Hur ärligt är FÖR ärligt?

Jag vet faktiskt inte vilken ålder hon riktar sig till, men det är väl från knoddar och uppåt?
Jag är inte särskilt pryd av mig men reagerade faktiskt också på den här frågestunden som nästan uteslutande handlade om sex.
Bianca och Lovisa är båda öppna och ogenerade att prata om sex och det är ingenting som bara är negativt men jag var kanske inte beredd just HUR ärliga de skulle vara.. 🙂
Videon här under startar vid 22.16 med frågan ”Är ni kåta av er?”

Vad tycker ni?
Hur ärligt är FÖR ärligt?
Borde videos som den här har någon typ av liten ”varning” eller liknande på sig?

https://youtu.be/osbkknEgn6w?t=1336

Monas Universum kritiserar My Martens nya arbetsplats

Monas Universum ramlade som av en slump över företaget Lohilo när hon var ute och luftade sig på nätet och verkar allt annat än imponerad över informationen hon tillskansat sig. 
Först blir jag lite förvånad över att det här bubbelgumsdoftande enhörningsflödet gått henne förbi, men så bevakar hon inte heller My Martens olika plattformar på en daglig basis. (My Martens är marknadschef på Lohilo)
Så vad har Mona att säga om Lohilos funktionella tuggummin? Kommer hon vara imponerad? Peppad, taggad och hypad?
Kommer hon ansöka om ambassadörskap på stående fot?
Mjaaa…. Inte riktigt..

Okej, då kan vi läsa att Sweet Mint kommer förbättra resultatet när du bygger muskler på gymmet.

Bubble Mint är minsann deras första sanna skönhetsprodukt. Boostar håret, naglarna och du får en ”fab body” både på utsida och insida!

Melon Mint ska du tugga på om du vill gå ner i vikt eftersom du reducerar ditt sockersug. ”Det här tuggummit är minsann gjort för dig.”

Den med colasmak ska du tugga på om du vill behålla din kroppsbalans genom de mest basala vitaminerna kroppen behöver  … och det toppas av koffein.

Ehh. Vad f-n är det för skit?!

En annan sak som gör mig så in i helvitti förbannad är att de ofta använder sig av en yngre målgrupp för att sprida reklam. // Monas Universum

Mona har delat bilder som taggats med #lohilo där det tydligt syns att tjejerna på bilderna är unga, även fast Monas censurerat deras ansikten.
Det här är förmodligen inga tjejer som på något sätt får ersättning för sina bilder – än, men när kanske en förhoppning om att få det i framtiden, därav taggningen?
Av den anledningen tar jag inte heller med dem här i mitt inlägg.

Jag har aldrig ens testat en Lohilo-produkt och kan inte uttala mig det minsta om varken smak eller effekt, men ser dem överallt, vare sig det är i butik eller i handen på någon halvtrött tonåring som väntar på bussen.
Är det inte Lohilo så är det Nocco och är det inte Nocco så är det Clean Drink och rent utseendemässigt så måste jag nog säga att Lohilos är snäppet vassare än sina konkurrenter, i alla fall när det kommer till att locka den absolut yngsta publiken. (Rekommendationen för energidryck är 15 år)

Vad får du om du slänger ner en enhörning, slottet från My Little Pony, marshmallows, glitter, Hello Kitty och Linnea Claesons kalufs i en mixer och trycker på start? 

I egenskap av marknadschef – tror ni My kommer bemöta detta på något vis eller låter det mest som samma gamla kritik som ramlat in ända sedan Red Bull gjorde entre och gav oss vingar, och ingenting att ödla energi på?

Tack för tips!

 

Influencer får skadestånd efter reklam av Arbetsförmedlingen

I slutet av september skrev jag om Natalie Chanise Eriksson vars kropp användes på ett sätt i en reklam av arbetsförmedlingen som både chockade och upprörde henne.
Hon skrev på Facebook att hon blev tvingad till att göra saker med sin vänstra hand som är den mest ”skadade” delen i hennes kropp. Hennes ben skulle peka utåt vilket de aldrig gör. Fotografen gjorde allt för att förvärra hennes CP och hon kände sig utskämd inför hela Sverige av det här.

Dagens efter bemötte både Arbetsförmedlingen och Therese Lindgren – vars huvud var klistrat på Natalies kropp i reklamen – det hela och det slutade med att affischerna med Natalies kropp togs ner.

Nu rapporterar Tidningen Resumé om att Arbetsförmedlingen i efterhand har bett om ursäkt till Natalie och gått med på att betalan ut ett skadestånd till henne. 
I en video på sin nystartade Youtubekanal berättade Natalie Chanise Eriksson under tisdagen om det hela, något som bekräftas till Resumé av Arbetsförmedlingens pressavdelning.
Varken Arbetsförmedlingen eller Natalie vill idag gå in på hur mycket pengar det rör sig om men Natalie kommer publicera en video nästa vecka där hon berättar summan och hur den ska användas.

Med tanke på hur Natalie knappt vågade gå ut efter att det här hänt så är det glädjande att hon inte bara känner att hon fått upprättelse utan även blivit triggad att satsa mer på att utvecklas som influencer.
Så här sa hon till Tidningen Resumé:

Hur har hela den här processen påverkat dig?
– De första veckorna var jättejobbiga. Jag vågade knappt gå ut. Jag var så rädd att folk trodde jag var med på texten. Det kändes också som att jag förlorade allt jag byggt upp med min blogg, Instagram etc. Men jag blev liksom också triggad och provocerad att visa de vilken influencer jag är. För tre veckor sen startade jag en Youtube och det går jättebra.

Öppet Spår

Eftersom jag undanbett mig OT-kommentarer på övriga inlägg så lägger jag in ett litet uppsamlingsheat så här mitt i veckan för era allra mest akuta kommentarer. ?

So get it all out of your systems!!
GO!

PS! Skulle ni vilja att jag skriver ett inlägg och visar hur det går till när man köper följare, likes och kommentarer på Instagram, eller har ni koll på det?