Isabella raderar uthängande inlägg om Ellos

Hej, Stämmer det att Ellos skickade felaktig information till Isabella Löwengrip som hon sedan publicerade på sin blogg, i tron om att den var korrekt? Med vänlig hälsning, Camilla

Hej Camilla! Ellos har presenterat korrekt produktinformation för polotröjan Moscow på ellos.se samt försett Isabella Löwengrip med korrekt produktinformation. Isabella Löwengrip ansvarar för publicering och innehåll i sina medier och aktuell skrivning i sin blogg. Kjolen som omnämns i ärendet är vidare inte en del av kollektionssamarbetet utan från varumärket Saint Tropez. /Clara, Ellos team

Tyst som en mus har Isabella Löwengrip raderat det Instagraminlägg där hon anklagar Ellos för att ha skickat henne felaktig information som hon sedan även publicerade på bloggen. 
Enligt Ellos har de försett Isabella med korrekt information gällande alla plagg och tillbakavisar att de skulle ha skickat henne fel info som hon sedan publicerade.

Även på bloggen har alla anklagelser mot Ellos försvunnit och kvar är bara en liten förklaring om att Isabella nu enbart varit marginellt inblandad i kollektionen, till skillnad från hur det låtit tidigare.

Och när vi ändå är inne på kläder så stormade det kring mitt samarbete med två modebolag som jag har jobbat med. Det stod i tidningen att jag skulle ha lurat mina läsare att det var silke fastän det inte var det. När man som influenser gör sammanbeten med bolag är man den kreativ personen. Man får fundera ut en kollektion som sedan produceras. Eftersom ett av märkena alltid gör silke och pratade om ”silkeskjolen” på vårt event antog jag att det var silke. Men tydligen var det polyamid och viskos. // Isabella Löwengrip

Ska man gissa på att Ellos inte såg med blida ögon på de felaktiga anklagelserna och uthängningen? 
Ellos, som till skillnad från Isabella, bemödade sig med att svara Reklamombudsmannen när de bad om ett uttalande till sin utredning?

Tillägg: Kjolen Saint Tropez verkar dock VISST komma från Styleins samarbete med Ellos. 

206 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Skulle då alltså de illasydda Stylein-plaggen (alltså från originalsamarbetet) ha varit siden? Tyckte alltid det såg ut som billigt satintyg.. eller heter det satäng? Satin? Uttallas satin kanske satänn?

      Det är nog egentligen ”satin” som Bella var ute efter när hon skrev ”silke”.
      Satin är en ganska alldaglig benämning på ett glansigt tyg. Egentligen är satin en bindning vid vävning som skapar ett satintyg. Man kan göra sådan väv av bomull, siden eller konstfiber t ex rayon.

        Precis så, många säger silke ist för satin, men Bella sa ju även att klädföretaget kallat kjolen för silkeskjol så hon kanske trodde den var av silke. Oavsett så var det ju inte så att Bella ljög i sitt inlägg om kläderna, det är ju vinklat, hon ljög inte.

            Hur då? De skriver väl inte att Bella ljög? Men du vinklar det mesta om henne du, du vilseleder också, så även detta inlägg, och varför komma dragandes med den länken när det inte hade med det att göra?

              Instämmer med dig.

              Synonymer till vilseledande

              missvisande, missledande, oriktig, felaktig, falsk, bedräglig, förrädisk, snedvriden, villsam

                Tramsig du är.

                Och goddag yxskaft!

                  Om det är ”goddag yxskaft” att förklara för någon att ordet ”vilseledande” i ROs fällning har synonymer så som felaktig, falsk, bedräglig som är bra nära ordet ”lögn” så är jag helt okej med det!

                    Att du är okej med att vara lite korkad är ingen nyhet. Säkert lungt och skönt att inte ha bättre förstånd så slipper du ta ansvar för vad du säger.

                    Hahaha, och där blockade du mig.

                    Att du är okej med att vara lite korkad är ingen nyhet. Säkert lungt och skönt att inte ha bättre förstånd så slipper du ta ansvar för vad du säger.

                      Var DET ditt svar?
                      I så fall är jag helt okej med att DU tycker att jag är korkad. 😉

                      Det är inte en åsikt. Det är fakta. Och du har själv bevisat det. Flera gånger.

                      Jag vet, det är nästan lite pinsamt hur många gånger jag bevisat olika lögner… eller hur?

                      Hur kan du vara blockad när vi ser vad du skriver?? dahaa!!

                      Camilla, det är inte du som har avslöjat något.

                      Det är dina läsare som gör allt jobbet åt dig.
                      Sån hybirs du har.

                      anonym med litet a. Hört talas om VPN? dahaa! =)

                      Det får du gärna fortsätta tro, allt blir bra mycket enklare då. 🙂

                      App, app, app, nu säger du fel igen Camilla.

                      Det blir enklare för DIG att DU tror att du är smart. De som är smarta vet redan hur det ligger till med den saken. =)

                      Haha..

                      Men dra åt helvetet ditt psykfall

                      Anonym alltså aka stollis

                      Jaha, nu är vi alltså minst två som kallas för stollis. =)

                      Jag har också blivit kallad stollis ?‍♂️

                    Vilseledande = faktan stämde inte och den som läste fick fel info

                    Ljög = faktan stämde inte och den som gav faktan visste att den inte stämde

                    Dvs vilseledande säger bara att faktan var felaktig, inget alls om den som säger den visste det eller ej. Ljuga då vet man att det är fel men säger det ändå.

      Satin beskriver bara en typ av yta, och när det gäller tyg, åstadkoms denna yta av en speciell vävteknik. (Andra material än tyg kan beskrivas som ”satinerade”.)
      Satintyg kan vara producerat av olika fibrer så som silke, polyester eller nylon.
      ”Satin”, som kommer från franskan och det närmsta uttalet blir då på svenska ”satäng”, säger alltså inget om materialsammansättningen.

      Uttalas sattyg

        Nja tror det uttalas satäng däremot och många säger fel och säger silke istället, det är vanligt faktiskt.

      Om jag inte minns helt fel så stod det siden kjol i beskrivningen av den där produkten på ellos sida förra året eller när det nu var… jag minns att jag klickade på länken och det stod sidenkjol jag tänkte köpa den men kollat alltid material och då stod det plastmaterial så jag hoppade över…. så ellos kan faktiskt har skrivit siden kjol fast det inte är sidan, så gör nämligen både HM och topshop!!

        Stämmer inte. H&M:s och Topshops sidenkläder innehåller silke.

          Det är vanligt att klädbutiker kallar plagg i satin för silkes. Många är vi som säger silkes om blankt tyg så inte jättekonstigt direkt.

            Det är väl skillnad på ”vanligt folk” och människor som arbetar med att marknadsföra produkter. Det är väl bra att det blir tydligt att man behöver vara noggrann vid reklam.

            Nej, klädbutiker i allmänhet gör inte det. Hittar du några klädbutiker som gör det så gör de fel. Words mean things.

      Alla ni som påstår att Ellos ljuger och att Bella egentligen fick fel produktinfo från Bella: det är väl bara för Bella att visa sina läsare vad Ellos skickade till henne? Om hon inte vågar visa det för sina läsare så hade hon kunnat skicka beviset till RO. Men det gjorde hon aldrig för att det beviset finns helt enkelt inte.

    Då borde väl detta vara avklarat, va skönt men nu ska det väl komma 100 kommentarer till.

      Och du kan gå vidare.
      Bye!

        Varför så otrevlig, har jag trampat dig på tån.

          Vilken tå?

            Ha en fin dag, det behöver du.

      Ja du skriver väl merparten av dessa 100.

        Nej bara en.

        Åh alla dessa racerhäxor som är stöddiga

          Tog du åt dig???

            Gjorde du?

            nä för det gör du aldrig fastän du borde

            Skiter i vad du skriver, gör det dig lyckligare att vara otrevlig mot någon du inte har en aning om. Så bjuder jag på det.

              Tror att merparten av läsarna bara är roade av dina påhitt och anklagelser av Camilla. Men fortsätt du att komma med dina påhopp. Tids nog slutar du nog och accepterar IL som en lögnare.

                Det är lika troligt som att du en dag blir snäll.

                  Jag är snäll mot de som förtjänar det. Och dit hör definitivt inte du.

                    Tuff du är. =)

                    Haha, och vem är ”jag” då?

                Jag har inte kommit med några anklagelser mot Camilla och inga påhopp nu räcker det fan

    undrar varför hon tog bort inlägget på instagram ?

    hon sa också i liven med sheila att hon blev ledsen över skriverierna om detta. tidigare har hon sagt att hon inte bryr sig om vad tidningarna skriver och ofta inte läser.. ännu en lögn.

    tips: vill du inte bli omskriven som lögnare – ljug inte!

      Så störd människa. När hon ville spela billionare businesswoman lekte hon att hon inte hade en enda känsla i kroppen. Nu när hon behöver sympatier och pengar har hon plötsligt känslor. Störd människa.

        Hon sa också för någon vecka sen på frågestund på IG att hon inte bryr sig.

          Hon bryr sig när det passar hennes syften, det borde väl alla ha fattat vid det här laget. Förutom Bellas små nyttiga styrkekramsmähän då..

    Men nu får du ge dig! Släpp fram kommentarerna vi skriver eller vågar du inte det?

      ”vi”? du och alla dina personligheter????

        Gapskrattar åt din kommentar. Klockrent!

        Elakt!

          Men sant ?

            S som att det är du som är stollis? För bara hen kan veta….

        ???????

      Fan vad du är tragisk!!

        Ni?

      Rekommenderad läsning till dig:
      https://www.reklamombudsmannen.org/uttalande/ellos-och-isabella-lowengrip

      Ifrågasätt ROs beslut till dem, inte till mig. Jag har inte varit med och fattat det.

        Jag rekommenderar dig en kurs i läsförståelse så att du kan fatta kritiken mot dig och slutar med att hänvisa till irrelevanta länkar.

          Tycker du att ROs uttalande är irrelevant i frågan om huruvida Isabella ljög i sin reklam så förstår jag din förvirring.
          Men det är RO som slagit fast att Isabella ljög, inte jag eller någon av alla de tidningar som också skrev om saken.

            Ja. Och det är ingen åsikt. Det är fakta.

              Exakt! Ro har fällt Isabella. Det är fakta.

                Nej det är inte fakat att RO har fällt IL för att ljuuuga.

                  Hon är fälld för att hon lurat sina följare att tro att två plagg innehåller dyrbara material, vilket i ena fallet inte ens finns spår av det och i andra fallet enbart 5%. Solklart fall av att vilseföra. Gjorde hon det avsiktligt, vem vet, eller var hon slarvig och tog inte reda på fakta. Det kan nog bara Bella svara på.

            IL är inte fälld för att ljuga. Hon är fälld för att vliseleda. Om det var med avsikt, dvs att ljuga, vet varken du eller jag och inte RO heller.

              Du är så underhållande och lättlurad ?

                Hej hej 18:33!

                Föstår du en skriven text och ordbetydelse?

                  Ja, förstår du hur underhållande du är med dina larviga konspirationsteorier? ?

                    Tror någon behöver ta av sig foliehatten för idag…

                      Ja eller hur.

            IL är inte fälld för att ljuuuga. Hon är fälld för att viiilseleda. Om det var med avsikt, dvs att ljuuuga, vet varken du eller jag och inte RO heller.

              Men vad är det för fel på dig?

                Du ta fel på person och du frågar fel perosn. Du borde fråga Camilla vad som är för fel på henne. =)

                  Att va så arg och kränkt på Camilla över en sak som är SOLklar, gör bara dig att se väldigt dum ut.

                    Vem är arg? Inte jag. Jag har en smiley och allt. =)

                    Camilla?

              Vad är det du inte förstår?!

        Snälla, kan du blocka. Tröttsamt att behöva scrolla förbi.

    OT: Den här liknelsen används ofta av rasister och högerextrema för att visa på att någon med rötter i annat land som föds i Sverige aldrig kan bli svensk. Det är så korkat så man smäller av. Som att människor i olika länder biologiskt är olika djur.

      Ja? Människan är ju ett djur.

        Ja men alla människor är samma djur.

      Och din poäng är?

      Det bereor på vad du menar med att ”bli japan”. En person, exempelvis adopterad, uppvuxen i en japansk familj med japanska sedvänjor och japansk kultur, språk, utbildning etc är mer japansk än något annat oavsett färg på sin hud eller formen på sina ögon.

      Otippat att just du slänger dig med sådana alt right-uttryck, rebecka…

      Så om du åker till Turkiet och bestämmer dig för att bo där för alltid så är du turk helt plötsligt och inte svensk menar du?

      Ja mer korrekt vore förstås liknelsen att en labrador född hos en uppfödare för golden retrievers, dalmatiner eller säg, papillons, inte är något av de följande för det. Må vara helt ovidkommande dock och förändrar ju inte hundens hundvärde på något sätt, men man kan ju inte förneka att det finns vissa biologiska skillnader för det.

      Aj,aj.
      Där får jag be om ursäkt.
      Fick höra detta om folk som säger sig vara något de inte är.
      Typ, jag är super-rik men i själva verket var de ur fattig.

    ”Kjolen som omnämns i ärendet är vidare inte en del av kollektionssamarbetet utan från varumärket Saint Tropez”
    Förstår inte varför Ellos svarar så.
    Det framgår ju av Ellos hemsida att kjolen kallas Saint Tropez (alltså inte ett varumärke utan namn på en produkt) och att kjolen kommer från Isabella x Stylein.
    Sedan kommer texten:
    ”Isabella x Stylein for Ellos är ett exklusivt designsamarbete mellan modeföretaget Stylein och entreprenören Isabella Löwengrip.”
    Varför förnekar Ellos att ”silkeskjolen” ingår i samarbetet mellan Bella, Stylein och Ellos?
    https://beta.ellos.se/stylein/kjol-saint-tropez/1565481-02

      haha, pinsamt. dom hade själva ingen materialbeskrivning på kläderna på sin hemsida under flera veckor, när dom släpptes.

      Båda parter ljuger lika friskt.

      Ja, visst gör den det. Märkligt…
      Jag har frågat Ellos även om det.

        Cam: jag var den som tipsade dig om detta, bra att du tog upp det 🙂 De skickade exakt samma svar till mig. Verkar som att de har förberett ett copy-paste-svar till alla som frågar.

          Jobbigt för dem då att svaret är felaktigt. Aj aj…

      Det låter som att den som svarar har missförstått det hela och kopplat ihop ”Saint Tropez” med varumärket med samma namn, snarare än produktnamnet. Kanske ngn som tänkt att nu undersöker jag saken och ger ett bra besked. Vilket tyvärr inte blev så lyckat denna gång.

      Jag tolkar det så här då jag inte för mitt liv kan förstå varför Ellos skulle ljuga. Det skulle göra denna soppa än mer märklig och svår att förstå.

        Jag är hyfsat övertygad om att Ellos ljuger.

          Du är nästan alltid övertygad om motsatsen till vad andra är övertygade om ?

            Eller så är det de gånger som jag väljer att kommentera. ?

            Va? Jag är också övertygad om att Ellos ljuger. Eftersom de uppenbart ljuger i sitt copy paste svar?

              Måste hålla med. Eller skriver att dom skrivit ut på hemsidan vad plaggen är gjorda av fast det gjorde de ju inte. Röstar på att det är både Ellos och Isabella som inte är ärliga.

        Japp, dåligt att den som svarade inte kollade upp ordentligt men jag delar din uppfattning att personen snurrade till det då Ellos även säljer märket Saint Tropez.

        Fast Ellos hade inte heller materialsammansättningen på sina sidor, utan plaggen hette där ”kashmirtröja” utan specifikationer på om den alls innehöll kashmir, 5% visade det sig senare när de efter påtryckningar klämt ur sig materialen. (Se kommentarer under detta inlägg (där för övrigt St Tropez-kjolen tydligt visas som del av kollektionen): https://bloggbevakning.se/2019/09/05/isabella-x-stylein-hos-ellos/ )

          Precis, jag tror Ellos ljuger.

      Eller hade själva ingen materialbeskrivning i början på hemsidan. Tror inte Ellos har rent mjöl i påsen bara bättre jurister och mer makt än IL.

    Oavsett så var kläderna fula och såg billiga ut, fast med på tok för höga priser. Styelin och Bella var ingen bra match.

    Det går bra nu för Bella! ?
    Hon avslöjas numera med sina lögner direkt. Skönt!

      Fast detta var ju inga lögner. Att kalla en glansig silkig kjol för silkeskjol är inget konstigt eller fel, hon ljög inte för hon skrev inget om tyg och materialinnehåll, hon hörde designföretaget kallade den silkeskjol. Att kalla en tröja kashmirtröja som innehåller en liten del kashmir är inget fel eller konstigt heller, den innehöll ull och kashmir precis som hon skrev.

        Det är c som avslöjar sig mer och mer. Det är uppenbart att hon gör allt för att kasta så mycket smuts som möjligt på IL och försöker svärta ner henne så att hon inte ska få några samarbeten. Det ligger nära till hands att tro att c är c-pcakesthree som är runt och försöker ställa IL i dålig dager överallt, hon kämpar med att svärta ner henne och verkar lägga mycket tid på det. Skrämmande.

          DU, stollis är skrämmande!!!

            Du fattar väl att det bara är mer än en person som reagerar på hur vissa uttrycker sig i kommentarfältet, speciellt under inlägg som handlar om IL? Tror du på fullaste allvar att det bara är en person som gillar skvaller men ogillar personpåhopp?

              Exakt! =)

              Nej men det är en person man ser av på direkten! Hen avslöjar sig med varje kommentar den skriver.

                Nej

          Du är än mer skrämmande med dina konspirationsteorier! ???

        Uppenbarligen är det fel i reklamsammanhang.

        Är du obildad?

      https://www.isabellalowengrip.se/2019/11/22/plagg-att-investera-i-och-pafyllda-storlekar/
      Bella har nu tagit bort både silke, merinoull och kashmir.
      Damage control 🙂

        Eller så lyssnade på RO och tog därför bort det. Kan inte det vara en mer trolig förklaring tycker du?

          Med andra ord, damage control.

            Vad skulle hon ha gjort efter ROs beslut för att du skulle bli nöjd?

            Du har helt missuppfattat hur man använder utrycket damage controll.

    Jag är lite trött på att b-kändisen Isabella får så mycket uppmärksamhet. Att det skrivs om henne här gör att hon hålls över ytan och får sitt behov av uppmärksamhet tillfredsställt.

    Skrivs det inget om henne här, så skulle fenomenet Isabella Löwengrip att dö ut rätt snart.

      Inte bara du som är trött på det, kolla antal kommentarer.

        Hälften av kommentarerna är från stollis och andra hälften är de som svarar att de inte vill ha hen här.

    Vart är alla kommentarer?

    Det är väldigt svårt att tro på Ellos i det här med tanke på att de inte ens vet vilka plagg som ingår i kollektionen…

      https://beta.ellos.se/brand/stylein#panel=product-filter
      Styleins kläder har namn efter städer.
      Bella presenterade en tröja kallad Moscow, två kappor som heter New York och London plus kjolen som heter Saint Tropez.
      Märkligt att Ellos hävdar att kjolen inte skulle ingå i samarbetet.

    Hon säger fortfarande fel material när hon pratar om kjolen. Nu säger hon ”polyamid och viskos” men enligt hemsidan är det ju polyester och elastan… Kanske inte lika allvarligt som att säga silke när det egentligen är plast kanske, men bevisar ju att hon är oseriös.

      Ja men hur oseriösa är inte Ellos som inte ens har koll på sina egna produkter?

      Ja men oj så viktigt, eller inte. Alla har inte full koll på tyger Johanna. Att säga silkeskjol eller sikespyjamas oavsett om det är viskos, polyester, siden eller silke är ganska vanligt faktiskt om materialet liksom är sådär silkigt som det blir av en viss vävteknik. Själv har jag heller aldrig tänkt på skillnaden mellan polyester eller polyamid och säkert också blandat ihop det många gånger.

        ”Ganska vanligt”.
        Ja kanske det men nu får B faktiskt mycket pengar för att kunna ta reda på skillnaden och skriva rätt från början. Är det för mycket begärt av dessa influencers?

        Att du som privatperson säger silkeskjol har jag inget emot, inte att inte ha koll på Skillnaden på polyester och polyamid heller (Har ingen koll själv faktiskt… men däremot vet jag att det är skillnad på elastan-plast och viskos gjort på cellulosa Dvs trä). Det var snarare att hon skulle försvara sig i en diskussion som handlar om just att hon skrivit fel och så skriver hon fel igen.

        Du får lov att kalla crabstick på knäcke för ”räkmacka” och gul bobsaft för ”apelsinjuice” också – men du får inte lov att sälja dessa saker med de formuleringarna.

    Får fortfarande rysningar av den svarta Stylein klänningen Bella hade på sig på ngt event. Så illasittande, dåligt sydd & gräslig fåll.
    Finns märket ens kvar?

      är fortfarande lika chockad över att kronprinsessan victoria bar en likadan när prins william och kate var på besök.. satt lika illa på henne, som annars brukar vara så fin och välklädd.

        Deras kläder är bedrövliga med riktigt amatörmässig passning.
        Minns den grå/silvriga klänningen hon bar på något event, som plattade till brödten konstigt, korvade sig i armvecken och med sprucken söm. ?

        Ja jösses, den hade jag nästan glömt. Där var det just den dåligt sydda fållen som tog över allt annat.
        All eloge till Victoria för att vilja bära svensk design men just Stylein skall hon nog hålla sig borta från….

        Satt iförsig mycket bättre på kronprinsessan än på Bella. Men som andra säger, Stylien ska nog alla hålla sig borta från

      Var tvungen att gå in och kolla. Det såg ju rätt roligt ut?.

        Har du en länk? Minns klänningen och blev väldigt sugen på att se den igen! Det var imponerande hur dålig den var

          Jag är så dålig på att skicka länk. Googla prinsessan Victoria stylein

    Varför är detta så viktigt för dig? Det är väl bra då att hon tagit bort inlägg om det nu ansågs fel och ansågs vara uthängning, menar du att hon måste berätta det högt? Alltså snälla.. Varför kontakta Ellos, varför inte kontakta mattföretaget gällande Book men henne ville du istället ”rentå” men Issabella vill du försöka kasta så mycket dirt över som möjligt. Förstår du inte att det är så tydligt och att du själv mest framstår som galen och att du mest gör bort dig själv.

      ?????

      1. Det är Reklamombudsmannen som fällt Isabella, inte jag.
      2. Givetvis kontaktade jag även mattföretaget som valt att inte återkomma.
      3. Läs? https://www.reklamombudsmannen.org/uttalande/ellos-och-isabella-lowengrip

        Men varför blockar du? Varför släpper du inte fram kommentarer? Feg är du, du säger om IL men hon är tusen ggr bättre än dig. Skäms människa. Vad spelar det för roll att RO fällt för detta trams, varför måste du kontakta ellos för det och skriva om det igen? JO för att du vill svartmåla IL och kasta smuts över henne. Sjuka otäcka människa. Du är sååå rutten och feg. Var väl bra om hon tog bort det om det nu ansågs fel och illa men då ska du vända på det… du är ju sjuk, inse det.

          Önskar att Camilla kunde blocka dig för alltid…..

            Önskar att du anonym med litet a blev snäll, men jag tror inte på tomten heller.

          Kan det bero på att de allra flesta är rätt trötta på imbecilla Bella-kramare som vägrar tro något annat än att Bellsan är oskyldig till allt, att det alltid är alla andra som ljuger?

          Snälla lilla du. Kan du bara inte inse att din största idol gör fel och ljuger hej vilt. IL har gjort så från början till nu och hon fortsätter. Varför kan du inte ta det till dig och sluta tro att IL är ofelbar. DU är tragisk.

            eller hur!! till och med under liven fick sheila säga till, ”nähä nu ljög du!”, och bella ba ”ja men oj hihi’.. ?

              Läskigt hur naturligt Bella ljuger!

              Vad ljög Bella om då?

                vad hon hade gjort den dagen.

                  Väx upp!

                    Det var ju det Bella ljög om. Hon borde växa upp.

          Har man gjort fel är det inte bara att ta bort utan man får väl skriva en rättelse? Blir mer skumt att ändra utan att säga något.

          Du får ju givetvis tycka att Isabella är fantastisk osv , men vad har du att säga i försvar om tex incidenten med hennes ” panic room”?
          Hon satt ju och berättade med inlevelse ( skavlan tror jag bestämt)hur hon och barnen fått låsa in sig i detta rum , hur rummet såg ut osv .
          Det fanns inget panic room. Isabella ljög.
          En sådan lögn är inte liksom en överdrift eller en vit liten lögn , utan en ren lögn .
          Jag är genuint intresserad av dina tankebanor

            Och i sitt sommarprat där hon sa ”hej då” till Sverige.

            Hur vet vi att panic rummet inte existerade? Har nog missat det

              Det var ett extralås på vad jag antar är en säkerhetsdörr in till hennes garderob och sovrum.
              https://bloggbevakning.se/2018/11/13/isabella-lowengrip-visar-upp-nya-huset/

                Jaaaaa, och de kan ha förstäkt väggarna också, så det kan mycket väl funnist ett panicroom.

            Mitt svar var till 13,37

          Himmel. Det måste verkligen vara någon med en stor håv och en bedövningsspruta som letar efter dig någonstans….

            ?

            ?????

          Kan du inte blocka dig själv från internet och ta en promenad i skogen? Du behöver det. Tro mig.

          Snälla människa…sök hjälp. På riktigt.

      Denna blogg bevakar bloggare och influencers. En stor del av influenceryrket är att få betalt för att agera reklampelare och entreprenörsstjärnor. Samtidigt som dessa influencers vill tas på allvar beter de sig som fjortisar när de får lite kritik. Bra att influencermarknaden, som tyvärr är väldigt oseriös, granskas. Och superbra att RO fällde Bella!

      Undrar vem det är som framstår som galen igentligen???

    Känns som att Isabella är för passé för två inlägg samma dag…

      Håller med. Till och med Märsta-Anna är högre upp på intresselistan.

        Nej hon är ju inte det.

    Tycker väl egentligen att det är lite mer ellos fel. Borde inte dom granska inlägget innan det publiceras, som det verkar göras på youtubereklam med dom flesta företag?
    Är ju deras egen röv dom måste rädda och därför bör dom kontrollera att det är faktariktigt innan det publiceras? Eller är dom inte så rädda om sitt varumärke?

      Jag har skrivit liknande tankar.

        Och nu vill du att folk ska gå in på din blogg och läsa? Tack, men Nej Tack!

          Vi vill inte ha din sort på food for fika ändå så du kan ju hålla dig lååångt borta tack.

            Då kan ju du hålla dig härifrån. Schas över till TRH`s blogg.

        Inte. Intresserad.

    Ja det är jättekomstigt att de inte stämmer av med varandra innan…eller så gjorde de det och Ellos var ok med det. Eller så var det ett illa skött samarbete.

    Kan vi som kommenterar här komma på med en idé/förslag om hur Isabella kan bli bortglömd för evigt? Snälla hon förtjänar det. Hon ljuger för mycket, provocerar Äääää?. Många är så trött på henne och jag med! Bort med henne!

      Ett förslag är att Bloggbevakning slutar skriva om henne och det kommer aldrig hända.

    Ellos ljuger, de hade ingen beskrivning på sin hemsida och slirar på sanningen om produkten nu med… Tror bara Ellos har mer makt än IL och hon fick ta bort den info hon la upp för att inte riskera sin ekonomi.

    Jag tror att om man ska göra den här typen av så kallade granskningar, så är det viktigt att försöka få med alla bitar och inte bara stirra sig blind på en av dem.

    Uppenbarligen var det så att Ellos under den första tiden efter lanseringen av kläderna inte hade med någon materialbeskrivning. Här kan man alltså dra slutsatsen att de av någon anledning antingen inte ville skriva ut exakta material eller inte tyckte att det var viktigt att göra det.

    Hur det än var från Ellos sida, så känns det inte jätte långsökt att det på något sätt hänger ihop med det faktum att Isabella angav fel material när kläderna lanserades. Jag har väldigt svårt att tro att de båda händelserna inte har något med varandra att göra. Sen exakt hur, kanske vi aldrig får veta.

    Jag tycker det blir konstigt när skit bara kastas åt ett håll här, när det verkar ligga mer bakom detta. Bara i detta mail ser vi ju att Ellos ger fel uppgifter.
    Men tråkigt nog verkar de flesta här inte så intresserade av att veta hur det faktiskt ligger till, sålänge skiten får kastas?

      Detta har redan beskrivits i tidigare inlägg. Dagens inlägg handlar om ny info: vad Ellos säger om anklagelsen från Bella.

        suck!

    Jag tror att Isabella Löwengrip förvirrar många människor som inte har en utbildning motsvarande till exempel min egen. Man kanske tänker ungefär att ”ja, men hon har ju ändå lyckats med den där bloggen, hon kan inte vara så dum” – och så fortsätter man att följa henne, tro på henne och så vidare.

    I själva verket är hon en okomplicerad person och utifrån vad som går att bedöma ganska dum. För det är ju dumt att gång på gång på gång ljuga om lättkontrollerade uppgifter. IL målar hela tiden in sig i hörn som hon sedan får försöka krångla sig ur, hon kör relationer i botten utan att det finns någon anledning att göra det (man blir inte omtyckt för att man har låtsaspengar utan av helt andra orsaker), allmänt är hennes sociala kompetens väldigt låg.

    Och ändå fortsätter av någon anledning åtminstone några att läsa henne, följa hennes kanaler, tro på henne….jag vet inte vad. Det är helt ofattbart. Vill ni som gör det verkligen hålla en notorisk lögnerska med köttbullar på bordet? Vad är orsaken till att ni försörjer henne år efter år efter år? Det vore oerhört intressant att få veta hur ni tänker.

      dubbelsuck!

        Men vänta ett tag – vadå ”dubbelsuck”. Det förde väl ingenstans att skriva så, kan du inte förklara i stället om du nu tillhör den skala som faktiskt följer Isabella varför du gör det? Jag är genuint intresserad!

      Personligt tycke, vet vad hon gör och har gjort men ser inte varför jag ska avfölja henne för det?
      Hon har inte haft ihjäl eller brukat våld emot någon.

        Hon har ändå varit hemsk mot anställda och lurat företag/kunder/samarbetspartners.

          Tack, jag vet redan det.
          Ser fortfarande inte varför jag ska avfölja henne?

            För att hon är så boring?

              Det är vad DU anser ja.
              ??

              Starkt argument där!

          Va? Har hon? ?‍♀️?‍♀️?‍♀️

      De som följer Bella gör det av lite olika anledningar. Ofta handlar det om någon form av identifikation eller idealisering såsom Bella är en underdog från orten som bevisar att allt är möjligt bara man vill. Andra tycker hennes liv och livsstil är häftig. Andra ser den lilla missförstådda flickan som blev mobbad i skolan eller den svåra uppväxten med en semi alkoholiserad pappa som lät ungarna växa upp på polarbröd. Andra drömmer om en karriär som framgångsrik entreprenör. Oavsett vad man tycker om Bella är hon duktig på att lyckas upprätthålla flera olika roller som hon vet går hem hos hennes trogna följare. De inte så trogna följarna blir mest förvirrade av alla hennes personligheter och ser en lögnare.

    Är inte, har aldrig varit och kommer aldrig varit ett fan av BB men låt nu den där stackars människan vara nu, om hon lägger en fjärt ska der letas fel på den. Känns poänglöst att hårdbevaka en enskild person när alla influensers gör fel och klantar sig hela tiden. Kan tycka det finns en poäng när en person har unga följare som kanske sväljer allt deras idoler påstår med hull och hår men så är väl knappast fallet med Bella. Snarare 30-plusmorsor från mindre städer samt hela bloggbevakningsvansen. Och kom igen, det är mer eller mindre vedertaget att silke är paraplybegrepp för diverse glansiga material. Tig ihjäl henne ist….

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.