Molly Hammar om storlekar och butiker

https://www.instagram.com/p/CEJfKKBhJpE/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/CE9YQ9zBBhh/

Först kom det ett inlägg på Instagram där Molly Hammar ryter till på skarpen åt företaget Weekdays efter att hon provat flera av butikens byxor i den största storleken och inget par hade passat hennes kropp. 
Hon anklagar Weekday för att fucka med unga tjejers bilder av hur kroppar ska se ut och hon säger att det är dags för klädföretag att göra kläder baserat på verkligheten!!!

Nu gör samma Molly Hammar reklam för H&M som hon kallar för ett av hennes absoluta favoritföretag/märken. 
Har hon missat att det är favoritföretaget H&M som typ äger Weekday? Att Weekday är en del av H&M Group?
Har jag missat något som skulle kunna få det här att framstå som aningens mindre ambivalent än det gör just nu för jag får inte riktigt ihop det?
Istället för att såga Weekday och hylla H&M så borde hon väl rikta kritik, enbart mot H&M Group. Det är väl skit att de tillåter sina båda märken att skilja sig så pass mycket åt vad gäller storlekar att en butiks jeans blir ”o-bärbara” medan den andra passar så bra att de blir favoriter?
DET om något ger en skev kroppsuppfattning, att man kanske provar en storlek i kläder på H&M som passar bra för att sedan inte ens kunna få på sig kläder i samma storlek på Weekday några dagar senare. SÅDANT fuckar med människors syn på sig själva och sin kropp.

H&M är väl för övrigt en av de butiker som kritiserats mest för att deras storlekar hela tiden blir mindre och mindre? 
I vissa länder har man ökat storlekarna igen men så sent som 2018 gick H&M Sverige ut med att de inte tänkte genomföra samma förändring, och jag har inte hittat någon senare info på att det skulle ändras.

Tack för tips!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *