Sluta snusa?

Är för övrigt extremt inne på att sluta snusa igen. Kan ni snälla komma med era bästa tips? Gjorde ett tappert försök idag men kände att jag ville mörda mannen och skrika på barnen redan efter några timmar. HUR gör man? Sist tog barnens pappa kidsen en vecka extra och jag låg bara och åt och grät i soffan. Så tips mottages! // Gabriella Possler

Med tanke på att många influencers gör reklam för ”vitt snus” som om det var någon typ av godis så tycker jag det är bra att någon skriver om abstinensen som kan infinna sig när man försöker sluta med det. 
Snuset är tobaksfritt vilket så klart är bättre än ”vanligt snus”, men innehåller fortfarande mycket nikotin, vilket är substansen som är beroendeframkallande.
Alexandra Nilsson är en av få influencers som faktiskt gått ut och kritiserat de av hennes kollegor som faktiskt gör reklam för snus.
För det är snus, oavsett om de marknadsförs med smaker som ”cool mint”, ”frosted apple”, ”tropic breeze”, ”sommarbär”, ”dry Bellini”, ”swave Cuba Libre”, ”mango tango” och ”Tingeling mint” eller inte.

Så här skrev Expressen i slutet av december 2021:

Enligt en Novusundersökning från i fjol uppgav 37 procent unga att ”tilltalande smaksättning” varit en orsak till att testa nya produkter.
I samma undersökning svarade en tredjedel av ungdomarna att det faktum att produkterna förekommer i film, tv-serier, musik, och sociala medier kan vara en bidragande orsak till att de använder dem.
Bland annat har artisten Cherrie gjort reklam för snusföretaget Nordic Spirit, och på Instagram har även artisterna Molly Hammar, med 75 000 följare, och Linda Pira, med 98 000 följare, gjort samarbeten med märket Lyft. Ett företag som även Roshi Hoss, Aina Lesse, William Forslund och podd-duon Tom och Petter marknadsfört i sina kanaler.

Under en intervju angående ett annat ämne med Tom och Petter passade Expressen på att även fråga om deras inställning till marknadsföringen som de gör för Lyft. De båda sa att de inte vill kommentera samarbetet.

Expressen har försökt nå Johanna Nordström flera gånger. Efter att Expressen över telefon ställt frågan om hur hon ser på marknadsföringen som hon gjort för Volt, bryts samtalet.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *