Blondinbella bryter med United Influencers

Enligt Isabella Löwengrip har United Influencers haft svårt att leverera på de tyska och arabiska marknaderna. Hon menar också att de inte lyckats kapitalisera på hennes Instastory som ses av 250 000 personer/dygn.
Med det nya säljbolaget kommer Löwengrip att överge strategin med exklusiva samarbeten och tittar framöver på internationell expansion med andra influencers.//Enligt tidningen Resumé

Blondinbella lämnar United Influencers efter tre år och anledningarna ska vara att UI inte lyckats sälja in reklam för den tyska eller arabiska marknaden och heller inte lyckats kapitalisera på hennes Instastory där hon publicerar det märkligaste av innehåll.
Jag hade inte heller velat betala dyra pengar för att synas på Bellas Instastory med tanke på att det mesta som publiceras där antingen framstår som parodier på Bella själv eller är så märkligt framtaget att de snarare skadar än gynnar ett varumärke.
Vem skulle vilja betala hundratusentals kronor för att synas i hennes flöde någonstans mellan smygreklamen för Löwengrips nya ansiktskräm och en Bella som vinkar till kameran i ett klipp filmat med Boomerang?

Vad som föranlett den här brytningen kan ingen av oss veta säkert men jag skulle sätta mina pengar på två orsaker:
1. Kanske ville United Influencers offentliggöra Bellas superhemliga statistik som med största sannolikhet inte alls stämmer med de siffror hon ständigt matar oss med.
2. Efter att United Influencers förra VD Linda Palmgren lämnat företaget med omedelbar verkan så kom det kanske in en person som kanske inte enbart var positiv till Bellas märkliga förehavanden på Instastory utan att det istället är vad som gör det svårt att sälja på henne.

Helt och hållet min egna tolkning så klart men i mina öron låter den ganska rimlig.
Vad tycker ni?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *