Coronaintyg uthyres till högstbjudande

Medan influencers som Dasha, Alexander Pärleros och My Martens hävdar att de haft coronaviruset och gärna svarar på frågor om det i sina roller som nyexaminerade experter, så är Monas Universum en av få som faktiskt fått det bekräftat att hon blivit smittad av coronaviruset.
Hon var riktigt, riktigt sjuk och fick åka ambulans för att få både dropp och syrgas och trots en feber på uppåt 41 grader det så ägnar hon delar av sitt inlägg till att hylla personalen som tog hand om henne på sjukhuset, trots att hon förmodligen är mer än slut.

Mona visar upp sitt sjukintyg där det svart på vitt står att hon smittats av coronaviruset och jag tänker att här skulle hon kunna tjäna en rejäl hacka.
Hyr ut sjukintyget i olika photoshoppade versioner till alla de influencers som självdiagnostiserat sig med corona i brist på annat content att fylla flödena med.

Varför framstår det som att folk VILL ha haft Corona?
Känner man sig speciell då, eller vad handlar det om?

Hur som helst så hoppas jag att Mona kryar på sig och mår bättre snart!
Kick the corona to the curb!

156 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Jag tror folk är rädda. Och iom att de flesta inte kan testa sig tolkar man alla symptom som corona. Och egentligen kan ju ingen veta om det var rätt eller fel.

      Bor i Sthlm och här verkar inte folk ett dugg rädda sen en vecka tillbaka. Ser ut som vanligt på stan och i matbutiker nu…

        Samma här. Bor inte i Stockholm men fram tills förra lördagen hörde jag att stan hade tre bekräftade fall. Igår läste jag att bland de som hemtjänsten har hand om finns det två smittade, det fick i alla fall mig att haja till.

        När Corona började sprida sig i Sverige, då precis i början när hysterin om att bunkra började, då var det i princip tomt på stans parkeringar utanför matbutiker och det fanns t.o.m plats utanför Ica 16.15 en vardag, händer aldrig annars.
        Nu, när det gått några veckor och inga fall har blivit offentliga sen dess, mer än de i hemtjänsten, har folk börjat bete sig som vanligt igen och jag tycker det är lite skrämmande. Det gör i alla fall att jag tänker undvika folksamlingar ännu mer, handla mat på nätet och inte besöka butiker mer än nödvändigt.

        Men det är väl så, ”det händer inte mig” är väl rätt svenskt att tänka och det är ju obviously så folk tänker, annars hade de väl stannat hemma.

          Lidköping? 🙂

            Tog du det på hemtjänsten?
            Thank god att jag är anonym?

              Det och tre bekräftade fall ?

          Det och tre bekräftade fall ?

        Är det här att inte vara rädd för corona ett innerstadsfenomen? Bor i en kranskommun till Stockholm och här ser man betydligt färre människor än normalt. I centrum är det tomt på affärer och restauranger, uteserveringen har inte ens öppnat och på affären går folk med handskar och munskydd.
        Så inte alla stockholmare! 😉

          Bor inte i sthlm men jobbar i en av kranskommunerna och instämmer helt. Jag tycker absolut inte att folk lever på som vanligt.

            Aldrig hört kranskommun förut, är det synonymt med förort?

              Så trött på alla influencers som firar påsk som om inget hänt. De legitimerar beteendet för andra.

                Hur firar de påsk som om inget hänt? Jag, min syster och våra respektive åkte hem till mamma och pappa. Precis som vanligt. Nu bor vi visserligen i samma stad och ses regelbundet.

                  De åker utanför stan och påskar på som vanligt, inte en tanke på att hålla sig hemma, om ens bara i sin hemstad, för att hålla spridningen nere.

                  Varför åka och fira med någon. Håll er hemma eller träffas ute med avstånd!

              Kranskommun är kommuner som angränsar till den nämnda kommunen, alltså kommuner som ligger runt den aktuellt nämnda. Enkelt beskrivet.

                Tack!

                  Förort är ofta men inte alltid samma kommun. Mer än statsdel utanför statskärnan.

                    Kungsholmen och Rinkeby ligger i samma kommun tex.

                      Jaha okej! Vad kallas då t ex danderyd? Är inte det en förort till Sthlm då?

                      Nej, Danderyds kommun är inte en förort till Stockholm.

                      Jo, Danderyd är visst en förort till Stockholm.

                      Men va? Klart Danderyd är em förort? Eller är det invånarnas inkomst vad som avgör om något är en förort?

                    Förort var väl åtminstone från början de nya bostadsområden som växte upp längs tunnelbanan t ex Vällingby, Bagarmossen, Farsta och Skärholmen.
                    De ligger i alla fall alla inom Stockholms stad.
                    Solna, Danderyd och Lidingö kanske inte alltid vill bli kallade för förorter. De anser sig vara kommuner/städer i sin egen rätt.

                      Vi har haft förorter ända sedan slutet på 1800-talet. De förorterna du tänker på är från miljonprogrammen och brukar i folkmun kallas för betongförorten.
                      Lidingö och Danderyd kommer för alltid att vara förorter till Stockholm, men de är villaförorter.

                      Vällingby, Farsta och Bagarmossen är från tiden före miljonprogrammet.
                      Åtminstone till de delar som härstammar från tiden före 1965.

                    Jo, Danderyd är visst en förort till Stockholm. Varför skulle det inte vara det?

                      Danderyd är en egen kommun, inte en del av Stockholms kommun/förort. Precis som Solna, Nacka, Botjyrka, Huddinge mfl.

              Kranskommuner är det som finns i ytterområden. Som Södertälje, Österåker, Tyresö, Värmdö etc

                Kranskommun är alla kommuner runt Stockholm.

              Har aldrig hört någon som inte känner till vad kranskommun är för ngt.

                Okej, good to know.

              Kranskommun passar bra med tanke på coronas etymologi.

              En har definierat det som angränsande kommuner och en annan som ytterområden.

                Angränsande kommuner är det rätta, hörs ju på ordet. En krans runt Stockholm.

                Jag skrev ”ofta men inte alltid”.

          Jag bor i innerstan och promenerar mycket. Håller inte med om att det är som vanligt. Tomt i butikerna och Gamla stan samtidigt som man möter högst 10 pers på Drottninggatan från Åhléns City till Riksdagen en lördag vid kl 11. Förstår att handlarna i Gamla stan hade en manifestation. Det brukar vara för mycket människor där för en introvert som mig. Nu är det lätt att hålla Coronaavstånd trots de smala gatorna.

            Å gud! Jag läste först ”Jag bor i innerstan och onanerar mycket” ?????? så galet! Haha ps jag bor i Trollhättan

              Det ena behöver inte utesluta det andra 🙂

            Känner inte heller igen mig i påståendena att alla beter sig som vanligt men just Gamla Stan måste vara särskilt hårt drabbad av att det inte finns några turister nu.

      Varför framstår det som att folk VILL ha haft Corona?
      Känner man sig speciell då, eller vad handlar det om?

      Verkar som en vettig analys. Då bortsett från ett fåtal stycken är ju influencers rätt patetiska. Och allt är inte självförtroende, utan mer om att göra sig märkvärdig. Allt ljus på mig alltså!
      Och nog var det väl bara när, mer än om, att dessa influencers skulle börja sälja artiklar, vara ambassadörer för Covid-19 och framförallt själva varit smittade.
      Så, någon förvånad?

        Är väl snarare en ursäkt för influencers att röra sig bland folk? Har redan varit smittad så kan leva som vanligt typ?

        Var kommer citatet i ditt nick ifrån? Älskar det!

          Jag googlade åt dig.
          “Self-esteem is the reputation we acquire with ourselves.”
          ― Nathaniel Branden, Six Pillars of Self-Esteem

          Nathaniel Branden, ursprungligen Blumenthal, född 9 april 1930 i Brampton, Ontario, död 3 december 2014 i Los Angeles, Kalifornien,[1] var en kanadensisk-amerikansk psykoterapeut och författare som skrivit många böcker om självkänsla. Han är också känd som medarbetare och partner till Ayn Rand.

            Tack! ❤ (jag har inte google)

              Förlåt att jag kommer in och avbryter, men vad menar du med att du inte har google? Du har uppenbarligen en mobil eller dator med internetuppkoppling?

        Jag tror att det snarare handlar om att det är ett tecken på att man är social och umgås med massa folk om man blir smittad.
        Vi lever idag i ett samhälle som premierar extroverta personer och där det anses som konstigt och kufigt att vara introvert.

        Fast egentligen är det väl inte SÅ konstigt om man vill prata om det, om det faktiskt är så att man haft symtom som skulle kunna tyda på det. Corona ÄR ju minst sagt samtalsämnet nr 1 just nu och alla pratar om det. Känns väl snarare märkligt om de skulle försöka dölja det, när de i övrigt är så öppna med resten av sina liv?

      Fast om man är rädd borde man ju inte vilja självdiagnostisera sig… för då går man ju sen och tror att man inte kan bli smittad igen

        Men då slipper man rädslan och oron tills dess.

      Många kändisar har ju haft corona så de vill väl inte vara sämre!

    Det är diagnosernas tid. Folk strävar(?) efter ett få olika diagnoser, särskilt ADHD verkar vara speciellt eftertraktat.

      @ Anonym / 09:05

      Vissa av de läkemedel som används för behandling av ADHD idag innehåller ämnet Metylfenidat och fungerar också som bantningsmedel. Så många fejkar och får medicinen för att använda den som bikinihalare 🙂

        Tvivlar inte på att det finns de som gör så, men många är väl ändå en överdrift?

        Minskad aptit är ingen långvarig bieffekt. Jag äter normalt trots medicinen men hetsäter numera okontrollerat under de dagar jag inte tar den så jag skulle verkligen inte rekommendera det som bantningsmetod, haha.

        Med tanke på utredningen jag genomgick var det helt omöjligt att fejka det. Är väl lättare att bara köpa online? Sen är väl effedrin betydligt effektivare och har mindre biverkningar?

        I sammanhanget kan nämnas det centralstimulerande medlet fenmetrazin som under varumärket Preludin såldes som bantningspreparat under 60- och 70-talen. Det blev föremål för mycket missbruk.
        Preparatet drogs in som läkemedel i Sverige 1965 men mycket såldes illegalt även efter indragningen.
        Preludin har idag som läkemedel ersatts av bl a metylfenidat som säljs under varumärken som Ritalin/Concerta/Equazym Depot/Medikinet.
        Metamfetamin är ett narkotikaklassat centralstimulerande medel som missbrukas i stor utsträckning.
        Slut.

          Preludin ersattes inte av metylfenidat. Det ena är en bantningsmedicin och det andra en adhd medicin.

            Både fenmetrazin och metylfenidat är aptitnedsättande. Kommentaren gällde den aspekten av centralstimulerande preparat.
            Det var i detta sammanhang som preparat som Ritalin och Concerta kom att ersätta Preludin.
            Metylfenidat används mycket riktigt bl a för behandling av ADHD och ADD.

              Att en medicin ersätter en annan innebär att den har samma förskrivningsindikation. Att en medicin för en helt annan indikation har en biverkan är något annat.

          Vad har metamfetamin med metylfenidat att göra? Blir man heroinist av cocillana?

        I sammanhanget kan nämnas det centralstimulerande medlet fenmetrazin som under varumärket Preludin såldes som bantningspreparat under 60- och 70-talen. Det blev föremål för mycket missbruk.
        Preparatet drogs in som läkemedel i Sverige 1965 men mycket såldes illegalt även efter indragningen.
        Preludin har idag som läkemedel ersatts av bl a metylfenidat som säljs under varumärken som Ritalin/Concerta/Equazym Depot/Medikinet.
        Metamfetamin är ett narkotikaklassat centralstimulerande medel som missbrukas i stor utsträckning.
        Slut.

        Sluta sprid desinformation!
        Det går inte att fejka till sig sådan medicin. De som får det utskrivet till sig är sådana som behöver det

          Klart det gör! Man kan fejka sig till alla psykdiagnoser, allt du behöver är att läsa upp dig på vilka symptom sjukdomen ger och svara på frågorna utifrån det. Varsågod, här har du ditt amfetamin.

            Ja, vet man vilken diagnos man vill ha och är kunnig, så kan man definitivt styra resultatet i viss mån.

            Men även om amfetaminpreparaten liknar varandra så är det helt andra doser. På sextiotalet skrevs det ut som bantarmedicin och då tog man 100-200 mg åt gången. De som idag tar drogen ”i rekreationssyfte” kan ta 1000 mg eller mer på ett bräde.

            Jag som idag ligger på en förhållandevis mycket hög dos tar 5-7,5 mg åt gången (det räcker en halv till en tredjedels dag). Som mest tar jag 80 mg depottablett som håller hela dagen, från morgon till kväll. Det har jag gjort i flera år och jag känner inget som helst behov av att öka den dosen. Tvärtom faktiskt, när jag fick tyngdtäcke utskrivet (gjorde att jag vaknade mer utvilad på morgonen) var jag efter flera års bruk ändå tvungen att sänka dosen en aning för att må bra.

            Man har bra koll på oss på mottagningen, vi går på regelbundna kontroller. Jag har naturligtvis varit bekymrad gällande tillvänjning, men det har inte hänt mig. Det är också det man tycker sig se hos de flesta patienter på mottagningen. Många blir hjälpta av medicinen och känner inget behov av att höja dosen efter några år.

            Om jag inte tar medicinen är jag en aning trött, kör bil sämre och min man säger att jag blir en aning grälsjuk. Inget annat, inga abstinenssymptom öht. Jag var med i ett forskningsprojekt och har därför gjort månadslånga uppehållet ett par gånger. Jag fungerar då också, men inte lika bra.

            Så sluta sprid desinformation. Rätt doserat är det en bra medicin och inget knark!

              Jag är en ganska liten tjej och tog 120 mig under en dag. Det var så att apotekaren inte ville lämna ut den.

      Adhd är inget att eftersträva, tro mig. Det är en funktionsnedsättning, ingen superkraft.

        Håller med. Jag fick min diagnos som vuxen och hade inte de hjälpmedel som kanske behövdes som barn. Hängde aldrig med i skolan för jag kunde aldrig koncentrera mig, ständigt trött och segstartad. Och så känner jag än idag.
        Jag har ännu inte riktigt kunna greppa min diagnos och blivit ett med den, känner ibland att jag förlorat så många år av mitt liv som jag aldrig kommer få tillbaka.

          Man är väl som man är och får göra det bästa av det, oavsett om man har fått en diagnos eller inte, eller menar du att du hade medicinerat som yngre om du hade fått diagnosen då?

        Du missar poängen, de har INTE ADHD men låtsas som det för att kunna missbruka amfetaminer kostnadsfritt.

          Det är allt annat än kostnadsfritt!

          Det är klart att det finns rötägg som utnyttjar systemet. Men de flesta som får medicinen tar den i medicinskt syfte. Om jag skulle vilja festa loss på det jag får utskrivet så skulle det räcka till några få partykvällar per månad och då skulle jag inte fungera i vardagen.

          Det är klart. Om man får det utskrivet för att testa om det hjälper så kan man ljuga, säga att det funkar och sedan använda det i rekreationssyfte eller sälja. Det finns det sådana som gör. Det är svårt att komma åt sådana parasiter, men man hoppas ju att det händer. Jag tror att de flesta som får medicinen tar den som det är tänkt och fungerar bra i vardagen.

          Jag känner rätt många som bara hämtar ut till sig själv och inte missbrukar. Jag känner (kände) en person som hämtat ut mediciner han inte behövde för att sälja vidare. Nästa gång jag hör om något sådant i min bekantskapskrets tänker jag ringa polisen. Bestämde mig just.

    Men perfekt med alla influencers som haft corona och nu är friska! Då kan de kanske anmäla sig frivilliga till hemtjänsten och äldreboenden till exempel, de behöver nog alla vikarier de kan få och jättebra med personal som inte kan smitta mer nu. Äntligen nån nytta ???

      Men det här är ju hittintills en myt. Finns i dagsläget inga bevis på immunitet.

        Sorry det var ett skämt

          Ingen fara, blir mest skraj över att t ex hemtjänsten fortfarande anställer timvikarier utan sjukpenning. Det funkar ju inte nu.

            Timvikarier utan sjukpenning? Är de sjuka ska de inte jobba!
            Vad menar du?

              Jag menar att incitamentet för att gå till jobbet när du inte känner dig helt 100 är betydligt större om du är timanställd än fast anställd med sjuklön. Det här har ju debatterats flitigt eller varför svenska äldreboenden drabbats mycket hårdare än våra grannländers.

                Nu minns jag inte reglerna helt, var ett tag sedan jag var timanställd. Men visst får man väl sjuklön om man jobbar någorlunda regelbundet? Vet att jag fick det åtminstone och jag hade ingen anställning ? samtidigt som min sambo nu är utan sjuklön om han är sjuk, han är timanställd på äldreboende… Minns inte vilken poäng jag ville komma fram till med detta haha. Förstår vad du menar dock, livet som timanställd är inte roligt i normala fall och absolut inte kul nu.

                  Vikariat ja, annars nej. Alltså har du inget kontrakt över en viss tidsperiod utan bara kommer vid inringning så har du ej sjukpenning

                    De får sjukpenning för de pass de skulle ha jobbat, om de är sjuka.

                      Inte min erfarenhet som timvikarie. No work, no pay.

                  Problemet för många är ju att de blir inringda vid behov. Dvs de har inget schema och inga förbokade pass

              Att timvikarier inte får ersättning om de är sjuka = har inte råd att stanna hemma = jobbar fast sjuka

        Jo på nyhetsmorgon hade en man testat positivt för antikroppar

        Inga bevis på långvarig immunitet*

        Finns massor med bevis på immunitet.

        Utifrån vad man har lärt sig om andra virus är det sannolikt att det finns immunitet, det är mest en fråga om hur länge den varar. Det kommer att finnas undantag, vissa kan återinsjukna för att de inte hade ett tillräckligt starkt immunsvar men det kan också bero på att testerna visar falskt negativt.

      Samtidigt firar Petra Tungården påsk med en massa människor, kramas och lever lajf. Alltså vad ska det ta för att hon ska ta detta på allvar? Alla andra ställer in sina påskfirande eller träffas ute och håller 1,5 m. Hon kunde dessutom vara ett gott exempel i sina sociala kanaler och uppmuntrat andra att ta ansvar. Men nej, rekommendationerna gäller givetvis inte Fru Tungården. Att hon dessutom är gravid och ska vistas i sjukhusmiljö när hon föder gör inte saken bättre.

        Men hon är ju inte heller den vassaste kniven i lådan, det har hon ju visat flera gånger.

        Även Molly Rustas, Gertrude Tornvall lämnar Stockholm under påsken för att bege sig till Västkusten/Dalarna

          Usch, blir irriterad… jag hade gärna åkt till min mamma i Dalarna över påsk men håller mig givetvis hemma i Stockholm eftersom jag inte är en idiot, och sen ser man bilder på Molly Rustas (hemma hos sina föräldrar?) i Dalarna. Suck.

        Men oj, Petra som är gravid borde ju vara försiktig.

          Plus att mannen inte får vara med under förlossningen vid minta förkylning

        Vem är hon ens? Wannabe utan någon som helst egen identitet. Blä

    CONTENT! De vill ju ha/göra aaallt som drar in folk. Och provocerar, som att tex lämna Sthlm/hemmet trots Corona-symptom men utan diagnos.

    Hoppas alla sjuka kryar på sig ??

    Sämst var ju Dasha ”Jag tror jag har Corona men jag har inte testat mig. Så, ställ nu era frågor som ni har om Corona”

    Så pinsam.

      Eller Petra Tungården som firar påsk med en massa människor, kramas och lever lajf. Alltså vad ska det ta för att hon ska ta detta på allvar? Alla andra ställer in sina påskfirande eller träffas ute och håller 1,5 m. Hon kunde dessutom vara ett gott exempel i sina sociala kanaler och uppmuntrat andra att ta ansvar. Men nej, rekommendationerna gäller givetvis inte Fru Tungården.

      Inte heller att förglömma Dashas sambo som var ”jätteförkyld” för några veckor sedan så ”han har antagligen också haft det”.

    Krya på dig Mona ❤

    Uppfattar det inte som att Mona VILL ha haft Corona och att hon var allvarligt sjuk förstod man genom bloggtystnaden och genom att hon var hemma och hjälpte en coronasjuk vän som blev inlagd och också var allvarligt sjuk. Andra däremot, de som påstår sig vara sååå sjuka och samtidigt uppdaterar blogg och insta flitigt med lååånga inlägg, mer än vanligt – där har man lite svårt att tro på att den är såå sjuk och det är tydligt att vissa söker uppmärksamhet och använder det för klick, osmakligt.

      Fast vill man blunda och leva som vanligt för att det blir så tråkigt att bara sitta hemma så blir väl resultatet oftast att man smittas.
      Tror att verkligheten kommer att dunka flera av dessa influencers i huvudet och kanske få dessa att förstå att de inte bara blivit smittade utan kanske själv har varit med om att smitta vidare. Håll er hemma för det är inte mera synd om er än alla andra som inte söker upp smittan men ändå får den.

    Min kommentar gick inte fram ???

      ?

        Eeehhh blev du rädd eller vad? Den är framme nu iaf, 09:55

      Min blev dubbel istället så det jämnar ut sig 🙂

        Min med ?

        Dessa hån och tramset här alltså, inte konstigt att folk flyr bloggen mer och mer.. Inget bra klimat här, inte särskilt sunt.

          Du bidrar ju i allra högsta grad till det. Och är här och kommenterar i ett

          Uppfattade inte detta som hånande? Evas ? däremot.

            Fast det var ju Cam, hon skriver ofta som Anonym, Lisa, Eva med mera med mera. Och punkt brukar ofta utebli.

    I mitt barns klass (trean i lågstadiet) är det flera elever som önskar att de blir smittadeför att det ”är coolt med corona”. Tror att det är samma känsla hos en del influencers. Alla pratar om corona just nu, ämnet överskuggar alla andra ämnen och de är vana att hänga på olika trender. Sen att corona är en ofrivillig trend och livsfarligt för vissa kanske inte alla tänker på.

      Liknar sk mässlingparties som påstås pågå bland vaccinskeptiker.
      Skillnaden är förstås att man löper större risk om man får Covid-19 även som barn jämfört med mässling.

      Barnen i årsk 3 är ändå 9-10 år, inte alltid man förstår allvaret i det. Men influencers som är 20-30+ borde vara lite vuxna och realistiska och ta det på allvar utan att överdriva ? Som influencers som MISSTÄNKER covid-19 men har Q&A om hur det är att ”leva med det” ?

        Ja man tycker ju det, men de är lika trendkänsliga som barn och verkar drivas av samma obetänksamma vilja att vara inne. Inte alla naturligtvis, men många av dem. De är vana att haka på trender helt enkelt .

          Vågar ändå tro att barnen har ett större konsekvenstänk. Typ JA det verkar coolt att ha det ”ha-haaa” (typ så mina kollegor skojade om det för en månad sen), men de vill nog inte ha det på riktigt. Och vill de det, då bör nog föräldrarna steppa in och ta ett allvarligt snack. Eller (!) så är det föräldrarna som influerat sina barn att inte tycka att det är så farligt. Tex samma föräldrar som väljer att ha stora kalas, åka hemifrån nu trots rekommendationerna osv.

          Som sagt, de vuxna influencers ser nog tyvärr bara möjlighet till fler klick och money money. Sorgligt ?

          Ha nu en glad påsk! ??

          Ps. Jag har alltså själv åkt på skiten. Kan lova att ingen egentligen VILL ha det. Att inte kunna andas, känns hur pulsen dunkar så sinnessjukt fort och hosta som gör att de tunna luftvägarna täpps igen samt feber som kommer och går – vill jag inte ens att min värsta fiende ska behöva uppleva ?

          Kollegorna har bett om ursäkt för att de skrattade åt mig för en månad sen ??

      men hallå, de går i trean…

        Ja, men de gillar samma saker som vuxna influencers gillar. Att vara först med det nyaste.

      De är 9år? Vad förväntar du dig?

        Mindre än jag förväntar mig av vuxna influencers, men tydligen så är de väldigt luka. Mitt inlägg är inte kritik mot barnen utan mot vuxna som beter sig som barn.

          Lika inte luka såklart.

      Jag tycker att det är mycket coolare att ha så bra immunförsvar att jag slipper bli sjuk. Jag verkligen avskyr att vara sjuk.
      Man kan få permanenta skador på lungorna av att haft Corona. Så hur kan någon vilja ha Corona eller tycka att det är coolt att ha haft det ?

        ( Jag gillade inte att vara sjuk när jag var 9 år heller. Utan mycket glad över att alla i min klass fick vattenkoppor och påssjukan men inte jag. Så jag hade inte heller tyckt att det är coolt att ha Corona när jag var 9 år . )

          Det låter rätt sunt…jag såg inga fördelar i att vara sjuk i något som liten heller.
          Men barnen av idag söker väl uppmärksamhet, kosta vad det kostar vill, bara de syns.

          Duktiga dig då

    Det där var ju en lika god idé som den jag hade*s*
    Fick testa mig för Corona då jag hostat en tid, haft huvudvärk, varit trött och haft ont i kroppen.
    Jobbar inom äldrevården så min chef hjälpte till så jag fick en provtid.

    Mitt test kom tillbaka negativt, är fortfarande lite hostig, men förhoppningsvis fortsatt Coronafri.

    Så tänkte att mitt sms jag fick med negativa beskedet kan ju jag sälja till pollenallergiker/de som alltid snorar på vintern/ osv så att dom inte blir pryglad på öppen gata för att en hostning råkar komma fram.

    Må kanske förtydliga att jag skämtar, finns ju de som tar allt på allvar.

      Jag läste så sent som igår att en hel del test är falskt negativa …

    Det där är inte ett sjukintyg . Det är en liten informationslapp man får med sig hem när man varit inlagd. För att folk ska hänga med på varför de var inlagda på sjukhus och vad som har gjorts under tiden.

      Japp. Ta bort att det är ett läkarintyg ??. Det är ju inte sant.

      Men snälla du förstår väl vad Camilla Görwider menar iaf, det är ett intyg som visar att hon haft covid19 ett ”Corona-intyg” även om det nu inte är ett sjukintyg som du menar. Jisses så noga det ska vara, viktigt att tillrättavisa.

        Men du lyckas klämma in ditt förakt mot Camilla, bra jobbat ?

    Tror många tror sig ha det men mona är den som faktiskt har det bekräftat.

    Det kan påvisas odlingsbara virus endast under de första fem dagarna av infektionen – i synnerhet om symtomen är lindriga. Det är under de första fem dygnen som virusmängden är som störst och då är man också som mest smittsam.
    Man kan alltså mycket lätt missa positiva individer vid testning om de är asymtomatiska eller har diffusa symtom som även kan förekomma vid andra luftvägsinfektioner.
    Kan förklara en hel del av smittspridningen.

    Men det var ju väntat att hon skulle få det… Hon skulle ju promt ut och umgås som vanligt och inte låta ett virus stå i vägen… För tänk på alla som förlorar pengar… liv är inte så viktigt.

      Fast hon fick det väl troligtvis av sin vän hon var hemma hos och hjälpte som var allvarligt coronasjuk, och det var väl ganska väntat att hon skulle bli smittad då. Tur det gått bra iaf, hoppas båda frisknat till. Varför skulle hon tycka att ”liv inte är så viktigt”, sluta skriv så oerhört löjligt för att skamma, klart att både hon och andra tycker att liv är viktigt.

        Kan dock hålla med första kommentaren lite. Hon har ju gett intrycket av att hon inte brytt sig.

    OT: Pernilla W i Aftonbladet – vil ge Zytomierska påskpisk och säger att man inte ska lyssna på influencers.

    Jag brukar inte gilla PW men det här var ju vettigt.

      Riktigt bra svar ??

    Prinsessan Birgitta kommer från Spanien och utan att passera karantän flyttar in hos kungen och Silvia. Också jävligt smart.

      Men herregud! Kan vi inte bara lita på att folk vet vad de gör? Slottet är gigantiskt och de kan med god marginal hålla 2 meters avstånd till varandra

        Flyttar hon in i Stenhammar?

      Haha men vafan, kungaparet bor ju utanför Flen för att vara isolerade, och ha nära till statsministerns ena boende. Varför släppa in Birgitta då?

        Nu kan man väl iof misstänka att Sveriges statschef haft och har större möjligheter testa sina anhöriga som flyttar in än många andra?

        Tror inte Steffe och Birgitta kommer hångla loss. Och även om Kungaparet inte är hemma i sin bostad, så bor de knappast i en liten tvåa nu. Finns såklart gott om plats.

        Så smart att isolera sig där smittan sprids som mest och har gjort det i veckor. Klokt kungen!

        Varför måste de bo nära statsministern?

      Det är synd om prinsessan Birgitta.
      Har hon ingen kontakt alls med sina tre barn?
      De borde väl kunna handla mat till henne åtminstone?
      Fast de gömmer sig väl i Tyskland.

    Om det visar sig att man blir immun för ett tag framöver så hade jag mer än gärna haft papper på om jag haft viruset. Det kan ju innebära att man får arbeta och resa obehindrat i framtiden medan andra kanske måste hålla sig hemma.

      Tror inte att det är 100% säkert eftersom man inte helt funnit ut om och hur säkert du kan bli immun så det får du nog vänta en stund på?

    Typ 2 kommentarer om Mona, det säger lite om hur omtyckt hon är. ?

    Förstår fortfarande inte
    1 varför måste hon lägga ut bilder och så mkt info om det
    2 varför behövde hon fejka frisk med inlägg
    3 hur kanjon tycka att hon intetidigare skrivit om Corona när hon lagt ut bilder på ambulanser och folk i skyddsmundering
    Hoppas hon kryar på sig och att familjen tar han om henne.

      Kan det vara så att den röda tråden bland dessa damer är att de sen har lov att springa runt och visa upp i bloggarna att de minsann inte smittar och numera mer eller mindre är odödliga? Om man låtsas om en sån här allvarlig sak så kanske man låtsas om annat också? Tror att det kommer en bra förklaring så här i efterhand och så finns det ingenting som stoppar för att man kan tänkas leva livet som vanligt igen?

        Men snälla du hon låtsas ju inte, hon visar ju till o med intyg på att hon verkligen haft/har covid19 och låg med dropp. Men så finns det säkert en del andra som låtsas ha covid och andra allvarliga saker för click, det finns det ju. Vadå behövde fejka frisk med inlägg? Vad har jag missat?? Ja hon har ju skrivit om Corona men ville väl inte skriva att hon själv hade det innan hon verkligen fick det bevisat, är nog så hon menar och eftersom att influencer som skriver om Corona fått mycket kritik för det kanske.

        Instämmer och tror samma. Hon har ju levt livet som vanligt, käkat äggmacka på älsklingsfiket hos bästa kompisen, gjort x antal hudbehandlingar, tagit hand om coronasjuk annan bästis och efter det kramats med sina hemlösa bästisar på Vid Din Sida. Så jävla begåvat. Tror inte hon har övat på social distansering alls och det gör mig riktigt arg om hon hjälpte sin coronasjuka bästis och efter det kramat hemlösa. På fotona från bloggen stod ju alla på varandra när de delade ut mat, men maten var de tvungna att servera utomhus pga smittspridningen.

        Det behöver inte ens varit den sjuka bästisen som smittat henne heller och med tanke på att hon levt nästan som vanligt enligt bloggen borde hon inte fått komma i närheten av de hemlösa som har sämst immunförsvar, är gamla och har ingen som kan hjälpa dem om de blir sjuka.

        Gissar att Mona gjort mer än vad hon skrivit i bloggen också, men det som står där räcker för att hon skall bli utnämnd till Universums Rövhål. Helt säkert anledningen till att hon inte vill skriva om Corona, inte för att det redan skrivs för mycket. Historier som hennes skall ju berättas men då är det ju en fördel om man varit åtminstone lite isolerad och inte gått på middagar, fik och det andra jag skrev. Hon kom kanske på att hon inte varit den vassaste kniven. Varför är äldsta dottern och maken med henne på sjukhuset förresten, trodde inte ens de fick det? Eller vill de väldigt gärna ha lite extra Corona?

    Man ska vara rädd för corona och absolut inte utsätta sig i onödan. Viruset är helt nytt i världen och det finns inte någon forskning på det ännu. De flesta som fick SARS och inte dog fick bestående men på lungorna och återhämtade sig aldrig helt. Coronan kan mycket väl orsaka följdsjukdomar och förstöra lungorna för all framtid, ingen vet det ännu. Om du haft Corona så kanske dina lungor inte är i ett speciellt bra utgångsläge när följande epidemi bryter ut (troligtvis inom 10-20 år och hur gammal är du då?).

    Ingen vet ännu om man över huvudtaget blir immun mot corona viruset genom att ha insjuknat en gång, däremot vet man att viruset i många fall lever kvar i kroppen i upp till 40 dagar helt symptomfritt efter att man tillsynes tillfrisknat för länge sedan. Man vet inte ännu om personen kan smitta vidare viruset under den här tiden. Om man blir immun efter insjukning så är man det troligtvis max ett år. Viruset muterar. Men ärren och förstörelsen på lungorna består. Lycka till!

    Beviset, eller ”skrytet” som du kallar det, är en effekt som slår andra influencers på näsan, typ bianca som går runt o tror. Jag som läsare uppskattar den ärligheten.

    Fan camilla. Din blogg är ju bra egentligen. Men denna typ av spydighet och lixom misstänksamhet till photoshop är bara äcklig. Det kan vara bra att vara misstänksam. Men tänk om du var Mona, du hade ju nästan känt dig tvungen att be om bevisförcoronapapper för att hennes följares o sin skull, det svarta på det vita.
    Noll ”sätta sig in i den andres skor” och det skiner igenom som fan, att du är så avundsjuk på de andra bloggarna/influencerna, eftersom dom blev stora samtidigt som du verkligen försökte, men nådde inte upp. Så du fick nöja dig med att skriva om dom, eftersom du inte fick vara med dom. Sad. Sad. Sad.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.