Influencern Frida Kummerfeldt har tidigare gjort reklam för bikiniföretaget Love By Lola, som i slutet av april tillkännagav att de tagit in Katrin Zytomierska som ny delägare, och berättar nu på Instastory om sina tankar kring framtida samarbeten med dem.
Företaget, som profilerat sig som inkluderande för kvinnor i alla storlekar, kritiserades för detta då Katrin i sin tur profilerat sig som någon som föraktar alla storlekar som är större än hon själv.
Kombinationen känns alltså inte helt klockren, men trots kritik så hävdar den fd. helägaren Yessica Thor att ”Katrin med åren mognat och lärt sig uttrycka sig mer ödmjukt”, trots att Katrin så sent som oktober 2019 uttalat sig problematiskt kring övervikt.
Frida Kummerfeldt berättar i sin video att hon fått en ny förfrågan om att samarbeta med Love By Lola och om känslan av att i så fall behöva skicka dem bilder på sig själv i badkläder, samtidigt som hon känner att en av ägarna äcklas av henne.
Att de inte förstår hur mycket det kommer påverka deras varumärke att ta in Katrin säger hon är ”djupt olyckligt” och jag kan inte annat än hålla med.
Jag kan inte tänka mig en sämre person att förknippa ett inkluderande varumärke för ”kvinnor i alla storlekar” med än Katrin Zytomierska.
Det skulle väl i så fall vara 2012 års editon av Dennis M och hans idiotiska utspel om att en person är fet om låren nuddar varandra, men annars, nej.
Katrin ligger högst upp på den listan.
Jag undrar om företaget börjar ångra sin nya delägare, för i det här fallet stämmer sannerligen tesen om att ”all reklam är INTE bra reklam”.
