Hunddagis i Stockholm anklagas för djurplågeri på sociala medier

Hunddagiset presenterar sig som en trivsam miljö hos erfaren och utbildad personal att lämna sin hund i.
Enligt hemsidan erbjuder de den lösning de själva skulle valt till sina hundar, och att de går långa promenader med hundarna i grupper med fokus på att varje individ ska få den tid och uppmärksamhet som den behöver.

Det som målas upp som en trivsam och harmonisk miljö som hundarna kan koppla av i stämmer inte riktigt överrens med den bild som nu målas upp på sociala medier där både videos och ögonvittnesskildringar vittnar om motsatsen.
Så här skriver en fd praktikant om sin erfarenhet av hunddagiset, en praktikplats hon bad om att få byta bort, pga hur personalen behandlade hundarna.

Inlägget här under är en sammanställning av det material som cirkulerat från hunddagiset, gjord av en person på Facebook som även varit i kontakt med den fd praktikanten. 

En video som delats visar hur en person ur hunddagisets personal bestraffar en stor, svart hund så den gnyr av smärta.
En annan, mindre hund blir i videon upplyft i selen då den verkar ”störa” promenaden, för att sedan i farten, slängas tillbaka ner på marken igen.
Bildkollaget högst upp i inlägget kommer från videon.
Hade jag sett min hund flyga på det här viset eller gny av smärta för att personalen verkar promenera med fler hundar än de kan hantera så hade jag blivit MER än fullkomligt och totalt rasande!!!!

Enligt inlägget på Facebook har en anmälan gjorts till Länsstyrelsen som enligt uppgiftslämnaren inte agerat.
OBS! På Länsstyrelsens hemsida ska anmälningar ENBART göras av personer som med egna ögon sett missförhållanden, annars riskeras anmälan att avskrivas.
Så inga ”sekundäranmälningar” på det här är ni snälla.

Hunddagiset har stängt av kommentarsfunktionen på Instagram och jag har sökt ansvarig via mail för en kommentar om de bilder, filmer och vittnesmål som framkommit.

222 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Här borde man fan få hänga ut både djurplågarna och hunddagiset.

    Svara

      Namnet på hunddagiset:
      Sv*nsa In
      * = a

      Svara

      Ja detta är hemskt. Fy fan vilka människor det finns.

      Svara

    Men vilket hunddagis handlar det om??

    Svara

      Svansa in

      Svara

      I Tyresö

      Svara

        Ägarens syster som misshandlar hunden. Många i Tyresö har framfört kritik om hunddagiset förut

        Svara

          Sägs att hon fick avgå med omedelbar verkan enligt ägaren. Men eftersom de är familj så stämmer det inte enligt andra anställda. Har sätt dem ute några ggr och tyckt så bra om dem. Skenet bedrar.

          Svara

      Känns som det behövs ordentliga kontroller på hunddagis så inga missförhållanden med våld öht uppstår med djur och hundar. På dagis ska djurvänner arbeta inte konstiga människor för det här är obehagligt man kan dra liknelser med små barn på dagis dessvärre så finns det en del konstiga typer såsom pedofiler och annat obehagligt som söker sig till dagis och för att förhindra att det är konstiga typer så behövs just ordentlig koll på dagis verksamheter för att göra dagis till ett säkert och tryggt ställe för en förälder att lämna sitt barn och fyrfota vänner till det har med förtroende att göra att det är harmoni på dagis. Frågan är kommer länsstyrelsen att vidta de praktiska nödvändiga åtgärder såsom att stänga av dagiset och utreda de som är våldsamma mot hundarna om det är flera som brukar våld mot ovetandes husdjurs ägare som tror det är ett tryggt dagis, det är ju inte enbart upp till de husdjurs ägare att hitta ny passning för sina hundar utan även att dagiset ställs till svars för hur de behandlar djur framförallt att djurskyddet kopplas in hos polisen för sånt här får bara inte förekomma människor som jobbar med djur som utgör en fara för husdjurets hälsa och väl ska hållas borta från djur så de skyddas från personalens avvikande beteende. En polis anmälan bör även göras och att de här personerna som utgör hälsofara för hundarnas hälsa så de far illa då husdjurs ägare lämnar dom på dagis får ställas till svars att de hålls borta från att arbeta med hundar på dagis såna personer ska inte arbeta med djur öht det ska vara en utbildning för att arbeta med barn på dagis och förslagsvis att det ska vara en utbildad dagis personal för att arbeta med husdjur. Förslags vis att det ska finnas kurser inom hundens hälsa och att den empatiska förmågan är god för att jobba på hunddagis.

      Svara

    Jag hade blivit skogstokig om jag sett sånt! Varför söker man sig ens till hunddagis om man inte klarar av flera hundar?! Vidrigt beteende.

    Svara

      Fy fan vad jag blir illa berörd 😭🤬🤮

      Svara

        Jag vill gärna inte fatta att detta verkligen är sant, men det är SANT! Ursäkta min åsikt och mening: ”Fan ta dem!”
        Det är rent ut av omöjligt att förstå att sådana saker pågår ute i vardagen. Sådana människor både lära sig att få veta hut.

        Svara

    Finns artikel om det på Aftonbladet med

    Svara

      De tar dock inte upp det faktum att det pågått tidigare och inte av bara en medarbetare 😐

      Svara

        Alltså jag fattar inte, när jag jobbade på hunddagis tog vi max 2 hundar per förare och promenad, 3 om de var små beskedliga som kände varandra väl. Det här var förvisso inte ett superstort hunddagis och låg i utkanten av stan…
        Men aldrig att man skulle riskera hundens väl och ve genom att ha så många koppel på en gång. Vad händer om några börjar bråka?
        Nä fyfan!

        Svara

    Hade det där varit min hund så tror jag inte att jag skulle kunna tygla mina känslor, hade slutat med en anmälan mot mig är jag rädd. Jävla idioter 😡

    Svara

      Same. Hade nog inte ens kunnat tygla mig om jag gick förbi när äcklet gjorde så där mot hunden. Djurplågare är fan de värsta jag vet

      Svara

        Då hoppas jag du är vegan för äter du kött/fisk/ägg/mejeri så bidrar du till djurplågeri.

        Svara

          Idiot!

          Svara

            Ja, verkligen – IDIOT!!!

            Svara

      Samma här. Om än, som ovanstående svar säger, så hade det varit svårt att tygla sig även om man bara råkade gå förbi. Äckliga människor!!

      Svara

      Känner samma. Får hjärtklappning av ilska när jag ser detta och tänker på om det skulle varit en av mina hundar hon gjorde så mot. Hon borde få smaka sin egna medicin, ett kok stryk mao.

      Svara

    Fick verkligen ont i magen av detta, klarade inte av att kolla på bilderna efter att ha sett det snabbt, gud va obehagligt. Hoppas dom stänger ner verksamheten omgående 🙁

    Svara

    Asso jag får panik när jag ser sånt här, klarar verkligen inte av de. Hur kan man behandla ett djur sådär? Nacken kunde gått av osv. Man gör bara inte så?? Fan asso djur som far illa💔💔gör så ont i mig

    Svara

    Misshandlaren sitter i bolagsstyrelsen och är ägarens syster. Tydligen använder dagiset denna metod (djurplågeri) frekvent. Ägaren viftar bort det som ”hon hade en dålig dag” ”hunden överdriver och piper för minsta lilla” etc. Praktikanter har bevittnat detta hemska djurplågeri med egna ögon… fyfan för Svansa In

    Svara

      Vart kan man läsa hennes uttalande?

      Svara

        * var

        Svara

          🖕

          Svara

            😂 på dig med 🤣

            Svara

      Dålig dag ..eller hur..alla hundarna är mer eller mindre oroliga och det syns att det är mer eller mindre vardagliga övergrepp, däremot så kanske en hundägare borde märka på sin hund att allt inte är bra.Hoppas de slår igen dagiset

      Svara

    Vad i helvete??? Jag var tvungen att lyfta upp en katt en gång som höll på att glida ner på sidan av en bro, fick bara tag i ryggen på den och katten skrek till och högg mot mig så förstod att det gjorde ont och jag hade en klump i magen i flera veckor efteråt trots att jag då bara gjorde vad jag kunde för att rädda katten. Människor som medvetet skadar djur är fan sjuka i huvudet.

    Svara

    Blev verkligen illa till mods av att se det.

    Svara

    Alla bör gå in på Google maps och ge omdöme en stjärna nu genast!

    Svara

      På Google, facebook… Ser att betygen sjunker fort.

      Svara

        Värsta är att folk försvarar dagiset och väljer att ha kvar sina hundar där.

        Svara

        De har tagit bort sin facebook

        Svara

        De har tagit ner sin fb-sida nu.

        Svara

    Hur är detta Bloggbevakning?

    Svara

      Men stick

      Svara

      Att du ens kommenterar det där under detta inlägg? Ush vilken obehaglig människa. Får rysningar

      Svara

        Haha oj chilla

        Svara

        “Obehaglig”.
        Lite paranoid hör jag!
        Ta det lugnt, du är säker här i trygga rummet. Mjukt och gott.

        Svara

      Filmer och uppgifter har blivit virala på sociala medier.
      ”Alla” pratar om det här så det passar väl alldeles utmärkt!

      Dessutom – det är Cams blogg. Hon kan lägga upp tio blogginlägg i rad om doften från skunkars analöppning om hon känner för det. Vill man inte läsa är det bara att scrolla förbi.

      Svara

      Sociala medier! Hur svårt är det att förstå, allt som händer i sociala medier kan rapporteras här.

      Svara

      Sociala medier? Informationen sprids på Instagram och Facebook, så HÖGST relevant.

      Svara

        Men förstå rätt, anonym 18.34 försvarar ju att det här är högst relevant här när 18.22 ifrågasätter. Det är väl sociala medier som är ditt expertområde. Förstår inte ditt frågeteckan,

        Svara

          Jag tror det ser ut som mitt svar sitter på fel kommentar bara…

          Svara

          Hon har inte svarat 18:34.

          Svara

        Tusen tack Cam – djurplågare är den lägsta formen av kräk.

        Svara

      Varför måste det kommenteras av en sur lök under varje inlägg?

      Svara

        Du menar alla som kommenterar om hur vissa influencers är för tjocka, fult klädda eller mentalt instabila?
        Eller dom som letar upp influencers anhörigas adresser och outar dom helt utan anledning?
        Eller dom som ber andra hålla käft, dra, eller är fan till någon?

        Fattar inte heller varför din alltid ska kommentera så surt och elakt. 🙁

        Svara

      18:22 Fy fan! Hur kan du ens ifrågasätta? Självklart ska detta uppmärksammas på Bloggbevakning.

      Svara

      Jag ville lämna min hund där. Kollade deras instagram där jag inte inte hittade något konstigt, kollade på deras hashtag och sen såg jag att de hade e nFB grupp, men den var stängd. Men söker man på google på ”svansa in” så kan man se ***** 5 i betyg och 11 recensioner. Hade jag inte fortsatt skrolla ner och hitta detta blogginlägg hade jag lämnat min hund där nästa vecka. SÅ TACKA GUDARNA ATT DETTA INLÄGG FINNS och kommer upp när man googlar på dem!

      Svara

    Varför postar du detta här? På vilket sätt har det med influencers att göra?

    Svara

      Influencers har skrivit om det. Vad har Bellas killes privata konversation med ett trollkonto att göra med influencers?

      Svara

      Bloggbevakning tar upp det som händer på sociala medier och det här är ett aktuellt ämne på sociala medier? Måste allt vara direkt relaterat till influencers?

      Svara

      Djurplågeri upprör väl alla som är normalt navlade?!!
      Vänta och se hur kommentarsfältet här kommer att explodera.

      Själv har jag blivit kontaktad hela dagen angående det här eftersom det har upprört varenda hundägare jag känner.

      Svara

        Avlade kanske du menade?

        Svara

          Till 20:29, Navlad finns som uttryck.

          Vad betyder navlad?
          försedd med navel; (vardagligt ord) är du inte riktigt n.? inte riktigt klok || navlat.

          Svara

          Nej man säger inte avlade, 🙂 man säger navlade.

          Svara

      Hej ”Ylva” är du kanske från svansa in och vill inte ha ett inlägg som uppmärksammar din djurmisshandel ?

      Svara

        Eh, nej. Men i sociala medier pratas det exempelvis också om kriminalpolitik, protesterna i Belarus, Allsvenskan, skolstarten och filmen Tenet. Det mesta i samhället diskuteras också i sociala medier, men den här bloggen tar i vanliga fall bara upp sånt som berör större konton, s k influencers.

        Svara

          CAM kanske brinner för detta ämne

          Svara

          För det första så är det ju upp till Camilla vad hon tar upp.
          För det andra så är det här något som sprids på Fb och på Insta.
          Känns det som att hon borde ringa dig och kolla upp om det är ok för dig när hon tänker skriva något?

          Svara

      Osympatiska människa

      Svara

      Förlåt men alltså hur är man funtad om man ser ett inlägg om djurmisshandel och ba är detta relevant att skrivas om här (??) 😳

      Svara

        Man vill läsa om bloggare/influencers på den här bloggen? Knappast något konstigt

        Svara

          Du verkar väldigt märklig som verkar ha något emot ett inlägg som uppmärksammar djurmisshandel gör ju man undrar vem du är

          Svara

            Du undrar vem jag är men det är jag som är märklig? Vi säger så 😘

            Svara

              Idiot.

              Svara

          Den här bloggen handlar om sociala medier och det som sker där.

          Svara

            Men hur gör du urvalet? Jag kan faktiskt inte komma på ett enda tidigare exempel när du skrivit om något som varken har nämnts på stora, kända konton eller rör sociala medier i allmänhet, typ nya Instagramregler eller näthatsdomar. SJÄLVKLART tycker jag att djurplågeri är dåligt, men jag måste väl kunna ställa en fråga om varför det ska bevakas just här?

            Svara

              Hon har skrivit om cancer, politik, sina djur m.m. m.m.

              Svara

              Jag skriver om det jag tycker är relevant och intressant, saker jag får tips om och som jag tror många av läsarna kommer finna intressant.
              Mer specifierat än så kan jag nog inte svara…

              Svara

      Djurplågeri ska tas upp på alla ställen som bara går! Väldigt konstigt om någon ifrågasätter det!

      Svara

      Jag ville lämna min hund där. Kollade deras instagram där jag inte hittade något konstigt, kollade på deras hashtag och sen såg jag att de hade en FB grupp, men den var stängd. Men söker man på google på ”svansa in” så kan man se ***** 5 i betyg och 11 recensioner från deras FB sida. Hade jag inte fortsatt skrolla ner och hitta detta blogginlägg hade jag lämnat min hund där nästa vecka. SÅ TACKA GUDARNA ATT DETTA INLÄGG FINNS och kommer upp när man googlar på dem!

      Svara

    så himla ledsamt, stackars hundar.

    Svara

    Hoppas de blir av med tillståndet. Kanske finns mer som bryter mot regelverket. Hundar ska ha kul på dagis!!!

    Svara

    Så bra att hon uppmärksammar det på sin stora plattform. Djurvänner gör så för att det är det rätta att göra för att skydda djur som far illa.

    Svara

    Jävla djurplågeri!

    Svara

    Hemskt! Dock inte i närheten av hur hemskt kor, grisar och fåglar blir behandlade i mjölk- och köttindustrin. Två fel gör inte ett rätt och jag hoppas fler ställer krav på hur alla djur blir behandlade, inte bara husdjur❤

    Svara

      Den svenska köttindustrin är överlag bra, dock finns det undantag och de ska också hängas ut.

      Svara

        På vilket sätt är köttindustrin överlag bra menar du?

        Svara

          Djuren i Sverige behandlas väl och får äta den föda de är genetiskt anpassade för. Vi människor kan då i vår tur äta den föda vi är genetiskt anpassade för.

          Svara

            Djuren i Sverige behandlas bra?! Absolut inte. Sen skickas de med slaktaren och blir dödade.

            Svara

              Slaktbilen skulle det vara.

              Svara

        Så otroligt naivt. Du kan förresten lita på att varenda jävla ko eller gris hade bytt med hunden som blev dragen i örat på en sekund om de kunnat.

        Svara

        Överlag bra? Ja man föder upp djur med ett enda syfte. Döda dem.
        Är det bra?

        Svara

          Så länge det inte är hundar så bryr sig inte djurvännerna.

          Svara

            Jag bryr mig men jag vet också att kvinnor behöver äta kött för att må bra men det är en annan diskussion.

            Svara

              Finns inget bevis på att kvinnor behöver äta kött för att må bra. Jag har varit vegetarian hela mitt liv och har perfekta värden. Kolla på Game Changers på Netflix. Finns så mycket bevis att människor behöver inte äta kött.

              Svara

                Evolutionen?

                Svara

            Vad svamlar du om?

            Svara

          Ser inget fel i det, då vi människor behöver äta animalisk föda för hälsa.

          Svara

            Så fel du har!

            Svara

            Lol

            Svara

        Nej den är INTE bra..wooow öppna ögonen….please

        Svara

      Vi kanske kan hålla oss till ämnet husdjur den här gången?
      Eftersom det handlar om att man lämnar över sitt hund (för DYRA kostnader) i någon annans – professionella – vård i tron att den kommer att skötas om på ett lämpligt och korrekt sätt. Det är en förtroendefråga gentemot kunderna, vilket är ytterst allvarligt.

      Diskussionen om köttproduktion kanske vi kan spara till rätt tillfälle, tack.

      Svara

        Helt rimlig och lämplig koppling tycker jag. Dissonansen kan kanske arbetas bort, tack.

        Svara

          Danny Saucedo is that you?

          Svara

      Håller med! Visst vissa människor saknar empati, dom kommer nog tyvärr aldrig ändra sig eller sin kost.. Men hundägare som älskar sina hundar och sen går och köper bacon i affären förstår jag mig inte på. Grisar är tom smartare än hundar och sättet de långsamt gasas ihjäl på är så fruktansvärt hemskt.

      Svara

        Du verkar inte vara speciellt sympatisk eller ödmjuk!

        Svara

        Hur är det konstigt att en hundälskare går och köper bacon gjord av gris?

        Svara

          Med din logik, är det okej då att en grisälskare går och köper bacon gjord av hund?

          Svara

            Hahaha

            Svara

            Ja varför inte?

            Svara

        Det är inte hälsosamt att leva som vegetarian / vegan.

        Svara

          På vilken planet lever du? Vakna.

          Svara

        Ta en promenad. Vi har en annan diskussion här och nu.

        Svara

      Det vet vi redan men det är inte det vi pratar om! Ge dig nu och håll dig till ämnet.

      Svara

        Ämnet som är djurplågeri eller hur?

        Svara

          Djurplågeri på hunddagiset.

          Svara

      Håller med, fattar inte hur folk kan kalla sig själva ”djuuurälskare” och bli ofantligt upprörda när dom ser en hund fara illa och inte kunna göra kopplingen till andra djur som grisar och kor. Jag antar att dom inte skulle kunna leva med sig själva och sitt dagliga bidragande till plågeri och död om dom fattade.

      Svara

        Snark

        Svara

        Jada jada jada ……..

        Svara

      Exakt.

      Svara

    Men fy! Vilket djurplågeri. Mycket illa av ett hunddagis. Skulle bli galen om det hände våra hundar.
    Vi har ett mycket proffsigt hunddagis. Tror inte det kan fungera mycket bättre än det. Trygga hundar med strikta rutiner. Kunniga fröknar. Inga koppelpromenader utan anpassade lokaler och uterastplatser. Som sagt – proffsigt!

    Svara

      Fint att du har ett bra hunddagis. MEN det är ju absolut inget fel med koppelpromenader i sig.

      Svara

        Håller med. Jag möter en del hunddagis och hundrastare på mina hundpromenader och har hittills bara sett bra hundhantering – tack och lov. Annars hade jag anmält direkt.

        Så nej, koppelpromenader i sig är inte dåligt. Dessutom har det här hunddagiset ägnat sig åt att misshandla hundarna även inne i lokalerna så det verkar inte göra någon större skillnad.

        Svara

      Har inte jättebra koll på hundar osv men jag tror att en hund ska ha promenader? Räcker väll inte med att bara släppa ut de på en hundrastgård där de inte får nya dofter, intryck osv

      Svara

      Att gå ut på koppelpromenad med 7-12 eller fler hundar från olika hem är väldigt svårt. Det kräver enormt mycket av hundföraren. Är troligen därför det urartat för detta hunddagis. De har försökt kontrollera hundarna i en mycket svår miljö. Där kunskap och förståelse tar slut, tar våldet vid…

      Att istället, som vårt hunddagis, ha lokaler som är anpassade efter att kunna ha hundarna i lämpliga, mindre grupper. Och rastgårdar där hundarna kan leka tillsammans inom de trygga, mindre grupperna under fröknarnas överinseende är såklart allra bäst. Tryggt och hundvänligt. Men jag kan samtidigt förstå att utrymmet för detta är begränsat i Stockholm (på djurens bekostnad…)

      Att bedriva hunddagis under de former – koppelpromenader – som Svansa in verkar har gjort är väldigt svårt. Utifrån är det inte konstigt att det blivit som det blivit… Men inte ok, dock…

      Svara

        Nej, jag skulle inte acceptera ett hunddagis som inte rastar hundarna ordentligt. Rastgård räcker inte.
        Klarar de inte att hantera en större grupp hundar får de helt enkelt utbilda personalen, alternativt anställa fler eller gå fler turer med mindre hundgrupper. Åtminstone en riktig promenad per dag och rastgård resten av tiden i så fall.

        Jag skulle aldrig betala de pengarna för att de ska förvara hunden i en rastgård. Aldrig.

        Svara

    På deras fb sida har folk börjat ge negativa recensioner och en partner till en av ägarna är och försvarar dem… Sån pinsam läsning 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

    Svara

    Borde inte ägarna märkt något? Hundar kan ju inte prata, men man märker ju om de vantrivs eller känner sig otrygga. Tycker det är konstigt att man lämnar sina djur i någon annans händer utan att ha koll på hur de har det.

    Svara

      Fast det kan vara sjukt knepigt iom att djur inte pratar. Du vet inte alltid vad som sker.

      Svara

      Men alltså även barn som KAN prata bra far illa och dör hela tiden, trots att de varnat sin omgivning.
      Misshandel, kränkningar på olika sätt kan vara väldigt svårt att upptäcka, om man inte filmar det – som här.

      Svara

        Ja jag tänker mest att om det är så illa att de misshandlar hundarna är jag skeptisk till att ägarna inte märkt någonting konstigt alls.

        Svara

    Hur kan man ha hjärta att behandla våra pälsälsklingar på det här viset!

    Snälla stäng ner alla dessa hunddagisar eller ha mer nogranna kontroller för det är inte första gången man hör om något sånt här.

    Svara

      Inte alla hunddagis. Det finns hunddagis med kollektivavtal och där personalen får arbetskläder. De brukar också ha utbildning. Tyvärr finns det dåliga hunddagis också.
      Har erfarenhet av både dåliga och bra. Det värsta var ändå när vi skulle göra ett besök på ett hunddagis och en anställd slog till en annan hund på nosen framför oss. Tog upp min hund i famnen efteråt och kramade om hen hårt. Nära att hen hamnade där pga mitt jobb. Pendlade en timme (tur) till ett bra hunddagis efter den upplevelsen. Inte ångrat det en sekund.

      Svara

        Hoppas du anmälde händelsen

        Svara

      Pälsklingar? Prata ordentligt.

      Svara

        Lägg ner! Du fattar nog.

        Svara

    Usch, vilka jävla idioter!!!

    Svara

    Men asså den som filmar borde ju agerat där o då!!
    Tillhör personen hunddagiset på nåt sätt?
    Vilken adress har aset som plågar hundarna? Hon måste bli utsatt för samma sak som det hon utsätter hundarna för.
    Fy fan vilka äckliga människor, stäng ner dagiset oavsett!

    Svara

      Du var lite obehagligt lagd, får jag säga.

      Svara

      Ojoj, nu ska vi inte överdriva här. Du känns labil och bör kanske stänga ner skärmen för ikväll? Att leta upp folks adresser är alltid lika med att man har att göra men en komplett galning. Släpp den tanken

      Svara

      Susan, hälften av de som har sett med egna ögon vad som har hänt var minderåriga när det skedde. Bilderna från videon ovan ÄR polisanmälda men ärendet lades ner redan i juni. Läs upp tack.

      Svara

    Borde väl gå att ringa Länsstyrelsen eller polisen?

    Svara

    Detta är så så vidrigt.. Kan inte kolla eller höra om djurplågeri. Börjar alltid stor böla och får grov ångest över att det finns så vidriga människor där ute..

    OT!! Medans jag läser detta så kom jag in på Hanna och Lojsans podd i bakgrunden och.. alltså finner inga ord 😅 Gud vad dom sitter präktigt där på sina höga hästar och moralpinnar flyger till höger och vänster. Hur kan det stiga sig så upp i huvudet? För det första så när nån ger Lojsan eller Hanna kritik så är det kritik och inte DREEEV eller hetsjakt. För oss normala dödliga kallas det KRITIK, och det gör det för influncers också även om dom gärna vill tro dom är lite bättre än så. Haha, gud vad underhållande dom är (..på ett icke positivt sätt)

    Dom två som har så starka åsikter om denhär bloggen är lika skvallriga själva om inte värre.

    Svara

      Vi pratar inte om lojsan eller vad dem hette i detta inlägget var OT i vilket random inlägg som helst men inte när det handlar om något såhär allvarligt

      Svara

        Du kan ju låta bli att prata men ge fan i att diktera vad andra pratar om.
        Förresten tror jag att IL vill bli på smällen med Paul.

        Svara

        Fast man får kommentera OT, men inte ÖS kommentarer. OT tycker jag är helt okej!

        Svara

        Jag får väl skriva ot om influencers var jag vill!

        Svara

        Ot är tillåtet oavsett inlägg. Lugna dig.

        Svara

          Ja, OT om andra influencers är tillåtet men ibland gäller det ändå att ha lite känsla för vad som passar sig och inte.

          Svara

            Men gud vad känslig du är 🤦🏼‍♀️ Detta är en blogg om sociala medier och där OT är tillåtet. C får väl ta bort kommentaren om det var för okänsligt isåfall!

            Svara

    Hoppas alla som har sina hundar där söker sig till andra hunddagis.

    Svara

    Extremt jobbigt och sorgligt för ägarna denna misshandel hon utsatt hundarna för kan lämna permanenta men göra dem nervösa eller ”dumma beteenden” inte så konstigt när dem blivit hängda i ett koppel o dylikt..

    Hon borde erkänna och inte försvara om hon ska göra något uttalande, detta är inget som någon kommer vilja förlåta

    Svara

    Hade jag sett det där hända hade jag inte bara filmat hade velat rädda den hunden DIREKT från att strypas

    Svara

      Hunden har ju sele på sig, den verkar inte strypas eller få ont. Inte för att jag tycker att det är rätt beteende men man behöver inte heller överdriva.

      Svara

        Du är helt klart hon som gjort detta brottet mot hunden 🙂 vem annars skulle förminska vad som hände? OK nej hunden ströps inte men hängde i luften i ett rep fast i en sele . Det är en aggressiv handling som kan skada hunden och skadar hunden psykiskt med. Människor som tycker som du ska inte vara nära djur

        Svara

          Hysterihatten sitter bra?

          Svara

          Haha ja, jag är hon som har hunddagiset 😆 alla människor är inte hysteriska i hundar och tycker att någon sa typ dö för att man lyfter den i en sele. JAG hade aldrig behandlat en hund så och jag tycker inte att man ska jobba med hundar med den attityden men hon ströp ändå inte hunden.

          Svara

            [Borttagen kommentar]

            Svara

              Lite nyfiken på vad jag fick för svar 😃

              Svara

    Och på en sekund är Google fyllt av enstjärniga recensioner. Undrar hur länge det dröjer innan personalen får ta emot allehanda mordhot?

    Svara

      Det går säkerligen redan hänt.

      Svara

      Skrivna recensioner är borttagna från Google, enbart enstjärnor.

      Svara

    För att nyansera kommentarsfältet: jag kan inte se att det där är djurplågeri. Det är absolut inte acceptabelt, och att tjejen inte ska vara bland hundar är tydligt, men att kalla det djurplågeri är att urvattna begreppet. Hundar tål mer än man tror, och detta är snarare ”elak behandling” än ”plågeri”. Länsstyrelsen ser värre saker varje dag, och de bör lägga sina resurser på fall där djuren verkligen plågas. Med det sagt så bör hunddagiset inte få driva sin verksamhet, men den biten ordnar nog sociala medier.

    Svara

      Du som säger det inte är djurplågeri MÅSTE vara någon medarbetare på dagiset (eventuellt hon som gjorde brottet till och med) någon damage control o gå runt o försvara dig själv med olika namn? Ingen med vett i huvudet skulle inte se detta som misshandel. Lyfta en liten hund i luften och så snabbt som hunden slängdes ner finns ingen garanti för fysiska skador inte ska uppstå, dessutom är det psykiskt skadande.
      Den större hunden blev också helt klart felbehandlad

      Usch på dig

      Svara

        Jag har ingen koppling till hunddagiset utan sitter i en annan del av landet. Camilla kan kolla min IP-adress. Läs igen vad jag skrev. Jag sa inte att det inte var misshandel, jag sa att det inte var plågeri.

        Svara

          Jag håller med dig och tydligen är vi kollegor 🍻

          Svara

            Samma här 😂

            Svara

      Hundar tål mer än vi tror? Hoppas du inte har hund din idiot!

      Svara

        Varför är jag en idiot? Jag har haft flera välmående, bortskämda hundar som levt till 14 års ålder. De tål absolut mer än vi tror.

        Svara

          Och jag gissar att dina hundar är av det större slaget… för om du hade ägt en så liten hund så hade du vetat hur fuckings ömtåliga de kan vara… ett hopp från en lite för hög soffa knäcker snabbt ett ben eller tre om oturen är ute. Men fortsätta lobbyera för att vidrigt beteende mot husdjur ska ses på med milda ögon.

          Svara

            Låter som en sönderavlad hund i mina öron.

            Svara

              Nej, även friska och unga hundar av stabilare typ kan få allvarliga skador om de behandlas på det sättet. Nu har inte min hund fått utstå det jävla beteendet från en människa, om någon någonsin skulle göra det på henne så kan jag inte stå för mina egna handlingar. Har en bullterrier dock. Man brukar säga att den typen inte kan gå sönder. Men det kan de. Därav kommer jag aldrig lämna henne på hundhem/dagis

              Svara

                Nu svarade jag på att hundar bryter 1 eller 3 ben av att ”hoppa ner från en lite för hög soffa”. Känns inte helt optimalt om en hund ska kunna leva fritt och leka.

                Svara

                  Du verkar inte vara så nyanserad som du gör ett försök på att vara med din initiala kommentar. Men jag förstår att du tillhör den typen av hundägare som enbart förespråkar de större hundtyperna för det är dessa du själv tycker bäst om och som du ser på som ”riktiga” hundar. Jag tycker inte någon hund oavsett storlek eller ras ska behöva utstå fysiska bestraffningar av något slag. Och för övrigt finns det sönderavlade raser av alla storlekar ifall du inte var medveten om det.

                  Svara

                    Anonym 23:30/00:11 är inte trådstartaren

                    Svara

                    Jag är ingen hundägare och inte heller trådstartaren 🤷🏼‍♀️ Jag förespråkar inga hundar och tycker att hunddagis är ett bevis på att hundägare är lite knäppa.

                    Svara

            Det var inte Anonym 19:58/20:27 som svarade Klockan 23:30. Jag svarar nu:

            1. Jag har ägt såväl mindre som större hundar. Min uppfattning och erfarenhet är att de tål mer än vad vi tror. Med det sagt inte att de tål ALLT. Men det har jag heller inte sagt.
            2. Jag lobbyerar inte för att ”vidrigt beteende ska ses på med milda ögon”. Ta två djupa andetag och läs det jag har skrivit. Det är skillnad på oacceptabel hundhantering och plågeri. Jag försvarar inte tjejens agerande någonstans. Jag säger ordagrant att hon inte ska vara i närheten av hundar. Att jag inte vill definiera detta som djurplågeri innebär inte 1. att jag försvarar henne, eller 2. att jag försvarar dålig behandling av hundar.

            Svara

            23.28 Jag tycker du ska gå tillbaka och läsa inlägget igen. Ingen har ”lobbyerat” för vidrigt beteende. Du beter dig hysteriskt.

            Svara

      Tack och lov för lite perspektiv! Mvh hundägare, vegan och mån om alla djur

      Svara

      Anonym 19.58 jag håller helt med dig.

      Svara

      Det har pågått i flera år, det finns vittnesmål från praktikanter som indikerar att det pågår inte endast under promenader utan systematiskt hela tiden även inne på dagiset. Facebookposten till detta har hämtat mycket info. Att skrämma hundar för det ska hålla tyst, rycka dem i öronen för de ”inte beter sig” och tvinga dem till kissskydd inne var dag. Känns inte så snällt. Tänk nu om det vore barn.

      Svara

    Kissi hänger ut Linda-Marie i sin senaste vlogg

    Svara

      Berätta mer!

      Svara

        Hon sa att L-M kastar stenar på pensionärer och skrattar åt folk som hon tycker ser konstiga ut.

        Hon lånade 5000 av Kissie som hon inte fått tillbaka än och Kissie har blivit hotad av L-M.

        Kissie är rädd för att L-M ska bli sjövild och komma hem till henne. L-M kommentera ofta anonymt olika elaka saker som ”jävlas fattiga glin åka hem till Kungsholmen lol :)” men Kissie vet att det är hon.

        Kissie gråter i sluter för L-M skriver ett meddelande om att Kissie ska få spö.

        Svara

          Har vi kollat på samma video för har inte ett minne att hon sa något av det där 😅

          Svara

            Haha håller med, hörde inte hellee det där

            Svara

        Hon och Linda-marie har brutit kontakten. Började med att linda-marie kritisert kissies inlägg på instagram ”instagram vs real life” eller vad de heter. Kissie blev upprörd över det och la ut de på YouTube men de pratade sedan ut om det och det visade sig vara ett missförstånd. Men nu har kissie fått höra på omvägar att Linda-marie har snackat skit om henne etc. och nu har de alltså brutit kontakten. Kissie tror hon är avundsjuk på henne och säger att hon tryckt ner henne.

        Svara

      Kissies har kommit undan med ganska många beteenden hon gjorde i vuxen ålder, faktiskt ganska likt det hon gör nu med att hänga ut Linda Marie. Sedan kan jag förstå vad Linda Marie gör är lite löjligt och dubbelmoral. Alexandra har kommit undan så mycket i livet, allt från antisemitistiska kommentarer till ren mobbning av Isabella Löwengrips utseende. Alexandra har på något sätt hållt sig undan från hatstormen IL fått möta

      Svara

        Och så var du här igen.. Lider du varje dag med IL?

        Svara

          Är inte bara en person som nämner IL om man pratar om Alexandra behöver man nämna IL Alexandra började blogga pga henne, du verkar besatt som inte ens klarar att höra hennes namn?

          Svara

            Åh sluta, gör dig inte dummare än vad du redan är. Finns bara en som är besatt i IL här inne och det visar du väldigt tydligt.
            Styrkekram!

            Svara

        Du är fan besatt av IL om nån.

        Svara

    Finns alltid en anledning att noga kolla upp var man lämnar sina små älsklingar på lik linje som man är noga med var och av vem man köper sin valp. Tyvärr har jag en känsla av att man väljer på pris och närhet. Att ha ett sällskapsdjur är inte bara bara om man måste lämna bort djuret stora delar av dagen. Hoppas detta dagis blir stängt på dagen eftersom de inte verkar vara ämnade för djurhållning.

    Svara

    Så hemskt. Men varför inte ta upp minkfarmarna där man gasar ihjäl tusentals minkar och håller dom i små burar vilket gör att dom blir sjuka och smittade med rabies i skov?

    Varför är det bara hundar som ska ”räddas”???

    Svara

      Det ena utesluter inte det andra? Man kan ta upp att hundar misshandlas och samtidigt en annan dag prata om minkarna om det skulle vara aktuellt (är själv vegetarian inte för jag har en vegans tankesätt men bara av äckel känslor vid kött )

      Svara

        Vilket tankesätt saknar du? Genuin fråga 🙂 Mjölk var faktiskt det jag tog bort först (apropå). Känner samma äckelkänslor som du angående animaler (viss för dig såklart).

        Svara

      Men sluta nu. Det är inte bara hundar som ska räddas. Men i just det här fallet handlar det om att ägarna betalar dyra pengar för en verksamhet som de tror är professionell och som ska ge deras husdjur en god omvårdnad på hunddagiset. De lämnar sin hund där i god tro. Precis som man lämnar sina barn på dagis eller i skolan och räknar med att allt står rätt till.

      Det är jättehemskt med minkar som far illa men den här gången handlar det om hunddagisets personal.

      Svara

      Du kan ju ta hem alla minkarna då. Eller släppa ut dem i frihet, där de snabbt kommer att dö av naturens lagar. Minkindustrin är väldigt långt ifrån ämnet i den här tråden.

      Svara

        Sofie,
        Så otroligt korkat inlägg!

        Svara

      Varsågod och starta det initiativet.

      Svara

    Då hoppas man ju att flera anmäler hunddagiset vidare så inte detta bara sopas under mattan.
    Det borde ju inte vara så svårt när bilderna finns för allmän beskådan, går väl att lägga in på deras Facebook-sida eller att skicka till Länsstyrelsen?

    Svara

    Fy fan!!! Jävla lågutbildade lowlifes! Stackars djur 😢 å det har bara fått fortgå?! Vad är det för ynkryggar! Blir galen av att se djur fara illa 🤮

    Svara

      Lågutbild? Du menar väl outbildad?
      Bara för att man har en universitetsutbildning i typ ekonomi betyder inte det att man vet hur man tar hand om hundar på bästa sätt.

      Svara

      Så du menar att om man är högutbildad så händer inte sånt här?
      Nu var du väl inte så smart?

      Svara

    Hej! Har en lite akut fråga som verkligen är OT men jag testar ändå.

    Jag har ofta hört en hund skälla utanför min lägenhet men inte reflekterat över det förrän idag. Min granne hörde av sig och berättade att hon hittat hundskit på sin balkong (vi har alla balkonger vägg i vägg) som antagligen blåst över från hennes grannes balkong. Hon tittade över och såg ännu mer hundskit på deras balkong. Det känns som att dom rastar hunden på balkongen 😳

    Så, vad ska vi/jag göra? Personerna med hunden bor i en annan trappuppgång och vi vet inte vad de heter, vi har heller inga bevis på vanvård förutom bajset på balkongen…

    Tacksam för råd 🙏🏼

    Svara

      Kontaktat länsstyrelsen skulle jag ha gjort

      Svara

        Redan gjort 🙂

        Svara

      Ingen kommer omhänderta hunden om det inte finns bevis på vanvård men dem kan komma dit på ett besök, kan vara så att hunden missköts

      Svara

      Vet du om ägarna är svenska? Det här är nämligen vanligt i en del andra länder.

      Svara

      Får ont i magen på riktigt om du inte gör något åt detdär. Dina grannar misshandlar sin hund! Dem kan inte låta hunden RASTAS på balkongen 🙁 Fyfan va hemskt. Du måste göra något åt detta, för hundens skull. På riktigt, du får ringa runt överallt polisen, länstyrelsen, mm ligg på tills något händer. Knacka på där och lek dum och fråga om du får låna mjölk eller något och kika in hur han har det. SNO HUNDEN! Gör ngt 🙁 🙁 🙁

      Förlåt för hets, men blir så så ledsen när djur far illa.

      Svara

      Anmäl till hyresvärd eller styrelse. Den kan påtala att de inte upprätthåller underhåller som tänkt och det kan hjälpa att få ut hunden

      Svara

      Hur flyger hundskit från en balkong till en annan?

      Svara

    Om detta hänt ute i det offentliga, vad har då pågått bakom stängda dörrar då? Fy fan! Tur att detta kom fram.

    Svara

    De raderade hela sin FB för någon timme sedan.
    Det var inga trevliga omdömen där kan väl säga, missade att skärmdumpa men allt var samma.
    Fina bilder på glada hundar med kommentarer som inte var lika glada

    Svara

    Ägarna borde hängas ut med bild och namn. Så de aldrig får chansen att ens vistas med djur igen.

    Ingen som har namn iaf på misshandlaren?

    Svara

      Jodå!
      Misshandlaren heter N*na U*tto och är syster till delägaren Sof*na U*tto
      *=i

      Svara

    Fyy faan!!! Äckliga människor.
    Stackars oskyldiga hundar.
    Jag vill typ åka dit och skälla ut dom!!!!
    🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬

    Exakt min rädsla inför hunddagis och har av den anledningen aldrig haft min hund på hunddagis.

    Hoppas verkligen dom åker dit och inte får driva företag för hundar!!!

    Svara

    Det finns en speciell plats i helvetet för sådana
    äckliga, skamlösa och vidriga parasiter som dessa. Jag saknar helt och hållet ord för sådant beteende. Det hade funnits en plats i fängelset för mig om jag stöter på detta i verkliga livet.
    Fyyyyyyy faaaaaan – hela jag kokar 🤬🤬🤬🤬🤬

    Svara

      Du skrev exakt min tankar och känslor spot on!! Äckliga, skamlösa parasiter är vad de är!!

      Svara

    Dom där jävlarna vill man ju bara strypa 👺👺👺

    Svara

    Publicera namn och bild på denna vidriga person!!! Möt mig om du vågar, så ska jag lära dig en och annan regel!

    Svara

    [Borttagen kommentar]

    Svara

      Snyggt att ange ett namn på personen. Absolut vidrigt beteende av henne men läs på om GDPR

      Svara

    ´jag kom hit för att läsa om den hemska händelsen på hunddagiset, nu läser jag om skvaller om influencer och youtubare …usch nä jag struntar i dom alla hur dom lever och gör ska inte tjäna pengar på mig iallefall.

    Svara

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.