Att återanvända reklaminlägg

Igår postade Elsa Billgren det här reklaminlägget för företaget CeraVe, där hon marknadsför deras produkter.
Återvinning i all ära, jag hejar på både källsortering och att sortera papper och plats separat, men jag vet inte riktigt om jag tycker att Elsas inlägg är riktigt lika bra.
I alla fall hade jag nog inte tyckt det om jag var det betalande företaget i det här fallet.
Elsa har nämligen återanvänt ett reklaminlägg från förra sommaren, där hon använder exakt samma bild ur bildserien, istället för att använda en som i alla fall skiljer sig lite från förra sommarens köpta inlägg.

Det här inlägget publicerade Elsa nämligen den 4 augusti 2021.
Hon må har ändrat lite i texten, men den ansträngningen måste väl ändå räknas som marginell med tanke på vad hon förmodligen tar betalt för reklaminlägg.

Hur lat får man bli?
Som betalande företag, hur nöjda hade ni varit med det här?

Tack för tips!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *