plats. Det blir rörigt, otydligt och passar liksom inte in i flödet och hennes personliga varumärke.

      Nej och jag upplever alltid att det är stor skillnad i hennes stories på ljus, ljud, färg osv på det som är content och reklam. Och att hon då alltid byter språk.
      Är inte lite poängen med influencer marketing att det inte ska vara så tydligt att ”nu blir det reklaaaam”?

      Ungefär 0.01% av all reklam är trovärdig. Varför skilja ut Blondinbella just ur den bemärkelsen?

        Idag tänkte jag faktiskt hålla med dig Carina i din dystra syn på livet, universum och allting. När var reklam trovärdigt senast? Inte skiljer det sig nämnvärt från Isabellas kanaler.

          Det finns ju dock influencers som gör klart bättre och mer trovärdig reklam. Se t.ex. inthefrow. Man vet vilka märken hon gillar, ser aldrig reklam för konstiga saker hos henne.

            Jag måste även säga att Maja Nilsson Lindelöfs reklam för lyko också kändes mer genuin än vad Isabellas gjorde. Maja stod liksom där i morgonrock osminkad och faktiskt visade hur hon använde allt. Isabella sitter ju med full make och bara håller upp produkterna? Tycker att dess ”Content-dagar” som teamet har börjat producera allt sämre content faktiskt

            Vill man verkligen att reklam ska vara trovärdig. Jag har inte några problem med att reklam är just reklam ?

    Men om Kenza som har ett eget klädmärke gör reklam för andra kläder än sina egna så är det inga problem?

    Dina inlägg från LA tyder på att du har varit på Medmen lite för ofta, och ditt hat mot Blondinbella börjar faktiskt bli ganska opassande. Unladylike som dom skulle ha sagt over there..

      …and hellooo Monday…

      Att Kenza hela tiden sedan hon var med och startade Ivyrevel har gjort reklam för bl a Gina Tricot, Levi’s, Puma och Nelly har åtminstone jag reagerat på. Varför frontar hon inte H&M och Zalando istället som är delägare i Ivyrevel?
      Sanningen är väl att Kenza inte längre jobbar aktivt i Ivyrevel. Det är Aleks och hans bror som utgör företaget. Att Kenza var med på ett hörn och pulade med kläderna var förmodligen mest terapi för henne. Någon omsättning lyckades Ivyrevel ändå aldrig komma upp i. Trista men dyra kläder.
      Och Ivyrevels landvinningar inom AI för butiker och appar för konsumenter osv verkar mest vara idéer på skissblocket.
      Skulle inte Ivyrevel starta en butik i Urban Escape för övrigt? Var visst något med att de skulle filma konsumenters beteende för att kunna direkt hjälpa till med de varor som datorn inbillar sig är lämpliga. Kul butik att gå in i 🙂

        Det finns en ivy revel butik längst in I gallerian, passerade den nær jag var i sthlm i børjan av Maj. Men jag gick aldrig in så kan inte svara på AI delen 🙂

        ”Ett av bolagen som står bakom detta är Silicon Valley-företaget Deep North, som i Sverige drivs av Ivyrevel-grundarna Dejan och Aleks Subosic. Bolaget jobbar med ansiktsigenkänning, kroppsigenkänning och andra former av AI-lösningar.”
        ”Deep North samarbetar idag med bolag på den europeiska marknaden. Och inom ett par veckor rullar de ut ett pilotprojekt i Sverige tillsammans med AMF Fastigheter, som bland annat äger Mood-gallerian och Fältöversten i Stockholm, och en av deras kunder. Även Isabella Löwengrips butik som öppnar i Gallerian i centrala Stockholm i höst, kommer att testa tekniken.”
        https://www.breakit.se/artikel/19537/ansiktsigenkanning-till-butiker-i-sverige-ska-kartlagga-svenskarnas-shoppingvanor

          Ansiktsigenkänning seglar upp som en het trend inom retail. Breakit har pratat med två bolag som vill hjälpa butikskedjor att kartläggga sina kunder genom ny teknik. Ett ligger Ivyrevel-grundarna bakom.
          https://www.breakit.se/artikel/19551/har-ar-ivyrevel-grundarnas-nya-drag-ska-kartlagga-kunder-i-butiker

        Vet att IL skulle köra på det konceptet med att föreslå andra produkter, hon har skrivit om det i bloggen. Oklart hur många olika sjalar och krämer man kan behöva bli tipsad om dock.

      Du heter inte Carina. Du vill bara framstå som en medelålders tant. Testa Britt-Marie nästa gång. Det är lite samma stuk på det.

      Moget att anklaga någon för att röka på som någon sorts härskarteknik…. Särskilt någon som Camilla som varit öppen med att hon är nykterist och skrivit en hel del om sina tankar kring det beslutet. Du, Carina, framstår som värsta sortens bitterkuk som behöver fokusera på annat i livet.

      Det finns dock en väsentlig skillnad enligt mig vad gäller användande av kläder och hudvård.

      Första aspekten är att man förmodligen varierar sina kläder mer än sin hudvård. Jag kan inte säga ett klädesplagg eller ens ert klädmärke som är ”min personliga favorit”. Hudvård däremot tror jag att man generellt håller sig till vissa favoriter, de ska ju användas ett tag för att se om de ens passar huden osv.

      Utöver det så marknadsför Kenza inte sina kläder från Ivyrevel som något unikt på marknaden, som hennes personliga favoriter eller som orsaken till att hon har så bra kläd stil eller liknande (Bella brukar ju säga att hon har sina produkter att tacka för hennes glow). Hon marknadsför kläderna. Därför tycker inte jag att reklamen för Gina osv krockar med hennes egna reklam för Ivy revel, eftersom dessa inte utesluter varandra på ett sätt som man kan tycka att hudvårdsmärken (och produkter) gör.

      Jag är nog lite oskuldsfull men vad är Medmen? Något man borde känna till? Eller sånt man känner till pga erfarenhet?
      Oavsett en något unladylike comment.

        Bör vara teveserien Mad Men.

        Medmen är en butikskedja i USA som säljer marijuana. Tänk Nespressobutiker fast för marijuana. Carina ville visa att hon var lite coolt världsvan tror jag…

          woppa hej o där satte hon lilla mej på pottkanten… roligt, pott-kanten

      Ganska säker på att ”Carina” är Stollis.

        Tror inte Stollis är kapabel att skriva på annat sätt än som hen gör, det är så otroligt tydligt när det är hen stilistiskt. Tror Carina är Stollis enda påhejare.

          Vet inte ja, Carina verkar vara emot det mesta tycker jag.

    Alltså IL mors dag-inlägg på instagram. Hon är tacksam över att kunna erbjuda barnen att träffa människor från olika länder och kulturer? Var då? Personalen på lyxhotell när de någon enstaka gång får följa med på någon av hennes kulturlösa resor?
    Mina barn går på en skola där hälften av barnen har utomlandsfödda föräldrar, där myllrar det av olika kulturer, språk, traditioner och det om något är berikande anser jag. Vi har grannar som är från Estland, Iran, Indien, USA, island, Frankrike och Balkan. Älskar det!

      Haha cringe ? hon vill ju inte ens uppleva landet hon besöker utan har sagt att hon vill uppleva hur hotellen är i andra länder. ?

        Jaaa! Jag var i Venedig i april och känner att jag fortfarande har mer koll på Venedig än vad Bella har.

        Och varför åt de inte på Amarone? (Ja, som i vinet) ingen vipplats och ingen matplats visserligen men helt otrolig mat.

      Och som vanligt bara fokus på hennes egna behov och ingen reflektion över vilka behov hennes barn har. Typ trygghet.

        Tänkte också på det. Alltid bara jag jag. Barn vill mest ändå ha trygghet/stabiltet i första hand, så föga troligt de får ut samma payoff av detta liv som IL…

          Men så är ju Bella en narcissist också, hon tänker enbart på sig själv

            Precis! Först hävdar hon sig själv! Genom att berätta att hon nu ska paketera kunskaperna hon har inom film och välgörenhetsorganisationer där hon har noll koll! Det är helt sjukt
            Hon finns inte med på bilderna från cannes ens trots hennes utlägg på 360tusen för nice bor är det typ trettotusen! Alltså en månads lön! Från sthlm och Cannes till New York ! Men Isabella skulle passa riktigt bra i en flygvärdinna profil! Hon älskar att flyga ochatt träffa människor ytligt!
            Varför skulle new York borna behöva en Bella! En business minded woman
            Som säljer sig för alla former/reklam?
            Alla som menat väl! Har bett henne se upp lite granna.och lugna ned sig & ta andrum och ta tag i sin egen tid och sitt eget liv! Ett sista Almedalen! Hon är inte politiker och inte skådespelerska! Om hon inte ska sälja hudkrämer heller? Vad ska hon leva på när kontraktet med Ellos går ut ihöst! Ett skrivbord i new York med två anställda! Då lär det bli för dyrt med kock och makeup och påkläderska!
            Alla människor mår bäst av att klara sig själva!Så har hon två anställda hemma! Sina egna levnads vanor! De verkar ha vuxit henne over the head!

        Hon köpte säkert med sig en gondol i plast eller något ansatt turistiskt, som alla skuldbelagda föräldrar gör när de är ute och reser.

      Överlag tycker jag det är konstigt att lägga upp ett hyllningsinlägg åt sig själv på mors dag. Hon skrev något i stil med att de varit med på många av hennes resor, det har de väl inte? Och de gångerna är det väl nannyn som tar hand om dem? Jag säger inte att hon gör fel men man kan inte hylla sig själv för ngt som inte är sant.

        Det var noll om henne som mamma och sin kärlek till barnen ?

      De får träffa städerskor och övrig personal på hotell i olika länder. Det ger tyvärr en fattig och något vinklad bild av omvärlden. Vi äter, sover och shoppar. De lagar mat, städar och servar.
      Blä.

    Fast nu känns det som att Isabella inte kan göra rätt hur hon än gör. Hade hon valt sina egna produkter hade hon varit icke ödmjuk och haft storhetsvansinne och nu när hon inte väljer sina egna produkter saknar hon trovärdighet och slänger sitt eget varumärke under bussen.

      Precis! Det belystes ju i inlägget också? Hon kanske inte skulle gjort den här typen av reklam alls om hon vill framstå som genuin? Det hade heller inte varit trovärdigt om hon plötsligt började göra reklam för att campa i tält på sin semester, oavsett vilken tältsort hon promotade, och därför borde hon undvika att göra reklam för just den genren av produkter.

        Jag menade att Camilla är ute efter att leta fel.

    Men lyko. Nu tappade jag den butiken. Ser bara ett blont orangefärgat konstgjort underbett framför mig

      Plus lite ”bita mig sexigt i läppen” emellanåt…

      Och tungans konstiga formation när vissa ord uttalas.

      Ja tyvärr. Alla företag som betalar Bella för att promota dem går bort för min del.

        Samma här. Brukar handla på Lyko men struntar nog i det framöver.

          Inte jag iag

      Klassisk missnöjd kund. ”Jag ska aldrig mer handla här”. Men de kommer alltid tillbaka, du kommer handla på lyko inom en månad.

        Nej. Allt de säljer finns i 1000 andra butiker.

          Det spelar ingen roll att produkterna finns på andra ställen. Det är väldigt få som faktiskt slutar handla under en längre period, hur illa de än anser sig blivit behandlade.

            Sluta handla? Lol som om Lyko är det enda stället som säljer de märkena ? Filorga hittar man bland annat på Åhléns.

              Jag menar såklart slutar handla i en viss butik eller på en viss hemsida. Herregud…

        Ja, mycket snack om företag som ska bojkottas här inne. Sätter min peng på att det bara är snack.

          Det finns nog de som faktiskt kommer att bojkotta Lyko, fast inte så många. Men alla som blivit förbannade på Lyko kommer fortfarande att tycka stället är skit samtidigt som de går dit av bekvämlighet. De kommer att fortsätta dissa Lyko vilket inte är bra för varumärket.

          Jag har slutat följa flera konton på Insta och handlar inte längre i vissa butiker för att IL gör reklam för dem. Men det kanske bara är jag.

    Äsch. Är någon influenser trovärdig? De är reklampelare och ska typ göra reklam. Känns som att du letar små fel hos Isabella hela tiden.

    Läste just detta pekoral. Mega-cringe! Vem har skrivit detta?
    Välputsad yta? Perfekt hy? Glamourösa behandlingar?
    ”Nya serien”? Är det inte slut här då utan det kommer mera? Usch.
    Hallå! Jag vrider mig som en mask. Och inte en ansiktsmask då 🙂
    ”Hon visar upp en välputsad yta med perfekt hy, hår och makeup. Men vad händer när mötet är slut, kameran ligger på laddning och sminket torkas av? Vad händer hemma hos Isabella Löwengrip på söndagar? Jo, det ska Lyko och alla nyfikna få reda på i den nya serien ” I mitt badrumsskåp med Isabella Löwengrip!” Vi kommer att följa denna fantastiska affärskvinna in i hennes allra heligaste – nämligen badrummet. Isabella kommer att avslöja sina bästa skönhetsknep, visa upp glamourösa behandlingar och tipsa om härliga produkter. Häng med!”

      Underbar text! ?

      Vill inte följa med IL in på hennes toalett.
      Hoppar det helt.

    Bye bye Lyko!

      Samma här.

        Same!

    Förlåt att jag skriver det här men jag tycker att Isabella har åldrats på sistone, hon ser ut som 40-45 år anser jag. Hennes klädsel lika så. Är det för att hon är kär i en 52 åring? Läste någonstans att hon blir som en kvinnlig kameleont så fort hon byter pojkvän.

      Hon anpassar sig enormt mycket efter den hon blir tillsammans med. Det kan tyda på osäkerhet om vem hon är, dålig självkänsla (lätt att överkompensera med gott självförtroende istället). När Hajen kom in i bilden, som följde Silvstedt och gillade Bardot, då blev Isabella en kopia av dessa. När Odd var i bilden blev det barn, hus och husmanskost. En del av det handlar kanske om att hon var relativt ung och lite sökande. Men hon verkar fortfarande väldigt ”lättpåverkad” av vad hennes dejter gillar.

        Snarare har hon inget innehåll utan kopierar den hon utnyttjar för tillfället.

          På riktigt, skrämmande
          Är hennes mammaroll ändå äkta tro?

    Ok to bad lyko, handlar rätt mycket där. Dags byta sajt! So fun!

    Vill bara flika in och berätta att lyko säljer gamla produkter som har gått ut. Detta gör de regelbundet och vet man inte hur man kollar upp utgångsdatum på produkter så blir man rejält blåst…

      Skitföretag! Och vem passar bättre att fronta dem än Bella!

      Utgångsdatumet är bara en siffra. Att sälja till fullt pris är fel. Men där jag jobbar pratar vi mycket med kunderna att lukta och känna om produkterna känns likadana fortfarande. Vissa produkter håller i flera år längre än vad det står på förpackningen.

        Fast hur ska man veta om produkten känns och luktar ”likadant” om det är första gången man beställer en produkt?

        Det är först när man öppnar förpackningen och luft kommer till som oxidering och härskningsprocesser startar. Så länge som produkten är oöppnad håller den i flera år. Det brukar man inte behöva oroa sig för.
        Men är en produkt dålig redan när förseglingen bryts så är det något man ska reklamera. Tillverkningsbatchen kan fabriken eller märkets agentur kolla upp vid reklamation. Konsumenten ska inte bli lidande om produkten inte håller måttet.

          Trodde du skrev ”härskningstekniker” haha. Bra kommentar, denna info borde finnas på alla hemsidor som säljer hudvård och makeup. ??

      Vill du berätta hur det går att kolla utgångsdatum? Toppenkunskap att sprida! Tack på förhand! ?

        Kolla batch-nummer på produkten (står oftast på själva ”ytterförpackningen” i kartong, men kan också stå på produkten.
        Gå in här och välj varumärke:
        http://m.checkcosmetic.net

        Så får du upp information 🙂

      Dom är ju dessutom i stort sett dyrast!

      Nej det gör de inte alls! Bullshit! Sluta ljug!!

        Vill du motbevisa med mer än sluta ljug?

    Jag skriver det igen. Isabella är BARA intresserad av sitt egna och personliga varumärke. Löwengrip invest!
    Snacket om bolagsbyggare är borta. Pengarna finns i hennes person som influencer. Hon kommer att sälja allt om det ger henne klirr i hennes egna plånbok.
    Såklart läggs ”kladd och kräm” på is (om det inte redan är sålt). Särskilt som nu Pingis är gravid.
    Därav alla nedskärningar av personal.

      Bye bye Pingis! Du kan känna dig blåst nu och du bör nog börja leta efter annat att sysselsätta dig med in the future!
      So fun!

        Man får hoppas att Pingis levt som en ”ekonomista” och lagt på hög under åren.

          Ja, de lär hon behöva
          Kommer en clinch snart mellan de gamla parhästarna, det är jag övertygad om

            Den clinchen har nog redan inträffat.
            Pingis har fått lika stora utdelningar som Bella från Löwengrip Beauty (via ISPI).
            Tror att Pingis sett om sitt hus ekonomiskt.
            Pingis kommer nu att koncentrera sig på att vara mamma, springa på gym och vara en god blivande maka till flottisten 🙂

              Och plagiera lite texter när andan faller på! ?

          Pingis har återigen gjort reklam för något blondinbella-relaterat i ecinomistagruppen.

    I sitt mors dag-instagraminlägg om sina barn skriver hon: ”they always find me late at nights in my home office working”

    Under alla dessa år har jag alltid funderat på vad hon jobbar med. Alltså vad är hennes faktiska arbetsuppgifter? Är det någon som vet? Eller målar hon i vuxenmålarböcker all den tiden? Vad gör hon?

      ..och ”late night board meetings”. Tillåt mig småle…
      Jag undrar också vad hon ”jobbar” med? Hon har aldrig specificerat det och jag har aldrig sett henne i något videoklipp (eller egen text) delta i det som berör själva verksamheten. Hon delegerar ju bort allt som inte är ”kreativt” för att fokusera på att välja dofter och etiketter.

      Det kanske är det hon gör när barnen vaknar och finner mamma hårt arbetandes på hemmakontoret; ”Vill sova, helt slut efter alla galor i Cannes. Så tufft. Men detta bara måste göras först, så är det ju att vara power-super-duper-mega-businesswoman! Låt se nu…ska vi välja kola eller banan som doft?”.

        Hon menar nog det senaste styrelsemötet i Nordic Tech House.
        Kan ha varit ett animerat möte som drog ut på tiden. ”Late night”…
        Förmodar att det var där man bl a avhandlade det faktum att Löwengrip Invest och Löwengrip Beauty inte tänkte flytta in i Urban Escape på de 900 kvm som NTH hyr 🙂

        Men sluta! Har ni följt IL så vet ni att hon ofta haft möten hemma på kvällarna.

          Saken gäller Bellas påstående om ”late night board meetings”.
          Hur många styrelsemöten kan man ha? De flesta bolag som Bella sitter i styrelsen för är ju bolag där hon är ensam i styrelsen eller där hon och Pingis utgör styrelsen.
          Egentligen bara Nordic Tech House och Hermine Hold som har externa styrelsemedlemmar.
          Vilka övriga nattliga möten Bella har är en annan sak 🙂

          Ja hon säger det…

      Ja, det skulle vara kul att veta vad hon faktiskt gör?

      Jag menar, på ett riktigt jobb så hade hon behövt skriva rapporter, avvikelser, recensioner (om vi nu bara pratar dofter (och smaker??)). Mycket dokumentation om man inte vill göra jobbet två gånger.

      Visst, hon kanske gör det. Men baserat på hur hennes blogg-liv ser ut, så är jag tveksam till det.

        Tror hon helt saknar kompetensen till annat än att vara ett ansikte utåt

        Såg en story nån gång där hon ”jobbade” sent en kväll i huset. Men tyckte mest hon gick omkring och filmade och lade ut insta stories =D Min tanke var att om jag hade behövt jobba sent en kväll så är det sista jag hade gjort att hålla på och filma och lägga ut det, jag hade behövt fokusera och sett till att bli klar så snabbt som möjligt så jag kunnat gå och lägga mig. Nu är jag visserligen inte influenser då, men det fick mig att tänka att det inte är så troligt att det är några krävande arbetsuppgifter hon håller på med 😉

      Pratar hon om sig själv i sitt mors dag-inlägg?

        Förvånad? ??‍♀️

        Hon har väl ingen kontakt med sin egen mamma. Sa hon inte till en finsk tidning nyligen att hon inte har kontakt med någon av sina föräldrar längre?

      Mängden språkfel i det inlägget får mig för tusende gången att fundera på varför hon inte skriver på svenska eller har någon som faktiskt kan engelska som skriver åt henne. Det var så låg nivå att jag undrar om hon tagit en sömntablett innan hon skrev inlägget. Lycka till med att skippa svenskan!

        ?

        Ja, det var så häpnadsväckande usel engelska. Ryser inombords av att läsa. Och nej, kom inte med något argument som ”det är bra att hon försöker”. Det räcker inte. På den här nivån räcker det inte. Hon är inte någon tjej vilkensomhelst som hobbybloggar lite, hon ska ju vara businesswoman och vill bli tagen seriöst (antar jag?). Då ska allt man producerar skriftligt och publicerar vara korrekt. Kan man inte, tar man in hjälp som kan.

          Kan inte begripa varför hon inte tar hjälp av ett proffs med den engelska texten?
          Eller vill hon framstå som pantad?!?

            Jag tror hon ser alla kommentarer på Instagram som bra kommentarer! Dvs det är ”positivt” om 5 personer rättar hennes engelska, för det markeras bara som 5 extra kommentarer (=engagemang från följarna, motiverar mer betalt för all reklam hon gör) i hennes värld.

      Jag tror inte att Bella har skrivit morsdagsinlägget själv. Det var för få grammatiska fel..

        Haha…

      Stackars barn som inte kommer få läsa läxor med sin mamma.

        Har sett barnen ihop led sin pappa. De ser fullkomligt normala ut, med normala barnkläder, vanliga hoppeskuttungar och långt ifrån att vara dockor. De får byta när de kommer till mamma.

          Hur är de när de är med sin mamma?

            Rekvisita.

              ??????

    Alla Bellas belivers, som köpt hennes produkter i tron om att de är av kvalitet och att Bella och Pingis verkligen stod för sitt märke osv. De kan känna sig helt pissade på, för B och Co skiter fullständigt i sina kunder. Det är bara pengar och fame som är och har varit viktigt. Inget annat!

      Men det är bra produkter, jag är tacksam för att de finns att köpa.

        Inte så länge till!

    Aldrig varit insatt i EU parlamentet.. Men såg nu att det största partiet i EU med absolut flest mandat och mest makt är kristdemokrater. Blev förvånad, fast europa är väl kanske bra mycket mer religiöst än oss. Kanske vi endå borde lämna EU? istället bara ha samarbete med dom precis som norge?

      EU kommer nog inte gå med på att länder lämnar men behåller en del positivt. Plus kolla på Storbrittabuen.. Det är är en jäkla lång process. Sen känns det som att folk hänger upp sig på vissa saker inom EU om missar the big picture…

      Gruppens namn kanske får dig att tro att alla partier i den är kristdemokrater, men så är det inte. Även Moderaterna är med i den gruppen. Kristdemokratiska partier i Europa är heller inte samma sak som de svenska. Ang. Norge så är deras samarbete det sämsta av två världar om man tänker som du. De måste följa all EU-lagstiftning, men har ingen möjlighet att påverka den.

    Odd vill inte längre (om han någonsin) spendera sin semester i Bellas 5 veckors hyrda hus i Frankrike.
    De kommer bli ett jädrans flygande i sommar också med andra ord!
    Men det gillar ju Bella, då kan hon svassa i högklackat och fönat hår, mellan flygplanet och ngn random viplounge
    So fun ändå!

      Jag läste viplo-unge och fattade inte vad det var för barn.

        Det är ett särskilt jetset-barn! Som älskar att flyga

          Än finns tid för ändrade planer inför sommaren. Huset kanske visar sig vara för litet eller för otryggt (= för dyrt)?
          Tror på det där den dag det händer irl.

    Herregud, vilken usel engelska på senaste instainlägget!
    ”Skämskudde

    Tyckte det var lite roligt för några veckor sen när Isabella gjordes iordning av sin stylist och filmade hårprodukterna framför sig. Inte en enda var från Löwengrip, och bara några dagar senare kom insta posten på Löwengrip upp om ”How to get glossy hair!” Inte genom att använda Löwengrips produkter uppenbarligen.

    Säger inte att det är dåliga produkter, men tror att i den prisklassen så finns det bättre, mer kända märken att välja. Också utan den starka doftsättningen.

      Nja fast jag har sett att muan Emelie brukar använda Löwengrips hårspray när hon fixar folk bland annat. Deras hårprodukter är riktigt bra, tycker jag.

    Vad stora bröst hon har nu

      Verkligen.

      Någon av resorna nyligen bestod i att både fylla hylla och spruta in fyllning lite här och där.

      Ja visst har de blivit ännu större?!

        Om man kollar bilderna så har brösten blivit mkt större jämfört med när hon var i tex Australien. Nåt måste hänt under april.

    Hade det enbart varit produkter som hon inte har i sitt eget sortiment, som ögonpadsens så hade reklamen varit ok. Men nu verkar hon ta all reklam hon får tag på. Hennes mors dags inlägg på Instagram verkar inte vara skrivet av henne själv, språket är inte ”hennes”. Anmärkningsvärt att hon tar med sina minderåriga barn på fabriksbesök, det brukar inte vara tillåtet i något land! Eller så visar det på att hon arbetar med fabriker som tillåter barn där.
    Hennes Venedigresa är rena skämtet men Sheila verkar vara äkta imponerad av staden och den lyx som Isabella antar jag bjuder på.
    Har ni också noterat att Isabella flyger extra mycket och gärna privatjet när Greta är som aktivast med skolstrejker mot klimatet över hela världen? Jag känner numera bara avsmak över hur hon framför sig själv och därmed också alla hon samarbetar med.
    Tycker det är skämmigt att arrangörer anger henne som så inflytelserik och bokar in henne utan att ha granskat henne. Men de har väl behov av ett ”känt” namn.

    Förstår inte problemet. Isabella har alltid visat upp att hon testar andra varumärken och varför vilket hon även gör i detta inlägget men som du, Camilla, inte anser är viktigt att ha med. Funderar på vad det som säger om din trovärdighet?

    Men om Ljugengrip vill skippa kräm- och kladdaffärerna och istället satsa på investeringar och välgörenhet (två biljetter för 360 000 kronor till en Cannes-fest räknas inte riktigt), behövs det inte pengar till det? Eller hon kanske räknar med att bli anställd? Tänk att ha henne som anställd i sitt företag … So fun!

    Vad har hänt med Hermine Hold egentligen? Har ju varit väldigt tyst om det på sistone och ingen reklam från IL. Tänkte på det när jag såg en av bilderna från Venedig där hon har ett svart hårband som inte verkar vara HH…

    Hon kanske har tröttnat på att lukta kolasnören som den ”powerwoman” hon är..

    Jag vill så gärna förstå hur företag som anlitar inluencers utan trovärdighet resonerar. Räknar de bara hur många snabba köp de får utan att på något sätt tänka på sitt eget varumärke långsiktigt?
    Det mest extrema var när IL gjorde reklam för DN och pratade om hur svårt det är att veta vad som är sant med alla fake news. Hur tänkte DN där??? Vet de inte att IL är DEFINITIONEN av fake news? Det här sänkte verkligen mitt förtroende för DN och jag är en betalande prenumerant. ?

    Eller när hon gjorde reklam för Readly och pratade om sitt ”guilty pleasure – att läsa skvallertidningar”. Efter att ha deklarerat för högt att hon alltid väljer jobb, framför att slösa tid på Netflix och annat skräp (därför ligger jag före alla andra, eller hur hon uttryckte sig). Trovärdighet, som sagt.

      Hon är ju inte intresserad av skvaller, hon går ut ur rummet!

    Tuttarna blev stora under USA resan i april. Se bilder från 3/4 och 7/7. Syns hur stoppad bh är, sportsbehå?

    Har hon bytt kock igen?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.