Hype Hype Hype

När nya företag lägger upp sådana här inlägg för att skapa nyfikenhet…
Blir ni mer nyfikna då?
Eller blir resultatet alltid besvikelse eftersom det är svårt att möta den ”hype” som man lyckas jobba upp?
Varje gång man förväntar sig ett revolutionerande företag eller produkt så blir känslan nedslående om allt annat än ett nyuppfunnet hjul.

Vad kan The Every ha på gång?
Akvarellfärger? Betong? Viagra? Viagra I betong?

82 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Nej

      Hade det varit snyggt, grafiskt konceptuellt intressant så kanske.
      Detta ser ut som när mina barn lekt med photoshop.

        ”rosa + blått = UNISEX”

        ”bucklig aluminiumsfolie = FUTURE”

        Såå avant garde…

        Har några fler förslag:

        ”blad med regndroppe = NATURE”

        ”vissnad ros – eller, vita fjädrar mot svart bakgrund = POETRY”

        ”flock med fåglar mot himmel = FREEDOM”

        Varsågoda, de är gratis!

    Det är väldigt mycket snark än så länge….

    Kanske hud och hårvårdsprodukter som funkar för både kvinnor och män?

      Det gör ju alla hudvårdsprodukter redan. Till 99,9% ett säljknep att kvinnor och män skulle behöva olika produkter. Folk har olika hudtyper, det är inte könsbetingat ?

        Swoosh

          Vad var det som flög över där?

            Ironin

        Det är det ju visst. Mäns hud är mycket fetare och oljigare pga deras hormoner.

          Ja, folk har olika hudtyper helt enkelt. Det sitter i typen inte i könet.

            Men gud skojar du eller? Män har ju annan hudtyp just pga att de är män, inte för de bara råkar ha det. Herregud.

    Helt ointressant.

    Instagramkontot theeveryofficial följer
    Vogue Scandinavia, Kenza, Moderna Museet, Guggenheim Museum, MoMA The Museum of Modern Art
    Kan man få någon ledtråd av dessa?
    Affischer? Auktionshus? Konstgalleri?
    Vad ska The Every bli för något?
    Eller är det helt enkelt att man letat bilder som teasers?

      Dom ska sälja hudvård

        Eller parfym kanske?

          Eller brazilian buttlift, om vi utgår från sista bilden ??

    Nja jag vet inte, både kontot och Aleks kommentarer känns oprofessionellt och krysta.

      Det är som att han svarar sig själv.

      Kanske har Aleks sent omsider kommit på hur man ska få till en hight-tech ”datadriven klänning”?
      I så fall är det en sådan som han och Kenza tänker sälja.
      Skicka in ditt hologram så kommer en personligt designad och skräddarsydd klänning snart till dig med bud.
      Undrar vad det kommer att kosta att få en sådan klänning tillverkad?
      Förmodligen mer än 799 kr i alla fall.

    Fångar inte min uppmärksamhet överhuvudtaget. Ser man inte vad det är reklam för eller vad det är så struntar jag i att titta på det.

    Unisex hudvård kanske. All hudvård är väl unisex egentligen, trots att den tanken inte riktigt slagit hos folk.

    Tja ska man som influenser sälja kladd och klet på postorder (e-handel), så måste man nog marknadsföra sig lite annorlunda för att inte bara vara en i mängden.

    Kanske CBD produkter?

    Men att de inte själva inser hur mycket det låter som de bara kopierar The Ordinary med sitt varumärkesnamn, va. Varför vara originell när man kan kopiera eller vadå

      Fast.. gör dom? ?

        The Ordinary.
        The Every.

        Don’t see it? Jag menar inte att orden ser likadana ut, jag menar att de har samma innebörd. Och båda säljer hudvård.

    Oavsett vad, chansen att det är något unikt som inte redan gjorts massor, känns spontant inte så stor…

      Men ändå KOMMER de att sälja tusentals produkter om inte miljoner produkter. Varför? För att Kenza är känd, har nästan 2 miljoner följare på insta och är ansiktet utåt. Tyvärr.

        Fast det hjälpte ju inte när hon drev Ivy Revel. Många följare är inte detsamma som många kunder

          Men det är svårare att lyckas slå igenom med nishade kläder än hudvård.

    Ja det blir väl som vanligt ett: Jaha, var det bara det.

    Får skamkänslor av att de försöker vara ”artsy”…

      Verkligen, just eftersom de absolut INTE är det.

    Gillar inte alls. Känns så långsökt och pretentiöst att försöka göra något artsy. Svårt att tro att projektet har NÅT som helst att göra med konst eller museum…

    Det jag tycker man skulle vilja se på företags instagram är mer inblick i arbetsprocessen och kontorslivet. Jag ser hellre de anställda dricka kaffe vid sina datorer och nån kort info än nån random bild på en staty från New York…

    Kanske hud- och hårvård som passar alla: oavsett kön, hud- eller hårtyp och ålder. Med tanke på namnet ”The every” = for everyone.

      Men är inte just hud- och hårvård sådant man vill ha för sin specifika hud/hårtyp?

        Jo men eller hur. Män har ju tjockare hud än oss kvinnor så jag vill gärna ha det anpassat

          Dessutom så är det ju själva konceptet och känslan folk köper. Det finns ju en anledning att hudvård säljs väldigt ”brand-at” och specifikt riktat till en viss målgrupp, speciellt om man ska ta rejält betalt. Men det kommer säkert sälja. Och gör det inte det kan de rea ut grejerna till halva priset och ändå gå med vinst, de kan ta chansen och kommer inte bli sittande med lager av konstiga grejer ingen vill ha, som det blev med kläderna.

          Och beroende på om man har torr, fet, känslig hy osv.

          Eller ska de göra en ny variant av dubbeldusch; tvål, schampo, inpackning, balsam, dagcreme, sminkborttagning och raklödder i en och samma smörja.

      Namnet (sv. det varje) är grammatiskt fel men det tror jag att de struntade i eftersom det påminner om ett visst etablerat märke. Skulle vara kul om Kenza fick frågan om vad namnet betyder för henne.

        Nu behöver väl inte produkt/företagsnamn vara grammatiskt korrekta? På samma sätt som att tex titlar på böcker, företagsnamn på logor osv kan särskrivas på grund av att det stilistiskt är snyggare.

          Det skriker dock inkompetens, varför vill man köpa från någon som inte kan skriva ordentligt?

              För mig så tänker jag bara att produkten de säljer är i samma klass som stavningen/grammatiken, next!

                Ok

          Det är ju skillnad på att medvetet felstava ett namn för att skapa ett varumärke och att använda ett grammatiskt felaktigt ord. T ex The Evry istället för The Every. Nu finns det ju redan företag som heter Evry (dock en annan bransch) så det skulle förmodligen inte fungera. Men bara för att ta ett exempel.

            Nej inte så stor skillnad faktiskt. Fel som fel.

    Om det inte vore för Breakit som avslöjade allt så hade jag varit nyfiken tror jag?

    Inte mer hudvård eller hårvård av influencers ?

      Verkligen Såå efter ?

    “Bolaget skall bedriva tillverkning samt försäljning av konsumentartiklar såsom hudvård och hårartiklar via postorder samt internethandel”

      OT – Tingelinn svarar på frågan ”vilket namn utan det åt?” Och hon svarar”enhörning, askungen, glitter eller Rapunzel – men det blir nog Tingelin. ”

      Hon skämtar va? Men med tanke på namnes på den andra barnen – kanske inte? Jag fattar verkligen inte. Hon svarar på alla andra frågor utan ironi. Kan någon konfirmera om hon skämtar?

        Bekräfta. Konfirmera är engelska. På svenska konfirmerar man sig i kyrkan.

          Haha nej konfirmera går utmärkt att säga och är en synonym till bekräfta – du kan själv checka på svenska.se. Ett tips är att göra det INNAN du kommenterar nästa gång för att KONFIRMERA ditt antagande ;).

            Ser du då att det står ”formellt” också efter? Det är formellt bruk.

              Och? Varför skulle man inte kunna använda ordet för att det är formellt?
              Sluta gräva din grop ”konfirmera är engelska” ?

              Man kan också erkänna att man hade fel. Testa, det är inte farligt.

        Jag uppfattade det inte som ironiskt utan som att de är de faktiska namnförslagen som diskuteras hemma just nu tillsammans med syskonen. Utgick från hur det låter hos mina vänner när yngre syskon deltar, det har förekommit Bamse, Pokémon, Spionen mm ?

    Det ser sjukt B ut haha

    Tips, så sent som i februari i år skrev Sandra Beijer ett uppmärksammat blogginlägg om att Spotify exkluderar kvinnor från sina spellistor. (Exakt vilka kvinnor som exkluderades och på vilka grunder fick man aldrig reda på men hon ”rasade” i alla fall mot gubbväldet. Eller nåt.) Nu när hon visar sin Spotify Wrapped består hennes toppartister enbart av män. I hela inlägget finns allt som allt en enda sångerska och två band som delvis består av kvinnor.
    Naturligtvis ska man få lyssna på vad man vill, men det slår aldrig fel att folk som rasar mot hitan och ditan aldrig lever riktigt som de lär.

      Men att hon gillar manliga artister har väl ingenting med hur Spotify sätter ihop sina listor att göra…?

        Spotify sätter ihop listor utifrån vad folk lyssnar på så det har absolut med det att göra.
        Hon är en influencer och influerar sina läsare att lyssna på fler män exakt samtidigt som hon klagar på att det lyssnas för mycket på män.

      Orka, känns som du letar grejer att gnälla på.

      Jag fattar uppriktigt inte hur någon orkar vara influencer idag när kritiken är på den här nivån. Du har ju ingen aning om hur resten av alla artister hon lyssnar på ser ut.

      Ska hon byta musikstil för att passa ett narrativ så är det ju inte heller äkta. Man kan ha manliga toppartister på sin topp 5 lista och ändå tänka att Spotify ska lyfta fler kvinnliga akter.

        Ja, hur i hela friden ska stackars Sandra orka blogga vidare när någon ifrågasätter ett av hennes inlägg ?

    Jag känner ingen hype överhuvudtaget, känner snarare motsatsen. Är det någon som blir hypad av dessa inläggen eller är det Kenzas kändisskap som är lockelsen?

    Gabjoss kille!! Jag skäms ihjäl. Nån som sett historyn.. när han säger: Gifta mig, knulla.
    Hon frågar nog vad de ska göra imorgon.
    Såååå osexigt

      Det var ju också någonting med frieriet hon hade ljugit om..

        Med tanke på hur osmakliga dom är och vad dom visar upp så friade han säkert med en ring runt hans kön eller med hennes b.ttplugg

    Detta känns SÅ krystat. Som att de haffsat ihop något snabbt (lite i panik nästan) för att dra in mera pengar eftersom Kenza kanske inte drar in så mycket längre på att enbart vara en reklampelare för andra varumärken. Krävs liksom mer för att dra runt den livsstil Kenza o Aleks lever, med lyxlägenhet, brutala renoveringar, resor, shopping, två barn.. ni fattar. Det är ju inte gratis.

      Ja det känns som att de bestämt sig för att starta ett företag, suttit sig ner och räknat på vad som blir mest lönsamt snarare än att basera sitt företagande på intresse och kunskap. Och visst, vill man bara dra in pengar så kan man ju såklart ta chansen och prova. Personligen känner jag noll intresse för att prova dessa produkter men det finns säkert andra som vill. Känns ändå lite synd på något sätt, att starta ett helt intetsägande märke för att liksom suga ur det sista ur Kenzas kändisskap istället för att prova något nytt och spännande, något de kan bygga vidare på och som känns genuint.

        Exakt SÅ!

      Ännu en flunsa som startar ett hudvårdsmärke. Så spännande och unikt… ? Vem är målgruppen egentligen? Och varför ger man sig in i denna bransch om man inte tillför nåt nytt?

    Pontensmedel?

    Skrattade mest idag åt Läckberg och companys energidryck. Det är verkligen ett hål på marknaden efter denna produkt. Å de ser så coola ut, dessa framgångspowermänniskor…?

      Hudvård, hårvård, smink, energidryck… så banalt att jag skäms

    Senaste bilden på Instagram tyder på hudvård.
    Kanske The Every läste här och tänkte att det var dags för en riktig ledtråd?

    Så när det inte gått bra med klädföretaget så satsas det på klet o kladd. Och när det inte går bra, då är det väl smycken näst på tur. Så har man bockat av listan på flunsprodukter. Väldigt kreativt, verkligen.

    Vart jätte hype och nyfiken när Kenza kom ut med detta, följde kontot direkt!
    Men med alla random bilder känner jag nja. Unfollow

    Med risk för att låta bitter. Hur ska dessa två människor med perfekt hy skapa hudvårdsprodukter av bra kvalité när Kenza kan använda sig av Neutrogenas produkter utan att det på något sätt triggar igång hennes hud? Jag förstår inte vad de kommer bidra med till marknaden som inte redan finns. Jag är väldigt hudvårdsintresserad och är påläst när det kommer till ingredienser. Jag har svårt att se att de skulle kunna bidra med något unikt av bra kvalité som faktiskt skulle kunna påverka människors hy positivt. Är väldigt svårt som hudvårdsintresserad att köpa produkter från någon som inte är påläst kring ämnet vilket jag inte känner att någon av de två är.

    Nä, jag känner ingen som helst nyfikenhet. För luddigt. Kommer glömma bort så fort jag klickat på ”publicera kommentar”.

    Jag tror att det är hudvårdsprodukter för barn! Typ krämer och schampon och sånt för småbarn

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *