Hur var det egentligen med trovärdigheten?

Hur mycket skiter man inte i sitt varumärke och sin trovärdighet om man som Isabella Löwengrip, gör reklam för Lyko (som säljer Löwengrip) för att plocka ut sina favoriter och INGEN av produkterna är hennes egna.
Nu fick hon förmodligen inte välja sina egna produkter Lyko, så vad säger det? Hon är beredd att slänga sina egna produkter under bussen och hylla andra märken som ”sina favoriter” för lite pengar in i det egna företaget.
Oavsett hur man vrider och vänder på det hela så är det ett riktigt botten-napp för trovärdigheten.
Hade hon valt sina egna produkter så är det för att hon vill ha merförsäljning – ka ching men trovärdighet noll. Och som i det här fallet, helt plötsligt kallar andra produkter, än de hon normalt sett alltid härjar om, för sina favoriter så betyder det att hon antingen ljuger nu i reklamen, för hon egentligen inte använder några andra produkter än sina egna, eller ljög tidigare och inte använder sina produkter själv mer än i marknadsförande syften?

Oavsett vilket så blir det lite knas när en influencer på ett trovärdigt sätt ska försöka marknadsföra produkter som är rena konkurrenter till deras egna projekt.
För Bella verkar det dock inte föreligga några dubier till att det här var något annat än en strålande idé!
SO FUN!

Tack för tips!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *