Har Isabella Löwengrip köpt spök-kommentarer för att boosta sitt reklaminlägg?

Vad gör man när i princip alla ens samarbetspartners dragit öron åt sig – som ett resultat av förra veckans publiceringar  –  och man är i desperat behov av en framgångsrik kampanj med högt engangemang (som kommentarer) att presentera för företaget efter avslut?

Jo, man sätter sig och köper spök-kommentarer på Instagram för att kampanjen ska framstå som mer lyckad än vad den faktiskt var.
De flesta vet att köpta följare, likes och kommentarer är totalt värdelöst engagemang för det marknadsförande företaget och ändå finns det folk som fortfarande försöker lura kunder på det här viset.

Jag tog fyra slumpmässiga skärmdumpar på Isabellas reklaminlägg och allt som är inringar här nedan är kommentarer som hon betalat för och alltså inte potentiella kunder till Chimi Eyewear som det först framstod som.

Använder du Isabellas rabattkod #inteallaspöken så får du 30% rabatt på ditt nästa inköp av spök-kommentarer!
(Obs. Skämt)

Följarna är inte helt imponerade.

Tack för tips!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *