Therese Lindgren når 1 miljon följare på Youtube

Från en, till två, till tre, till fyra hela vägen upp till en miljon prenumeranter på Youtube har Therese Lindgren lyckats med, och det är galet imponerande.
Det vore lite kul att få höra anledningen till att de sista 1000 personerna började följa henne nu. Varför NU och inte tidigare?
Hur hamnade de på hennes kanal till slut?

Sådant tycker jag är jättekul!
Vem är den senaste influencern du aktivt började följa?
Hur hamnade just DU här inne hos mig på Bloggbevakning?
Hur ofta läser du här inne?

Stort grattis till Therese som sannerligen nått en milstolpe i sin karriär!

Öppet Spår

Det här är alltså ett inlägg där det är fritt fram att kommentera om vad du vill, när du vill, hur du vill, på vilket sätt du vill.
OT är mer än välkommet och det finns inga rätt eller fel.
Är du ensam hemma? Sjuk? Uttråkad? Vad som helst, du är VÄLKOMMEN hit för att snicksnacka om vad som helst!

Givetvis gäller samma regler som vanligt och om man inte sköter sig kan man bli satt på moderering – men det är sen gammalt och ni sköter ju er så go nuts…

Alexandra Nilssons Collagenprodukt vann pris

Mitt collagen har blivit nominerat 2 gånger redan, vilket känns så himla kul ? Först var det designen som fick en nominering i Svenska Designpriset, dessvärre vann vi inte men bara att bli nominerad känns fantastiskt kul. Sen fick vi en till nominering som årets best helt nutrition product i natural & organic awards, och VI VANN! Jag är så glad och stolt, för produkten är ju fortfarande väldigt ny på marknaden. //Alexandra Nilsson

I september skrev jag om att Alexandra Nilssons Collagenprodukt nominerats till Svenska Designpriset i kategorin ”identitet/produktdesign” – en vinst som tyvärr gick till en annan produkt.
Men inget att hänga läpp över för den gick istället och vann ett annat pris – Årets best health nutrition product i natural & organic awards.

Stort grattis! 
Trots att jag själv inte fallit för collagen-trenden – eller som Anna Anka kallade den ”brosk-tugget” så är det väl alltid kul att våra influencer lyckas även utanför sin omedelbara bransch?

Ps. Jag fick lika mycket betalt för att skriva det här inlägget som jag fick för det om Niccis NA-KD-kollektion. Hela 0 kr inkasserade jag på dessa båda extremt snålt tilltagna smygreklamskampanjer. 

Vad som händer när man bygger bolag och framgång kring en enda person

Ingen kunde väl missa när Hermine Hold slog upp sina shoppingdörrar för håraccessoarer, som knutna och fästa marknadsfördes i håret på Isabella Löwengrip?
Affärsidén handlade om att sälja håraccessoarer på nätet, likt tidigare framgångar så som iDeal of Sweden och Daniel Wellington gjort men med ett starkt laddat kvinnligt varumärke, och målet var att skapa ett miljardbolag på fem år.
Hermine Hold grundades i början av juni 2018 av Nordic Tech House som då delägdes av bland annat just Isabella Löwengrip.

Full av tillförlit med Isabella Löwengrips enorma plattformar – vars statistik senare visade sig vara mer än uppblåst – som marknadsförande kanal och en VD som tidigare har suttit i ledningsgruppen på Gant och varit VD på House of Dagmar i Katarina Roger så såg framtiden minst sagt ljus ut för Hermine Hold.

Vad händer den dagen Isabella Löwengrip bestämmer sig för att lämna skutan och säljer alla sina aktier i Nordic Tech House och således då även sin andel i Hermine Hold?
Helt plötsligt står företaget utan den marknadsförande plattform som varit en direkt avgörande faktor i företagets försäljning, men även anledningen till att Isabella klipper med företaget:

En orsak till försäljningen var också att det var svårt att skapa en skalbar verksamhet om man bara ska förlita sig till marknadsföring via Isabellas kanaler, vilket med facit i hand känns som en ren underdrift.
En annan anledning var att Isabella skulle fokusera på sin nya byrå i USA och Löwengrip invest och Löwengrip Beauty i Sverige, och att hon därför säljer sina aktier i Nordic Tech House.

Nu visar det sig att Hermine Holds VD Katarina Roger i tystnad lämnat efter drygt ett år på posten. 
Linus Kaasik, som är en av Nordic Tech House grundare, har klivit in som tillförordnad vd. Han säger till Tidningen Breakit att Hermine Hold inte hade råd att ha Katarina Rogers kvar.

Nej, det är kanske inte så konstigt med tanke på att Hermine Holds försäljning säkerligen avstannat eller i alla fall saktat ner när Isabella slutade marknadsföra produkterna.
Kanske är det inte den bästa av strategier att hänga upp hela marknadsföringen på en persons plattformar som när som helst kan lämna sitt nyss uppstartade projekt för att något roligare dök upp?

Har du sett någon som helst marknadsföring av Hermine Holds produkter sedan Isabella Löwengrip övergav projektet?