Lady Dahmers kärleksförklaring till sin vän Fayme

När man profilerat sig på ett visst sätt, särskilt som offentlig person, så är det nog inte helt lätt att ändra.
Det är det ju inte heller i det ”vanliga livet” där människor runt en redan har sin bestämda åsikt om vem man är, vad man tycker och vad man gör, men säkerligen inte i närheten av den uppförsbacke som offentliga personer har.

Gillar inte folk förändringar?
Varför skulle man inte gilla en gladare och kanske lite mer flamsig Lady Dahmer?
Är det för att man själv kanske är lite av en buttergök och att man gärna vill vara det tillsammans med henne?
Jag kan tänka mig att den här förändringen på riktigt stuckit i ögonen på de som suttit och morrat tillsammans med henne. Man vill ha kvar sin”morrkompis” Lady Dahmer, för utan henne så är man ju bara en surtant som muttrar på nätet.
Ingen att ”tycka samma som Lady Dahmer” med.

Morr morr.

Lika som bär?

Jag fick det här inlägget skickat till mig, och visst ser de ut som produkter från CAIA Cosmetics?
Loggan från CALA Beauty är ganska lik CAIAs, eller vad tycker ni?
Nej, jag tror inte att någon på CAIA såg det här företagets logga och bestämde sig för att göra en liknande, så vad har egentligen hänt här?
Har alla originella alternativ helt enkelt tagit slut, och att allt som skapas från och med nu, bara är olika versioner av någon annans original?

Lite som det här:


Är det där vi är nu?
Just going around again? 😉

The Every har lanserats

Bildkälla: The every hemsida

Kenzas nya projekt ”The Every” har nu slutligen lanserats, och företaget ska sälja hårvård.
Visserligen hårvård med en liten twist, som Kenza berättar mer om på Instagram, men jag kan inte låta bli att känna lite som när man slutligen vinner det mest spännande paketet i julklappspelet och det visar sig innehålla något skräp man absolut inte vill ha.

Tydligen gick det till så här när idéen till projektet föddes.
Aleks blev irriterad på att Kenza hade så många olika flaskor i duschen och ifrågasatte om hon verkligen behövde allihop, vilket hon menar att hon gjorde.
För att slippa ha hundra olika burkar och flaskor i duschen så har paret nu tagit fram tre stycken grundprodukter – schampo, balsam och inpackning – som man sedan kan ”spetsa” med hjälp av innehållet i deras ”fusion”, beroende på behov. Än så länge finns det för volym, silver och repair.
Man mixar alltså alltsammans själv i duschen.
Priserna ligger mellan 225 kr -300 kr.

Tankar? 
Är det frigjorda utrymmet i duschen värt att själv stå och blanda innehåll från olika flaskor?
Man behöver ju heller inte ha alla olika flaskor i duschen hela tiden heller, utan man kan ju faktiskt försvara dem någon annanstans och sedan ta med sig de man önskar använda för dagen, in i duschen.
Jag känner mig inte helt övertygad än, men kommer ju så klart testa alltsammans.

En varning från Dasha

Jag tycker man hela tiden läser om olika sätt som används för att komma över intet ont anande människors information och pengar. 
Jag är medlem i ganska många ”köp och sälj-grupper” på Facebook och det postas hela tiden inlägg om olika typer av bedrägerier.
Själv har jag lite svårt att förstå hur man kan gå på den här typen av bluffar, men inser samtidigt att det snart kanske är jag som sitter där med skägget i brevlådan och har gått på någon ”scam” som jag inte ens visste existerade.

Vad försiktiga och – som Dasha skriver – ta hand om och informera era äldre. 

Här är ett exempel på bedrägerier som ofta sker just via Facebook Marketplace och som publicerats på Säkerhetskollens hemsida.

Bedragare vid försäljning via Facebook Marketplace
Säljare på Facebook Marketplace kontaktas av köpare som vill betala för frakten via UPS och påstår att det kommer att ske ett utbyte av pengar därigenom. Bedragaren försöker förmå säljaren att gå till en falsk UPS-sida och kontaktar säljaren via Messenger.

Bedragarna uppger sig vara köpare på Marketplace och säger att de ska betala för sändningen vartefter de frågar om adress, namn och mejl. Sedan skickar de ett falskt UPS mejl med information om att man ska betala 750 SEK via UPS.

Det är lätt att känna igen att bedragaren försöker lura in till en falsk sida genom dessa varningstecken:

  • Olika språk blandas.
  • Inkorrekt svenska.
  • Adressen går inte till UPS.

Konversationen med bedragaren sker på svenska som sannolikt översättats genom någon översättningstjänst online. Se bifogad bild för exempel på konversation med en bedragare samt hur det falska mejlet ser ut.

Bildkälla: Säkerhetskollen.se

Här är ytterligare ett exempel: