Underdogs

Gudars skymning vad jag saknar min Selma när det dyker upp klipp i mitt flöde från det nya programmet ”Underdogs” där kändisar och deras hundar tävlar mot varandra. 
Klara Doktorow har en sprallig vinthund som heter Liz, och den tävlar bland annat mot paret Bagges bulldog Sonja och grand danois Julia samt ”Theoz” pomeranian Zoe. Alla möjliga storlekar och åldrar på voffar alltså och sammanlagt är det sju hundar som ska tävla mot varandra i agility.

Programledare är Anis Don Demina. 

Besvikelsen är total

Jag ramlade in på Gabriella Posslers blogg och fick se det här. Det HÄR! 
Vad har hänt?
GabJoss brukade vara mästare på enorma frukt och choladfat och på bilden här ovan har de inte ens öppnat chokladkakan, än mindre brutit den i bitar.
DEN ÄR INTE ENS ÖPPNAD!!!!!

Är detta vad som händer när man träffar en ny snubbe? Var det egentligen Fjodor som skapade de fantastiska frukt och chokladkreationerna, eller är det helt enkelt vad som händer när man skaffat sitt tredje barn?
Is it the end of an era?
Jag är inte arg, men väldigt besviken….
Är det för mycket begärt att vilja se chokladen i bitar istället för i kaka?
Och physalis istället för en ihjälhuggen brieost?

Isabella Löwengrips hudvårdsrutin?

COPYRIGHT STELLA PICTURES/Jari Kantola Ska givetvis stå SNIGELslem.

Jag har verkligen snöat in mig på koreansk hudvård. I två månader har jag använt det morgon och kväll och min hud har verkligen blivit så fin! Så här kommer alla produkter som jag använder regelbundet och som jag tog med mig till herrgården i helgen, lägg märke till att trots två månader av konsumtion så har produkterna mer än halva innehållet kvar. // Isabella Löwengrip

Isabella Löwengrip har sålt sitt skönhetsföretag Löwengrip, som hon startade med Pingis Hadenius, men i avtalet ingick att Isabella skulle fortsätta marknadsföra Löwengrip i tre år framåt. Den tidsperioden skulle gå ut i början av 2023, och kanske har den redan gjort det?
Isabella gör inte reklam för något annat skönhetsföretag, men visar upp sin nuvarande hudvårdsrutin som innehåller en blandad kompott av koreansk hudvård.
Inte en enda produkt från Löwengrip.

Påverkar det er syn på Löwengrips produkter, att grundaren inte själv verkar använda dem just nu?
Jag använder själv inte samma produkter varje dag, utan växlar runt beroende på väder, vind och dagsform. Vissa dagar är ajg torrare än andra och då använder jag en kräm från Clinique, medan andra dagar känner jag mig lite glåmig och då använder jag istället L’aquilas dagskräm.
Och om det är så att ni tycker att det påverkar trovärdigheten att grundaren inte använder de produkter hon själv varit med för att ta fram, gäller det även andra? Andra branscher?
Tappar Elin Kling och TOTEME i trovärdighet om Elin använder kläder från andra märken än just TOTEME?
Jag tycker det är lite spännande att resonera kring.

Chocken i Johanna Nordströms kommentarsfält

Johanna Nordströms pojkvän Adam Smedberg fyller år och tillägnas ett inlägg på hennes Instagramkonto, i vilket hon skriver:

min 19!!!! 💕 min bästaste vän! livet är så fint med dig vid min sida.
älskar dig med allt jag har, idag imorgon o i all oändlighet.

grattis på födelsedagen älskling💕

Att hon skriver ”min 19”? har fått kommentarsfältet att tro att Adam fyller 19 år, vilket resulterat i en del kommentarer. 

Johanna kommenterar själv att han ”så klart inte fyller 19 år” men hon ger ingen vidare förklaring till sitt val av ord.
Kanske skriver hon som hon gör för att han fyller år den 19/3 eller så tror hon på numerologi, där talet 19 kan representera en hel massa saker. 
Eller så var det hans tröjnummer i fotboll eller hockey?
Har de varit tillsammans i 19 veckor?
My guess is as good as yours.

Hipp hurra för Adam, oavsett! 😉

Kenza köper en lägenhet till sin mamma

I den här videon på Youtube köper Kenza en lägenhet till sin mamma, som i många år bott i andra hand. 
Lägenheten är en. tvåa och ligger i Vasastan, tydligen vägg i vägg med barnens framtida karateklubb.
Kenza berättar vidare i sin video att hon för första gången tagit en stor utdelning från sitt företag, och att de har finansierat hennes fastighetesköp den senaste tiden. Utöver den här lägenheten så har Kenza även köpt familjens nya, stora lägenhet och familjens nya sommarhus, med allt vad det innebär i form av renoveringar mm.
Utdelningen ska ha varit på 27,5 miljoner kronor.

Vilken fantastisk present!

 

Redgert Comms kontor i Beverly Hills

*Nynnar på ”pengar rullar in, det går bra nu”…*

Daniel Redgert, en gång systrarna Widell/Schulmans lilla guldgosse på Perfect Day Media, skördar stora framgångar med sitt bolag Redgert Comms som nu även har ett kontor i anrika Beverly Hills i Los Angeles. Sedan tidigare har företaget kontor i Stockholm, Berlin, London, New York och Helsingfors.
I november 2022 skrev influens.se att PR-byrån Redgert Comms krossat 100-miljonervallen för .

Närmare bestämt är det den totala externa nettoomsättningen, för de lokala dotterbolagen, som uppgick till 108 miljoner kronor. Vilket innebär en en tillväxt på runt 100 procent för femte året i rad, med undantag för räkenskapsår 2020 då tillväxten låg på 70 procent.

Redgert Comms grundades 2017 och har idag kontor i Stockholm, Helsingfors, London och Berlin. Varje marknad representeras av ett lokalt dotterbolag med egen landschef och organisation. Gruppen har ett brutet räkenskapsår som avslutades den 31 augusti 2022, enligt influens.se

Idag består Redgert Group till största del av konsultverksamhet. Via denna, och tillsammans med våra kunder, får vi ständigt nya erfarenheter och lärdomar av att bygga framgångsrika bolag. Framåt vill Redgert Group i allt större utsträckning nyttja vår kompetens och know-how till investeringar i bolag och idéer där vi ser att vi kan skapa mervärde, säger Daniel Redgert, grundare och vd för Redgert Group, i ett pressmeddelande i slutet av 2022.

Daniel Redgert har, efter han lämnade företaget, öppet pratat om den mobbing som han anser ägde runt på Perfect Day Media, där man som nyanställd utnyttjades för att gå chefernas ärenden gällande privata bråk. Uttalandet gjorde han 2018 i den podd han hade tillsammans med Margaux Dietz.
Han har kommit långt sedan dess.

Lite influencer-ekonomi

Deklarationer och bokslut har börjat trilla in och sidan influens.se har gått igenom några av dem på sin hemsida.
Jag tänkte att vi kan kika på några av dem.

Margaux Dietz:
Som de allra flesta kanske känner till så har de senaste månaderna inte riktigt varit till Margauxs fördel. Hon har radat upp skandaler och det har sannerligen visat sig i resultatet, trots att hennes ”boing boing-video” med den utslagna mannen i trappuppgången inte publicerades förrän i november 2022 .
Hon har flera olika bolag och vi börjar med Margaux Dietz AB.
Enligt bokslutet har omsättningen backat med cirka 3,1 miljoner kronor under 2022, och landar nu på 8,7 miljoner. Rörelseresultatet har en likande utveckling och backar med 2 miljoner, men ligger kvar på vinstsidan. Den uppgår till drygt 828 000 kronor.

Nästa bolag är Margaux Dietz Media AB somenligt uppgifter från Bolagsverket ska ”bedriva föreläsningar, bokutgivningar, konsultuppdrag inom reklam och marknadsföring, äga och förvalta andra företag samt handel med värdepapper”. Det här är företaget har producerat och finansierat Margauxs Youtube-serie ”Partitempen”.
Både omsättning och vinst har dock sjunkit ordentligt under fjolåret. Omsättningen minskar med hela 1,8 miljoner, 92 procent, och landar på cirka 139 000 kronor. Rörelseresultatet har dessutom vänt från vinst till förlust, och går från 1,7 miljoner och till -10 000 kronor.

Sist ut är Margaux Dietz Holding AB
Bolaget ska ”äga och förvalta fast och lös egendom”. Här har omsättning alltid legat på noll kronor, vilket den även gör under 2022. Rörelseresultatet sjunker däremot, från -13 000 kronor till -60 000 kronor. Men om man tittar på årets resultat så landar bolaget på 2,6 miljoner kronor, vilket är en minskning med 81 procent jämfört med året innan.

Edvin Törnblom har haft ett toppenår!
Enligt rapporten har intäkterna i hans aktiebolag vuxit med 64 procent, och landat på 6,1 miljoner kronor. Rörelseresultatet har ökat i liknande takt och stigit med 60 procent. Vinsten landar därmed på 4,5 miljoner kronor.
Vad den positiva utvecklingen beror på, har Edvin inte kommenterat i rapporten. Men sett till alla de uppdrag han genomfört under det senaste året, kan vi utläsa att intresset för profilen har ökat och att han deltagit flera större satsningar.
Han gör bland annat succépodden ”Ursäkta” tillsammans med Johanna Nordström och har förekommit lite överallt och ingenstans under året som gått.

Samma sak gäller för just Johanna Nordström.
Hon har sannerligen varit överallt. sålt slut globen två gånger samt 50 arenor runt om i Sverige under sin standup-turné. Showen köptes senare av Netflix. Johanna och Edvin fick även en egen reality-serie under 2022, ”Sveriges enda kändisar”, som kan ses på C More.

Som jag skrev tidigare så är Johanna och Edvins podcast ”Ursäkta” en av de mest lyssnade poddarna i Sverige, och under året har Johanna och Edvin även turnerat med poddshowen ”Ursäkta live”. Under det gånga året har Johanna dessutom klivit in i underhållningsprogrammet ”Talang”, som ny jurymedlem. Och vid sidan av allt det här driver hon en Instagramkanal med över 370 000 följare.
Omsättningen för Johannas bolag ökade med cirka 30 procent och uppgick till 12,3 miljoner kronor. Rörelseresultatet steg samtidigt med 15 procent och landade på 9,1 miljoner kronor.

Felicia Aveklew:
Felicias intäkter ökade med 66 procent och uppgick till över 3 miljoner kronor. Rörelseresultatet växte samtidigt med 100 procent, och landade på 1,6 miljoner kronor. Det ska bli mycket spännande att se hur det ser ut vid nästa bokslut för hennes nya företag, skönhetsmärket LOWD Cosmetics.

Klara ”TanbyKlara” Elvgren:
Klara har tagit steget över till rollen som influencer och programledare på heltid och hennes företag går som tåget.
Omsättningen i hennes bolag har nämligen ökat med 36 procent, och därmed sprängt 10-miljonervallen. Mer exakt landade intäkterna på 10,9 miljoner kronor under räkenskapsåret 2022. Samtidigt har även rörelseresultatet vuxit.
Det steg med 10 procent, och uppgår nu till 5,2 miljoner kronor.

Carl Deman:
Omsättningen i hans bolag har ökat med nära 70 procent under 2022. Mer exakt uppgick intäkterna till 7,8 miljoner kronor. Även vinsten har fått ett rejält uppsving och stigit med 71 procent till cirka 4,8 miljoner kronor.

Petra Tungården:
Enligt rapporten har omsättningen för hennes personliga bolag ökat med 20 procent, och landat på 3,2 miljoner kronor.
Viktigt att nämna är att bolaget har ett brutet räkenskapsår som slutar sista september 2022.
Rörelseresultatet för året uppgick till 839 000 kronor, vilket motsvarar en ökning om 47 procent.

Det som hänt under året är bland annat att Petras bolag, som hittills varit moderbolag till Adoore, har avyttrat sitt innehav till det nya moderbolaget Petra Tungården Holding AB.
Petra Tungården Holding AB registrerades i december 2021, och har också släppt sitt första bokslut nu. Även det här räkenskapsåret är brutet och slutar sista september 2022. Rapporten täcker därför endast tio månader.
Omsättningen i bolaget landar på noll kronor, men årets resultat uppgår till hela 5,7 miljoner. Enligt Bolagsverket ska Petra Tungården Holding AB äga aktier och andelar.

Molly Rustas:
Nu har siffrorna för både Molly Ellen – Mollys smyckesföretag –  och Molly Rustas influencer-bolag kommit in hos Bolagsverket. Båda aktiebolagen har ett brutet räkenskapsår som slutar sista juni 2022.
För Molly Rustas influencer-verksamhet har det senaste året inte varit det starkaste och anledningen ska vara att hon arbetat mindre.
Intäkterna har minskat med 56 procent och landar på 1,2 miljoner kronor. Samtidigt som rörelseresultatet sjunker med 88 procent till runt 260 000 kronor.
I nästa bokslut, för Mollys smyckesföretag, finns inga siffror att jämföra med från något annat år eftersom det är företagets första. Omsättningen landar på 371 800 kronor, och rörelseresultatet uppgår till drygt 17 000 kronor.

Alice Stenlöf:
Alice presenterar en intäktsökning på över 100 procent för 2022. Omsättningen landar på runt 643 000 kronor för det senaste räkenskapsåret.
I samma rapport kan vi se att rörelseresultatet växter 270 procent, och summeras till cirka 604 000 kronor.

Lovisa Worge:
Lovisas aktiebolag, som fakturerar för hennes influenceruppdrag har ett brutet räkenskapsår som slutar sista augusti 2022.
Enligt rapporten har omsättningen ökat med 50 procent och landat på cirka 2,4 miljoner kronor. Samtidigt har rörelseresultatet legat kvar på nästan samma nivå som föregående år, med en liten ökning på 2,6 procent till runt 1,2 miljoner kronor.

Bianca och Lovisas smyckesföretag Ani hade enligt vd:n Tomaj Sangchi en omsättningen på 20 miljoner, med en vinst på 4,6 miljoner för de första sju verksamma månaderna under 2022

Olika sätt att sociala medier-städa

@aurikatariina

Asking for help is a form of self love❤️ @Sinicleaning

♬ Flowers – Miley Cyrus

Att posta videos på när man städar, rensar, fixar och donar är någonting som verkar uppskattas på alla typer av sociala medier. Det är rogivande helt enkelt, men det finns olika sätt att städa, även på sociala medier.
@aurikatariina – här ovan – åker runt och hjälper människor med psykisk ohälsa, fysiska begränsningar eller en horder-problematik att få ordning på sina hem, och tack vare sina sponsorer kan hon göra allt det här helt gratis.
Och det här är inte lite rens eller plockfix utan det är hem som är i rent kaos efter att ha fått förfalla i flera år, sån det är ingen dålig insats hon gör.
Hon verkar sätta upp kameror i de olika rummen och städa som vanligt.

Sen har vi Tilda Törnqvist, som verkar städa på ett lite mindre effektivt sätt.
Hon verkar nämligen hålla kameran i ena handen och städa med den andra. Det känns otroligt ineffektivt, men samtidigt känns det ju nästan som man är med och städar själv.
Kanske kan hon effektivisera det hela med en ”go pro-kamera” på huvudet eller på bröstet som en polis?

Jag ÄLSKAR att titta på städ och blackhead removal-videos och blir sååå lugn i både själ och sinne. Det finns säkert ett namn för det. 🙂
Alltså, sådana här videos:

Carola Wetterholm om kollektivtrafiken i Uppsala

Jag har funderat. Och skulle det inte funka om man gjorde kollektivtrafiken ”gratis” för alla, och i stället lade den på skatten. Lite som man gjort med tv-avgiften? Där alla över 18 får betala en avgift, även om man bor i samma hushåll. Vi som exempelvis förr betalade EN tv-licens, betalar nu för alla över 18, dvs just nu fyra stycken, snart fem.

Om samma sak implementerades på lokaltrafiken, och man sen bara kunde kliva på, nog fasen skulle folk åka mer? Eller? Och om folk åker mer, så minskar utsläppen, och det hela blir en Winwin. Det borde funka, utan att det blir en skitstor utgift för den enskilde. På samma sätt som de barnlösa betalar för förskola/skola och de som aldrig är sjuka betalar för sjukvård, och de som aldrig är i trafiken betalar för vägar och underhåll osv. så kan man tycka att det här vore en finfin gemensam sak att betala skatt för. // Carola Wetterholm Familjen Annorlunda

Carola Wetterholm tar till sin blogg för att beklaga sig över politikernas otroliga slöseri av skattepengar i Uppsala. 90 miljoner har lagts på att ta fram en ny hockeyarena, och för dessa pengar har man hittills fått, absolut ingenting, samtidigt som projektet läggs på is.
Carola är även missnöjd med hur kollektivtrafiken fungerar i Uppsala och föreslår att den istället borde vara gratis. Gratis, så till vida att den borde bekostas av en särskild skatt, på samma vis som tv-licensen fungerar nu för tiden.
Även om du inte har en tv idag, så betalar du likväl för en licens och Carola tycker att kollektivtrafiken borde fungera på liknande vis.

Vad tycker du om det?

Hård kritik mot Carina Bergfeldt efter surrugatintervju

Kritiken rasar in efter säsongsavslutningen av talkshowen Carina Bergfeldt, i vilken Micael Bindefeldt och maken Nicklas Sigurdsson berättar om hur sonen Simeon kom till med hjälp av en surrogatmamma, någonting som inte är tillåtet i Sverige.
Kritiken handlar bland annat om problematiken i att köpa en kvinnas kropp och gästernas tramsande samt den totala avsaknaden av kritiska frågor från programledaren Carina Bergfeldt.
Ni ser videon i Instagraminlägget här ovan.
Så här lät det i kommentarersfältet:

Den enda ifrågasättande kommentaren som Bindefeldt avstått från att radera är följande:

Jag kan inte se att varken Carina Bergfeldt eller SVT svarat på kritiken någonstans.