Byta reklam mot reklam?

När Hugo och Paula knöt hymens band 2018 så gjordes detta bland annat i reklamsamarbete med Guldfynd.
De stod för vigselringarna och så här skrev Paula då på sin blogg:

Något annat som påminner är mina vigselringar. Är så fruktansvärt nöjd över ringarna och kommer bära dom med stolthet och kärlek livet ut. Ringarna är enkla och ståtliga, precis så som jag ville ha dom.

Nu, fyra år senare, gör Paula reklam på bloggen för sin nya vigselring som kommer från ett helt annat företag – GemArts.

Minns ni i vintras när jag luftade mina tankar kring att byta vigselring?
[…] Där och då i december trodde jag aldrig att jag skulle förverkliga min dröm och skapa en egen vigselring redan till våren. Det hade såklart aldrig gått utan GemArts hjälp och jag är så så glad över att just våra vägar korsades.

Det är inget konstigt i att byta ut sin vigselring mot en annan, särskilt som man förmodligen är en smula begränsad vad gäller utbud när ringarna är del av köpt reklam – trots att Paula då skrev ”Är så fruktansvärt nöjd över ringarna och kommer bära dom med stolthet och kärlek livet ut.”
För alla kan ändra sig, eller hur?

Som tur väl är så är även Paulas nya ring del av ett reklaminlägg så hon slipper betala även för detta smycke. Troligtvis kommer hon inte vilja ha den här ringen ”livet ut”, så är du ett företag som gör vigselringar och är ute efter influencerexponering – hör av dig till Paula om fyra, fem år så finns det kanske en öppning där?
Så här avslutar Paula sitt inlägg:

Tack, tack, tack till Kristina och Lisa på GemArt. Tack för er förmåga att lyssna in och förstå. Tack för er tid och er noggrannhet. Tack för era råd och proffsighet.’

Och TACK för att ni ville byta hela eller delar av den här ringen mot exponering på min blogg så jag slapp betala fullpris för den? 😉
Eller?

Jag undrar vad förmånsskatten är för en ring av den här kalibern?
Någon juvelkunnig person som vågar sig på en gissning?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *