Reaktioner på Gabriella Joss Xlash-reklam


Ni är många som reagerat på Gabriella Joss reklam för Xlash, där många av er inte ens tror att det är Gabriellas öga på den första bilden. Många av er tror att bilden föreställer är ett av hennes barns öga.
Med tanke på att Reklamombudsmannen precis fällt Paula Rosas för att ha haft mascara på sin ”efterbild”, vilket de såg som vilseledande, så tänkte jag att jag skulle gå till botten med även den här Xlash-reklamen.
Jag ställde helt krasst frågan till Gabriella, och här är konversationen i sin helhet:

Bilden föreställer alltså Gabriella, men är från 2014 och efter att hon gjort en misslyckad fransförlängning.
Här kan ni se det inlägget.
En smula missvisande, om ni frågar mig.

Huruvida hon kommer ta ner inlägget och göra om alltsammans, vet jag inte.
Hade det varit jag så hade jag definitivt gjort det, och med en förklaring och även en ursäkt till följarna.
I Paulas fall så hade Xlash godkänt hennes reklam innan hon publicerade den , men om så är fallet med Gabriellas reklam vet jag inte.
Uppdatering: Xlash hade godkänt även Gabriellas inlägg så i slutänden är det företaget som verkar släppa igenom vad skit som helst.

Det inger ju inga större tankar om seriösa företag, som släpper igenom den här typen av reklam. 
Kanske kan var dags att sätta sig ner och ta sig en funderare på vilken typ av företag man vill profilera sig som?
Vi man vara ett, där potentiella kunder redan vet att det inte går att lita på före och efterbilderna, eller ett som tar sin marknadsföring seriöst och som aldrig skulle släppa igenom den här typen av reklaminlägg av påverkare?
Eller är Xlash helt enkelt ett företag där kvantitet är viktigare än kvalité?

Vad tror ni? 

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *