Minns ni när Isabella Löwengrip beslutade sig för att hoppa av den webbserie-satsning som Perfect Day Media var inblandade i, och hur hon kommunicerade detta till alla inblandade via ett inlägg på bloggen?
Hur PDM redan hade sålt in projektet till bland annat American Express, som var allt annat än nöjda på Hannah och Amanda för tilltaget när de tog del av bloggen.
Nu verkar hon lite ha gjort det igen.
I går skrev jag ju om hur hon skrivit bland sina bloggkommentarer att ambassadörskapet med tyska Und Gretel var avbrutet eftersom Isabella inte tålde produkterna.
Ett problem bara – hon har inte meddelat Und Gretel detta.
De har ingen aning om att hon avbrutit deras samarbete eller att hon fått allergiska reaktioner på deras produkter.
Jag har nämligen själv varit i kontakt med dem, och även en av mina följare skrev till dem på Instagram och frågade och fick samma svar.
Alltsammans är lyft till deras management nu, där de ska försöka ta reda på vad som hänt.
På riktigt, hur oprofessionell kan en människa vara?
Först, mot följarna då hon riktigt smetar på om hur mycket hon älskar deras produkter, för att sedan avslöja att hon knappt ens provat dem innan hon skrev sitt överväldigande och positiva inlägg om märkets produkter.
Och sen, mot företaget, att inte ens meddela dem att hon hoppar av deras samarbete. Hon bara skiter i att först meddelande dem det innan hon skriver ut det på sin blogg.
Isabella Löwengrips trovärdighet är ju redan en smula pulvriserad, har hon verkligen råd att bete sig så här mot de fåtal företag som fortfarande faktiskt vill arbeta med henne?
Ja, hon fick säkerligen in en hel del pengar på försäljningen av Löwengrip, men Isabella om någon borde väl också veta precis hur snabbt man kan bränna miljoner.
En i månaden förlorade hon väl med Löwengrip Invest om jag inte missminner mig?
