Balenciaga skakas av en skandal efter att företaget gjort reklam med anspelning på bdsm och pedofili, varpå många offentliga personer tagit avstånd från företaget och helt enkelt slutat synas i företagets produkter.
Inte Alice Stenlöf, inte…
Hon använder istället sin väska från Balenciaga och skriver en text under bilden att ”I should probably sell this bag huh”.
Allt för content alltså!
Under inlägget får hon kritik av följarna som anser att allt hon gör är att få saker och ting att handla om sig själv, att hon är en äkta ”pick me girl”.
Håller ni med, använder Alice den här skandalen för att skapa engagerande content åt sig själv?
Här kan du läsa mer om Balenciaga-skandalen.
https://twitter.com/shoe0nhead/status/1594532715126202368?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1594532715126202368%7Ctwgr%5E2415e910f71e54cf0ea79e4dd3efb9ac612b4ca8%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.thecut.com%2F2022%2F12%2Fwhat-to-know-about-the-balenciaga-ad-scandal.html
