Båda dessa inlägg har nu raderats från Isabellas plattformar utan en tillstymmelse till förklaring.
Det kom ett mail:
Hej Camilla!Jag hoppas du kan ta upp detta på din blogg.
Jag är en av många lättlurade idioter som gick på Isabella Löwengrips reklam för Flawless hårborttagnings apparat som Isabella gjorde reklam för igår.
Både på Isabellas blogg, Instastory och Instagram.
Jag skäms. Jag brukar inte vara så lätt påverkad.
Men skadan är nu skedd.Det jag vill att du tar upp på din blogg är att Isabella lurat sina följare.
Det rasade ju in inlägg för besvikna läsare igår när hon skrev om Flawless på sin Instagram. Det var ju såklart ett samarbete. Isabella kollar såklart inte upp fakta.
Hon bara visar upp produkten och får betalat.
Nu är både blogginlägget Isabella hade uppe om Flawless borta. Samma med Instagram och Instastory.
Så Isabella (eller hennes ”team”) har insett att produkten/företaget Flawless inte är seriösa. Varför skulle annars alla inlägg om produkten tas bort?VAD SKA VI LÄTTLURADE LÄSARE GÖRA SOM REDAN HAR BESTÄLLT?
Jag har försökt stoppa min order. Jag mailade företaget ganska snart efter jag la beställningen igår kväll. Men såklart inget svar.
På hemsidan finns en chatt där dom lovar att svara inom några minuter. Jag har suttit i chatten i 4 TIMMAR nu. Ingen svarar.
Har kontaktat Paypal som jag betalade med och försökt stoppa betalningen men dom kan inte hjälpa mig.Flawless utlovar gratis retur om man inte är nöjd. Men jag tvivlar på det stämmer. Företaget går ju inte ens att få tag på. Hur ska man då kunna returnera?
En mycket bra fråga.
Faktumet att Isabella raderat alla inlägg om det här samarbetet talar ju sitt tydliga språk – att det inte är någonting ho vill fortsätta stå bakom – men vilket ansvar har hon mot de personer hon förmått köpa den?
För det är ju vad ”influencer marketing” handlar om, att använda sin trovärdighet och relationen med läsarna för att få dem att köpa varan de marknadsför.
Snacka om att missbruka sina följares förtroende…
Faktumet att Isabella raderat alla inlägg om det här samarbetet talar ju sitt tydliga språk – att det inte är någonting ho vill fortsätta stå bakom – men vilket ansvar har hon mot de personer hon förmått köpa den?
För det är ju vad ”influencer marketing” handlar om, att använda sin trovärdighet och relationen med läsarna för att få dem att köpa varan de marknadsför.
Snacka om att missbruka sina följares förtroende…
Vad säger ni?
