Rekommendationer av och med Angelica Blick

Influencer marketing handlar väldigt ofta om konsumtion, och då konsumtion av nya produkter. 
Det är anledningen till varför jag vill lyfta fram dessa inlägg av Angelica Blick, eftersom hon tipsar om second handbutiker i Stockholm.

Ett grymt initiativ av Angelica! ????


Jag har handlat en hel del kläder, väskor och skor på Sellpy. Håller man sig bara borta från influencernas ”butiker” så finns det mycket och fina varor att återanvända.
Tips från coachen. ?

Har PH blivit PK?

Nu har deltagarna i det ”nya” Paradise Hotel offentliggjorts och om man ska tro kommentarerna under inlägget så är tittarna inte helt nöjda med dem. 
Satte en av dem – som fick bli mitt inläggs rubrik – huvudet på spiken?
Har PH blivit PK?

Här är ett utkast från kommentarerna:

Vad tycker ni om produktionens val av deltagare? Kommer ni kolla på ”nya” Paradise?

Therese Lindgrens reklam för Systembolaget!

nnes följare att reagera, och så även jag. 
Jag reagerade mest på valet att göra reklam för ett företag som både säljer och förknippas med alkohol i och med att Therese öppet pratat om sin alkoholproblematik.
Här är resultatet av en snabb googling:

I kommentarsfältet under reklaminlägget ifrågasätter följarna flera olika saker vad gäller den här reklamen. Många kommentarer handla om just det jag uppmärksammar här ovan – nämligen att Therese själv pratat om sitt missbruk, om sin alkolism.

Vissa menar att Therese gör reklam för Systembolaget återvinning, och att det även finns alkoholfria alternativ att köpa där. 
Så är det ju, men om du frågar mig så finns det ingen annan affär som förknippas lika mycket med alkohol som just Systembolaget.

Vad säger ni om saken?

Kommer Gina Tricot bemöta all kritik + ett uttalande från Vanessa Lindblad.

Tack, tack, tack för att ni läste det här inlägget.
Tack för att ni läste och sedan satte er in i problematiken för att  sedan la hela ansvarsfrågan i knät det den hör hemma, nämligen hos Gina Tricot.
Under relevanta inlägg har ni ifrågasatt Gina Tricot aktiva val att fronta med en modell som är allvarligt sjuk i en ätstörning, särskilt eftersom de 2013 gick ut med att företaget enbart kommer arbeta med modeller som ser sunda och friska ut och hur de är noggranna med att det inte ska finnas någon som helst koppling till ätstörningar eller problem med de vi samarbetar med.

Tidigare har Gina Tricot raderat alla kritiska kommentarer på Instagram i det här frågan, och gör det fortfarande konsekvent under inlägg som handlar om annat än Bianca Ingrosso.
Jag undrar om även detta är en uttänkt strategi från företagets sida, eller om de bara inte hunnit med att rensa. Kanske är alla kommentarer hos Gina Tricot borta när det här inlägget publiceras?

Så här lät det under inläggen:

här säger Biancas manager Vanessa Lindblad om saken och om sin inblandning: