Kan selektiv toppservice förvandlas till generell dålig service?

När Antonija Mandir beskrev den superservice hon och hennes sällskap fick på Hotel Clarion, Helsingborg så var det många som spekulerade kring huruvida den här servicen erbjuds alla gäster, eller bara kändisgäster som gör reklam för stället.

En av mina läsare kontaktade hotellet och fick svar från hotellets ”Social Media – Event Coordinator”.
Hen erkände utan omsvep att ungefär hälften av det som Antonija såg som ”fantastisk service”, är saker som vanliga gäster själva får beställa – och framför allt – betala för.

Så vad är egentligen ett sådant här reklaminlägg värt, när man som gäst förstår att det som kändisen hyllar i reklamen som bra service, inte ingår för vanliga, betalande gäster?

Dessa kommentarer går att hitta under ursprungsinlägget.
Håller ni med, eller är detta saker gästerna själva borde förstå? Att de inte ingår i priset, utan måste köpas till ur egen ficka?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *