Succé för Margaux Dietz padel-väskor

Lanseringen av padelväskorna resulterade i att Rizzos aktier gick upp med 20% och att ni köpte dem! Det är ändå helt otroligt, jag är så glad över att ni gillar väskorna lika mycket som jag gör. Det är ju något som inte finns på marknaden ens internationellt. // Margaux Dietz

Bildkälla: Rizzo

Säga vad man vill om padelhysterin som just nu drabbat Sverige, ja, kanske världen men jag tror nog att den är här för att stanna. 
En som tidigt såg potentialen i sporten var Margaux Dietz. 
Hon hoppade på konceptet, långt innan många av oss ens förstått hur hela fungerar, och har lyckats slå mynt av det på fler sätt än ett.
Hon har redan släppt en padelkollektion tillsammans med Stronger – ett företag som dock känns en smula osäkert just nu – och alldeles nyligen lanserade företaget Rizzo en padelväska som de tagit fram tillsammans med Margaux och märket Don Donna.

Enligt hennes blogg så gick Rizzos aktier upp med 20% i samband med väsklanseringen, och om man ska tro Margaux så är dessa väskor de första av sitt slag, även internationellt.
När jag googlat så har jag mest fått upp träningsväskor i nylon, så det här är kanske en helt ny typ av produkter?

Sveriges andra padeldrottning – Katrin Zytomierska – fick en padelväska av Bingo Rimér,  gjord av en gammal Louis Vuitton-väska när hon fyllde år, men den var ju specialgjord till henne och är ingenting som går att köpa.
Även Simon Sköld gav en liknande present till sin fru efter att ha inspirerats av Bingo.

Jag funderar mest på om det går att piska mattor med ett padelracket? 
Jag har nämligen fått lite av en dröm på min nya tomt – ett ställe att piska mattor på.

Gör dagens teknik företag extra sårbara?

Flera stora företag har tvingats hålla stängt efter att en av deras underleverantörer – Kaseya – utsatts för en hackerattack som omöjliggjort kortbetalning av de handlande kunderna.
Coop verkar vara den som drabbats hårdast i Sverige och företaget förlorar mångmiljonsummor för varje dag som de tvingas hålla stängt.
Hade det varit på den gamla goda tiden då alla betalade kontant så hade skadan inte varit lika stor som nu, när allt sker elektroniskt, vilket fick mig att fundera lite kring hur sårbara många företag faktiskt är, när vi förlitar oss helt på att ha ett fungerande nät och elektricitet.
Utan internet hade Bloggbevakning gått under. Utan internet hade alla influencers gått under, och inga influencer – inget Bloggbevakning.
Jag tänker också på alla företag som väljer att förlägga majoriteten av sin närvaro och marknadsföring på sociala medier, hur sårbara de faktiskt är.

Bildkälla: www.strongerlabel.com

 Ta företaget Stronger.
Träningskläder med rand på benet – om någon missat dem. 🙂
De har visserligen en hemsida dit man kan gå om man vill beställa träningskläder, men företaget har i mångt och mycket valt att marknadsföra sig via influencer marketing, som i sin tur hänvisar kunderna till Strongers Instagramkonto, som fram till alldeles nyligen hade 735 000+ följare.
Jag skriver ”hade” eftersom Strongers konto i skrivande stund verkar vara raderat från Instagram.

Bildkälla: Instagram.com/stronger

Jag har ställt frågan till Stronger, om huruvida de blivit hackade eller om de av någon anledning själva beslutat sig för att stänga ner sitt Instagramkonto, men har i skrivande stund inte fått något svar.

De senaste dagarna har verkligen fått mig att fundera över sårbarheten i vårt samhälle, och inte minst för alla företag som är helt webbaserade eller i alla fall beroende av teknikens under för att fungera. 
Borde jag kanske börja göra som Jessica Hallbäck, och trycka upp fysiska papper med mina inlägg på som jag sedan smyger upp på bussar och tunnelbanevagnar?
Så kan ni göra tumme upp eller tumme ner åt mitt håll om ni reser ut mot Värmdö på väg 222? 🙂

Går det inte att göra reklam genuint?

Bildkälla: Isabella Löwengrip blogg

Motsvarigheten till tidigare års resor till Mykonos verkar i år vara att åka båt i medelhavets turkosa vatten.
Margaux Diets var på sponsresa i Kroatien och Alice Stenlöf lika så.
Nu har det blivit dags för Isabella Löwengrip att tuffa runt i den grekiska ö-världen i reklamsyfte och hon får en hel del kritik för det i sitt kommentarsfält.

Genuint eller inte, men jag hade velat veta vad ett sådant här upplägg kostar för fyra personer, för annars blir ju samarbetet lika abstrakt som en parfymreklam för Gucci i Elle Magazine.
Ingen faktisk information att ta ställning till överhuvudtaget, så hur det ska gynna företaget som betalar Isabella för reklam vet jag inte.
Men genuint? Om det är en reklamkampanj som passar en influencer som handen i handsken och är linje med det normala innehållet som läsarna brukar uppskatta, spelar det då någon roll vem som betalar?
Hade Isabella gjort reklam för billig tågluff ut i Europa så hade jag kunnat förstå kritiken då det inte alls är i linje med hennes andra innehåll, men en dyr kryssning i medelhavet – känns inte det lite som Isabella ändå? Hon använde ju till och med Arlandas vip-lounge för flygningen ner till Aten.

Eftersom det inte framgår någonstans vad det här kalaset går på så satte jag mig ner, som det lösningsorienterande orakel jag är, och tog reda på lite mer matnyttig information om den här kryssningen som Isabella är på just nu.
Jag fick fram följande:

Bildkälla: Navigare

Nu verkar den här båten vara fullbokad, men jag kunde ändå se att priset var dryga 178 000 kr för en vecka.
178 000 kr/vecka. Hur bra kan konverteringen bli på en sådan här reklamkampanj på Isabellas blogg?
Hur många av hennes läsare, som inte tidigare tänkt på att tuffa runt i en katamaran, kommer boka en sådan resa efter att ha läst hennes reklaminlägg? Kan den här typen av reklam läsa sig verkligen?
Jag ställer mig samma fråga varje år när influencers åker på lyxresor till Dubai i reklamsyfte, där kunderna helt verkar sakna verklighetsförankring.

Så min fråga till er är:
Är det ens möjligt att göra ett genuint reklamsamarbete enligt er?
Vad skulle det kunna vara i så fall?
Vilken influencer och för vad?

Kan det här va nått, Isabella Löwengrip?

Den 22 juni skrev jag det här inlägget med tema spådam.
Isabella Löwengrip avslöjade nämligen att hon funderar på att pröva en spådam, efter att en kvinna kommit fram till henne och sagt saker som endast Isabella själv kan veta om.
Detta resulterade i att spådamen omedelbart verkar ha vunnit hennes tillit.

Jag har ett tips till alla ni som kanske inte har en massa pengar att lägga på spådamer och polering av spåkula eller som bara är Isabella Löwengrips generellt, nämligen det här: 

FRÅGA GRATIS PÅ BLOGGEN?
Så här gör du: du ställer din fråga på Kommentarsidan, som du når genom att klicka på länken ”KOMMENTERA / STÄLL FRÅGA”, som finns under varje blogginlägg. Dock har jag bara möjlighet att besvara en liten del av alla frågor.

PERSONLIG SPÅDOM
Vill du ha en personlig och omfattande spådom via E-MAIL, där du får ställa så många frågor du vill? Maila mig så mailar jag tillbaka och ger dig all information du behöver. När jag spår dig besvarar jag dina frågor och ger dig stöd och vägledning i livets alla skeden.

Det är alltså en spådoms-blogg med inslag av både healing och talismaner, något den spådamen hållit på med i över 40 år enligt hennes hemsida/blogg.  Med det i åtanke skulle jag rekommendera att använda sig av den här spådamens gratis konsultation, mest för att se om man ens är mottaglig för en session och ifall damen på gatan visste vad hon pratade om när hon gick fram till Isabella.
Alternativet är att spådamen fick in en lyckoträff med sin spontana spådom och mest slängde ur sig självklarheter, floskler och saker som de flesta av oss kan relatera till.

På tal om healing, astrologi, kristaller och spådomar.
Tillhör voodoo-dockan samma kategori som ovan nämnda grejer, eller i vilket fack ska den annars stoppas in i.