En uppdatering om Danderyds sjukhus, ECT och Isabella Löwengrip

 

Ja du, kära mailskrivare – du har så rätt!
Det är SÅ många saker med det här som är problematiskt. Både med Isabellas påståenden och med att Isabella blir någon typ av ”ansiktet utåt” för den här typen av behandling, när de omgärdas av enbart svårverifierbara uppgifter från en människa som är känd för att vara en notorisk skarvare och lögnare.

Och de gjorde så du inte minns att du sålde ditt och Pingis företag?
För du minns ingenting från den här tiden?
Men du minns hur du ljög för att kunna smita från sjukhuset och du minns hur du åkte hem och satte på dig högklackat och smink?

Är inte det en lite väl selektiv typ av minnesförlust, om än extremt dramaturgiskt framgångsrik för det här narrativet?
(Japp, där fick jag in ALLA ord jag lärt mig av Cissi Wallin)

375 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Ha!

      Behandling kan också ske akut, under jourtid. Står det ju också iofs 😉 så lustigt att bara ringa in det som man vill skall synas.

      Med detta säger jag inte att IL fått denna behandling på helger.

        Och så ovanligt är det inte i en storstad. Säkert annat när man bor på landet som hon som mailade.

          2020 årtiondet när de Löwengripska fantasierna blev elektriska

        Det kanske har givits till henne akut under en helg, vid ETT tillfälle. Men knappast varje helg.

          Slutsatsen borde vara att om hon varit så sjuk att hon fått ECT på jourtid så hade det även varit aktuellt med tvångsvård enligt LPT, och då skulle hon aldrig kunnat smita ut för att skriva kontrakt.

            Nja inte nödvändigtvis. Om man samtycker till inläggning och föreslagna behandlingar och det inte finns ngn anledning att tvivla på tillförlitligheten i det samtycket så ska vården ges enligt HSL, alltså frivilligt.

              Jo det vet jag. Men om hon hade varit inlagd enligt HSL hade hon inte varit aktuell för ECT på jourtid, dvs pga att hon inte är tillräckligt sjuk. Ska det till ECT på jourtid ska det vara nåt alldeles extraordinärt sjukt..

            Jag funderar på om hennes underskrift på kontraktet är juridiskt bindande? Om hon inte vet om att hon signerat ett kontrakt som hon påstår, gäller det då?

            Man kan få permission från LPT med. För många år sen hade jag LPT efter att jag hängt mig men överlevt. Fick INTE permission för att åka på min systers kalas, men fick däremot permission tillsammans med min mamma för att åka och köpa kläder. Fick permission för att gå ut och röka precis utanför men inte för en promenad. Så det där är olika.
            Har också fått ECT och vet att jag inte fick många behandlingar, men om det var 3 eller 5 minns jag inte och de journalerna behöver man aktivt begära ut. Inga problem med minnet efter dock, men bara minnesfragment från tiden därikring. Fick ECT både under LPT och efter kanske 2 behandlingar var jag så mycket bättre så jag kunde åka tillbaka för resterande behandlingar utan att vara fortsatt inlagd.

        Om det är jourtid är det inte planerat. Om hon körde ECT-behandling regelbundet så är det planerat; dvs, skedde inte under helger. Hur ska Bella ha det: planerat eller jourtid?

        Nej, som vanligt håller inte Bellas egna historier.

          Absolut det säger jag inget om. Tyckte bara det var väldigt fånigt av Cam att BARA ringa in mån-fre.

            Det var ju dock det enda som var relevant eftersom hon fick behandlingen regelbundet och då knappast på jourtid.

        Om Isabella ringer under jourtid ställer man upp. Sveriges affärskvinna of the year. Och vår svenska kvinna i världen! Sorry, där gick du vet?

          ?!
          Jag gick inte bet… jag konstaterade bara det dumma i att bara ringa in viss info i texten (som passar CAMs agenda)

            Vad är hennes agenda? Att ifrågasätta tjejer som hittar på.

            Inget konstigt med att ringa in öppettider, måndag till fredag dagtid. Helger jourtider.

          Det är jävligt svårt att få psykvård i Sverige. Lite ångest och för mycket tabletter skulle möjligtvis leda till en kötid på 8 månader och lite mer recept.

          Kanske om den viktiga affärskvinnan sprang omkring och högg ner folk med yxa skulle hon kunna få lite elchocker, men bara kanske.

            Och vi vet ju alla vem som är i störst behov av elchocker i den här tråden och inte är det Bella det ?⚡️?

        Akut på helger räknas som i svårt sjuka patienter med svåra psykoser, manier då det inte kan vänta till nästa vardag.

          En med psykos släpper man inte ens ut. Det krävs ett större läkarteam som bedömer patients förmåga samt att denne då ej får vara ensam. Hon är mytoman, inget annat.

          Eller hur! Det är nästan komiskt alltihop. Är också specialistsjuksköterska i psykiatrisk vård och har aldrig hört på maken. Det finns inget som stämmer i den här historien. Och ja, jag jobbar i Stockholm. Har dock svårt att se att man skulle prioritera en patient som har kraft och sinne nog att ”rymma” från avdelningen för ECT. Finns inte på kartan.

            Dessutom vet jag också att som mailavsändaren skriver att sjukhusen vill hålla nere personal på helgen, så som narkosläkare etc. för det är kostsamt.

        Det är ju inte inringat för det är inte relevant i det här fallet då Blondinbella pratar om planerade ECT-behandlingar.

        Räknar faktiskt fredag som helg också

          Är banken öppen på fredagar? Svar ja. Alltså, fredag är inte helg.

          Fredag är inte helg! All verksamhet är i regel öppet på dagtid.

          Samma här. Helgen börjar på fredagen. Hon kanske stannade till lördagen på uppvaket. Behöver inte vara en lögn.

            Man stannar på uppvaket i ca 30 min – 1 timme. Mycket ovanligt att det blir längre än så. Mvh psykiatrisjuksköterska

            Eh nej. Har hon fått ECT på en fredag så är hon inte kvar på uppvaket till på lördag. På ECT-uppvaket är man max 1,5h. Det är en lätt narkos, behandlingen tar totalt ca 15 min och du vaknar kanske 15 min efter avslutad behandling. Jag vet detta för att jag själv fått ECT-behandling.

        Akut psyktid betyder att du får sitta i väntrummet på akuten tills klockan 9 nästa vardag. Du får definitivt ingen vård.

          Beror på vart man går.

      Kan man bli täppt i näsan av kokainanvändning?

        Vad har det med Isabella Löwengrip och Per Rydberg dvs ILs pappa att göra?
        http://tillisabella.bloggplatsen.se/

      Nja låter lite nonsens av sjuksyrran tycker jag. Hur vet hon om hon jobbar på ett annat sjukhus behandlingen bara ges på ”måndagar” osv? Jag har fått behandling (ej akut och ej ECT) på Danderyd på söndagar, t ex röntgen jobbar också då på Danderyd helt vanligt. Psyk vet jag inte men skulle inte förvåna mig.

    Har du precis upptäckt gifar, Camilla? Vi fattar, du kan göra pilar och cirklar nu.

      Men det var ju inte det inlägget handlade om.

        Haha lite roligt kommentar dock. Upplever inte att jag sett dessa effekter tidigare på den här bloggen och nu kommer tre i samma inlägg. Men jag är inte emot!

          Kan man inte köpa sig till tid på helgen? sedan hur vet man att denna kvinna är den hon uppger sig för att vara? Ja inte vet jag men sanningen kommer nog fram. Intressant.

            Köpa sig tid för helg-ECT på ett allmänt sjukhus? Skulle inte tro det. Det är ingen privatklinik det handlar om.

              Man ska veta inte tro. Sedan finns ju kontakter att ta till.

                I så fall vore det en enorm skandal om Bella kan fixa specialbehandling på ett allmänt sjukhus via ”kontakter”.

                  Inte om hon har en privat vårdförsäkring väl?

                    ”på ett _allmänt_ sjukhus”

      Jag gillade det

      Jag gillade GIF:arna ?

      Hon är som TRH på sin blogg. desto mer som snurrat och blinkar desto bättre

        Ju mer, desto mer!

    IL är IL och verkar inte förändra sig, från början till slut samma …

    Otroligt konstigt. Kan hon ha menat att hon fick ect varje vecka, och råkade skriva helg istället? Det är ju en väldigt klantig lögn menar jag.. Är det att bryta sekretessen att säga att en person INTE varit inlagd hos dom? Om inte, Danderyds psyk- do tell!

      Från 1177:
      Du som börjar med en elbehandling får ofta två till tre behandlingar i veckan. En del kan behöva tätare behandlingar i början. Du börjar må bättre redan efter två till tre behandlingar.

      Det behövs oftast fem till tolv behandlingar innan behandlingen ger full effekt. Du kan behöva fortsätta med läkemedel för att effekten ska vara kvar.

      Och de jag har träffat när jag varit på ect under min sjuksköterskeutbildning har varit väldigt svårt psykiskt sjuka och under en lång period där ingenting annat har hjälpt.

      Men om det skedde på fredagar så är hon ju medtagen hela helgen?

        Precis det jag tänkte men som vanligt så ska allt hon säger / skriver luppas värre än ett palettblad

          Varför tittar man på palettblad med lupp?

      Hon är mytoman, och media borde skämmas som låter henne fantisera utan att kolla fakta.

      Hon skriver helger eftersom det syns på insta och blogg att hon omöjligt kunnat göra det på vardagarna. Då fick lögnen bli helgerna. Och det stämmer bara inte. En person som är så pass välfungerande som hon får helt enkelt inte den vården i Sverige idag.

    Men alltså, alla vet att det inte ges på helger men hon sa ju FEL i en intervju under p r e s s. Hon HAR ju fått det, varför inte fråga Shiela istället eller O dd. Sedan kan hon ha fått minnes lucka men ändå minns vad hon sa på siukhuset ELLER så har hon fått det berättat för sig i efterhand. Lägg ner detta. Låt henne va på sin födelsedag.

      Oj Oj du är sen….11 minuter.
      Försök att förstå Isabella ljuger värre än en häst travar.

        Sluta med det tramset så fort någon skriver saklig fakta. Jäkla härskarteknik. Varför tjata om detta IGEN när det redan konstaterats här att det inte ges på helger och alla redan VET det. Men det är väl jobbigt för någon idag att IL får beröm idag på sin födelsedag. Vad vet du om hon ljuger, ljuger Sheila också då menar du? Sluta bara.

          ”Kan ha fått” är ju din egen gissning och inte ”saklig fakta” din jubelåsna

            Jo det är saklig fakta, det är så att E C T ger minnesbortfall, det är vanligt.

              Läs på lite om hur minnet funkar så kanske du förstår hur galen din kommentar är.

          Jobbigt att IL får beröm på sin födelsedag? Bahahaha ?

      Ser att du hela tiden vill att vi ska fråga Sheila, var hon också där och gjorde ECT samtidigt eller varför skulle hon vara en tillförlitlig källa?

        Nej det gjorde hon nog inte men hon va där ja, hon berättar om det i deras podcast så lyssna på det.

          Var hon med vi behandlingen? När IL låg nedsövd ? Eller hur menar du nu?

        Två för en;)

          ”Med koden IsabellaochSheila får du få två för en”
          #ad

            #hd

      ”Anonym / 15:11

      Men alltså, alla vet att det inte ges på helger men hon sa ju FEL i en intervju under p r e s s. Hon HAR ju fått det, varför inte fråga Shiela istället eller O dd. Sedan kan hon ha fått minnes lucka men ändå minns vad hon sa på siukhuset ELLER så har hon fått det berättat för sig i efterhand. Lägg ner detta. Låt henne va på sin födelsedag.”

      Nu är det dax att du redovisar dina källor för påståendena. Varifrån kommer dina uppgifter om Isabella?
      Veriferering tack. Så utförligt som möjligt.

        Hur exakt vet du att ”hon sa fel”? Har hon sagt någonstans att hon sa fel ?

        Vadå uppgifter om I, det förstår väl du också att hon råkat säga fel eftersom att det inte ges på helger. Men vilken tur så att ni kan vända det till att hon ljuger och inte fått det fastän det var just det ni satt och hoppades på och spekulerade innan hon själv gick ut och berättade om det. Man kan veta det genom att lyssna på deras pod. Det är källan och verifieringen.

          Deras podd är källan och verifieringen?

          Ärligt nu, tror du på vad du själv skriver, sorgliga kräk?

            Jäklar vilken obehaglig människa.
            Jag är säker på att du heter nått fult som Agneta, Gunnilla, Gun och är mellan 45-55 och bor ute på landet.
            Varför är kärringar i din ålder som värst? Internet var så mycket bätte innan ni kärringar invaderade.

              Gunnilla ?

              Ja det är sjukt, obehagligt hur vissa håller på. Skulle kunna vara en viss H också. Tur att det är tystnadsplikt på sånt och inte direkt kan bevisas så de kan få det till att ”IL ljuger”. Alltså det är så lågt. Låt henne vara. Usch.

                Hon ljuger de luxe

                Hon skulle få vara om hon inte bara gjorde allt för att få synas och höras.

              Hon kan även heta Gunn-Britt?

                Stollen heter Ann, och brukar kommentera på Blondinbellas blogg med ungefär samma vokabulär.

              Jamen hörru Maria, jag är 54 år och bor på landet och jag kan berätta för dig att folk i min generation sällan heter ”något fult som Gunnilla och Gun”, det är namn från våra föräldrars generation. Agneta, ja, det händer.
              Maria är annars ett väldigt vanligt namn i min åldersgrupp.

              ”Internat var så mycket bättre innan ni kärringar invaderade”. När jag började hänga på Internet var det 90-tal och jag var yngre än 30 så där bommade du visst lite. Hur gammal är du själv? Född igår, kanske?

              Jag har inte skrivit något i den här tråden innan så jag slipper vara den så kallade obehagliga människan.


          Anonym / 15:45

          Vadå uppgifter om I, det förstår väl du också att hon råkat säga fel eftersom att det inte ges på helger. Men vilken tur så att ni kan vända det till att hon ljuger och inte fått det fastän det var just det ni satt och hoppades på och spekulerade innan hon själv gick ut och berättade om det. Man kan veta det genom att lyssna på deras pod. Det är källan och verifieringen.

          Det var ett svar men väldigt vagt.
          Om du är samma som skriver här ofta om Isabella L varifrån kommer dina uppgifter om Löövengrip?
          När man läser dina kommentarer blir jag fundersam.
          Varför skriver du?
          Vad tjänar du på det?
          Känner du Isabella personligen?
          Lägger du någon notis om vad andra
          skriver om dig. Visst det är positivt att din vän har någon som försvarar sig. Som du kanske förstår väcker du en hel del frågor och jag tänker inte gå in på podden eller några andra sociala media.
          Det vore bra om du var lite mer utförlig i dina svar så det kan bli en riktigt diskussion så du kan på riktigt hjälpa mig att förstå dig. Bra eller hur.

            Beundransvärt att du försöker nå fram till stollis, men tyvärr tror jag inte att det lyckas. Det märks på hens sätt att skriva och tänka att detta inte är en mentalt frisk person. Hen lever i sin egen bubbla och verklighet och går nog inte att nå fram till, som det gör till en normalt fungerande människa. Det bästa är nog att bara låta hens rants stå okommenterade.

              Undrar vem det är som lever i en bubbla och inte är me*talt frisk – Jo du som ligger i, skriver en massa och inte ger dig, skriker stollis och hugger på andra och kämpar med att övertyga. Riktigt sjukt och obehagligt.

                Men lilla du, detta var första gången någonsin som jag skrivit stollis i en kommentar. Jag är inte personen du verkar tro att jag är. Ser du inte hur sjukt paranoid du är? Helt psycho.

                Anna Took?

      ????

      Sure Jan ?

      D et ärsv årt at t int e läs a din t e x t ut ana tt sm å le.

      Hur VET du att hon sa FEL i intervju under p r e s s?

        Mmm. Det kan faktist ha varit u n d e r press. Sådetså.

          Ok , t ack då vet jag

      Att hon skulle fått etcbehandling låter extremt konstigt.
      Det är oftast en sista utväg, efter allt provats på när man har en svår psykisk nedsättning som man levt med i många år

    Hon är en lögnerska av rang. Alldeles straxt kommer försvarstalen instormandes av Stollis. Med meningar som hon har bara sagt lite fel, som helg istället för fredag, 6 istället för 7 osv. NEJ! Hon har ljugit i vanlig ordning och inget annat! Hon har inte fått ECT- behandling, låter bara dramatisk och passande för denna patologiska lögnerska! Den människan vet inget annat än att just ljuga! Så tragiskt! En sorglig figur.

      Hahaha. Samtidigt som jag skrev detta så hann Stollis posta 2 min före mig! Och skriver just det jag höll på att skriva! Så skruvat! Du är sjuk!

      Nej hon är inte mer lögnerska än andra bara för att du sitter här och tjatar dagligen om det och försöker övertyga folk om att hon ljuger om allt. Nej hon har INTE ljugit om detta, hon har fått det och det VET du. Det är du som är tragisk som lägger all din tid på att skriva massor överallt om I L, hon upptar all din tid och det är inget annat än tragiskt, skrämmande och sorgligt.

        Kommer ju från rätt käft? Du lägger ALL din TID på din älskade LÖGNERSKA! Och hur mycket du än kämpar på i dina tröttsamma försvar- så kan du inte få någon till att tro på att hon är ärlig, genuin och hederlig. Sorry- not sorry! Och du själv är en lika stor lögnare och även oerhört korkad!

          Avis??

            Nope. Allt är kört och för dig finns numera ingen återvändo. Du har visat vem du är.

        Det är lögn

          Till stolle alltså

        Men kan du då förklara hur du menar att hon sa fel? När hr hon sagt att hon sa fel?

      Alltså ”stollis” är sånt obehagligt ord.
      Är ni friska i huvudet gamla kärringar som trackar ner på en annan människa?
      Hoppas ni stryker med i covid pandemin.

        Du verkar ju stabil. Stabil som fan

          Älska nicket!! Den stora behållningen med BB är alla roliga detaljer i kommentarsfältet. Snabbt och snärtigt.

        Ojdå. Har du slutat älska mig?!???

        Fattar att man kan bli irriterad på stämningen härinne. Men från en som nästan ”strök med i covid pandemin”, det är inte okej. Inte okej någonstans.

        Att önska döden för andra människor är mycket allvarligt. Förstår du det Maria?

        Men seriöst Maria? Du tycker att människor som trackar en person är sjuka och obehagliga (vilket visserligen kan vara sant), men önskar själv samtidigt döden över dessa människor? Hur gör det dig till ett bättre människa? Sådant ynkligt, vidrigt beteende! Skämmes!

        Du är inte frisk, Maria. Om denna blogg får dig att vilja se folk dö så borde du göra något annat med din lediga tid. Du väljer att vara här och hata folk till döds. Skärp dig.

        När blir man gammal kärring bara så jag vet om jag är det eller inte?

          När man är äldre än ”Maria” antar jag, så gissningsvis 13 år

            När man är äldre än ”Maria” antar jag, så FRÅN 13 års ålder

    Behöver inte vara någon narkosläkare på plats vid ECT. Och står ju att det kan ges på jourtid? Kanske fick hon det en helg. Men om hon legat inne så länge, vem skulle då hålla koll på dagarna?

      Nej, det står att det kan ges _akut_ under jourtid. Det känns orimligt att det blev akut varje helg.

        Hon kan ha fått tre behandlingar under tre veckor. Hon låg inte inne längre än så och sedan släppte väl hennes ångest och panik eftersom bolaget såldes. Hon fick in pengar och kunde börja tänka framåt igen
        Däremot är det lite märkligt att ge ETC vid en ekonomisk kris? Dessutom tror jag att man måste vara inskriven inom psykiatrin under flertalet av år innan för att få detta! Det känns inte friskt alls att ha detta som ett debattinlägg eftersom hälsa är en privatsak. Det fulaste inlägget hitintills.

      Skulle hon få ngn slags VIP behandling på jourtid menar du? ? Tillåt mig skratta, vågar 100% påstå att ect aldrig skulle ges jourtid. I flera veckor dessutom. Du ska vara glad om du slipper vänta flera timmar med en sprucken blindtarm när du ska opereras i Sverige på JOURtid. Så slimmad och pressad är vården

        Stämmer inte. Finns flera tillstånd som måste opereras akut.

          Så därför får Isabella akuta schemalagda elchocker på helgerna?

          Blindtarm prio 1, gangrenös. Kom in 1000. Akutopererades 0100. Då hade jag ändå prio 1….
          Nä tv serier o verklighetens akutvård är inte samma sak….

            Själv fick man ligga inne och vänta 2 dygn innan op för blindtarm! Trodde jag skulle dö av hunger. 2 DYGN! Inte mänskligt

              Enda gången jag fått verklig akut hjälp var när min njursten va på väg ut, då jävlar gick det undan, rätt in i ett rum med morfin intrevenöst.
              På psyket så frågade man om jag ville ha ECT (men det skulle isf bli efter helgen) jag tackade nej, hade planer på att åka hem efter helgen (vilket jag också fick).

        Planerade behandlingar görs på vardagar. Akut görs på jourtid. Sedan är ju ECT inte någonting man tar till i första stadiet av en depression så har hon ens fått det?

        Mena att det hade kunnat hända EN gång på helgen.

        100% är farligt att skriva när man har fel… Jag är ssk och Har jobbat på ECT-mottagning, vi gav ECT på jourtid ibland, dvs helger..

      Om man sövs ner så jo. Du läste inte mailet från en person som jobbar med det?

        Hahah jag har varit med vid flera operationer och etc där personer sövs och där inte varit någon narkosläkare närvarande. Narkosläker gör preoperativbedömning och om hen anser att det är ”en lätt sövning” behöver inte läkare närvara under sövningen utan det är en narkossjuksköterska som sköter det hela.

          Helt rätt men fortfarande är narkosläkaren i tjänst. Han jobbar med annat. För ytterst är han ansvarig. Jag hoppas aldrig att du jobbar där jag själv eller anhörig eller vän söker vård. Du verkar vara mycket okunnig.

          Och ändå har du ingen koll?
          Det heter dessutom ECT.

      Du är sövd under behandlingen
      Du får först andas in syrgas eftersom kroppen behöver lite extra syre under behandlingen. Sedan blir du sövd med ett narkosmedel som verkar snabbt.

      Narkospersonal finns med hela tiden och kontrollerar hur hjärtat slår och hur du andas. Det är en läkare eller en sjuksköterska som ger själva elbehandlingen.

      Det behövs visst en narkosläkare.

        Nope räcker med ssk

          Inte nuförtiden.

      Jo. ECT ges alltid under narkos.
      Ja på gökboets tid så kanske det var tvångströja, gummibett o kräma på… Men numera utförs det humant under sövning.
      By the way så är narkospersonalen vid ECT en upphandlad tjänst. Upphandlingsunderlaget visar ganska tydligt att det är dagtid o vardag man upphandlat…
      O för de som gör sin psykologi placering under utbildning till läkare så är det måndag, onsdag o fredag som gäller för ECT observation på Danderyd…

        Sa inte att det inte gavs under narkos men en läkare behöver inte närvara. De etc som jag sett har man använt gummibett så det görs fortfarande eftersom man inte kan kontrollera kroppen när man får behandlingen

          Idag använder man tandskydd…
          Gå gärna in på ett medicinskt museum så kan du se den utrustning man använde då. Så kanske du förstår skillnaden mellan gummibett o dagens tand/tungskydd…
          Ja o skillnaden mellan fastspänd utan narkos o ofta vettskrämd visavi dagens metod som är milt sagt humanare…

          Är du dum? En narkosläkare och narkossjuksköterska samt personal från psyk närvarar ALLTID.
          / personal på psyk

      Det finns alltid en narkosläkare tillgänglig vilket betyder att hen finns fysiskt på plats och arbetar. Narkosläkaren är ansvarig och gör bedömningen om hen behöver närvara vid hela ingreppet eller inte. Orsaken till att ge narkos vid ett är att ge muskelavslappnande preparat för att undvika skador. Diafragman är vår andningsmuskel och även den slappnar av och leder då till att patienten tappar sin andning. Narkossköterska övervakar narkosen men det är läkaren som hoppar in om något går fel.

      Eh jo. Klart det måste vara en narkosläkare på plats.

    Hel otroligt ändå att hon kan ljuga så enkelt för att vinna sympatier:/

    Så Sheila är med på lögnen och är villig att bre ut om den i deras gemensamma podd?
    ?

    Det låter väldigt otroligt. För min del känns mer troligt att behandlingen gavs på fredagar och att helgen då blev som avsatt för behandling och återhämtning.

      Ps: för mig ingår fredagar i helgen.

        Är du ledig på fredagar då? Bara nyfiken på hur man kan se fredagen som en helgdag. Jag jobbar måndag till fredag, det blir absolut helg efter 17 på fredagen, men ser inte fredagen som en heldag för det.

          Är egenföretagare så min tid är inte fast i ett statiskt schema. Men även när jag var anställd så såg jag fredagar som helg. Eftersom man har helgfeeling hela dagen och sen faktiskt tar helg på eftermiddagen.

          Sen så tycker jag väl inte att det är så sjukt viktigt att vara så petnoga ?‍♀️ Tror det är många som delvis räknar in fredagen i helgen (trodde typ att alla gjorde det ?)

            Nej det är faktiskt du som är konstig här….

            Ja allt är relativt och jag har lite svårt att hänga upp mig på dagar i det här fallet. Det var ju under oktober stängt på tisdagar, så det verkar som att de kan göra avsteg i sin verksamhet. Antingen har IL fått behandlingen eller så har hon inte fått det. Att hon var helt urapårad och inte mådde det minsta bra förra året var nog uppenbart för alla.

              Då är vi flera trh här idag ? jag är en annan än ts!

            Gud va pissigt att behöva jobba på en helgdag..

            Haha jag jobbar i privat bolag där vi på fredagar äter frukost till klockan 10 och börjar AWn klockan 3. Skulle ändå inte räkna fredagen som helg.

            Fredag är inte helg oavsett vad du känner.

        15:21 Ps
        Jobbar inom sjukvården. Vi får inte ob-tillägg under dagtid på fredag. Efter klockan 19:00 får vi det. Slutsats: fredag är inte helg, dagtid.

      Hon kanske har ljugit för Sheila också?

        Eller så fick hon behandlingen på fredagar och ägnade resten av helgen åt att landa och prata om behandlingen och mående tillsammans med läkare och ssk. Och på så sätt ägnades helgerna åt ECT behandlingen.

        MEN det viktiga här är att ingen av oss vet. Vad vi gör är att vi gissar och våra gissningar färgas av vår inställning. Trots det verkar många här bergssäkra på att de har rätt. Som en helt egen variant av killgissning som så ofta florerar här på bloggen.

          mvh thr

          Läkare och sjuksköter som som har ägnar helgen åt att landa och prata med patienter?
          Läkare och sjuksköter som som har ägnar vardagen åt att landa och prata med patienter?
          Läkare och sjuksköter som som har ägnar en minut åt att landa och prata med patienter?

          Nope.

          Bara att hon skulle få vård för så milda problem så fort är helt osannolikt. Hon skulle få börja med att stå i kö minst ett år som alla andra.

          Är faktiskt supergulligt att en del tror att psykiatripatienter har läkare och sjuksköterskor som sitter med dem hela helger efter en behandling.

      Nä. Man får den i normalfallet 3 ggr per vecka som fasas ner till 2 ggr per vecka.
      O då olika dagar för återhämtning. INTE 3 ggr per dag… ?
      #anhörig till någon som fått många ECT behandlingar

        När du säger normalt, menar du alltid då?
        Ingen som har sagt något om det tidigare, trots att de hävdat att de jobbar med det. Bara att det inte ges lör-sön.

          Hmm. Om du får en antibiotikakur tar du en tablett o slänger resten?
          Nä för då hjälper inte antibiotikan. Man nåste ta hela kuren för att den ska få effekt.
          Samma gäller för ECT. En relativt låg strömdos som ges upprepat 12-18 ggr. INTE ett enda enstaka tillfälle.
          Men som du håller på o varvar upp dig runt din drömfigur, så är risken stor att du kanske snart får egen erfarenhet…

      Sheila är en lika god kålsupare som Bella. Varför tror ni nått annat?

      Men Sheila kan väl också ha blivit lurad av IL?

    Lyssnade på Söndagsintervjun med henne här om dagen, hade inte hört den innan. När hon pratade om ”sin ETC-upplevelse” så hade jag, av nyfikenhet, wikipediasidan om ETC uppe och satt och läste medans jag lyssnade på vad hon sa. Jag noterade att hennes erfarenhet om ETC påminde ganska mycket om vad som står i wikipediaartikeln ? även Gökboet nämns i den svenska Wikipediaartikeln om ETC

      ECT* menade jag såklart

      Hon nämner gökboet för att vissa h a t e r s typ skrev det, så då skulle hon skoja till det men det är dumt, hon bör alltid vara allvarlig och noggrann. Har du lyssnat på podavsnittet där de berättar om det också? Gör det annars. Alla kan råka säga fel.

        Av någon anledning verkar felsägningar drabba Isabella oftare än andra.

        Du är väldigt insatt Stollis. Och lever i symbios med hennes lögner.

          Stollis kanske är Sheila eller Rasmus…

            Nej, det är en viss annan person. En dåre. Som lever i symbios med hennes lögner. Som är en lika stor lögnare själv. Två mytomaner av rang som lever mer eller mindre hela sina liv- i lögn. På fler sätt än ett.

              Vem är det då?

              Tror det är en medelålders, ofrivilligt ensam, kvinna som tillbringar väldigt lite tid hemma med en dator.

              Samma kvinna som hatar My Martens av hela sitt hjärta, av någon anledning.

                Väldigt MYCKET tid menar jag givetvis.

                Eller så stämmer det där in på dig själv, fast tvärtom att du avgudar M.M och h atar I.L. och kanske är något äldre… Du verkar paranoid.

                Nope. Inte en kvinna. Men medelålders prickade du?

                Vem hatar My?

              Kommer osökt att tänka på en viss Stolledano Took…

              BUBBELPOJKEN!!! ?

                Hade ju varit kul om det varit Pruttpålle, men det är nog osannolikt med tanke på att stollis varit aktiv här långt innan IL träffade Bubblisen. Men han verkar ju ha gott om fritid, så allt är ju möjligt….

                  Eller så driver Stollis? Alla verkar ju gå igång på kommentarerna och vissa tycker ju sånt är kul

                Nope!

              Kanske inte lika stor lögnare? Det krävs mycket för det. Men kanske otroligt lättlurad. Lite..ja lättlurad.

            Hur som så är stollis en knäppgök.

        Så i din lilla värld är deras pod en sorts verifikation på att det hon/de säger är sant? Haha ok

          ?

    Hade det funnits ett offentligt intresse i vart jag befann mig och vilket sjukhus jag skulle vara inne på tror jag nog att jag skrivit ut ett annat sjukhus. Kan det inte vara så enkelt att hon har varit på ett privat sjukhus? Är det inte lite andra resurser isf? Det är mest en tanke, har ingen övrig koll på den här damen eller hur vården ser ut åt alla håll.

      Jodu, du har koll på den här damen. Är detta ert nästa kort ni nu ska köra på?! Sa bara Danderyds sjukhus, men var egentligen inlagd privat?!?
      Lögnerna lär hur som inte få ett slut…

      Privat psykvård för patienter med så tunga diagnoser och problem att de behöver ECT?
      Gissar att du aldrig varit i närheten av psykvården.
      Majoriteten är personer som pga sina symtom ofta har dålig ekonomi (inte direkt så att arbetsgivare tar emot med öppna armar) och ofta svårt att stå på sig o kräva stöd. Ligger lite i problematiken.
      Som anhörig till någon med stora problem kan jag lugnt sagt säga att ”in your dreams”

    Alltså I can’t… Hon och CW är verkligen en klass för sig.

    Men hur besatt är du, du kan inte släppa detta, är det jobbigt att I får mycket uppmärksamhet idag? Alla här vet ju redan att det inte ges på helger, är det så konstigt och hemskt att I sa fel och råkade säga varje helg ist för varje vecka? Du själv skriver ju ofta fel och har ju ofta kryddat osv … ska vi kalla dig för lögnare också?

      Skaffa ett liv, en hobby, snälla ???

      Du är verkligen inte frisk! Kanske borde du prova på ECT- för att starta om hjärnan?!

        Vad var det som var så sjuk med kommentaren att personen i fråga skulle behöva psykisk vård?

      Du är ju helt otrolig ????

      Du får kalla mig för vad du vill, din stolle! ??

      Hej Bella!

    Hur är det här ens intressant?

      Alltså det hade ju kunnat vara jag pizzabagarn som skrev det där mejlet.

      Jag förstår att det är irriterande att hon ljuger men hon är inte något speciell för det. Att personer ljuger om hela sina liv och andra bagateller händer varje dag. Herregud vi har Trump som president i USA.
      Varför bry sig om hon varit inlagd på psykiatrin på en helg eller vardag.

    Kan man ljuga ihop att pojkvännen man säger sig älska är jagad av gangsters och aldrig kan komma tillbaka till Sverige, kan man väl ljuga ihop vad som helst.

      Fast nu var ju det vad hon trodde och vad andra sa till henne, andra fick henne att tro det.

        Det är lögn

        Sluta ljuga! Hon skapade detta drama! Det var ingen som sa att det var så det var! Ni två måste vara de största mytomanerna som går i ett par skor….

    Var hon alltså tvångsinlagd?

      Är du tvångsintagen kommer du inte utanför dörren utan att det finns permission o en planering. Punkt.
      Lixom lite en del av tvång…

        Fast det där får det ju att åter ju mer avancerat än det behöver vara även om det säkert r korrekt rent formellt. Jag blev tvångsvårdad och fick permissionsvillkoret ”ut i sällskap” direkt när jag träffat överläkaren morgonen efter att jag blev inlagd. Vilket betydde att jag behövde ha sällskap från någon familjemedlem/ kompis när jag lämnade sjukhuset men i övrigt fick jag ju komma och gå som jag ville inom besökstiderna, som var generösa. De brukade bara fråga om jag skulle vara tillbaka till middagen eller om jag skulle äta hemma.

        Kändes för övrigt inte det minsta omöjligt att få tvångsvård (apropå kommentaren nedan). Snarare kändes det som vad fan hände, hur i helvete kan jag ha passerat den här gränsen utan att ens fatta något själv. Trodde på något sätt att man skulle behöva passera massa andra gränser först, att jag skulle ha märkt att det var på väg åt fel håll. Sjukaste, konstigaste jag varit med om någonsin och jag kan fortfarande inte förstå att det hänt mig av alla människor.

          Jag tänkte nog att du kanske tvångsvårdats med tanke på en del av dina tidigare kommentarer i olika inlägg… Om det nu är samma ”Em”…

            Vad var det i mitt inlägg som du inte förstod?
            Permission o planering. Exakt det som då gjordes med dig.
            Nä, jag har aldrig tvångsvårdat, tackochlov så har jag aldrig drabbats av psykisk sjukdom. Men någon närstående har så jag har ganska god inblick. Dessutom har jag arbetat i domstolsvärlden där jag, surprise, i arbetet närvarat vid många förhandlingar om tvångsvård. Man får rätt ingående information om genomförd, pågående och planerad vård. Och förhandlingarna genomförs på sjukhuset och man träffar både patient o läkare. De patienter jag träffat i dessa situationer som haft tvångsvård o ECT som behandling var extremt få och de var väldigt dåliga. Typ depression i nästan katatoniskt tillstånd eller suicidrisk så hög att de hade vak dvs personal bredvid sig dygnet runt.
            ECT är inte nån hipp ny ansiktsbehandling eller fotvård.
            Var glad att du inte är drabbad av svår psykisk sjukdom där medicinering eller terapi inte hjälper!

      Nä. Typ omöjligt att bli det.

    Man såg ju för fasen att hon ljög i Skavlan…
    Nej, hon har inget samvete, får aldrig ”ont i magen” av nåt, och drar sig inte att blåljuga ens i tv, men grejen är att det syntes att hon ljög! Att hon tyckte frågorna blev för detaljerade… Först berättelsen om sminket och sen tillbaka till att hon inte mindes nåt aaaalls. Det var lite jobbigt minsann.
    Och sen beror allt hennes hittepå förstås på den sk mobbningen för 15 år sen..

      Jag såg något helt annat. Tyckte hon verkade väldigt genuin. Man såg smärtan i hennes ögon.

    Hade jag gått ut med en så kontroversiell behandling och därefter blivit ifrågasatt- så hade jag stämt i bäcken. Säger inte att IL har någon som helst skyldighet att göra det, men hennes strutsbeteende talar sitt tydliga språk.

    Jag förstår inte helt syftet med att försöka reda ut vilken behandling hon fått eller inte. Antingen har hon väl sagt
    fel eller så ljuger hon. Det räcker väl så?

      Jag håller med ? det är ingen tvekan om att IL inte mådde bra, oavsett om hon fick sån behandling eller inte.

      Jag fattar inte syftet med denna blogg.
      Finns så mycket att ta upp och skriva om.
      Skall den bara gå ut på att granska och håna vissa.
      Och kommentarsfältet ….hemskt.

        Heter du Ann nu?!?

          Många nick..

    Är ingen beundrare av IL men det här har stötts och blötts här under flera inlägg, man har redan konstaterat att något inte stämmer, överraskning? Nej,
    Hon har sina fantasier och man kan knappast åtala någon för fabulering.

    Det är f*n på riktigt obehagligt hur mycket hon ljuger och det bara… får vara?

    Danderyd måste ju kunna speak up? Det är ju deras rykte och trovärdighet som mals i hennes lögner om helger och ECT, kan någon på Danderyd riskera sitt jobb och speak up!! ? (Jag förstår att ingen vill det, bara önskar)

      Det vore dessutom olagligt … ?

        Mmmh, just därför jag sa riskera sitt jobb och att jag förstår att ingen vill det samt ÖNSKETÄNKANDE ? Jeez….

      Ja USAs president ljuger ju också och han får ”bara vara”. Att folk ljuger är inget nytt.
      Min morsas ex (förjävlig herre) fick chefs-jobb runt om i Europa bara genom att ljuga sig fram. När det blev uppenbart att han trolla ifrån röven och var ett scam gick han bara till nästa jobb i en annan stad, komun eller land.
      Det fanns inga gränser för vad han kunde ljuga om. Vare sig det handla om pengar, jobberfarenhet, sin egen död?!, relationer eller iprincip vad som helst så hade han en lögn på lager.

        Vaa – låter som en klockren psykopat. Allting rinner dessutom av dem som vatten på en gås. Så sjukt gränslösa och obehagliga människor.

          Åh ja psykopat indeed. Har så sjuka historier om honom.
          Minns väl en gång när han blev ertappad med att skicka snusk/sex meddelande till en annan kvinna. Ja men då hade ju han såklart tappat telefonen på en fotbolls match och så hade någon annan (med exakt samma namn ??‍♀️) stulit den och skrivit snusksms och sedan mirakulöst hade han fått tillbaka mobilen!
          Väldigt troligt.

          Det är precis som du säger. Det spelar ingen roll hur sjuk lögnen är eller hur mycket bevis en har det rinner rakt av.

        Ja världen är full av snackare som sitter på höga positioner med höga löner utan att egentligen tillföra arbetsplatsen något!

          Jepp. Gör mig mäkta förbannad att det är så. Du kan snacka dig till vad som helst och behöver således inte prestera för det.

            Önskar att jag var bättre på det… har en universitetsutbildning inom juridik i bakfickan och håller på att gå juristprogrammet men vågar knappt ens kolla åt ett jobb inom juridik pga har så dåligt självförtroende, sökte precis jobb i en kundtjänst istället……?

              Men Agnes!
              Skärpning nu!!!

      Oavsett hur mycket hon ljuger hoppas jag verkligen folk tar sekretess på såpass stor allvar att inget outas.

      Självklart ska de inte bryta patientsekretessen. Är du dum i huvudet eller?

    Vem är Griplöv och varför ger människan aldrig upp?

      Någon som blivit väldigt bränd av henne och som lovade att hålla fortsätta ända tills hon har noll trovärdighet kvar…

        Hen har sannerligen mycket material att ta av, stolligheterna och lögnerna avlöser ju varandra hela tiden.

        Mnja, någon som är uppenbart psykisk sjuk skulle jag säga ?
        Ingen som är frisk och mår bra med sig själv skulle ägna så mycket tid åt något sånt där.

          Och du mår bra och är frisk som ägnar så mycket tid åt din lögnerska?! Man ska inte kasta sten i glashus?

            Anser du att personen bakom Griplöv är en frisk person? ?

              Absolut! Du däremot- går att diskutera…

      Griplöv är ju ofta svinkul. Och fyndig. Hen har gett mig många skratt så det tackar vi för.

        Nää, han är allt annat än kul. Mer obehaglig och väldigt hatisk. Något lirar inte rätt i det huvudet.

    alltså spelar det nån roll ifall det är sant eller inte? det är ju en blogg.

      Tyvärr ser en del stackare upp till henne, även om de är färre nu

        Stollis och Berith typ. Varför blev inte de bjudna på födelsedagsfesten? Dåligt av IL rycker jag. Tänk så kul de hade kunnat ha ?

          och en annan dåre som heter Veronica

          Berith hyllar Paolo på sin blogg åzå?…fotat sig med honom..omdömet sviktar

    Har jobbat sju år inom psykiatrisk slutenvård och har varit med om en endaste gång att vi fått ta en patienten på akut-ECT på jourtid. Det var en extremt extremt sjuk person som inte går att likställa med en depression eller en mani – denna person betedde sig som en hen var
    Däremot har jag varit på ECT med hundratals andra personer mån-fre.
    Har svårt att tro att IL skulle vara så speciell att man öppnar upp en hel sektion för henne.
    Pinsamt och som insändaren säger – det är skandal om hon blir någon talesperson för ECT…

      hen var utsatt för en exorcism*

        Spännande cliffhanger det blev där :).

      Får jag fråga en sak då, det slog mig bara när jag läste din kommentar, har du någonsin funderat på om någon faktiskt varit besatt av en sk demen?
      Som den som du beskrev i kommentaren, tänk om hen faktiskt var besatt av en demon?

      Jag tror iofs inte på demoner men kan inte låta bli att fundera på det ibland.

        Aldrig förens jag träffade denna patient. Var tvungen att vara fastspänd för att inte skada sig själv.
        Låg och rullade med ögonen och skrek massa könsord/goja/psalmer samtidigt som hen gjorde saker mot sig själv som inte går att beskriva.
        Var i annars en helt fungerande person med jobb, familj och ”normal vardag”.
        Exorcism eller ej men helt klart sjukt obehagligt för alla inblandade.

          Hur kunde denna person göra saker mot sig själv samtidigt som denna var fastspänd?! Din historia säger emot sig själv lika mycket som Bellsan gör?

            Man kan ju fortfarande ex. bita sig själv i ex. tunga och mun eller slita i sina ben och armar så det man är fastspänd i skär in i hud och kött etc. Vet inte om så var fallet men det var vad jag såg framför mig. Eller så beskrev personen den sjuke innan de hann spänna fast hen?

            Spotta på personal, kissa/bajsa ner sig för att sedan försöka gnida in sig med de, tugga sönder sina läppar, riva sig själv blodig på händer/handleder. Vill du att jag fortsätter?

              Har du inte tystnadsplikt???
              Jävligt oetiskt det du gör oavsett.

                Det går inte att identifiera patienten genom beskrivningarna ovan, på vilket sätt bryter det mot sekretessen? Jobbar inom ett annat område men har regelbundet kontakt med psykiatrin och har många gånger bevittnat eller fått beskrivet liknande beteenden så den personen som inlägget handlar om ovan är ju inte på ngt sätt unik.

                Anonym – lyckas du identifiera denna person jag talar om så återkom.
                Du vet inte ens vart i landet denna person befinner sig/befann sig.
                Du vet inte vart jag bor/bodde. Du har inget namn, ålder eller kön utan ett tillstånd.
                Jag upplever inte att det jag skrivit är oetiskt utan mer en upplysning om vilka personer som eventuell skulle vara i behov av ECT jourtid.

                  Haha ja Anonym 21:15, det står dig fritt att anmäla S för detta grova tjänstefel. ?

                  S, du har uppenbarligen inte brutit mot någon patientsekretess, men vissa är så löjliga i detta kommentarsfält.

                Personen har inte nämnt namnet på patienten, alltså strider det inte mot tystnadsplikten.

      Hon kan ju ha varit där på fredagar och eftersom hon varit ledig tänkt att det är över helgen, fredag – söndag blir ju en långhelg.

    Jag undrar mest vad Paul tycker om hela circusen? En förälskad människa är en förblindad människa men lite ont i magen bör han ju få? Jag hade skämts ihjäl om min nya pojkvän ljög på tv för att få sympatier. Det får mig att fundera på hur lätt det skulle vara för honom att ljuga mig rätt upp i nyllet i framtiden.

    Nu har jag verkligen ingen aning om hon aktivt ljuger eller inte, men att hon sålt bolag utan något som helst minne av händelseförloppet känns verkligen som lögn. Hade det istället varit typ Egoina då hade jag inte ifrågasatt uttalandet men av IL …nja..

    Jag facineras verkligen av IL men känner att det ibland kan bli lite..läskigt? Det är för mycket av allt. Hon känns som en utomjording som försöker leka människa och så blir det pannkaka av allt hela tiden.

      Hon kanske ÄR en utomjording som försöker leka människa ? Tror du har löst gåtan faktiskt.

    Det är ju dessutom sjukt svårt att få ECT. Väldigt få fall som det görs. Har en bekant som haft djup depression i många år med flera allvarliga självmordsförsök och många akuta inläggningar på psyk, hen blir nekad ECT trots att hen bönar och ber för att det känns som hens sista chans för att bli frisk. Har svårt att köpa att IL skulle ha fått det.

      Tänker samma. Med tanke på alla historier man hört om folk på psyk som knappt får den hjälp de behöver har jag svårt att tro att blondinbella kan storma in där och på en dag få ect?

        Hon stormar ju inte direkt in på psyk för att hon mår bra?

      Ja där har du en poäng! Jag upplever också att det är svårt att komma under slutenvård i psykiatrin och som kommunal tjänsteman som arbetar mot regionen, förundras jag ofta över hur dåligt många mår, utan att bli inlagda.

    Stort snark på ”Hej x” grejen.
    Vet att det inte är välkommet att lyfta tankar som går emot den stora massan som kommenterar här, but still. Kom igen. ?

    Vägrar köpa att någon av er är över 12 år.

      Jag är 36. Varför läser du en blogg som du tror vänder sig till småbarn? ?

        Varför beter ni er som småbarn?

        Ousch. Pinsamt ändå att vara 36år och läsa en blogg som mestadels handlar om 20-25 åringar.

          Säger 40 taggarn….?

            Det märks på ditt sätt att skriva att du hänger här alldeles för mycket och att du uppenbarligen har lätt för att hata folk. Who hurt you?
            Jag betvivlar att det var IL. Eller stollis.
            Men ändå är du här dagligen och visar upp din besatthet.
            Du vet om att det är jobbigare att läsa dina ständiga påhopp på Bella och stollis än det är att läsa de vars kommentarer är en motvikt.

            Bara så du vet, snuttan.

              YOU did!?

              You did! STOLLIS!

              Och kalla mig inte snuttan, du lilla vedervärdiga individ?

          Det där var ingen bra comeback ?? Jag känner många i 30-45 årsåldern som läser denna blogg. Vad gör du här om du tycker att du är för bra för denna blogg?

          Jag själv läser en massa olika nyhetssiter och även roliga siter som Bloggbevakning för att jag gillar att variera. Det gör du också fast du inte vill erkänna det. Du är inte så fin som du försöker intala dig själv att du är ?

        Vill bara påpeka att jag (36-åringen) inte är samma som ”Hej X” (vet inte ens vem du syftar till). Min fråga har dock inte ändrats – vad gör du på denna blogg om du är för fin för bloggar som bevakar influencers?

        /16:36 och 19:07

      Ja det är tröttsamt, idag verkar ”mvh xxx” vara grejen. Vuxna kan skilja på sak och person, så jag tror också att vederbörande i så fall bara är 36 på pappret.

    Kan ju vara så att Isabella ser Fredagar som helg??‍♀️

      För en sån som Isabella är det lördag hela veckan lång ?

      Det gör jag med faktiskt, iallafall början av helgen.

      Men kom igen. Hon är fan 30 år. Så efterbliven kan hon väl ändå inte vara

    Varför gjorde hon ETC-behandling och inte rTMS som är en mycket mildare variant (dessutom utan biverkningar så som minnesstörningar)? (Jag själv genomgår rTMS-behandling just nu och ETC har ALDRIG ens kommit på tal och då har jag haft depressioner i 10+ år och ingen annan behandling fungerat). Blir bara så less på människor som använder psykisk ohälsa som något för att få likes och uppmärksamhet.

      WWW

      Det blir alltid lite dumt att jämföra psykiskt mående mellan människor. Det blir dumt att säga att ”jag fick denna behandling och jag mår si och så” som att det ska fungera som en slags referens.

      Med det inte sagt att IL har fått ECT, bara att man inte kan mena att hon inte har fått det pga att någon annan inte fick.

        Det var absolut inte det jag menade, så jag tror det blev ett missförstånd här. Men vi pratar om en kontroversiell behandling som är väldig svår att få, som dessutom har flera biverkningar och som sällan ges, även till dem som är allra sjukast. Med det sagt – behandling ges såklart men jag har mycket svårt att tro att personen ifråga fått denna behandling. Och dessutom mirakulöst blev frisk?

          Hon har garanterat inte genomgått den behandlingen. Som att påstå att läkare skulle göra en dubbel bypass för att man fått hjärtklappning en gång. Så funkar det inte.

          Är det verkligen sant att det är så svårt att få ECT nu för tiden? Jag har varit inlagd på Danderyd flera gånger, även tvångsinlagd och jag var en av få som inte fick ECT på den avdelningen. Det var helt klart över hälften som fick ECT. Detta var dock 2004-2011, så det kan ju ha ändrats de senaste åren. Har även varit inlagd på St Göran under samma tidsperiod och även där var ECT vanligt. Har vänner som fått ECT förra året.

          Det var heller inte särskilt svårt att bli tvångsinlagd, det räckte att vara svårt suicidal.

            Där jag bor kommer du inte in på psykakuten så länge du inte försökt ta ditt liv. Du får det att låta som om ECT är en ”vanlig” behandling som ges hur som helst, vilket det varken är eller görs nu för tiden.

              Det var ju ungefär det jag sa, att om du var seriöst suicidal blev du inlagd, inte annars. Jag försökte inte få ECT att låta vanligt, jag undrade om det var lika vanligt nu som de gånger jag har varit inlagd. Skönt att det inte är det! Jag upplevde iofs inte att det var lätt att få ECT då heller, att det var vanligt bland den lilla grupp som var så svårt sjuka att de krävde slutenvård är ju inte samma sak som att det var en vanlig behandling. Jag är glad att det kommit nya metoder. Har vänner som blivit hjälpta av ECT, men även vänner som glömt flera år av sitt liv pga en serie ECT. Vet ingen som fått ECT på helgen däremot…

            Ca 4000 personer per år som får den behandlingen i Sverige vilket är en liten procent av alla sjuka

            Instämmer. Blev förvånad att så många uttrycker sig som om det vore extremt ovanligt.

            Tror det kan bero mycket på enskild läkare/mottagning

    När jag läser det här inlägget känner jag lite som de som kommenterar att Anna books familj borde begränsa hennes instagram-användande. Detta är ju bara spekulationer och rätt dåliga sådana, om du hade bevis så hade jag förstått inlägget men detta inlägg gör att jag inte kan ta ditt intresse för IL seriöst och jag måste tyvärr hålla med den som alla ger ett smeknamn att detta inlägg bara visar din avsky för IL.

      Du menar håller med dig själv?!?

        Tror vi båda kan avgöra att jag inte är personen ni gillar att ge smeknamn men bra försök! 🙂

    Uppmanar er alla att gå in på Madelene Ilmruds blogg och MARKERA att det inte är okej att lämna ut sitt barn i sjukhusmiljö och detaljerad text om mående.
    Tappar influencers sitt omdöme när det gäller vad de kan skriva om sina barn? Och vilka bilder de kan visa?

    Skriv kommentarer (men ta skärmdump på det ni skriver – för OM ni av en händelse skulle få en kritisk kommentar publicerad är den med all sannolikhet omändrar av fru Ilmrud) och markera!

    Det borde vara lika otillåtet att lämna ut sina barn vid svaga tillfällen som det är att göra omarkerad reklam!
    Blir-så-arg!!!

      Håller med dig. Har skrivit en kommentar nu!

        Tror inte Madeleine Ilmrud kommer att publicera några negativa kommentarer om detta… händer att hon låter sånt stå kvar men är märkbart arg när det som skrivs inte faller henne i smaken.

        Hon menade i ett äldre inlägg att hon jobbar heltid men samtidigt har lika mycket tid för sina barn enskilt som andra har, även om andra bara har två och hon har 11,12 eller vad det är?? Hm hur går den ekvationen ihop?

      Har noterat att VARENDA inlägg handlar om problem med barnen, ätstörningar, brutna ben, migränproblem, mag/tarmproblem, misshandel osv. BARA problem och elände med barnen verkar vara hennes content tills hon blir gravid igen, det är väl bara en tidsfråga?

    Har fått ECT tre gånger, två gånger inom slutenvård och en gång polikliniskt. Bor i Malmö så inte ute på landet. ECT fick man antingen måndag, onsdag och fredag eller tisdag och torsdag. På helgen var ECT-mottagningen stängd då personalen som jobbar där har måndag-fredagtjänst då det är just en mottagning. ECT ska göras i 10-12 sessioner för att få effekt. Och ja, det är alltid en narkosläkare och en narkossköterska med. ECT är inte elchocker, det är bara folk som inte själva fått det eller som jobbar med det som tror att det är samma sak. Väldigt långt ifrån Gökboet. ECT är inte heller något förstahandsval då man primärt behandlar med läkemedel innan man överväger ECT. Permissioner får man inte hur lätt som helst heller när man vårdas på en sluten psykiatrisk vårdavdelning och är självmordsbenägen.

    IL lider gravt av mytomani.

      Eller jag tar tillbaka ordet ”lider”. För jag tror inte hon lider av det någonstans.

        Jag lider av ditt nick haha (mozzarella?)

          Keso! Muminfärs..

    VAD är KRITERIERNA för att få ECT-behandling?
    Hur länge ska man ha varit deprimerad? Hur svårt sjuk ”behöver” man vara? Medicinerad? Antalet prövade mediciner? Andra behandlingar man ska ha gjort INNAN ECT-behandling hamnar på kartan? Jag tänker att denna behandling är både ”extrem” (om man jämför med ex medicinering eller terapi) och av det allvarligare slaget – så det måste väl finnas en del kriterier som måste uppfyllas för att den ens ska komma på tal? Det är ju inte så att den görs i en handvändning, både med tanke på planering och utförandet men också att det är en kontroversiell behandling som inte ges till vem som helst som blir tex deprimerad. Vad jag förstått (rätta mig om jag har fel) så behöver man vara ganska illa däran samt ha provat på andra behandlingar innan ECT kommer på tal?

      Sant, ECT är det sista alternativet man väljer och då ska man ha provat i princip allt annat utan (tillräcklig) effekt. Har jobbat 2 år på slutenvårdspsyk och kan räkna på mina händer hur många som fått ECT.

      Smart resonemang. Dessutom är ECT-behandling inte billig.

      Nej nej nej. Ect är INTE en sista utväg och inte heller en extrem behandling. Den ges som förstavalsbehandling till exempel vid post partum depressioner, depressioner med psykotiska symtom eller depressioner hos äldre personer (där den faktiskt anses vara mer skonsam än att trycka i äldre massor med läkemedel).
      Sluta måla upp en bild av behandlingen som extrem, den stämmer inte.

      Mvh
      Jobbar med ECT, ger ECT och har varit på otaliga utbildningar.

    Det är lätt att skylla på sin psykiska ohälsa i situationer där man gör bort sig, göra dumma saker osv som man inte vill ta ansvar för. Jag tror det är vad IL gör – skyller på depression, behandling och allt annat istället för att ta ansvar.

      Eftersom hon för två år sen var så otroligt dum att hon avslöjade excelarksprincipen så är det lätt att nu förstå att den principen är tillämpad fullt ut här.

    Alltså ni som sitter och försvarar Isabella,öppna ögonen hon är fake news.

    Fan vad tragiskt det är att se att det på 3h har kommenterats 169 gånger där förmodligen vuxna kvinnor sitter och försöka ”AVSLÖJA!” en offentlig person som ni inte känner överhuvudtaget. Kan inte för allt i världen förstå hur ni kan sitta och krampaktigt dra i små röda trådar och inte könna er sjukligt patetiska?

      Försöka avslöja? Hon är ju redan avslöjad

      Nej varför skulle jag? Det är spännande! Nu har jag mest läst men det är lika spännande som att kolla på true crime och försöka se hålen i berättelserna ☺️

        Exakt!
        Tror många här vill lösa gåtan Bella!

      Du kan inte förstå? Haha ok yeah right. Allt som avslöjas om IL är underhållning delux.

    Det är ju riktigt illa om hon faktiskt hittat på detta. Sprida en lögn om en ganska ingripande behandling och ge folk en helt felaktig bild av denna. Förstår att Danderyds sjukhus inte kan uttala sig men är detta en lögn så måste de väl ändå själva tycka detta är bedrövligt?

      Jag håller med. OM hon gjort behandlingarna så är det nästan läge nu att visa nåt slags bevis. Nej, hon behöver verkligen inte men helt obefogat vore det ju inte. Det är ett så pass allvarligt påstående.

        Det är bara här som det diskuteras om hon gjort eller inte gjort. Resten av Sverige har köpt historien rakt av.

    ATT det är allvarligt att hon pratar som hon gör kring ECT beror på just det att många med väldigt svåra besvär antingen tvingas till att genomgå en då pass genomgripande behandling för att försöka ’komma tillbaka’ till ett (något så när) fungerande liv och att det finns de som får men efter att ändå vågat då alternativet varit värre. Det finns också de som kämpar för att få denna ’chans’ då deras mående är så dåligt och Ändå nekas då det Är en genomgripande behandling med ev men som kan innebära att du förlorar stora delar av ditt minne. Detta är ingen lätt behandling och när någon så pass känd person som hon slänger sig lättvindigt med lögner kring denna behandling kan hon göra stor skada för de som får (eller inte får) ECT då omgivningen få en felaktig bild av vad det är för något. Ohälsa, oavsett fysisk eller psykisk, ska vi vara aktsamma kring att uttala oss lättvindigt om. Att kvinnan mår dåligt är uppenbart och att hon säkert varit i behandling (och troligen fortfarande är) är det nog få som ifrågasätter, det är alla nonchalanta uttalanden, lögner för sympatier osv som till slut blivit så grova att hon nu är och ”simmar i farliga vatten”. Inte för egen del utan för människor i stort behov av förståelse för den ohälsa de kämpar med/mot och ibland riskerar att förlora en del av sin personlighet och minnen för en chans att må bättre. För mig handlar detta med Isabella och ETC inte främst om Henne utan om den otjänst hon gör människor i en svagare position när hon utser sig till ’talesperson’ för psykisk ohälsa. Om hon tog det på allvar – och insåg allvaret – så hade jag kunnat känna en viss nivå av beundran för det är inte lätt att både må dåligt OCH prata om det.

      ECT*

      Hear hear hear!
      Väl talat!
      ???

      Anna
      Så bra skrivet! Precis så tänker/känner jag som lider av psykisk ohälsa/diagnos. Så fruktansvärt att göra det så ”lättvindligt”.

    Jag är sjuksköterska på Danderyds sjukhus. IL kan inte ha fått ECT där iaf men hon kanske har glömt vilket sjukhus hon var på.

      Hej kollegan!

    Jag har arbetat inom vuxenpsykiatrin på bland annat Sankt Görans sjukhus och Danderyd de senaste åren och ECT ges enbart måndag, onsdag, fredag. Resurser till att köra folk till behandlingen finns verkligen inte under helger. Reagerade på IL uttalande redan från början när hon påstod annat.

      Halloj! Kan du ge nån indikation på hur vanlig behandlingen är bland slutenvårdade deprimerade patienter? På en allmänpsykiatrisk avdelning med låt säga 15 patienter, hur många får ECT?

    Med risk för att jag förlorar jobbet, nej, Isabella Löwengrip har inte fått ECT på Danderyd, det har jag kollat.

      Förklaring, hon har alltså inte fått ECT på något behandlingsställe i Region Stockholm. Det hade jag sett.

        Menar du att det finns någon slags förteckning över samtliga som fått ECT i Stockholm?

          Hört talas om patientjournaler lol?

      Det där är väl olagligt. Alltså riktig bli av med jobbet. Du borde tänka dig för. Så viktigt är inte bellas liv

        Fast om hon INTE fått vård så är hon ju heller ingen patient. Alltså omfattas inte av patientskyddslagen.

          Menar du patientsäkerhetslagen?
          Det är ju fortfarande en otillbörlig slagning, då personen inte visste om IL var patient eller inte. Det personen däremot visste var att IL inte var hens patient vilket gör att slagningen kan klassas som försök till dataintrång.

            Vem har sagt något om en slagning?

              vad tror du personen menar om de har kollat upp det? Finns det andra sätt?

          Alla omfattas av patientskyddslagen.
          Det är inte som att någon kan kolla upp alla psykiatriska avdelningar i stockholm och leta efter Bellas namn.
          Det man måste göra för att ta reda på något sådant här är att gå in i Bellas journalanteckningar och se om det finns några journaler som rör det här.
          Det är sjukt jäkla extremt jätteolagligt och är ett rejält alarmerande stort övertramp.

            Det är inte bara ett övertramp mot Bella specifikt, utan mot hela patientsäkerheten och vården som helhet. Att gå in och titta i någons journaler utan tillåtelse är inte okej någonstans överhuvudtaget och det oberoende på vad det är för person det handlar om.

            Den person som kollat upp det här bör bli svartlistad inom vården för all framtid.

              Oooom någon har gjort den här slagningen så finns det bevis för det för alla som går in i någons journal reggas.

              Alltså finns det bara två möjligheter.

              Personen är riktigt korkad och kommer att bli upptäckt när det undersöks vem som haft tillgång till Bellas journal.

              Eller så sitter hen här och ljuger i sin jakt på like-fiske.

              Hoppas faktiskt på alternativ 1.

              PS Vissa journalanteckningar är mer sekretess på än andra och inte lika lätta att slå på. Bella kan även ha låst den journalen för alla andra utom den enhet som vårdade henne. Hon har den möjligheten, precis som ni andra.

              Äh slappna av. Va inte så bajsnödig.

                Man tycker säkert att det är en liten grej om man inte förstår allt runtomkring. De som jobbar inom vården har tystnadsplikt och lyder under sekretess av en anledning. När man söker vård ska man kunna vara trygg och säker, och veta att ingen kommer att lämna ut dina uppgifter till utomstående utan att du vet om det.
                Att någon obehörig går in i ens journaler utan ens vetskap kan vara ett större intrång än ett inbrott i sitt hem. För man kan få tillgång till extremt känslig information.

                Om någon yrkesverksam är så pass gränslös så är det inte långt ifrån att man kan fråga sig på vilka andra områden på jobbet som denne ”ser mellan fingrarna”. Om denne inte ens respekterar varken tystnadsplikt eller sekretessen, ger personen verkligen bästa möjliga vård i övrigt? Eller kan denne skita i andra delar som att dela ut viktiga mediciner, struntar i att lyssna på patienter etc.

                Och vad händer om det är din äldre närstående som drabbas av personen, eller en själv?

              Ah men sluta sitta på era höga hästar era moralkärringar, TROR ni verkligen att ingen någonsin i Sveriges vårdhistoria har gått in i en journal de inte behövt och kikat lite? Det händer HELA tiden, tro mig.

                Men gå och lägg dig

    Sluta använda er av ordet stollis är bara löjligt och ni apar efter varandra, sen är det inte bara en person som vart inne och ”försvarat Isabella” sedan tror jag ärligt talat hon mest skulle skratta åt detta kommentarsfält detta är precis vad hon vill, engagemang åt hennes person

      JO! Det är bara EN person- DU!

        Nej det är det faktiskt inte, och det kan bevisas. Du tror allvarligt talat Isabella bara har EN person i hela världen som kan förstå det från hennes sida? Och jag är inte ens ett fan. Det är löjligt att säga ordet stollis står fast vid det. Är du en av dem 50 åriga tanterna som gnäller på Isabellas sociala medier?

          Jo det är vara DU H! Och då menar jag inte H som i hajen. Det är på riktigt bara DU i hela detta kommentarsfält, som förvarar henne. Du kan omöjligt må bra. Du är inte friskt någonstans.

            Och HUR ska du bevisa att det är ”fler” än du själv?! Du är besatt och du är på riktigt den ENDA som förvarar henne. Du måste ta och rannsaka dig själv och inse att du är sjukligt besatt.

            Vilken H? Kan man få en ledtråd till?

    Senaste bilden på hennes instagram när hon fyller 30 är hon klädd som en 70 årig kvinna, Isabella är fin och ser inte ut som någon gammal synd att slösa dem Åren som är kvar på att klä sig själv äldre än man är. Fast egentligen är denna kommentaren ganska löjlig eftersom jag egentligen tycker alla ska klä sig precis som dem vill , störde mig bara lite ?

    Undrar vad hennes mamma tänker…

    Oj… kollar på Skavlan nu.
    1. Hon säger att hon inte gillar offentligheten, att tala på scen osv. HUR FAN plågar man sig till det i så många år?
    2. Hon säger att hon åker till Frankrike för att hennes pool ska renoveras (hur verklighetsfrånvänd?) och att hennes roll måste levla. Det här är helt sjukt.
    3. ”Efter ett tag inser jag att tidningen har ju rätt… jag har ju räknat fel i alla år”. Som att hon inte hade någon aning om det??? Att hon räknat fel. HAHA!
    4. Vem har skrivit ut alla dessa sömn- och ångesttabletter? Hon måste ha hittat en riktigt speciell läkare.
    5. 14700kr kvar bara till jul. STACKARN.

    6. Hon blir SÅÅÅÅ nervös när hon pratar om ECT. Hon minns ingenting, förutom alla detaljer om exakt hur mycket pengar på kontot, hur hon letar lägenhet, hur norrmannen ringer och frågar om att få köpa bolaget, kommer ihåg hur hon LJUGER på sjukhuset och om VAD och sätter på sig smink o kläder och att hon åker till signeringen… MEN! Sen kommer hon plötsligt inte ihåg någonting. Fredrik Skavlan ser mycket frågande ut.

    En närstående till mig har fått ECT (tre gånger per vecka under två veckor) och hen skulle ALDRIG komma ihåg såna detaljer.
    Så jävla pinsamt.

    Har bara ett ord för att sammanfatta: läskigt.

      Det läskiga är att hon får utrymme i en public service kanal.

        Jag tycker att Sofia har kvällens bästa poäng här. Hur kan någon som blåljuger om så allvarliga saker få utrymme för detta i public service? Man behöver inte följa den här människan särskilt länge innan man inser att det överdrivs och ljugs både på korsan och tvärsan. Bloggbevakning gör ett jättebra jobb med att uppmärksamma detta. Tycker också att hon upprepade gånger har konstaterat själv att hennes fasad utåt är en hitta-på-figur. Alltihop luktar Refaat El-Sayed. Att låta en sådan person bre ut sig på bästa sändningstid är obegripligt och ingenting jag vill att mina skattepengar ska användas till. Enligt födelsedagsbarnet hade en intervju gjorts idag med P1. (Jo, jag bjöd på det klicket in på bloggen.) Jag förmodar att den inte innehöll några kritiska frågor… Precis som SVT är Sveriges Radio ett public service-företag som finansieras via skattsedeln. Man skriver själva på sin hemsida ”Vi sätter trovärdigheten främst” och ”Vår strävan är att publicera det som är sant och relevant.” Att gå in på SVT:s hemsida och mötas av en kampanj om saklig journalistik är nästan tragikomiskt i ljuset av Skavlan. Jag tänker maila och ifrågasätta att man lämnar fritt (och kommersiellt ovärderligt) utrymme för rena lögner som nu dessutom riskerar att göra skada i ett så allvarligt sammanhang som psykisk ohälsa. Det är helt enkelt inte okej längre! Det här handlar inte om att töja lite på sanningen och lura sina affärskontakter att man är bättre än vad man är. Det här är betydligt allvarligare än så. Om vi är många som mailar och ifrågasätter vad våra public service-företag håller på med så kanske de tvingas sluta ge lögnhalsen en massa gratisreklam!

      D
      ? Bra sammanfattat.

    Mycket möjligt att hon gjort behandlingarna på fredagar, men konstigt ändå att skriva helg. Men det är mycket annat som är så märkligt i det hela. Hon fick ett samtal en tid innan och sen har hon glömt att hon skrivit på pappren? Det är ju en lång process att sälja ett företag och någon kommunikation måste de väl ha haft innan? Varför säga att hon smet ut när hon uppenbarligen inte var tvångsinlagd? Man smiter inte från en stängd avdelning i första taget. Minns att hon tog på sig klackarna också. Och blandar hon ihop inlagd med inskriven vid kliniken? Hur som helst, vi kommer aldrig att få veta och inget kan tas som bevis, inte ens att Sheila pratar om det, manipulativa människor kan få andra att göra vad som helst. Vi kan nog sluta luska och inse att allt är mycket oklart och om det är sant: fantastiskt att hon mår så bra som hon gör kort tid efter. Är det en ”liten” lögn som gått överstyr så hoppas jag hon skäms.

    Det är inte ett dugg konstigt.
    Det enkla svaret är, hon ljuger om allt, hela hennes liv är en enda stor lögn.

    För oss som genomgått och genomgår ECT är det fruktansvärt om Isabella använder detta som nån form av ”publicitetsgrej”. Jag hoppas verkligen att hon ställs till svars för dessa uttalanden.

      Ja, det är verkligen sjukt på riktigt om hon ljuger om det. Vem gör ens så? Synd att inte Odd kan gå ut och berätta hur det ligger till. Vore även intressant att höra hennes lillasysters bild av deras uppväxt, de är väl helsyskon?

    Dags att stänga denna tråd o inte publicera fler inlägg om hennes ECT? Störigt om hon ljuger, ja verkligen. Men hon kan inte behöva ställas till svars för nåt som rör henne som patient och om det stämmer att personal letat efter henne i journaler så är det helt sjukt (och olagligt).

      Mm- Du är sjukt besatt av din älskling! Det är inte olagligt att påvisa att man inte haft en person som patient! Så vi får hoppas på att detta framkommer- fram och ut i ljuset- att din darling har INTE fått ECT- behandling. Hon hånar människor som verkligen genomgått detta i sina lögner. På samma sätt som hon hånar oss verkliga och riktiga maskrosbarn- som hon också påstår sig vara! VEDERVÄRIGT!

        Jag är verkligen inget fan av Bella, tycker hon verkar riktigt läskig o osympatisk. Och välkomnar en relevant granskning av hennes lögner. Men det här m ECTn känns ändå som att det börjar gå lite överstyr.

    Vore bäst om medierna slutar att publicera något om henne överhuvudtaget, för hon verkar vara en mytoman.

    Tror Bella tänkte att hon kommit på en vattentät plan!
    Ett sätt att flytta fokus, få folk att glömma hennes fiaskon och ett sätt att fiska sympatier!
    Dvs. så att hon återigen skulle få tillbaka samarbeten så att hon åter igen fick leva sitt älskade lyxliv.
    Planen hon tänkte ut var vattentät, hon skulle säga att hon fått ECT-behandling och ingen skulle utan att bryta mot sin yrkesheder kunna avslöja henne.
    Hon kände sig så smart igen, att hon som vanligt kunde hon lura folk med sina lögner, samtidigt som hon såg ner på dem med förakt.

    Jag skrev samma kommentar igår! Man får ingen ECT på helgerna och inte heller med nagellack på händer och fötter!

    Minnesförlust får man däremot lätt av 2-3 insomningstabletter. Dessa fungerar även om lugnande likt andra bensodiazepiner och att hon hatt/har tillgång till dessa är redan konstaterat!

    Hon tog till med ECT vid en frågestund eftersom det passaderna in för att få sympatier. Det är inte många som vet hur det går till men har fått uppfattningen att det är ganska obehagligt – sådana sympatier behöver hon! Då passade de in som handen i handsken!

    Nej – hon behöver riktig hjälp! På detta sättet blir hon inte frisk! För hon ÄR inte frisk i ordets rätta bemärkelse…
    Hon är fullt fungerande men med stort släng av mytomani. Och mytomani i sig är en allvarlig sjukdom som absolut bör behandlas för att om möjligt undvika att barnen skadas alltför mycket när de blir stora nog att inse vidden av det hela…

    Tragiskt är vad det är!
    Poor litle rich girl…

    Har jobbat inom psykiatrin på ST:Görans sjukhus och jag vågar påstå att det aldrig sker ECT på helger då det inte anses som akutsjukvård. Det kräver planering.
    Aldrig någonsin hört om ECT en helg.

      Exakt. Jag jobbar också där och ECT mottagningen är stängd på helger.

    Det här är precis vad det blonda flickebarnet vill, att vi ska spekulera och snacka. Det bästa vore att totalt ignorera det hon säger/gör för att få ett slut på eländet. Hon ljuger som en häst travar, frågan om hon gör det medvetet för att tjäna cash eller om hon är riktigt riktigt sinnessjuk?! Eller kanske båda ? who know, mitt bästa tips, avfölj fanskapet och sluta läs hennes blogg. Hon förtjänar inte våran tid! Tjillevipp ??

      Det räcker med att läsa om henne här. Skulle aldrig klicka in mig på hennes blogg eller hennes andra sociala medier.

    Men det är väl inget nytt att Isabella Löwengrip ljuger? Jag är själv inte specialiserad inom psykiatri men jag har vänner som är och hon har inte behandlats på det sätt hon påstår. Det kan väl inte behöva diskuteras igen, det har vem som helst, även den som inte har professionell insyn i svensk sjukdvård, förstått för evigheter sedan.

    Låt nu denna föredetting sjunka undan i den glömska där hon hör hemma.

      Man skulle ju önska att allt bara kunde glömmas bort och suddas ut. Men problemet är att det är just precis det hon vill. Om vi slutar ifrågasätta och inte orkar peta i pinsamheterna så kan hon fortsätta exakt som förut. Skarva och hitta på närhelst man behagar. Få likes, sympatier och försöka tjäna pengar på det. Hur ens lögner eventuellt kan påverka någon stackare som lider av psykisk ohälsa på riktigt ska inte få inverka på fantasivärlden.
      Alltihop är obehagligt och varje någotsånär normal människa får förmodligen lite ont i magen när man läser om det. Men det är för allvarligt för att sopas under mattan. Tycker jag. Därför ska det diskuteras och plockas upp till ytan.
      För övrigt undrar jag hur illa det är att presentationen på hennes blogg är så fullkomligt icke överensstämmande med verkligheten numera? Var tar företag sin information ifrån när de fattar beslut om olika typer av samarbeten? Var går gränsen för falsk marknadsföring?
      Så här står det: ”Isabellas resa börjar när hon som 14-åring flyttade hemifrån och skapade sin blogg. Som pionjär byggde hon upp det som idag är nordens största plattform med 1,5 miljoner följare världen över. Isabellas blogg kan idag läsas på fyra språk.
      Isabella är inte bara en förebild inom den digitala eran. Hon är en framgångsrik entreprenör och driver bland annat Sveriges snabbast växande skönhetsföretag. Idag har hon 50 anställda och en total omsättning på 100 miljoner kronor inom de olika bolag hon är verksam i.”
      Hur mycket stämmer av detta, ni som vet?

    Hon kan ha fått behandling någon annanstans. Tror att familjen S har ett finger med i spelet, eventuell ”svägerskan”?

    Nu svarar hon på en kommentar på bloggen att hon fick ECT på fredagarna, ”därav förvirringen” .

      Hon skriver ordagrant; ”Jag har genomgått ECT, dock gjordes den på en fredag och inte på en helg, därav förvirringen.” Nya frågetecken infinner sig genast. I klippet från Aftonbladet ovan står det ”Jag stannade en månad och varje helg fick jag genomgå de här behandlingarna.” Varje helg. Under en månads tid. Som nu har blivit till ”en fredag”.
      Så en behandling som i normalfallet tycks ges flera gånger i veckan (månd, onsd, fred alternativt tisd, torsd) har nu minskats ner till endast en behandling per vecka. På just fredagar. Eller eventuellt en enda, enstaka behandling, om man ska tolka den nya bortförklaringen bokstavligt (fast tydligen måste man alltid lämna utrymme för dessa eviga felsägningar…). Sorry, men det är inte rimligt nånstans.

    Hon svarade i en kommentar på bloggen nyss att hon fick etc på fredagar och inte helger därav förvirringen.

    angående ECT och alla synpunkter kring detta.

    du får inte en ECTbehandling på fredag, du schemaläggs för ECTbehandling 3 gånger i veckan, må-on-fre.
    I regel är du inlagd på en slutenvårdsavdelning under tiden du får denna behandling, eftersom du kan bli lite förvirrad, få problem med minne, och pga att du faktiskt lider av allvarlig psykisk ohälsa. I regel schemalägger man MINST 3 -6 behandlingar, för att säkerställa god effekt. Det funkar liksom inte att göra det en gång i veckan, för att du ” typ bara är lite deprimerad”.
    Det ngn skrev om att det ges på helger, eller typ en gång i veckan, stämmer inte. Och fredag är en vanlig vardag.
    För att få genomgå en ECTbehandling genomgår du även en undersökning av hjärta och lungor så att det inte visar sig att du har problem med detta.
    Du körs ner till ECTavdelningen, kanske får en lugnande medicin innan, du får en lätt narkos, och både en psykiatriker, narkosläkare och narkossköterska är närvarande. Själva behandlingen tar inte mer än några minuter, sen körs du ut till uppvaket, där du sover en stund. Ibland sover du nån halvtimme, ibland mer. Vi som arbetar på uppvaket, ser till att du mår bra när du vaknar, och du får även macka och dricka, eftersom du är fastande innan du får behandlingen. Precis samma regler som innan en vanlig operation s.a.s.
    Det är även så, att ECTbehandling inte ges bara sådär, utan i regel provar man annat innan detta planeras. Det är svårt deprimerade personer, kan även vara psykoser, förlossningspsykoser, manier som kommer ifråga för detta.
    Jag har skrivit förut, och jag tycker fortfarande att det är tveksamt om IL genomgått en komplett ECTbehandlingsserie, och framför allt har hon inte fått det på en helg.
    Jag har arbetat på ECTuppvak, och aldrig varit med om att man ger det på helgen, ej heller akut, utan då får man medicinering istället. Det krävs en hel del förberedelser innan man drar igång en behandling. Det är liksom inget akut man gör.
    Vissa av patienterna var inlagda, då ringde vi upp till avdelningen och personal kom och hämtade sängliggande patienter och körde upp dom till avdelningen igen. Några få patienter kom polikliniskt, dvs kom en stund innan behandling, och fick sjukresa hem efteråt.
    Sen, vad gäller journal och om någon obehörig läser, så gäller detta: varje gång jag går in i en patients journal, så loggas detta. Jag behöver hela personnumret för att nå journalen, alltså även de 4 sista siffrorna,
    min personliga kod syns alltså – och det görs regelbundet revisioner där jag riskerar att behöva förklara varför jag varit inne i någons journal. Om jag inte har anledning att gå in i journalen, kan jag bli avskedad. Det är ett allvarligt intrång om jag gör det- så jag tror inte att någon tycker det är värt att kolla upp IL…….. VI som arbetar inom vården har även sekretess. Jag får inte, även om jag vet, prata om någon patient.

    Det är mycket viktigt att skaffa sig en fullständig information om psykiatrins ECT-behandlingar.

    Tänk på att det finns en baksida till ECT-behandlingarna. Många ser det som en bedräglig psykiatrisk ”quick-fix”. Jag tycker att man skall söka sig till alternativa behandlingar istället.

    ECT är en omstridd, kontroversiell metod. Många har fått svåra skador som de har anmält och skadestånd har betalats ut i flera fall. Flera har också vittnat i media om förstörda liv och till och med dödsfall. Det finns även åtskilliga vetenskapliga studier mot ECT: https://www.elchocker.se/

    Psykiatrin ger till och med elchocker till barn och ungdomar i Sverige:
    https://www.forbjudelchockertillbarn.se/

    Satsa psykiatrins miljarder istället på att lyfta fram och erbjuda alternativa behandlingar. De finns även för riktigt dåligt mående: https://www.elchocker.se/hur-ma-battre/

    Jag tycker att man skall förstärka valmöjligheterna och de mänskliga rättigheterna för de som mår dåligt.

    Lyft fram och satsa på alternativa behandlingar istället!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.